تفاوت معاملات اسپات spot و فیوچرزFutures

تفاوت معاملات اسپات spot و فیوچرزFutures

برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال باید مشخص کنین که چقدر سود می خواین و تا چه اندازه می تونین ریسک کنین. سپس با توجه به این موارد نوع معامله ای که با شرایط تون متناسب هست رو انتخاب کنین

کنین و معامله تون رو انجام بدین. در بازارهای مالی روش های متفاوتی برای معامله وجود داره که اسپات spot و فیوچرز دو نموونه از این روش ها هستن. در طول سال‌ها ، بازار ارزهای رمزنگاری شده شاهد تحولات متعددی بوده‌اند. در سال 2020 ،از آنجا که بازیکنان جدید با محصولات ابتکاری وارد بازار شدند بازیکنان قدیمی بازار ارز رمزنگاری شده رکورد جدیدی را از نظر حجم معاملات ثبت کردند. برای آنان که تازه با این بازار آشنا شده‌اند، درک تفاوت بین معاملات اسپات spot و معاملات فیوچرز Futures اولین قدم برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق است.

معاملات بازار ارز

آن‌چه به طور سنتی از بازار بورس می‌شناسیم جایی است که کالاها، ارزها، سهام و اوراق قرضه با تحویل فوری معامله می شوند. در مقابل، بازار فیوچرز تحویل دارایی‌های اصلی و قراردادهای فیوچرزFutures خود را در یک تاریخ از پیش تعیین شده در آینده تسویه می کند.

بازارهای اسپات Spot وفیوچرز Futures اکوسیستم‌های ضروری برای دارایی‌های مالی سنتی هستند که می‌توان گفت به همان اندازه برای ارزهای رمزپایه نقش مهمی دارند.

معامله اسپات (Spot):

معاملات اسپات spot ، جزو ساده ترین معاملات به شمار میرن. معامله اسپات spot ، به عنوان معامله لحظه ای شناخته میشه، به خرید یا فروش یک ارز خارجی، ابزار مالی، یا کالا برای تحویل فوری در یک تاریخ مشخص اشاره داره. اکثر قراردادهای لحظه ای شامل تحویل فیزیکی ارز، کالا یا ابزار هست. تفاوت در قیمت قرارداد آتی در مقابل قرارداد لحظه ای، ارزش زمانی پرداخت رو بر اساس نرخ بهره و زمان تا سررسید در نظر می گیره. در معاملات نقدی ارز، نرخ مبادله ای که مبادلات بر اساس اون انجام میشه، نرخ ارز لحظه ای نامیده میشه.

قراردادهای نقدی ارز دیجیتال رایج ترین قراردادها هستن و معمولا برای تحویل در دو روز کاری تعیین میشن، در حالی که اکثرا ابزارهای مالی دیگه در روز کاری بعد تسویه میشن. بازار نقدی ارز (فارکس) به صورت الکترونیکی در سراسر جهان معامله میشه. این بزرگترین بازار جهان هست که روزانه بیش از 5 تریلیون دلار معامله میشه. اندازه اون هم از نظر نرخ بهره و هم در بازارهای کالایی کم هست. قیمت فعلی یک ابزار مالی رو قیمت لحظه ای نامیدن که قیمتی هست که باهاش می توان یک ابزار موسیقی رو فورا فروخت یا خرید. خریداران و فروشندگان با ارسال سفارش خرید و فروش خود، قیمت لحظه ای رو ایجاد می کنن. در بازارهای نقدی، قیمت نقدی ممکن هست یک ثانیه تغییر کنه، زیرا سفارشات معوق پر میشن و سفارش های جدید وارد بازار میشن. معاملات ارز رمزنگاری شده فرآیند خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم برای تحویل فوری است. به عبارت دیگر، ارزهای رمزپایه مستقیماً بین فعالان بازار (خریداران و فروشندگان) منتقل می‌شوند. در یک بازار spot، شما مالکیت مستقیم ارزهای رمزپایه را دارید و از حق قانونی مانند رای دادن به انشعابات بزرگ یا مشارکت در سهام برخوردار هستید.

وقتی صحبت از ارزهای رمزپایه می‌شود، معامله‌گری اساسی‌ترین نوع سرمایه گذاری است که می‌توانید انجام دهید. این امر در اصل مستلزم خرید رمزنگاری مانند بیت کوین و نگه داشتن آن تا زمان افزایش ارزش یا استفاده از آن برای خرید سایر altcoins است که به اعتقاد شما ممکن است ارزش آن افزایش یابد.

در هر زمان، بسته به روندی که می‌بینید یا استراتژی‌هایی که برای معاملات دارید می‌توانید تصمیم بگیرید که هر یک از این ارزها را در برابر USDT معامله (خرید یا فروش) کنید.

انواع بازارهای اسپات spot کدامند؟

• خارج از بورس

یکی از انواع بازارهای اسپات spot ، بازار خارج از بورس هست. این مکان، جایی هست که فعالان بازار سهام، ارزها و کالاها رو مستقیما بین دو طرف در یک بازار غیرمتمرکز، بدون نظارت شخص ثالث صرافی مرکزی یا نوع دیگه ای از مؤسسه برای تنظیم قرارداد، معامله می‌کنن. در این مورد، دارایی‌های معامله‌شده ممکن هست از نظر کمیت یا قیمت استاندارد نباشن، در حالی که خریداران و فروشندگان برای انجام معامله در محل و به مؤثرترین روش، همه شرایط کلیدی تجارت رو مذاکره می‌کنن. رایج ترین نمونه فرابورس، بازار ارز یا فارکس هست که نرخ تبدیل ارزهای جهانی رو تعیین می کنه. این بزرگترین بازار مالی در جهان هست که شامل یک شبکه جهانی از مراکز مالی هست که 24 ساعت شبانه روز و پنج روز هفته فعالیت می کنن. • مبادلات بازار

یکی دیگه از انواع بازارهای اسپات spot، مبادلات بازار هست. مبادلات بازار کارگزاران و معامله گران رو گرد هم میاره که طیف وسیعی از دارایی ها رو از جمله کالاها، سهام، اختیار معامله و سایر ابزارهای مالی رو با هم خرید و فروش می کنن. این صرافی، قیمت و حجم فعلی موجود در دسترس معامله‌گران رو با دسترسی به بازار، بر اساس تمام سفارش‌های شرکت‌کنندگان ارائه میده. حداقل قیمت های قرارداد احتمالا برای دارایی های مورد معامله یا در مقادیر و ارزش های خاص وجود داره. این نرخ‌ها معمولا از طریق پیشنهادات بسیاری از خریداران، قیمت‌های پیشنهادی برای خرید و پیشنهادات فروشندگان، قیمت‌های پیشنهادی برای فروش تعیین میشن. قیمت های اسپات spot می تونن در هر دقیقه یا حتی هر ثانیه تغیی کنن.

این قراردادها تنظیم شدن و از رویه های تجاری استاندارد پیروی می کنن. در ایالات متحده، NYSE نمونه ای از بورس بازار نقدی هست که در اون معامله گران می تونن سهام خریداری کنن و بفروشند، در حالی که بورس کالای شیکاگو (CME) یک بورس بازار آتی هست، که در اون معامله گران قراردادهای آتی رو خرید و فروش می کنن.

مزایای معاملات اسپات spot چیست؟

• شفافیت

یکی از مزایای معاملات اسپاتspot، شفافیت اون هاست. بازارهای مالی کریپتو بخشی از یک محیط معاملاتی شفاف رو تشکیل میدن، زیرا معاملات رو می توان با استفاده از قیمت های رایج که در حوزه عمومی هستن و برای همه طرف ها شناخته شده هستن، انجام داد. این امر اجرای قراردادهای لحظه ای رو آسون تر می کنه، زیرا معامله گران می تونن از قیمت دیروز برای انجام معامله امروز استفاده کنن. • مستقر بودن سرمایه

یکی دیگه از مزایای معاملات اسپات spot ، مستقر بودن سرمایه هست. معاملات اسپات معمولا به سرمایه اولیه زیادی از سرمایه گذار نیاز ندارن. این در تضاد با بازار آتی هست، که تمایل داره حداقل مبالغ سرمایه گذاری رو برای یک قرارداد واحد در بر بگیره، که گاهی اوقات می تونه مقدار قابل توجهی باشه. • انعطاف پذیری

یکی دیگه از مزایای معاملات اسپات spot، انعطاف پذیری معاملات هست. معامله‌گران می‌تونن سرمایه‌گذاری خودشون رو نگه دارن و معامله بهتری پیدا کنن، اگه کاملا از قیمت‌ها و شرایط پیشنهادی رضایت کامل نداشته باشن. در حالی که معاملات می‌تونن در حجم بسیار کمتری نسبت به بازار آتی انجام بشن.

معامله فیوچرزFutures کریپتو

در بازار فیوچرزFutures، شما شاهد قراردادهای تجاری هستید که ارزش ارز رمزنگاری شده خاص را نشان می‌دهد. وقتی تصمیم دارید در فیوچرز خرید انجام دهید، شما رمز ارز اصلی را ندارید. اما در این مرحله می‌توانید، توافق نامه‌ای برای خرید یا فروش ارز رمزنگاری شده خاصی در تاریخ آینده تنظیم نمایید. این بدان معنی است که مالکیت قرارداد فیوچرز Futures به شما هیچ مزیت اقتصادی مانند رای دادن و شرط بندی نمی دهد.

قراردادهای معاملاتی فیوچرز Futures کمی متفاوت از معاملات اسپات spot است زیرا در واقع نیازی به مالکیت دارایی اصلی ندارید.یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنه تا سود خودشون رو به حداکثر برسونن، Futures Trading هست. معامله فیوچر به شما این امکان رو میده تا با به‌کارگیری استراتژی‌های معاملاتی، در موقعیت‌های لحظه‌ای بازار آمادگی داشته باشین و با چابکی عمل کنین. در معاملات فیوچرز دو طرف توافق می‌کنن تا یکی از اون‌ها در تاریخی معین شده در آینده و به قیمتی که توافق کردن، دارایی پایه رو از طرف دیگه، خریداری کنه. خریدار یا فروشنده باید بدون توجه به قیمت فعلی بازار در تاریخ مشخص شده، اون دارایی رو به قیمت تعیین شده خریداری کنه یا به‌فروش برسونه. به عبارت دیگه قرارداد فیوچرز Futures نوعی قرارداد مشتقه هست که ارزش خودش رو از یک دارایی اساسی یعنی ارز دیجیتال به دست میاره.

در یک قرارداد آتی، شما تصمیم می‌گیرین که یک ارز دیجیتال اساسی رو در تاریخ آینده با قیمت ثابت از پیش تعیین شده بفروشین یا خریداری کنین. شما در خرید قرارداد فیوچرز Futures مالک ارز دیجیتال اصلی نیستین، در عوض با قیمت‌های سوداگرانه معامله می‌کنین. بنابراین هیچ منفعتی اقتصادی برای سهامداری و کسب سود وجود نداره،زیرا مالکیت ارز دیجیتال زیربنایی وجود نداره. در یک معامله فیوچرزFutures، شما مذاکره می کنین که آیا قیمت ارز دیجیتال افزایش یا کاهش می یابد و اینکه سود یا زیان شما به میزان دقیق پیش بینی شما بستگی داره. بنابراین معاملات فیوچرز Futures سرمایه گذاران رو قادر می کنه حتی در یک بازار نزولی هم کسب درآمد کنن. بسته به پیش بینی شما، یک موقعیت طولانی یا کوتاه خواهید داشت. زمانی که انتظار میره قیمت ارز رمزپایه کاهش یابد، موقعیت کوتاه به دست میاد. زمانی که انتظار میره قیمت ارز دیجیتال افزایش یابد، موقعیت لانگ به دست میاد.

مزایای معاملات فیوچرزFutures

• پوشش ریسک قیمت

یکی از مزایای معاملات فیوچرزFutures پوشش ریسک هست. سرمایه‌گذارانی که دارایی‌های دیجیتالی دارن، می‌تونن با تهیه یک قرارداد آتی، ریسک کاهش قیمت رو از میان ببرن. این استراتژی، در زمانی که بازار نزولی هست بسیار پرکاربرد هست. بسیاری از شرکت‌ها، زمانی که یک ارز دیجیتال خریداری می کنن، یک قرارداد آتی در جهت فروش اون باز می‌کنن. در این صورت اگه قیمت کاهش پیدا کنه، اون‌ها از کاهش قیمت سود می کنن و اگه افزایش پیدا کند، از سرمایه‌گذاری خود سود خواهند کرد. • حدس روند بازار

یکی دیگه از مزایای معاملات فیوچرزFutures، حدس روند بازار هست. معاملات آتی ارزهای دیجیتال فرصتی برای حدس و گمان به‌وجود میارن، به‌طوریکه معامله‌گران می‌تونن نظرات خودشون رو با این قرادادها ابراز کنن. اگه فکر می‌کنی قیمت یک ارز دیجیتال افزایش پیدا می‌کنه، یک قرارداد آتی طولانی مدت تهیه کنین و بازده خودتون رو چند برابر کنین. • نقدینگی بالا

یکی دیگه از مزایای معاملات فیوچرزFutures که باعث میشه تا مورد استقبال معامله گران بازار قرار بگیره، نقدینگی بالای این معاملات هست. بیشتر بازارهای آتی نقدینگی بالایی دارن و این موضوع درمورد ارزها و شاخص‌ها بیشتر صدق می‌کنه. این ویژگی به معامله‌گران اجازه میده تا هر زمان که می‌خوان وارد بازار شده یا از اون خارج بشن. • تنوع زیاد

یکی دیگه از مزایای معاملات اسپات spot که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره، تنوع زیاد بازار هست. به کمک معامله فیوچرزFutures، سرمایه گذاران برای سود کردن محدود به دارایی‌های موجود در کیف پول شون نیستن و می‌تونن از میان هزاران جفت ارز موجود، جفت ارز مورد نظر خودشون رو انتخاب کنن.

محبوبیت معاملات بیت کوین

قراردادهای فیوچرز Futures Crypto از محافظت در برابر نوسانات و حرکت‌های نامطلوب قیمت در دارایی اصلی آن‌ها محافظت می‌کند. همچنین، این معاملات ابزار پروکسی برای معامله گرانی است که می‌توانند قیمت‌های آینده یک ارز رمزنگاری شده خاص را حدس بزنند.

با قراردادهای فیوچرز Futures می‌توانید از نوسانات قیمت استفاده کنید. صرف نظر از افزایش یا کاهش قیمت‌ها، قراردادهای فیوچرزFutures شما را قادر می‌سازند تا با خیالی آسوده در حرکات ارز رمزنگاری شده شرکت کنید. به عبارت دیگر، می‌توانید قیمت ارز رمزنگاری شده را حدس بزنید تا اینکه خود دارایی اصلی را خریداری کنید.

اگر انتظار داشته باشید که ارزش یک دارایی بالا رود، قرارداد فیوچرز Futures خریداری خواهید کرد که طولانی باشد و اگر انتظار سقوط آن را داشته باشید ، می‌فروشید تا کوتاه مدت باشد. سود یا زیان شما به نتیجه پیش بینی شما بستگی دارد.

معاملات Crypto Futures در مقابل معاملات Crypto Spot:

  • اهرم قدرت – معامله گران به دلیل اهرم فشار به سمت بازارهای فیوچرز جذب می‌شوند. اهرم معاملات، فیوچرز را بسیار کارآمد می‌کند. به عنوان مثال، برای خرید 1 BTC در بازار اسپات spot، نیاز به هزاران دلار دارید – چیزی بیش از 50،000 دلار بر اساس نرخ کنونی بازار رایج معادل یک بیت کوین است. با قرارداد فیوچرزFutures، می‌توانید با کسری از هزینه، موقعیت فیوچرز BTC را باز کنید. این تنها با استفاده از اهرم نیرو امکان پذیر است. هرچه اهرم بالاتر باشد، به دارایی کمتری برای موقعیت نیاز دارید. در مقابل، معاملات اسپات اهرمی را در اختیارتان قرار نمی‌دهد. فرض کنید شما فقط 5000 USDT در دسترس دارید. در این صورت شما فقط توانایی خرید 5000 USDT بیت کوین را دارید.
  • انعطاف پذیری به بلند یا کوتاه – هنگامی که بیت کوین را در بازارهای بومی خریداری می‌کنید، تنها در صورت بالا رفتن قیمت، سود کسب می‌کنید. با این حال، در بازار خرس، نمی‌توانید درآمد کسب کنید. قراردادهای فیوچرزFutures به شما امکان می‌دهند بدون توجه به جهت، از حرکت‌های کوتاه مدت قیمت سود ببرید. حتی وقتی قیمت بیت کوین کاهش می‌یابد، شما می‌توانید در حرکت نزولی شرکت کرده و همزمان با آن معامله کنید. با استفاده از قراردادهای فیوچرزFutures، معامله‌گران می‌توانند استراتژی‌های پیچیده معاملاتی مانند فروش کوتاه، آربیتراژ، معاملات جفت و مواردی از این دست را توسعه دهند. علاوه بر این، قراردادهای فیوچرز Futures همچنین برای جلوگیری از ریسک نزولی و محافظت از نمونه کارها در برابر نوسانات شدید قیمت استفاده می‌شود. استخراج کنندگان و دارندگان بلند مدت معمولاً از قراردادهای فیوچرزFutures استفاده می‌کنند تا اوراق بهادار خود را از خطرات غیرمنتظره محافظت کنند.
  • نقدینگی – بازارهای فیوچرزFutures نقدینگی زیادی را با تریلیون حجم ماهانه در اختیار معامله‌گران می‌‌گذارند. به عنوان مثال، بازار معاملات فیوچرز Futures بیت کوین به طور متوسط ​​ماهانه ۲ تریلیون دلار گردش مالی دارد که بسیار بیشتر از حجم معاملات بازارهای بیت کوین است. نقدینگی قوی آن از روند کشف قیمت پشتیبانی می‌شود و به معامله گران امکان انجام معاملات در بازار را به سرعت و کارآمد می‌دهد. بازار نقدینگی معمولاً با ریسک کمتری همراه است زیرا همیشه شخصی وجود دارد که طرف دیگر موقعیت معین را در اختیار داشته باشد و معامله گران کمتر دچار لغزش می شوند.
  • قیمت‌های معاملات فیوچرزFutures در مقابل قیمت‌های فوری – قیمت ارز رمزنگاری شده در بازار اسپات قیمت حاکم برای همه معاملات اسپات spot است و این به عنوان قیمت اسپات spot شناخته می‌شود. خریداران و فروشندگان قیمت‌های ارز رمزنگاری شده را از طریق یک فرآیند اقتصادی عرضه و تقاضا تعیین می‌کنند. در مقابل، قیمت فیوچرزFutures بر اساس قیمت اسپات spot آن به علاوه هزینه حمل در موقت قبل از تحویل تعیین می‌شود. اساس کار هزینه حمل و نقل قرارداد فیوچرز Futures را نشان می‌دهد. مبنا می‌تواند عدد مثبت یا منفی باشد. رابطه مبنای مثبت به این معنی است که قیمت فیوچرز Futures بالاتر از قیمت اسپات spot معامله می‌شود. برعکس ممکن است به دلیل تغییر در عرضه و تقاضا نوسان داشته باشد، اما به دلیل نیروهای آربیتراژ ، در نهایت در روز انقضا به صفر می رسد.
  • ریسک طرف مقابل یکی دیگه از تفاوت معاملات اسپات spot و فیوچرزFutures، ریسک طرف مقابل هست. در هر معامله فیوچرزکنین و معامله تون رو انجام بدین. در بازارهای مالی روش های متفاوتی برای معامله وجود داره که اسپات spot و فیوچرز دو نموونه از این روش ها هستن. در طول سال‌ها ، بازار ارزهای رمزنگاری شده شاهد تحولات متعددی بوده‌اند. در سال 2020 ،از آنجا که بازیکنان جدید با محصولات ابتکاری وارد بازار شدند بازیکنان قدیمی بازار ارز رمزنگاری شده رکورد جدیدی را از نظر حجم معاملات ثبت کردند. برای آنان که تازه با این بازار آشنا شده‌اند، درک تفاوت بین معاملات اسپات spot و معاملات فیوچرز Futures اولین قدم برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق است.

معاملات بازار ارز

آن‌چه به طور سنتی از بازار بورس می‌شناسیم جایی است که کالاها، ارزها، سهام و اوراق قرضه با تحویل فوری معامله می شوند. در مقابل، بازار فیوچرز تحویل دارایی‌های اصلی و قراردادهای فیوچرزFutures خود را در یک تاریخ از پیش تعیین شده در آینده تسویه می کند.

بازارهای اسپات Spot وفیوچرز Futures اکوسیستم‌های ضروری برای دارایی‌های مالی سنتی هستند که می‌توان گفت به همان اندازه برای ارزهای رمزپایه نقش مهمی دارند.

معامله اسپات (Spot):

معاملات اسپات spot ، جزو ساده ترین معاملات به شمار میرن. معامله اسپات spot ، به عنوان معامله لحظه ای شناخته میشه، به خرید یا فروش یک ارز خارجی، ابزار مالی، یا کالا برای تحویل فوری در یک تاریخ مشخص اشاره داره. اکثر قراردادهای لحظه ای شامل تحویل فیزیکی ارز، کالا یا ابزار هست. تفاوت در قیمت قرارداد آتی در مقابل قرارداد لحظه ای، ارزش زمانی پرداخت رو بر اساس نرخ بهره و زمان تا سررسید در نظر می گیره. در معاملات نقدی ارز، نرخ مبادله ای که مبادلات بر اساس اون انجام میشه، نرخ ارز لحظه ای نامیده میشه.

قراردادهای نقدی ارز دیجیتال رایج ترین قراردادها هستن و معمولا برای تحویل در دو روز کاری تعیین میشن، در حالی که اکثرا ابزارهای مالی دیگه در روز کاری بعد تسویه میشن. بازار نقدی ارز (فارکس) به صورت الکترونیکی در سراسر جهان معامله میشه. این بزرگترین بازار جهان هست که روزانه بیش از 5 تریلیون دلار معامله میشه. اندازه اون هم از نظر نرخ بهره و هم در بازارهای کالایی کم هست. قیمت فعلی یک ابزار مالی رو قیمت لحظه ای نامیدن که قیمتی هست که باهاش می توان یک ابزار موسیقی رو فورا فروخت یا خرید. خریداران و فروشندگان با ارسال سفارش خرید و فروش خود، قیمت لحظه ای رو ایجاد می کنن. در بازارهای نقدی، قیمت نقدی ممکن هست یک ثانیه تغییر کنه، زیرا سفارشات معوق پر میشن و سفارش های جدید وارد بازار میشن. معاملات ارز رمزنگاری شده فرآیند خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم برای تحویل فوری است. به عبارت دیگر، ارزهای رمزپایه مستقیماً بین فعالان بازار (خریداران و فروشندگان) منتقل می‌شوند. در یک بازار spot، شما مالکیت مستقیم ارزهای رمزپایه را دارید و از حق قانونی مانند رای دادن به انشعابات بزرگ یا مشارکت در سهام برخوردار هستید.

وقتی صحبت از ارزهای رمزپایه می‌شود، معامله‌گری اساسی‌ترین نوع سرمایه گذاری است که می‌توانید انجام دهید. این امر در اصل مستلزم خرید رمزنگاری مانند بیت کوین و نگه داشتن آن تا زمان افزایش ارزش یا استفاده از آن برای خرید سایر altcoins است که به اعتقاد شما ممکن است ارزش آن افزایش یابد.

در هر زمان، بسته به روندی که می‌بینید یا استراتژی‌هایی که برای معاملات دارید می‌توانید تصمیم بگیرید که هر یک از این ارزها را در برابر USDT معامله (خرید یا فروش) کنید.

انواع بازارهای اسپات spot کدامند؟

• خارج از بورس

یکی از انواع بازارهای اسپات spot ، بازار خارج از بورس هست. این مکان، جایی هست که فعالان بازار سهام، ارزها و کالاها رو مستقیما بین دو طرف در یک بازار غیرمتمرکز، بدون نظارت شخص ثالث صرافی مرکزی یا نوع دیگه ای از مؤسسه برای تنظیم قرارداد، معامله می‌کنن. در این مورد، دارایی‌های معامله‌شده ممکن هست از نظر کمیت یا قیمت استاندارد نباشن، در حالی که خریداران و فروشندگان برای انجام معامله در محل و به مؤثرترین روش، همه شرایط کلیدی تجارت رو مذاکره می‌کنن. رایج ترین نمونه فرابورس، بازار ارز یا فارکس هست که نرخ تبدیل ارزهای جهانی رو تعیین می کنه. این بزرگترین بازار مالی در جهان هست که شامل یک شبکه جهانی از مراکز مالی هست که 24 ساعت شبانه روز و پنج روز هفته فعالیت می کنن. • مبادلات بازار

یکی دیگه از انواع بازارهای اسپات spot، مبادلات بازار هست. مبادلات بازار کارگزاران و معامله گران رو گرد هم میاره که طیف وسیعی از دارایی ها رو از جمله کالاها، سهام، اختیار معامله و سایر ابزارهای مالی رو با هم خرید و فروش می کنن. این صرافی، قیمت و حجم فعلی موجود در دسترس معامله‌گران رو با دسترسی به بازار، بر اساس تمام سفارش‌های شرکت‌کنندگان ارائه میده. حداقل قیمت های قرارداد احتمالا برای دارایی های مورد معامله یا در مقادیر و ارزش های خاص وجود داره. این نرخ‌ها معمولا از طریق پیشنهادات بسیاری از خریداران، قیمت‌های پیشنهادی برای خرید و پیشنهادات فروشندگان، قیمت‌های پیشنهادی برای فروش تعیین میشن. قیمت های اسپات spot می تونن در هر دقیقه یا حتی هر ثانیه تغیی کنن.

این قراردادها تنظیم شدن و از رویه های تجاری استاندارد پیروی می کنن. در ایالات متحده، NYSE نمونه ای از بورس بازار نقدی هست که در اون معامله گران می تونن سهام خریداری کنن و بفروشند، در حالی که بورس کالای شیکاگو (CME) یک بورس بازار آتی هست، که در اون معامله گران قراردادهای آتی رو خرید و فروش می کنن.

مزایای معاملات اسپات spot چیست؟

• شفافیت

یکی از مزایای معاملات اسپاتspot، شفافیت اون هاست. بازارهای مالی کریپتو بخشی از یک محیط معاملاتی شفاف رو تشکیل میدن، زیرا معاملات رو می توان با استفاده از قیمت های رایج که در حوزه عمومی هستن و برای همه طرف ها شناخته شده هستن، انجام داد. این امر اجرای قراردادهای لحظه ای رو آسون تر می کنه، زیرا معامله گران می تونن از قیمت دیروز برای انجام معامله امروز استفاده کنن. • مستقر بودن سرمایه

یکی دیگه از مزایای معاملات اسپات spot ، مستقر بودن سرمایه هست. معاملات اسپات معمولا به سرمایه اولیه زیادی از سرمایه گذار نیاز ندارن. این در تضاد با بازار آتی هست، که تمایل داره حداقل مبالغ سرمایه گذاری رو برای یک قرارداد واحد در بر بگیره، که گاهی اوقات می تونه مقدار قابل توجهی باشه. • انعطاف پذیری

یکی دیگه از مزایای معاملات اسپات spot، انعطاف پذیری معاملات هست. معامله‌گران می‌تونن سرمایه‌گذاری خودشون رو نگه دارن و معامله بهتری پیدا کنن، اگه کاملا از قیمت‌ها و شرایط پیشنهادی رضایت کامل نداشته باشن. در حالی که معاملات می‌تونن در حجم بسیار کمتری نسبت به بازار آتی انجام بشن.

معامله فیوچرزFutures کریپتو

در بازار فیوچرزFutures، شما شاهد قراردادهای تجاری هستید که ارزش ارز رمزنگاری شده خاص را نشان می‌دهد. وقتی تصمیم دارید در فیوچرز خرید انجام دهید، شما رمز ارز اصلی را ندارید. اما در این مرحله می‌توانید، توافق نامه‌ای برای خرید یا فروش ارز رمزنگاری شده خاصی در تاریخ آینده تنظیم نمایید. این بدان معنی است که مالکیت قرارداد فیوچرز Futures به شما هیچ مزیت اقتصادی مانند رای دادن و شرط بندی نمی دهد.

قراردادهای معاملاتی فیوچرز Futures کمی متفاوت از معاملات اسپات spot است زیرا در واقع نیازی به مالکیت دارایی اصلی ندارید.یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنه تا سود خودشون رو به حداکثر برسونن، Futures Trading هست. معامله فیوچر به شما این امکان رو میده تا با به‌کارگیری استراتژی‌های معاملاتی، در موقعیت‌های لحظه‌ای بازار آمادگی داشته باشین و با چابکی عمل کنین. در معاملات فیوچرز دو طرف توافق می‌کنن تا یکی از اون‌ها در تاریخی معین شده در آینده و به قیمتی که توافق کردن، دارایی پایه رو از طرف دیگه، خریداری کنه. خریدار یا فروشنده باید بدون توجه به قیمت فعلی بازار در تاریخ مشخص شده، اون دارایی رو به قیمت تعیین شده خریداری کنه یا به‌فروش برسونه. به عبارت دیگه قرارداد فیوچرز Futures نوعی قرارداد مشتقه هست که ارزش خودش رو از یک دارایی اساسی یعنی ارز دیجیتال به دست میاره.

در یک قرارداد آتی، شما تصمیم می‌گیرین که یک ارز دیجیتال اساسی رو در تاریخ آینده با قیمت ثابت از پیش تعیین شده بفروشین یا خریداری کنین. شما در خرید قرارداد فیوچرز Futures مالک ارز دیجیتال اصلی نیستین، در عوض با قیمت‌های سوداگرانه معامله می‌کنین. بنابراین هیچ منفعتی اقتصادی برای سهامداری و کسب سود وجود نداره،زیرا مالکیت ارز دیجیتال زیربنایی وجود نداره. در یک معامله فیوچرزFutures، شما مذاکره می کنین که آیا قیمت ارز دیجیتال افزایش یا کاهش می یابد و اینکه سود یا زیان شما به میزان دقیق پیش بینی شما بستگی داره. بنابراین معاملات فیوچرز Futures سرمایه گذاران رو قادر می کنه حتی در یک بازار نزولی هم کسب درآمد کنن. بسته به پیش بینی شما، یک موقعیت طولانی یا کوتاه خواهید داشت. زمانی که انتظار میره قیمت ارز رمزپایه کاهش یابد، موقعیت کوتاه به دست میاد. زمانی که انتظار میره قیمت ارز دیجیتال افزایش یابد، موقعیت لانگ به دست میاد.

مزایای معاملات فیوچرزFutures

• پوشش ریسک قیمت

یکی از مزایای معاملات فیوچرزFutures پوشش ریسک هست. سرمایه‌گذارانی که دارایی‌های دیجیتالی دارن، می‌تونن با تهیه یک قرارداد آتی، ریسک کاهش قیمت رو از میان ببرن. این استراتژی، در زمانی که بازار نزولی هست بسیار پرکاربرد هست. بسیاری از شرکت‌ها، زمانی که یک ارز دیجیتال خریداری می کنن، یک قرارداد آتی در جهت فروش اون باز می‌کنن. در این صورت اگه قیمت کاهش پیدا کنه، اون‌ها از کاهش قیمت سود می کنن و اگه افزایش پیدا کند، از سرمایه‌گذاری خود سود خواهند کرد. • حدس روند بازار

یکی دیگه از مزایای معاملات فیوچرزFutures، حدس روند بازار هست. معاملات آتی ارزهای دیجیتال فرصتی برای حدس و گمان به‌وجود میارن، به‌طوریکه معامله‌گران می‌تونن نظرات خودشون رو با این قرادادها ابراز کنن. اگه فکر می‌کنی قیمت یک ارز دیجیتال افزایش پیدا می‌کنه، یک قرارداد آتی طولانی مدت تهیه کنین و بازده خودتون رو چند برابر کنین. • نقدینگی بالا

یکی دیگه از مزایای معاملات فیوچرزFutures که باعث میشه تا مورد استقبال معامله گران بازار قرار بگیره، نقدینگی بالای این معاملات هست. بیشتر بازارهای آتی نقدینگی بالایی دارن و این موضوع درمورد ارزها و شاخص‌ها بیشتر صدق می‌کنه. این ویژگی به معامله‌گران اجازه میده تا هر زمان که می‌خوان وارد بازار شده یا از اون خارج بشن. • تنوع زیاد

یکی دیگه از مزایای معاملات اسپات spot که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره، تنوع زیاد بازار هست. به کمک معامله فیوچرزFutures، سرمایه گذاران برای سود کردن محدود به دارایی‌های موجود در کیف پول شون نیستن و می‌تونن از میان هزاران جفت ارز موجود، جفت ارز مورد نظر خودشون رو انتخاب کنن.

محبوبیت معاملات بیت کوین

قراردادهای فیوچرز Futures Crypto از محافظت در برابر نوسانات و حرکت‌های نامطلوب قیمت در دارایی اصلی آن‌ها محافظت می‌کند. همچنین، این معاملات ابزار پروکسی برای معامله گرانی است که می‌توانند قیمت‌های آینده یک ارز رمزنگاری شده خاص را حدس بزنند.

با قراردادهای فیوچرز Futures می‌توانید از نوسانات قیمت استفاده کنید. صرف نظر از افزایش یا کاهش قیمت‌ها، قراردادهای فیوچرزFutures شما را قادر می‌سازند تا با خیالی آسوده در حرکات ارز رمزنگاری شده شرکت کنید. به عبارت دیگر، می‌توانید قیمت ارز رمزنگاری شده را حدس بزنید تا اینکه خود دارایی اصلی را خریداری کنید.

اگر انتظار داشته باشید که ارزش یک دارایی بالا رود، قرارداد فیوچرز Futures خریداری خواهید کرد که طولانی باشد و اگر انتظار سقوط آن را داشته باشید ، می‌فروشید تا کوتاه مدت باشد. سود یا زیان شما به نتیجه پیش بینی شما بستگی دارد.

معاملات Crypto Futures در مقابل معاملات Crypto Spot:

  • اهرم قدرت – معامله گران به دلیل اهرم فشار به سمت بازارهای فیوچرز جذب می‌شوند. اهرم معاملات، فیوچرز را بسیار کارآمد می‌کند. به عنوان مثال، برای خرید 1 BTC در بازار اسپات spot، نیاز به هزاران دلار دارید – چیزی بیش از 50،000 دلار بر اساس نرخ کنونی بازار رایج معادل یک بیت کوین است. با قرارداد فیوچرزFutures، می‌توانید با کسری از هزینه، موقعیت فیوچرز BTC را باز کنید. این تنها با استفاده از اهرم نیرو امکان پذیر است. هرچه اهرم بالاتر باشد، به دارایی کمتری برای موقعیت نیاز دارید. در مقابل، معاملات اسپات اهرمی را در اختیارتان قرار نمی‌دهد. فرض کنید شما فقط 5000 USDT در دسترس دارید. در این صورت شما فقط توانایی خرید 5000 USDT بیت کوین را دارید.
  • انعطاف پذیری به بلند یا کوتاه – هنگامی که بیت کوین را در بازارهای بومی خریداری می‌کنید، تنها در صورت بالا رفتن قیمت، سود کسب می‌کنید. با این حال، در بازار خرس، نمی‌توانید درآمد کسب کنید. قراردادهای فیوچرزFutures به شما امکان می‌دهند بدون توجه به جهت، از حرکت‌های کوتاه مدت قیمت سود ببرید. حتی وقتی قیمت بیت کوین کاهش می‌یابد، شما می‌توانید در حرکت نزولی شرکت کرده و همزمان با آن معامله کنید. با استفاده از قراردادهای فیوچرزFutures، معامله‌گران می‌توانند استراتژی‌های پیچیده معاملاتی مانند فروش کوتاه، آربیتراژ، معاملات جفت و مواردی از این دست را توسعه دهند. علاوه بر این، قراردادهای فیوچرز Futures همچنین برای جلوگیری از ریسک نزولی و محافظت از نمونه کارها در برابر نوسانات شدید قیمت استفاده می‌شود. استخراج کنندگان و دارندگان بلند مدت معمولاً از قراردادهای فیوچرزFutures استفاده می‌کنند تا اوراق بهادار خود را از خطرات غیرمنتظره محافظت کنند.
  • نقدینگی – بازارهای فیوچرزFutures نقدینگی زیادی را با تریلیون حجم ماهانه در اختیار معامله‌گران می‌‌گذارند. به عنوان مثال، بازار معاملات فیوچرز Futures بیت کوین به طور متوسط ​​ماهانه ۲ تریلیون دلار گردش مالی دارد که بسیار بیشتر از حجم معاملات بازارهای بیت کوین است. نقدینگی قوی آن از روند کشف قیمت پشتیبانی می‌شود و به معامله گران امکان انجام معاملات در بازار را به سرعت و کارآمد می‌دهد. بازار نقدینگی معمولاً با ریسک کمتری همراه است زیرا همیشه شخصی وجود دارد که طرف دیگر موقعیت معین را در اختیار داشته باشد و معامله گران کمتر دچار لغزش می شوند.
  • قیمت‌های معاملات فیوچرزFutures در مقابل قیمت‌های فوری – قیمت ارز رمزنگاری شده در بازار اسپات قیمت حاکم برای همه معاملات اسپات spot است و این به عنوان قیمت اسپات spot شناخته می‌شود. خریداران و فروشندگان قیمت‌های ارز رمزنگاری شده را از طریق یک فرآیند اقتصادی عرضه و تقاضا تعیین می‌کنند. در مقابل، قیمت فیوچرزFutures بر اساس قیمت اسپات spot آن به علاوه هزینه حمل در موقت قبل از تحویل تعیین می‌شود. اساس کار هزینه حمل و نقل قرارداد فیوچرز Futures را نشان می‌دهد. مبنا می‌تواند عدد مثبت یا منفی باشد. رابطه مبنای مثبت به این معنی است که قیمت فیوچرز Futures بالاتر از قیمت اسپات spot معامله می‌شود. برعکس ممکن است به دلیل تغییر در عرضه و تقاضا نوسان داشته باشد، اما به دلیل نیروهای آربیتراژ ، در نهایت در روز انقضا به صفر می رسد.
  • ریسک طرف مقابل یکی دیگه از تفاوت معاملات اسپات spot و فیوچرزFutures، ریسک طرف مقابل هست. در هر معامله فیوچرز، فروشنده و خریدار وجود داره، این احتمال وجود داره که در تاریخ توافق یکی از طرفین، پیمانکار رو رعایت نکنه، تمایلی به متقابل نداشته باشه. در بازار نقدی، یک معامله اولیه وجود داره، بنابراین هیچ ریسک طرف مقابل وجود نداره.

خرید و فروش معاملات در Crypto در اصل مستلزم خرید رمزنگاری مانند بیت کوین و نگه داشتن آن تا زمان افزایش ارزش یا استفاده از آن برای خرید سایر altcoins هایی است که فکر میکنید ممکن است ارزش آن‌ها افزایش یابند. بازار اسپات spot زمینه‌ای است که در آن دارایی رد و بدل شده است.

ایده اساسی Futures Trading این است که شما روی قیمت دارایی مانند طلا یا بیت کوین که بالا یا پایین می‌رود شرط بندی کنید. سود یا ضرر شما به صحت پیش بینی شما بستگی دارد. در بازار مشتقات بیت کوین، سرمایه گذاران صاحب بیت کوین واقعی نیستند بلکه بیشتر بر اساس حدس و گمان قیمت بازار بیت کوین تجارت می‌کنند.

برای اکثر مبتدیان درک معاملات اسپات spot آسان و بصری است. به همین ترتیب، این مکان بازدید برای کاربرانی است که تازه وارد تجارت رمزنگاری شده‌اند. با این حال، معاملات فیوچرز Futures مزایای استراتژیکی را ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد سود را به حداکثر برسانید. در صورت داشتن دانش و تکنیک‌های مناسب مدیریت ریسک برای جلوگیری از ضررهای بیش از حد، معاملات فیوچرز Futures می‌تواند سودآور باشد. بنابراین، شما باید قبل از معاملات فیوچرزFutures، استراتژی و دقت لازم را انجام دهید و هم از مزایای آنها و هم از خطرات آنها مطلع شوید.

بهتر است قبل از ورود به بازار ارزهای رمز پایه و تعیین نوع مبادلاتی که مناسب شما باشد بیش از این مقالاتی را بخوانید و به خوبی دریابید که در کدام نوع از معاملات می‌توانید بیش از پیش سود کنید. بازار رمزارزها بیش از آنچه تصور کنید دارای پیچیدگی‌های خاص خود است که باید حتما آن را بیاموزید.، فروشنده و خریدار وجود داره، این احتمال وجود داره که در تاریخ توافق یکی از طرفین، پیمانکار رو رعایت نکنه، تمایلی به متقابل نداشته باشه. در بازار نقدی، یک معامله اولیه وجود داره، بنابراین هیچ ریسک طرف مقابل وجود نداره.

خرید و فروش معاملات در Crypto در اصل مستلزم خرید رمزنگاری مانند بیت کوین و نگه داشتن آن تا زمان افزایش ارزش یا استفاده از آن برای خرید سایر altcoins هایی است که فکر میکنید ممکن است ارزش آن‌ها افزایش یابند. بازار اسپات spot زمینه‌ای است که در آن دارایی رد و بدل شده است.

ایده اساسی Futures Trading این است که شما روی قیمت دارایی مانند طلا یا بیت کوین که بالا یا پایین می‌رود شرط بندی کنید. سود یا ضرر شما به صحت پیش بینی شما بستگی دارد. در بازار مشتقات بیت کوین، سرمایه گذاران صاحب بیت کوین واقعی نیستند بلکه بیشتر بر اساس حدس و گمان قیمت بازار بیت کوین تجارت می‌کنند.

برای اکثر مبتدیان درک معاملات اسپات spot آسان و بصری است. به همین ترتیب، این مکان بازدید برای کاربرانی است که تازه وارد تجارت رمزنگاری شده‌اند. با این حال، معاملات فیوچرز Futures مزایای استراتژیکی را ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد سود را به حداکثر برسانید. در صورت داشتن دانش و تکنیک‌های مناسب مدیریت ریسک برای جلوگیری از ضررهای بیش از حد، معاملات فیوچرز Futures می‌تواند سودآور باشد. بنابراین، شما باید قبل از معاملات فیوچرزFutures، استراتژی و دقت لازم را انجام دهید و هم از مزایای آنها و هم از خطرات آنها مطلع شوید.

بهتر است قبل از ورود به بازار ارزهای رمز پایه و تعیین نوع مبادلاتی که مناسب شما باشد بیش از این مقالاتی را بخوانید و به خوبی دریابید که در کدام نوع از معاملات می‌توانید بیش از پیش سود کنید. بازار رمزارزها بیش از آنچه تصور کنید دارای پیچیدگی‌های خاص خود است که باید حتما آن را بیاموزید.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.