نمودار رنگین کمانی بیت کوین (Bitcoin Rainbow Chart) چیست؟

نمودار رنگین کمانی بیت کوین (Bitcoin Rainbow Chart) چیست؟

نمودار رنگین کمانی بیت کوین (Bitcoin Rainbow Chart) شاخصی است که تا حد زیادی توسط علاقه‌مندان به بیت کوین استفاده می‌شود و تحول قیمت این ارز دیجیتال را در طول زمان به سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد.

ترید یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال است. هرروزه صدها میلیون دلار ارز دیجیتال توسط کاربران در صرافی‌ها معامله می‌شود تا به سود دست یابند. اما دانستن زمان ایده‌آل برای معامله آن چیزی است که یک معامله‌گر خوب را تعریف می‌کند.معامله‌گران برای این کار از ابزارها و شاخص‌های تکنیکال مختلفی استفاده می‌کنند تا روندها، کانال‌های قیمت و غیره را شناسایی کنند. پیش بینی قیمت بیت کوین یکی از محبوب ترین موضوعات بازار ارزهای دیجیتال هست و سرمایه گذاران به دنبال روش های جدید و کاربردی برای پیش بینی قیمت بیت کوین و روند بازار هستن. امروزه ابزارهای زیادی برای ارزیابی قیمت بیت کوین وجود داره. اگه به گذشته نگاه کنین، نمودار رنگین کمان بیت کوین یکی از ساده ترین و قدیمی ترین راه ها برای تعیین روند قیمتی هست.

نمودار رنگین کمان بیت کوین (Bitcoin Rainbow Chart) چیست؟

نمودار رنگین کمان بیت کوین یا Bitcoin Rainbow ابزاری برای تصویر کردن و نشون دادن رفتار قیمت بیت کوین در طول زمان هست. با اینکه این نمودار ابزار دقیقی برای پیش بینی قیمت برای آینده نیست، ولی همچنان می تونه به عنوان یه راهنما در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری به شما کمک کنه. نمودار رنگین کمانی بیت کوین (The Rainbow Chart Indicator) در ابتدا توسط یک کاربر در شبکه ردیت (Reddit) و تنها برای نمایش روند قیمت بیت کوین ایجاد شد. در واقع ابداع این نمودار به یک دهه قبل برمی‌گردد که به عنوان یک شاخص روند قیمت بر مبنای میانگین متحرک کارایی داشت، اما بعدا توسط علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال برای بیت کوین توسعه یافت. این نمودار گرافیکی در ابتدا به خاطر طراحی دقیق و رنگارنگ خود به موفقیت رسید. سپس یکی دیگر از کاربران BitcoinTalk یک مدل رگرسیون را با افزایش دقت از آن توسعه داد که آن را بیشتر شبیه مدل فعلی می‌کند. این نمودار در حال حاضر از یک منحنی رشد لگاریتمی پیروی می‌کند، یعنی باندهای خود را بر اساس رگرسیون لگاریتمی غیرخطی نشان می‌دهد.یک منحنی لگاریتمی از طریق تجزیه و تحلیل آمارهای قیمت در گذشته، با هدف پیش‌بینی قیمت احتمالی در آینده به دست می‌آید. رنگین کمان بیت کوین Bitcoin Rainbow شبیه یه رنگین کمان هست که هر رنگ معنی های متفاوتی رو نشون میده. از وضعیت حباب ارزهای دیجیتال گرفته تا قیمتی که باید در اون خرید کنین. ولی از اونجایی که نوسانات روزانه ارزهای دیجیتال در نظر گرفته نمیشه، نمودار رنگین کمان بیت کوین بیشتر به عنوان یه ابزار اساسی برای برنامه ریزی سرمایه گذاری های بلند مدت در بازار ارزهای دیجیتال مورد استفاده معامله گران و تریدرها قرار می گیره. همچنین این نمودار اولین بار توسط یه کاربر وبسایت ردیت به اسم آزوپ ساخته شده و مدل پیشرفته تر اون رو شخص دیگه ای به اسم Trolololo با استفاده از رگرسیون لگاریتمی ایجاد کرد.

تشریح نمودار رنگین کمانی بیت کوین (Bitcoin Rainbow Chart)

در مورد بیت کوین، متغیرهای قیمت و زمان را با هم مقایسه می‌کنند. این بدان معنی است که ارزش بیت کوین در طول زمان تغییر می‌کند. با این حال، قیمت بیت کوین از یک خط و مقادیر پیش‌بینی‌شده پیروی نمی‌کند. مثلا اگر قیمت بیت کوین هر روز 2 دلار افزایش می‌یافت، می‌توانستیم بگوییم که ارزش بیت کوین در عرض دو روز 4 دلار بیشتر از امروز خواهد بود، اما می‌دانیم که بیت کوین این‌گونه کار نمی‌کند.

هنگامی که سعی در پیش‌بینی قیمت بعدی بیت کوین را داریم، مقادیر قبلی متغیرها (قیمت‌های گذشته در دوره‌های گذشته) را تجزیه و تحلیل می‌کنیم. سپس یک الگو را شناسایی کرده و می‌بینیم که قیمت‌های قبلی چقدر با این الگو تفاوت دارد.

به عبارت دیگر، همبستگی بین متغیرهای قیمت و زمان تغییر می‌کند، زیرا مقدار ضریب رشد قیمت در زمان‌های مختلف یکسان نیست. علاوه بر این، از نظر آماری، وقتی فرمول پیش‌بینی یکسانی را در دوره‌های گذشته اعمال می‌کنیم، هرچه تغییر قیمت پیش‌بینی‌شده نسبت به قیمت واقعی کمتر باشد، پیش‌بینی ما صحیح‌تر خواهد بود.

تحلیل رنگ های موجود در چارت رنگین کمان بیت کوین (Bitcoin Rainbow Chart)

رنگین کمان بیت کوین Bitcoin Rainbow شبیه یه رنگین کمان هست که هر رنگ معنی های متفاوتی رو نشون میده. از وضعیت حباب ارزهای دیجیتال گرفته تا قیمتی که باید در اون خرید کنین. بنابراین، شما باید بدونین که هر رنگ نشون دهنده چه چیزی هست. • قرمز تیره: به معنی حداکثر میزان حباب قیمت هست. در این بخش بیت کوین به شدت ارزش گذاری شده و خرید اون توصیه نمیشه.

• قرمز: نشون دهنده وضعیت فروش هست. در این مرحله بیت کوین در حباب قرار گرفته و بیش از حد قیمت گذاری شده و خرید اون پیشنهاد نمیشه.

• نارنجی تیره: در این مرحله ترس از دادن یا فومو زیاد میشه و احتمال سقوط قیمت بیت کوین وجود داره و خرید اون پیشنهاد نمیشه.

• نارنجی روشن: در این مرحله بیت کوین شروع به حرکت می کنه و بهتره تحقیق کنین که ایا شرایط موجود حباب هست یا نه.

• زرد: این مرحله زمان خوبی برای بی طرف موندن و هولد کردن ارز دیجیتال بیت کوین هست.

• سبز روشن: در این بخش قیمت بیت کوین منصفانه هست و هنوز پتانسیل زیادی برای رشد نداره.

• سبز-آبی: در این مرحله بیت کوین برای خرید هنوز ارزونه، ولی ممکنه پتانسیل زیادی برای رشد نداشته باشه.

• سبز: در این وضعیت قیمت بیت کوین پایین تر از قیمت واقعی خودش هست و به همین دلیل پتانسیل رشد داره.

• آبی: در این مرحله قیمت بیت کوین پایین تر از ارزش واقعی اون هست و پتانسیل رشد داره.

• نیلی: این رنگ نشون دهنده فروش سنگین هست. در این مرحله قیمت بیت کوین در کف قیمتی خودش قرار داره و بهترین زمان برای خرید هست.

مزایای نمودار رنگین کمانی بیت کوین (Bitcoin Rainbow Chart)

از مزایای اصلی این شاخص بیت کوین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. – تجزیه و تحلیل آسان و سرگرم‌کننده را عرضه می‌کند. – تحلیل رگرسیون لگاریتمی در حال حاضر در انواع دیگر سرمایه‌گذاری‌ها نیز استفاده می‌شود. – وقایع سال‌های اخیر نشان می‌دهد که می‌تواند نمودار دقیقی باشد. – با استفاده از این ابزار می‌توان حس جهت‌گیری تصمیمات را به روشی ساده، آسان و مستقیم ایجاد کرد. – اگر به درستی تحلیل شود، اطلاعات جامع و بیشتری را درباره احساسات بازار نمایش خواهد داد. – توسط کاربران بیت کوین توسعه یافته است و تضاد منافع در آن دیده نمی‌شود.

معایب نمودار رنگین کمانی بیت کوین (Bitcoin Rainbow Chart)

از معایب اصلی این شاخص بیت کوین می‌توان موارد زیر را نام برد. – نمای بلندمدت را نشان می‌دهد و برای سرمایه‌گذارانی که معاملات را در بازه زمانی کوتاه‌تری انجام می‌دهند (مثلا 1 روزه) نادرست است. – به داده‌هایی تاریخی وابسته است و احتمالا در آینده می‌تواند دقیق‌تر شود. – نمی‌توان آن را به عنوان یک پیش‌بینی قیمت یا توصیه به سرمایه‌گذاری در نظر گرفت، زیرا متغیرهای بیشتری در بازار وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. – طبیعت ساده‌ای دارد و دیگر عوامل مهم در بازار را کنار گذاشته است.

پیدایش نمودار رنگین کمان (Bitcoin Rainbow Chart)

نمودار اصلی رنگین کمان بیت کوین در سال 2014 توسط یکی از کاربران سایت ردیت(Reddit) به اسم Azop و برای دنبال کردن روند قیمت بیت کوین راه اندازی و ساخته شد. به دلیل رنگی بودن و دقتی که این نمودار داره، مردم عنوان نمودار رنگین کمان بیت کوین رو به اون دادن. این نمودار هم مانند سایر پروژه های دیگه که به بیت کوین مرتبط هستن، محصول یه کار گروهی داوطلبانه هست. توجه داشته باشین که نمودار رنگین کمان در گذر زمان بروز شده و طی سال ها توسط افراد زیادی بهبود و توسعه داده شده. کاربرد دیگه ای به اسم Trolololo نمودار رگرسیون لگاریتمی ساده رو در سال 2014 یعنی همون سالی که این نمودار منتشر شد، معرفی کرد. گفتیم که نمودار رنگین کمان یا Bitcoin Rainbow توصیه ای برای سرمایه گذاری در بیت کوین نبوده و عملکرد گذشته این ارز دیجیتال نیز نشون دهنده نتایج آینده بازار اون نیست. شاخص نمودار رنگین کمان می تونه روشی سرگرم کننده برای نگاه کردن به حرکت های بلند مدت قیمت بیت کوین بدون توجه به نویزهای نوسانات روزانه اون باشه. نوارهای رنگی این شاخص از یه پسرفت لگاریتمی پیروی می کنند، ولی میشه گفت بدون در نظر گرفتن این فاکتور، کاملا دلخواه و بدون هیچ گونه مبنای علمی هستن. نمودار رنگین کمانی بیت کوین (Bitcoin Rainbow Chart) با هدف سرگرمی ایجاد شد و درنهایت پس از گذشت هشت سال از ساخت آن رنگ و بوی جدی گرفت. این نمودار یکی از ساده‌ترین ابزارهای مورد استفاده معامله‌گرانی است که با بیت کوین سروکار دارند. اگرچه نمی‌توان از آن به‌عنوان توصیه سرمایه‌گذاری استفاده کرد، اما می‌تواند بیش از آنچه به نظر می‌رسد اطلاعات مفیدی را به شما ارائه دهد. این نمودار همراه با سایر شاخص‌ها، مانند اندیکاتورهای قدرت، روند و حجم، می‌تواند ابزاری ایده‌آل برای تحلیل بهتر روند قیمت بیت کوین و کل بازار کریپتو باشد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.