معرفی ارز دیجیتال کین Kin

معرفی ارز دیجیتال کین Kin

ارز دیجیتال کین Kin یک توکن غیرمتمرکز بر بستر سولانا است که برای ادغام آسان در برنامه‌های موبایل و وب طراحی شده است، با یک مدل مشوق داخلی که به توسعه‌دهندگان برای افزایش استفاده پاداش می‌دهد.

برنامه‌هایی که با کین Kin ساخته می‌شوند برای ایجاد تجربه‌های کاربری متقاعدکننده مبتنی‌بر ارز دیجیتال، که در آن تعامل بیشتر منجر به مزایای اقتصادی مشترک برای کاربران و توسعه‌دهندگان می‌شود، پول دریافت می‌کنند. در ابتدا در سال 2017 به عنوان یک توکن با استاندارد ERC20 روی بلاکچین اتریوم راه اندازی شد، اما از آن زمان به بلاکچین سولانا مهاجرت کرده است و به برنامه‌های در مقیاس مصرف کننده امکان می‌دهد تا به سرعت و با حداقل هزینه انجام دهند. امروزه، اکوسیستم کین Kin دارای بیش از 60 میلیون کیف پول است و از زمان آغاز به کار خود، بیش از 70 میلیون دلار پاداش بین 60+ برنامه توزیع کرده است. توکن‌های کین Kin از طریق یک مدل درآمد مبتنی‌بر انگیزه به نام Kin Rewards Engine (KRE) وارد گردش می‌شوند که به توسعه‌دهندگان برای ایجاد تجربیات متقاعدکننده مبتنی‌بر ارزهای دیجیتال که خود را به ارزش Kin می‌رسانند، پاداش می‌دهد. KRE اولین اقتصاد کاربر/توسعه‌دهنده را ایجاد می‌کند، مدلی برای کسب درآمد پایدار و منصفانه ارائه می‌کند که انگیزه پذیرش موارد استفاده جدید و ایجاد ارزش برای یک ارز دیجیتال، و همچنین تشویق تبادل ارزش بین کاربران، برخلاف جمع‌آوری داده‌های کاربر است. و توجهی که هیچ سودی برای خود کاربران ندارد. این مدل درآمدزایی جایگزین، کاربران و توسعه‌دهندگان را حول یک اقتصاد دیجیتال مشترک دوباره همسو می‌کند که در آن سازندگان محتوا و کاربران به‌خاطر ارزشی که برای پلتفرم به ارمغان می‌آورند، پاداش می‌گیرند و نه انحصارات کلان داده.

کین Kin سریع‌ترین و ساده‌ترین مسیر را برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌کند تا ارزهای دیجیتال را در برنامه‌های وب و تلفن همراه خود با استفاده از ابزارها و فناوری‌های خارج از جعبه سیستم‌عامل همراه با طیف وسیعی از SDKهای plug-and-play ادغام کنند. SDKهای Kin پیچیدگی‌های پیچیده یکپارچه‌سازی ارزهای دیجیتال را حذف می‌کنند، بنابراین تنها چیزی که توسعه‌دهنده باید روی آن تمرکز کند ایجاد تجربه‌های درون‌برنامه‌ای عالی است که در آن کاربران می‌توانند توکن‌های کین Kin خود را کسب کنند و خرج کنند.کین Kin که برای پذیرش اصلی طراحی شده است، موانع پیش روی توسعه‌دهندگان را برطرف می‌کند تا تجربه توسعه سریع، آسان و بصری ارز دیجیتال را ارائه دهد. توزیع و منطق الگوریتمی موتور پاداش Kin توسط بنیاد کین Kin، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در انتاریو، کانادا، نظارت می‌شود. خویشاوندان توزیع‌نشده در خزانه‌داری درجه یک سازمانی نگهداری می‌شود که از طریق یک سری دوره‌های سرمایه گذاری، دستورالعمل‌های تورم و کنترل‌های امانتداری کنترل می‌شود که انتقال امن و استفاده صحیح از وجوه را تضمین می‌کند. تا پایان دوره توزیع، بیش از 10 تریلیون Kin هرگز در اکوسیستم Kin وجود نخواهد داشت، عرضه بزرگی که به این منظور امکان پذیرفتن انبوه کاربران در سراسر جهان را فراهم می‌کند، در حالی که برخلاف ارقام اعشاری، هنوز در اعداد کامل تراکنش می‌کنند.

پروژه ارزکین Kin چیست؟

ارز کین Kin به عنوان توکن اختصاصی در پیام‌رسان اجتماعی کیک (Kik) شناخته می‌شود. کیک یک پیام‌رسان اجتماعی با قابلیت‌هایی فراتر از پیام‌رسان‌های معمولی است که در سطح دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این پیام‌رسان، افراد می‌توانند به تعامل با دیگران و تولید محتوا به شکل‌های گوناگون بپردازند و از محل آن پاداش دریافت کنند. پرداخت پاداش‌ها در این پروژه بر اساس ارز کین Kin انجام می‌شود. همچنین کلیه پرداخت‌های کاربران در این پیام‌رسان باید به کمک ارز دیجیتال کین انجام شود.

یک مزیت مهم برای ارز دیجیتال کین Kin در مقایسه با سایر توکن‌ها در زمان عرضه وجود داشت. این توکن در جریان عرضه اولیه‌ای در سال 2017 رونمایی شد و به میزان 100 میلیون دلار نیز به فروش رسید. نکته مثبت ماجرا این بود که در آن زمان پیام‌رسان کیک فعال بود و میلیون‌ها کاربرد در کشورهای مختلف داشت. به این ترتیب عملا تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال کین، با جامعه کاربری حاضر و آماده طرف بود. این موضوع بار بزرگی از نظر بازاریابی از روی دوش این تیم برداشت. البته اکوسیستم کین به یک پیام‌رسان محدود نشد.

اکوسیستم ارز دیجیتال کین Kin

بسیاری از کاربران رمز ارز کین را با پیام‌رسان کیک می‌شناسند. اما باید بدانید که در حال حاضر ده‌ها اپلیکیشن غیر متمرکز فعال در اکوسیستم کین وجود دارد. این اپلیکیشن‌ها در موضوعات مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که می‌توان به صورت زیر برشمرد:

  • بازی
  • پیام‌رسانی و شبکه‌های اجتماعی
  • سبک زندگی
  • خدمات مالی
  • خبر و سرگرمی
  • سلامتی و فیتنس
  • آموزش
  • گردشگری
  • پخش و ویرایش ویدیو

کاربرد ارز کین Kin

ارز Kin برای استفاده آسان و به اشتراک گذاشتن با یک دوست به کار می‌رود. کین Kin در هر برنامه، بازی یا وب سایتی گنجانده ‌می‌شود. در حال حاضر، این برنامه در اپلیکیشن Kinit در iOS و اندروید موجود است. کینیت این امکان را به کاربران می‌دهد که ارز Kin دریافت کنند و سپس، از آن برای چیزهایی مثل کارت‌های هدیه آمازون، آن را خرج کنند. Kin تا به امروز در برنامه پیام رسان Kik گنجانده شده است. افرادی که پشت برنامه پیام‌رسانی Kik هستند، همان افرادی هستند که Kin را راه‌اندازی کردند. ارز Kin در حال نفوذ به بیش از چهل برنامه، بازی و سرویس کاربردی دیگر است. در ادامه به چند نمونه از کاربردهای کین می‌پردازیم.

IMVU، یک پیام رسان فوری مبتنی بر آواتار سه بعدی است. یک شبکه اجتماعی که برای آشنایی با افرادی از نظر نقاط جغرافیایی به شما نزدیک هستند، به کار می‌رود. Vent، اپلیکیشنی که به افراد اجازه می‌دهد از نظر احساسی از یکدیگر حمایت کنند. Draft Fantasy، یک برنامه فوتبال فانتزی و… بیش از ۴۰ برنامه جدید که هنوز تعدادی از آن‌ها راه‌اندازی نشده است. این برنامه‌ها به برنامه توسعه‌دهنده ارز Kin تبدیل می‌شوند. این برنامه‌ها مایلند تا Kin را در برنامه‌های خود بگنجانند. برنامه‌هایی که Kin در آن گنجانده شود؛ به شما امکان کسب درآمد و نقد کردن ارز KIN را می‌دهد.

تاریخچه ارز کین KIN

ارز دیجیتال KIN به عنوان یک توکن ERC-20 در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد. تاریخچه شرکت مادر آن، یعنی Kik در کانادا، به سال ۲۰۰۹ باز می‌گردد، زمانی که گروهی از دانش آموزان شروع به کار بر روی برنامه پیام‌رسانی Kik Messenger کردند. با توجه به گزینه‌های محدود در آن زمان، Kik Messenger زمانی که در اواخر سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد؛ به محبوبیت قابل توجهی دست یافت و محبوبیت زیادی در میان کاربران جوان پیدا کرد.

تا سال ۲۰۱۵، Kik Messenger بیش از ۲۰۰ میلیون بار دانلود و نظارت زیادی از سوی مجریان قانون در مورد تکثیر مطالب صریح برای افراد زیر سن قانونی داشت. نیویورک تایمز درباره این برنامه اعلام کرد؛ این برنامه پیام‌رسان مورد سو استفاده توسط شکارچیان برای حفظ ناشناس بودن قرار می‌گیرد. با وجود این اختلافات، برنامه Kik موفق شد، سرمایه‌گذاری خصوصی قابل توجهی از جمله ۵۰ میلیون دلار از شرکت چینی Tencent را به دست آورد.

مدیر اجرایی Kik تد لیوینگستون، با کاهش فعالیت در این برنامه پیام‌رسان، به دنبال تنوع بخشیدن به فضای ارزهای دیجیتال بود و راه‌اندازی ارز دیجیتال KIN خود را در می ۲۰۱۷ در یک پست وبلاگی اعلام کرد. ارز کین KIN در ابتدا ارز رمزنگاری شده بومی در اپلیکیشن پیام‌رسان Kik خواهد بود، سپس با جاه‌طلبی‌ها به دنبال ایجاد مشارکت‌های تجاری برای گسترش کاربرد کین KIN خواهد بود. بنیاد کین Kin بالاخره در سپتامبر ۲۰۱۷، ICO KIN را اجرا کرد. در سال ۲۰۱۹، Kik توسط هلدینگ MediaLabs خریداری شد. ارز کین (KIN) در سال ۲۰۱۷ در بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شد. کین یک ارز دیجیتال است که برای آسان کردن تراکنش‌های خرد در برنامه‌های کاربردی دیجیتال و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی طراحی شده است. به دلیل سرعت پایین تراکنش و هزینه‌های کارمزد غیرقابل پیش‌بینی همسو با شبکه اتریوم، پروتکل Stellar را در اوایل سال ۲۰۱۸ برای ایجاد بلاکچین کین Kin منشعب کرد. تأخیر تراکنش‌ها در بلاکچین کین Kin ادامه داشت و باعث مهاجرت دیگری به سولانا در اوایل سال ۲۰۲۱ شد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.