معرفی ارز دیجیتال تتا فیول (Theta Fuel)

معرفی ارز دیجیتال تتا فیول (Theta Fuel)

ارز دیجیتال تتافیول (Theta Fuel)، بازی و سرگرمی همواره یکی از پر سودترین حوزه های تجاری تو دنیا بوده. یکی از صنایعی که زیر سایه ی بازی و سرگرمی بوجود اومده، استریم و پخش ویدیو است.

با پیشرفت تکنولوژی و اختراعات جدید این صنعت هم تغییرات زیادی رو تجربه کرده. بلاکچین (Blockchain) یکی از این اختراعات جدید و فناوری ‌های نوین هستش که وارد این حوزه شده. یکی از پروژه هایی که تو این حوزه فعالیت داره، تتا هستش.رمزارز تتا فیول (Theta Fuel) یکی از توکن‌های بلاکچین تتا به حساب می‌آید؛ توکن دیگر این بلاکچین نیز تتا است. امروزه با توجه به استقبال گسترده کاربران از محتواهای ویدیویی موجود در پلتفرم‌هایی نظیر نتفلیکس، یوتیوب و… نیاز به مدیریت این پلتفرم‌ها برای پخش محتواهای باکیفیت بالا احساس می‌شود. شبکه تتا به عنوان توسعه دهنده زیرساخت‌های تولید و پخش محتوا فعالیت می‌کند و برای افزایش انگیزه جهت به اشتراک گذاشتن پهنای باند برای پخش محتواهای ویدیویی کاربرد دارد.

ارز دیجیتال تتا فیول (Theta Fuel) چیست؟

رمزارز تتا فیول (Theta Fuel) یکی از توکن‌های بومی شبکه تتا به حساب می‌آید که تحول قابل توجهی در صنعت نمایش فیلم به وجود آورده است. شبکه تتا در سال 2019 راه‌اندازی شده است و امکان پخش محتواهای ویدیویی با کیفیت مناسب و با پهنای باند بالا را فراهم می‌کند. یکی از جذابیت‌های این شبکه آن است که کاربران با پخش محتواهای ویدیویی با کیفیت مناسب می‌توانند رمزارز تتا فیول (Theta Fuel) جایزه بگیرند و از این طریق کسب درآمد کنند.

استفاده از این رمزارز به همراه رمزارز تتا در بلاکچین تتا موجب شده تا این شبکه از نظر اقتصادی کارآمد و خودکفا شود و امکاناتی با هزینه مناسب در اختیار کاربران قرار دهد. توکن بعدی که تو شبکه تتا نتورک وجود داره، تتا فیول (Theta Fuel) نام گرفته. این ارز با نماد TFuel تو بازار های مالی معامله میشه. تراکنش ها و فعالیت هایی که روی این بلاک چین انجام میشن، تتا فیول (Theta Fuel) نقش مهم و اساسی داره. در واقع ارزتتا فیول (Theta Fuel) تو هر عملیاتی که تو این شبکه انجام میشه، از اشتراک گذاری ویدیو گرفته تا تعامل با قرارداد های هوشمند و برنامه های غیر متمرکز، نقش داره.

این ارز بیشتر به عنوان یه توکن عملیاتی تو این شبکه شناخته میشه. افراد میتونن به ازای ویدیو هایی که تو این شبکه به اشتراک میذارن، ارز دیجیتال TFuel به دست بیارن. همچنین به افرادی که تتا داشته باشن مقداری ازاین ارز تخصیص داده میشه. عمده کاربرد این ارز برای پرداخت هزینه ی تراکنش های این شبکه است. به عبارت دیگه این ارز مثل یه سوخت برای انجام تراکنش هاست. اولین بار ارز تتا فیول (Theta Fuel) تو 15 مارس، همزمان با رونمایی از مین نت این شبکه، معرفی شد.

معرفی پروژه تتا نتورک (THETA NETWORK)

فناوری بلاک چین و صنعت پخش مستقیم ویدیو (لایو استریم) تقریبا تو یه بازه زمانی یکسان بوجود اومدن. یکی از دلایل بوجود اومدن تتا نتورک همین همزمانی بود. توسعه دهنده های پروژه تتا فیول با ادغام دو تکنولوژی تازه بنیان تو یه بستر مشترک، تونستن به طور همزمان از پتانسیل های هردو فناوری استفاده کنن. به این ترتیب یه پلتفرم برای لایو روی شبکه بلاک چین طراحی و ساخته شد.

این شبکه ویدیویی به عنوان بستری برای اکران ویدیو ها به شکل غیر متمرکز طراحی شده، اما این تنها حوزه فعالیت تتا نتورک نیست. Theta Network و رمز ارزهای اون قابلیت های بیشتری رو داره. ارزهای دیجیتال تتا فیول (Theta Fuel) و تتا به شکل مستقل از هم تو این شبکه فعالیت دارن اما تاثیر زیادی رو روی هم میذارن. بنیانگذاری ساخت این پلتفرم به سال 2019 برمیگرده. تو این شبکه کاربرها داده های محاسباتی و پهنای باندشون رو به شکل همتا به همتا یا pear to pear به اشتراک میذارن.

همچنین این پلتفرم ترکیبی از ایده اولیه اش و محیط هایی برای خرید و فروش با استفاده از ارزهای تتا و تتا فیول هستش. به این ترتیب تونسته به سطح درآمدی قابل توجهی برسه. البته این شبکه اهداف بزرگتری رو تو Roadmap یا نقشه راهش داره. در صورتی که این پروژه بتونه اهدافش رو عملی کنه، میتونیم انتظار رشد قیمت تتا فیول (Theta Fuel) و تتا رو داشته باشیم.

هدف اصلی تیم سازنده بلاک چین تتا نتورک، ایجاد تحولات بنیادی تو صنعت پخش لایو و فیلم هستش. برای توصیف ساده تر این شبکه میتونیم بگیم که، تتا نتورک یه شبکه بلاک چینی برای به اشتراک گذاری ویدیو های لایو با پهنای باند بسیار بالاست. همونطور که قبلا گفتیم تو این پروژه از دو رمز ارز مختلف استفاده شده.

تاریخچه ارز تتا و تتا فیول Theta Fuel چیست؟

میچ لیو (Mitch Liu) و جیئی لانگ (Jieyi long) کسایی بودن که تو سال 2018 میلادی، پروژه تتا رو استارت زدن. میچ لیو قبل از پروژه تتا تو حوزه بازی های کامپیوتری، تبلیغات ویدئویی چون Tapjoy، پخش‌های زنده و استارت‌آپ‌ های بازی مانند اپ‌های اجتماعی تلفن‎ همراه از قبیل بازی‌های THETA.tv و Gameview Studios فعالیت داشت.

جیئی لانگ هم دومین شخص تو این پروژه است. پروتکل غیرمتمرکز پروه تتا نتورک توسط این فرد ساخته شده. لانگ تجربه ‌های مشابهی رو تو طراحی بازی های مختلف، به کارگیری VR یا واقعیت مجازی، سیستم‌های توزیع شده تو مقیاس بزرگ و انتشار مقالات گوناگون دانشگاهی، همچنین حق ثبت اختراع مربوط به فناوری ویدئو، VR و بلاکچین هم تو کارنامه این فرد وجود داره. لیو و لانگ با استفاده از دانش و تجربه ای که تو حوزه های مختلف داشتن، تتا نتورک رو بنیانگذاری کردن.

تتا از یه تیم توسعه حرفه ای و سایت اختصاصی هم بهره میبره. علاوه بر اون شرکت ها و کمپانی های بزرگی مثل سامسونگ، نکست، صندوق نوآوری سونی، رسانه‌های دیجیتالی سرمایه‌گذاری BDMI، برتلزمن، آژانس هنری، CAA، DCM، Sierra Ventures وVR Fund از این پروژه پشتیبانی میکنن. این شرکت ها آینده تتا فیول و تتا رو تامین میکنن.

مشخصات تتا فیول (Theta Fuel)

  • علامت اختصاری رمزارز تتا فیول (Theta Fuel) است.
  • بر اساس به‌روزترین آمارها ارز دیجیتال تتا فیول 06/0 درصد سهم بازارهای ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده است و با ارزشی نزدیک به 1/51 میلیارد دلار از لحاظ اندازه بازار رتبه هفتاد و یکم را دارا است.
  • تعداد توکن‌های در گردش تتا فیول به طور پیوسته در حال افزایش است و تاکنون بیشتر از 5 میلیارد توکن تتا فیول در گردش هستند.
  • شبکه تتا از ویژگی همتا به همتا یا Peer-to-peer نیز در مقابله با تمرکزگرایی بهره می‌برد.
  • به گره‌هایی که در شبکه تتا به صورت ناشناس با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و پهنای باند لازم برای استریم ویدیوها را به اشتراک می‌گذارند نود (Nodes) گفته می‌شود. انواع نودهای فعال در این شبکه شامل نودهای ادج (Edge Nodes)، نودهای محافظتی (Guardian Nodes) و نودهای تأیید کننده (Enterprise Validator Nodes) هستند.
  • همان طور که اشاره شد در شبکه تتا دو نوع توکن مورد استفاده قرار می‌گیرند که هر کدام از آن‌ها کاربرد‌های متفاوتی دارند. به عنوان مثال توکن تتا برای بهبود امنیت و مدیریت شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد در حالی که رمزارز تتا فیول (Theta Fuel) برای پاداش‌دهی در شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • خوب است بدانید که خدمات توزیع محتواهای ویدیویی برای کاربران رایگان است و هزینه آن را شبکه تتا پرداخت می‌کند.

نقاط قوت و نقاط ضعف رمزارز تتا فیول (Theta Fuel)

  • نقاط قوت
  • بنیان‌گذاران شبکه تتا که خود کارآفرین در حوزه استارت آپ‌های موبایلی و کامپیوتری هستند از خدمات مشاوران تخصصی نیز بهره می‌گیرند؛ این امر می‌تواند آینده بسیار روشنی برای این شبکه رقم بزند و حجم در گردش توکن‌های آن نظیر رمزارز تتا فیول (Theta Fuel) را افزایش دهد.
  • شبکه تتا همسو با بهره‌گیری از خدمات مشاوران تخصصی با شرکت‌های معتبر و خوشنامی نظیر گوگل و سامسونگ نیز قرارداد همکاری دارد که می‌تواند بر اعتبار این شبکه بیفزاید.
  • با بهره‌گیری از خدمات شبکه تتا هزینه استریم ویدیوهای زنده تا سقف 80 درصد کاهش پیدا می‌کند.
  • یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این شبکه آن است که واسطه‌ها در آن حضور ندارند به همین دلیل ایجاد کنندگان محتوا از درآمد بیشتری برخوردار خواهند شد.
  • نقاط ضعف
  • حجم نقدینگی در این شبکه کافی نیست و نیاز به رشد دارد.
  • تعداد محدودی از صرافی‌ها ارز دیجیتال تتا فیول (Theta Fuel) را عرضه می‌کنند.
  • نحوه فعالیت در این شبکه و استفاده از رمزارز تتا فیول (Theta Fuel) برای افرادی که آشنایی زیادی با رمزارزها ندارند ممکن است تاحدی پیچیده به نظر برسد.
  • شبکه تتا فعلاً از رمزارزهای با ارزش ثابت یا Stablecoin برای تضمین دارایی کاربران استفاده نمی‌کند.

اهداف پلتفرم تتا و ارز دیجیتال تتا فیول (Theta Fuel) چیست؟

یکی از اهداف پروژه تتا جلوگیری از پرداخت هزینه برای استفاده از خدماتیه که ویدئو رو با کیفیت نامناسب ارائه میدن. تیم توسعه دهنده تتا معتقده که شبکه ‌های کنونی با مشکلاتی جدی و زیادی تو این زمینه روبرو هستن؛ به همین خاطر دنبال ایجاد یه تغییر و تحول اساسی تو این حوزه است. تتا سعی داره تا پلتفرم های بی کیفیت رو شناسایی کنه و از پخش محتوا های کم ‌کیفیت که در حین پخش متوقف میشن و یا از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر پرش دارن، جلوگیری کنه. به همین منظور، پیشنهاد ساخت شبکه همتا به همتا رو برای حل این مشکل ارائه کرد.

تو یه شبکه همتا به همتا، پخش ویدیو در ازای عملکرد مطلوب به هر تولیدکننده ارز دیجیتال پاداش داده میشه. همچنین کاربر هایی که امکانات قوی تر و سیستم خای قدرتمندتری دارن، منابع محاسباتی و پهنای باند خودشون رو به اشتراک میذارن و در ازای اون پاداش بهشون داده میشه. تو این پلتفرم از کیفیت‌های بالایی مانند K4، K8 پشتیبانی میشه. علاوه بر اون استفاده از فناوری واقعیت افزوده (VR) تو ویدئو ها عملکرد مطلوبی داره و مستحق گرفتن پاداش هستش.

یکی دیگه از اهداف تتا نتورک و ارز های دیجیتال اون یعنی ارز تتا فیول (Theta Fuel) و تتا، کاهش هزینه ی استریم و پخش زنده ویدیو هاست. تیم تتا فیول تمرکز ویژه ای رو به این حوزه اختصاص دادن. به همین منظور یه زیرساخت و پلتفرم عمومی ساختن که تو اون منابع قوی تر به اشتراک گذاشته میشن. به این ترتیب دیگه نیازی به پرداخت هزینه گزاف برای بهره مندی از امکانات با کیفیت ویدویی نیست. یکی از مشکلاتی ک این پلتفرم داره، مسائل نامتمرکز بودن سیستم هستش. برای بهبود و حل این مشکل، سیستمی برای نودها و پاداش دهی بهشون طراحی شده. ین سیستم تاثیر بسزایی رو روی بهبود پلتفرم تتا نتورک داره.

طبق اظهارات توسعه ‌دهنده ها و مدیران شبکه‌ Theta Network، بخش عمده‌ای از درآمد های این شبکه به پلتفرم ‌های کوچکتر و تبلیغ کنندگان اختصاص داده شده. این موضوع در حالیه که فقط مقدار کمی از این پول در گردش نصیب بازدید کنندگان و افراد تولید کننده محتوا میشه. تو اکوسیستم تتا، بازدیدکنندگان (بینندگان) میتونن با استفاده از کوین‌ هایی که در اختیار دارن مستقیماً به تولید کنندگان محتوا با کیفیت پاداش بدن. با استفاده از سیستم همتا به همتا (P2P) بلاک چین تتا، واسطه ‌ها حذف میشن و وابستگی تولیدکنندگان محتوا به، اشخاص ثالث و سرور های این دسته از پلتفرم‌ ها یا وب سایت ‌ها کمتر میشه. به علاوه سیستم تتا باعث میشه که هزینه‌ های کلی سرویس‌های پخش فیلم کمتر باشه و در نتیجه مخاطبان در ازای محتوای بیشتر و با کیفیت تر، پول کمتری رو پرداخت میکنن.

کاربرد ارز دیجیتال تتا فیول (Theta Fuel) چیست؟

همونطور که قبلا هم گفتیم، تتا بر روی صنعت پخش ویدئو و لایو استریم ها متمرکزه. این شبکه تمام سعیش رو میکنه که جریان ویدئو به خوبی و با کیفیت بین همه کاربران برقرار شود، داده‌ها به درستی منتقل شوند و محاسبات لبه صحیح باشن. ارز های بومی این شبکه یعنی رمز ارز تتا با نماد (THETA) و تتا فیول با نماد (TFUEL) هم به همین منظور توسعه داده شدن. تو پلتفرم تتا نتورک، افرادی که محتوای با کیفیت تولید میکنن، از شبکه و مخاطب هاشون پاداش میگیرن. این مسئله میتونه انگیزه مناسبی برای تولیدکنندگان محتوا باشه.

علاوه بر اون امکان شتراک گذاری تبلیغ هم تو این شبکه به کاربر ها داده شده، این مسئله میتونه انگیزه ی بیشتری رو برای این افراد بوجود بیاره. به این ترتیب کاربر های این شبکه میتونن از دو جهت سود کسب کنن. در مجموع کاربرای این شبکه، با تولید محتوا، تماشای محتوا های درون شبکه، استفاده از منابع بلاک چین تتا نتورک، اشتراک سیستم و قدرت پردازش خود و. . . ارز دیجیتال TFuel و Theta دریافت کنن.

مثل اکثر پلتفرم‌های بلاک چینی، تتا فیول (Theta Fuel) منبع باز (Open Source) هستش و دارندگان این توکن از اکوسیستمی مبتنی بر نقطه فروش برخوردارن. پس اختیارات حاکمیتی دارن. به جز این که داده‌ها، محاسبات و ویدئو اشتراک‌گذاری میشه، توسعه دهندگانی هم که برنامه‌های غیرمتمرکز خودشون رو در سیستم قرار میدن، میتونن اونا رو با سیستم سازگار EVM یا مدیریت ارزش افزوده پشتیبانی کنن.

در مجموع آینده تتا فیول Theta Fuel و تتا بسیار روشنه. با توجه به زمان آزاد زیادی که به خاطر ماشینی شدن فعالیت های روزمره برای انسان ها فراهم شده، این شبکه میتونه کاربرای زیادی رو به خودش جذب کنه. ز طرف دیگه با توجه به امکانات زیادی که در اختیار تولیدکننده ها گذاشته میشه.

امنیت شبکه تتا و ارز دیجیتال تتا فیول Theta fuel

بلاکچین شبکه تتا از الگوریتم اثبات سهام (POS) برای امنیت و تایید تراکنش هاش استفاده میکنه. همچنین تو این بلاک چین از از پروتکل تحمل خطای بیزانس (BFT) هم استفاده شده. این پروتکل امنیت بیشتری رو برای این شبکه بوجود آورده. با توجه به الگوریتمی که تو این بلاک چین ازش استفاده شده، استخراج تتا فیول (Theta Fuel) و تتا امکان پذیر نیست. برای بدست آوردن این ارز ها باید تو این شبکه فعالیت کنین و یا اینکه از صرافی های معتبر اونا رو خریداری کنید.

تو مارس 2019، یعنی دقیقا همون موقعی که Theta Network راه اندازی شد، این شبکه نود های نگهبانش رو معرفی کرد. این نود ها برای رسیدن به تراکنش های بالا به این شبکه کمک میکنن. همچنین تو این شبکه از یه طرح تشویقی برای مشارکت بیشتر کاربر ها تو فعالیت های حاکمیتی استفاده شده. به لطف این طرح کاربرای بیشتری تو تامین امنیت شبکه نقش دارن.

آینده TFuel و شبکه تتا نتورک

طبق پیش بینی هایی که در مورد این رمز ارز و شبکه اون وجود داره، تتا نتورک میتونه بستر مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدت باشه. بیشتر تحیلگر ها دید روشنی نسبت به تتا فیول (Theta Fuel) و تتا دارن. البته برای اینکه بتونین از اینده و پیشرفت های این شبکه استفاده کنین، باید ارز تتا رو بخرین. اما برای انتقال Theta به ارز تتا فیول احتیاج دارین. درسته که به ازای تتا بهتون تتا فیول Theta Fuel داده میشه، اما تو بعضی از مواقع ممکنه که این میزان جوابگوی نیاز های شما نباشه. به همین خاطر میتونین برای خرید تتا فیول (Theta Fuel) از صرافی های ارز دیجیتال استفاده کنین. ایران بایننس یکی از اولین صرافی های داخلیه که این رمز ارز رو به فروش میرسونه.

توجه داشته باشین که برای استفاده از امکانات شبکه تتا و نگهداری رمز ارز های این شبکه، از کیف پول هایی استفاده کنین که به شکل همزمان از هر دو ارز پشتیبانی کنن. تو این شبکه ویژگی ها و امکاناتی وجود دارن که باعث برتری این شبکه نسبت به رقباش شده.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.