معرفی بهترین پروژه های Web۳ در ۲۰۲۴

معرفی بهترین پروژه های Web۳ در ۲۰۲۴

ارزهای وب 3 نوع جدیدی از ارزهای دیجیتال هستند که برای قدرت‌گیری نسل بعدی اینترنت، که به عنوان وب 3.0 شناخته می‌شود، طراحی شده‌اند. وب 3.0 بر اساس ایده تمرکززدایی، مالکیت داده‌ها توسط کاربر و حریم خصوصی است.

ارزهای وب 3 برای تسهیل این اصول طراحی شده‌اند و به کاربران امکان می‌دهند مالکیت دارایی‌های دیجیتال خود را داشته باشند، در حاکمیت برنامه‌ها و پروتکل‌ها مشارکت کنند و به طور ایمن و خصوصی تراکنش انجام دهند.

برخی از ویژگی‌های کلیدی ارزهای وب 3 عبارتند از:

  • تمرکززدایی: ارزهای وب 3 توسط هیچ مرجع یا سازمانی کنترل نمی‌شوند. آنها بر روی بلاک‌چین‌ها اجرا می‌شوند که شبکه‌های توزیع‌شده‌ای از رایانه‌ها هستند که رکورد تراکنش‌ها را نگهداری می‌کنند. این امر به این معنی است که هیچ کس نمی‌تواند آنها را کنترل کند یا آنها را دستکاری کند.
  • مالکیت داده: در وب 3.0، کاربران مالک داده‌های خود هستند. این به این معنی است که آنها می‌توانند کنترل کنند که داده‌هایشان چگونه جمع‌آوری، استفاده و به اشتراک گذاشته می‌شود. ارزهای وب 3 به کاربران این امکان را می‌دهد که داده‌های خود را به اشتراک بگذارند و برای آن پاداش دریافت کنند.
  • حریم خصوصی: ارزهای وب 3 برای حفظ حریم خصوصی کاربران طراحی شده‌اند. آنها از رمزنگاری قوی برای محافظت از تراکنش‌ها و داده‌ها استفاده می‌کنند. به کاربران همچنین این امکان را می‌دهد که هویت خود را به صورت ناشناس حفظ کنند.

برخی از محبوب‌ترین ارزهای وب 3 عبارتند از:

  • اتریوم (ETH): اتریوم یک پلتفرم بلاک‌چین است که امکان ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را فراهم می‌کند. ETH ارز بومی اتریوم است و برای پرداخت هزینه‌های تراکنش و خدمات در شبکه استفاده می‌شود.
  • فایل کوین (FIL): فایل کوین یک شبکه ذخیره‌سازی غیرمتمرکز است که به کاربران امکان می‌دهد فضای ذخیره‌سازی بلااستفاده خود را اجاره دهند. FIL ارز بومی فایل کوین است و برای پرداخت هزینه‌های ذخیره‌سازی و بازیابی داده‌ها استفاده می‌شود.
  • پولکادات (DOT): پولکادات یک بلاک‌چین است که به بلاک‌چین‌های دیگر متصل می‌شود تا یک شبکه بلاک‌چین بین زنجیره‌ای ایجاد کند. DOT ارز بومی پولکادات است و برای پرداخت هزینه‌های حاکمیت و تراکنش در شبکه استفاده می‌شود.

ارزهای وب 3 هنوز در مراحل اولیه توسعه خود هستند، اما پتانسیل ایجاد تحول در نحوه تعامل ما با اینترنت را دارند. آنها می‌توانند به ما قدرت و کنترل بیشتری بر داده‌های خود بدهند، حریم خصوصی ما را حفظ کنند و فرصت‌های جدیدی برای نوآوری و مشارکت ایجاد کنند.

وضعیت موجود وب ۳

وب ۳ به‌قابل توجه‌ترین موضوع برای بحث در جوامع فناوری در سراسر جهان تبدیل شده است. جستجو برای بهترین پروژه‌های وب ۳ در سال ۲۰۲۴، بدون توجه به رکود در بازار بلاک چین و ارزهای دیجیتال تشدید شده است. با نگاهی به تصویر گسترده‌تر برای وب ۳، می‌توانید متوجه توسعه متاورس و NFTها به‌عنوان یک راه‌حل عملی شوید. علاوه بر این، برنامه‌های کاربردی dApps فراتر از حوزه مالی، چشم اندازهایی را برای افزایش بازی‌های ارز دیجیتال برای کسب درآمد ارائه کرده است.

از سوی دیگر، پروژه‌های کریپتویی محبوب مانند شبکه ترا کلاسیک با رمز ارز LUNC و استیبل کوین UST، صرافی FTX و… نابود و یا دچار افت شدیدی شدند و در نهایت اعتماد عمومی را از دست دادند. در عین حال، صنعت کریپتو و پروژه‌های جدید وب ۳ فضای کمی برای تأمل در مورد آنچه می‌توانست وجود داشته باشد باقی می‌گذارد.

بااین‌حال هیچ کس نمی‌تواند به‌طور دقیق حرکت بزرگ بعدی را در فضای کریپتو و وب ۳ پیش بینی کند. از آنجایی که بازاریابان و برندها میلیون‌ها دلار در دنیای متاورس برای بازاریابی در وب ۳ سرمایه‌گذاری می‌کنند، تغییرات در رفتار مصرف‌کننده، تغییرات اساسی در طراحی اپلیکیشن‌های وب ۳ را می‌طلبد. می‌توانید متوجه فناوری‌هایی مانند متاورس و ارزهای دیجیتالی شوید که با تغییرات مداوم در رفتار مصرف‌کننده سازگار هستند.

جالب توجه است که رشد ایده‌های پروژه‌های وب ۳ به‌طور عمده به این بستگی دارد که چگونه فناوری بلاک چین در مواجهه با ناملایمات قوی است. بلاک چین همچنان توجه و سرمایه گذاری کاربران را به‌خود جلب می‌کند و سازمان‌های جریان اصلی علاقه خود را به وب ۳ نشان می‌دهند.

به‌عنوان مثال، ارائه‌دهنده خدمات پرداخت جهانی ویزا (VISA) اخیراً به‌احتمالات استفاده از زیرساخت بلاک چین و وب ۳ اشاره کرده است. هدف ویزا استفاده از وب ۳ برای بهبود امنیت، حفظ حریم خصوصی، قابلیت همکاری و مقیاس پذیری است. از سوی دیگر، کارشناسان خاطرنشان کرده‌اند که دفتر کل باز و توزیع‌شده (Blockchain) می‌تواند به‌عنوان نکات برجسته در آینده اقتصادهای جهانی باشد.

لیست بهترین پروژه‌های وب ۳

نسل بعدی اینترنت، وب ۳ طیف وسیعی از فناوری‌های هیجان‌انگیز مانند بلاک چین، NFTs ،IOT و متاورس را در خود جای خواهد داد. به‌همین دلیل، اکنون می‌تواند زمان بسیار خوبی برای ایجاد مجموعه‌ای از ارزهای دیجیتال وب ۳ برای توسعه آینده این بازار خاص باشد.

بنابراین، در ادامه این مقاله به بهترین پروژه‌های وب ۳ در سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم و منتخبی از معروف‌ترین و آینده‌دارترین‌ها را مورد بحث قرار می‌دهیم، که ممکن است شانسی برای ایفای نقش در نحوه تعامل ما با اینترنت در سال‌های آینده داشته باشند.

  • اینترنت کامپیوتر | Internet Computer

اینترنت کامپیوتر یک پلتفرم بلاک‌چین عمومی است که با هدف میزبانی وب‌سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (dApps) با کارایی و مقیاس‌پذیری بالا طراحی شده است. این پلتفرم توسط بنیاد Dfinity توسعه یافته و از توکن بومی خود به نام ICP برای تامین نیروی محرکه آن استفاده می‌کند.

هدف اصلی اینترنت کامپیوتر جایگزینی اینترنت فعلی با یک اینترنت غیرمتمرکز و کارآمدتر است که در آن، کاربران کنترل بیشتری بر داده‌های خود داشته باشند و سانسور یا نظارت کمتری وجود داشته باشد.

برخی از ویژگی‌های کلیدی اینترنت کامپیوتر عبارتند از:

  • تمرکززدایی: اینترنت کامپیوتر توسط هیچ نهاد یا سازمانی کنترل نمی‌شود.
  • کارایی: اینترنت کامپیوتر از موتور بلاک‌چین جدیدی به نام "blockchain canvas" استفاده می‌کند که ادعا می‌شود می‌تواند تراکنش‌ها را بسیار سریع‌تر و کارآمدتر از بلاک‌چین‌های سنتی مانند اتریوم پردازش کند.
  • مقیاس‌پذیری: اینترنت کامپیوتر برای پشتیبانی از تعداد نامحدودی از کاربران و برنامه‌ها طراحی شده است.
  • حاکمیت: دارندگان توکن ICP می‌توانند در مورد نحوه اداره پلتفرم رای دهند.

ICP برای موارد مختلفی از جمله:

  • پرداخت هزینه‌های تراکنش و خدمات در شبک
  • شرکت در حاکمیت پلتفرم
  • ذخیره‌سازی داده‌ها
  • اجرای برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکزاستفاده می‌شود.

اینترنت کامپیوتر هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است، اما پتانسیل ایجاد تحول در نحوه تعامل ما با اینترنت را دارد.

گراف | The Graph

گراف در تلاش است تا زیرساخت‌های عمومی غیرمتمرکز قابل اعتماد را به‌بازار اصلی بیاورد. برای اطمینان از امنیت اقتصادی شبکه نمودار و یکپارچگی داده‌های مورد پرسش، شرکت کنندگان از گراف توکن (GRT) استفاده می‌کنند. ارز GRT یک توکن کاری است که توسط Indexers، Curators و Delegators قفل می‌شود تا خدمات نمایه سازی و سرپرستی را به‌‌شبکه ارائه دهد. تا به امروز، بیش از ۳۰۰۰ زیرگراف توسط هزاران توسعه‌دهنده، برای برنامه‌های کاربردی مانند دیسنترالند، یونی سواپ، سینتتیکس، آوی، بالانسر، آرگون، Livepeer ،DAOstack ،Gnosis و بسیاری دیگر به‌کار گرفته شده است.

برخی از ویژگی‌های کلیدی گراف عبارتند از:

  • تمرکززدایی: گراف توسط هیچ نهاد یا سازمانی کنترل نمی‌شود.
  • کارآمدی: گراف از روش‌های نوآورانه‌ای برای پردازش داده‌های بلاک‌چین استفاده می‌کند که به آن امکان می‌دهد پرس و جوها را به سرعت و کارآمد انجام دهد.
  • مقیاس‌پذیری: گراف برای پشتیبانی از تعداد نامحدودی از کاربران و برنامه‌ها طراحی شده است.
  • قابلیت توسعه: گراف به گونه‌ای طراحی شده است که توسعه‌دهندگان به راحتی بتوانند برنامه‌های کاربردی جدیدی بر روی آن ایجاد کنند.

گراف هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است، اما پتانسیل ایجاد تحول در نحوه تعامل ما با داده‌های بلاک‌چین را دارد.

فایل کوین | Filecoin

سیستم‌های ذخیره‌سازی غیرمتمرکز مانند شبکه ارز دیجیتال فایل کوین به افراد این امکان را می‌دهند که حافظ داده‌های خود باشند و همچنین وب ۳ را برای مردم در سراسر جهان در دسترس‌تر می‌سازد. از آن‌جایی که مشارکت در شبکه ارز دیجیتال فایل کوین از طریق استخراج و ذخیره سازی به‌طور مستقیم با کسب جوایز بلاک بیشتر مرتبط است، فایل کوین شرکت کنندگان را تشویق می‌کند تا صادقانه عمل کنند و تا حد امکان داده‌ها را ذخیره سازی کنند. شبکه ارز دیجیتال فایل کوین پروژه‌ای پیشرو در فناوری وب ۳ است.

فایل کوین یک شبکه ذخیره‌سازی غیرمتمرکز است که به کاربران امکان می‌دهد فضای ذخیره‌سازی بلااستفاده خود را اجاره دهند. این پلتفرم از فناوری بلاک‌چین برای ایجاد یک بازار جهانی برای ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده می‌کند که کارآمدتر، مقرون به صرفه‌تر و امن‌تر از راه‌حل‌های ذخیره‌سازی سنتی است.

فایل کوین توسط Protocol Labs، شرکتی که خالق IPFS نیز است، توسعه یافته است. IPFS یک سیستم فایل توزیع‌شده است که برای ذخیره‌سازی و به اشتراک‌گذاری کارآمد فایل‌ها طراحی شده است.

برخی از ویژگی‌های کلیدی فایل کوین عبارتند از:

  • تمرکززدایی: فایل کوین توسط هیچ نهاد یا سازمانی کنترل نمی‌شود.
  • کارآمدی: فایل کوین از روش‌های نوآورانه‌ای برای ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده می‌کند که به آن امکان می‌دهد از فضای ذخیره‌سازی به طور کارآمدتر استفاده کند.
  • مقیاس‌پذیری: فایل کوین برای پشتیبانی از حجم عظیمی از داده‌ها طراحی شده است.
  • امنیت: فایل کوین از رمزنگاری قوی برای محافظت از داده‌ها در برابر دسترسی غیرمجاز استفاده می‌کند.

فایل کوین برای موارد مختلفی از جمله:

  • ذخیره‌سازی وب‌سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی
  • ذخیره‌سازی داده‌های پشتیبان
  • ذخیره‌سازی فایل‌های بزرگ
  • به اشتراک‌گذاری داده‌ها استفاده می‌شود.

FIL توکن بومی پلتفرم فایل کوین است و برای موارد مختلفی از جمله:

  • پرداخت هزینه‌های ذخیره‌سازی و بازیابی داده‌ها
  • مشارکت در حاکمیت شبکه
  • ارائه انگیزه به مشارکت‌کنندگان برای ایمن‌سازی و حفظ شبکه استفاده می‌شود.

فایل کوین هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است، اما پتانسیل ایجاد تحول در نحوه ذخیره‌سازی و به اشتراک‌گذاری داده‌هایمان را دارد.

پولکادات | Polkadot

این شبکه دارای یک سیستم مدیریت کاربر محور بسیار پیچیده است که در آن همه دارندگان توکن در مورد نحوه اجرای شبکه حق رای دارند. تیم‌ها می‌توانند مدیریت بلاک چین خود را بر اساس نیازها و شرایط در حال تحول خود در پولکادات سفارشی کنند. نام‌گذاران، اعتبارسنجی‌کنندگان و جمع‌آوران همگی وظایف مختلفی را برای کمک به ایمن کردن و حفظ شبکه و ریشه‌کن کردن رفتار بد انجام می‌دهند.

ارز DOT رمز ارز بومی شبکه پولکادات سه هدف واضح را دنبال می‌کند: سرمایه‌گذاری برای عملیات و امنیت، تسهیل حاکمیت شبکه، و پیوند توکن‌ها برای اتصال پاراچین‌ها.

پولکادات یک پلتفرم بلاک‌چین چند زنجیره‌ای است که با هدف رفع برخی از محدودیت‌های بلاک‌چین‌های نسل اول و دوم مانند بیت‌کوین و اتریوم طراحی شده است. هدف اصلی پولکادات ایجاد شبکه‌ای از بلاک‌چین‌های مستقل و در عین حال مرتبط است که بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و تراکنش‌ها را انجام دهند.

برخی از ویژگی‌های کلیدی پولکادات عبارتند از:

  • قابلیت همکاری: پلاکدات به بلاک‌چین‌های مختلف اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و داده‌ها را به اشتراک بگذارند. این امر امکان ایجاد برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (dApps) پیچیده‌تر و قدرتمندتر را فراهم می‌کند.
  • مقیاس‌پذیری: با توزیع بار پردازش در چندین بلاک‌چین، پولکادات می‌تواند تراکنش‌ها را سریع‌تر و کارآمدتر از بلاک‌چین‌های سنتی پردازش کند.
  • امنیت: امنیت کل شبکه پولکادات توسط یک بلاک‌چین مرکزی به نام رلی چین (Relay Chain) تأمین می‌شود. زنجیره‌های دیگر (که به عنوان پاراچین (Parachain) شناخته می‌شوند) می‌توانند از امنیت زنجیره رلی بهره‌مند شوند.
  • حاکمیت: دارندگان توکن DOT (توکن بومی پولکادات) می‌توانند در مورد ارتقاء و تغییرات شبکه رای دهند.

توکن DOT برای موارد مختلفی در شبکه پولکادات استفاده می‌شود، از جمله:

  • حاکمیت: همانطور که گفته شد، دارندگان DOT می‌توانند در مورد آینده شبکه رای دهند.
  • باندینگ (Bonding): برای اینکه یک پاراچین به شبکه پولکادات متصل شود، باید مقداری DOT را قفل کند. این کار به امنیت شبکه کمک می‌کند.

چین لینک | Chainlink

چین لینک یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز است که به قراردادهای هوشمند در بلاک‌چین‌ها امکان می‌دهد به داده‌ها و اطلاعات دنیای واقعی دسترسی داشته باشند.

اوراکل‌ها واسطه‌هایی هستند که اطلاعات دنیای واقعی را به قراردادهای هوشمند منتقل می‌کنند. قراردادهای هوشمند برنامه‌هایی هستند که به طور خودکار بر روی بلاک‌چین اجرا می‌شوند.

قبل از چین لینک، قراردادهای هوشمند به طور کلی فقط می‌توانستند به داده‌هایی که در داخل بلاک‌چین بوده‌اند دسترسی داشته باشند. این امر محدودیت بزرگی برای کاربردهای بالقوه قراردادهای هوشمند ایجاد می‌کرد، زیرا بسیاری از برنامه‌های کاربردی مفید برای کارکرد به داده‌های دنیای واقعی نیاز دارند.

چین لینک این مشکل را با ارائه روشی امن و قابل اعتماد برای دسترسی قراردادهای هوشمند به داده‌های دنیای واقعی حل می‌کند. این کار از طریق شبکه‌ای از اپراتورهای اوراکل انجام می‌شود که داده‌های دنیای واقعی را جمع‌آوری کرده و آن را به صورت امن به قراردادهای هوشمند منتقل می‌کنند.

LINK توکن بومی شبکه چین لینک است و برای موارد مختلفی از جمله:

  • پرداخت هزینه خدمات اوراکل
  • مشارکت در حاکمیت شبکه
  • ارائه انگیزه به اپراتورهای اوراکل برای جمع‌آوری و ارائه داده‌های دقیق استفاده می‌شود.

برخی از ویژگی‌های کلیدی چین لینک عبارتند از:

  • تمرکززدایی: چین لینک توسط هیچ نهاد یا سازمانی کنترل نمی‌شود.
  • امنیت: چین لینک از رمزنگاری قوی برای محافظت از داده‌ها در برابر دسترسی غیرمجاز استفاده می‌کند.
  • قابلیت انعطاف‌پذیری: چین لینک می‌تواند از انواع مختلف داده‌ها، از جمله فیدهای قیمت، داده‌های آب و هوا و نتایج انتخابات پشتیبانی کند.
  • قابلیت تطبیق: چین لینک می‌تواند با انواع مختلف بلاک‌چین‌ها ادغام شود.

چین لینک هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است، اما پتانسیل ایجاد تحول در نحوه تعامل قراردادهای هوشمند با دنیای واقعی را دارد.

تتا نتورک | Theta Network

پلتفرم شبکه ارز دیجیتال تتا نتورک منبع باز است و دارندگان توکن تتا مانند بسیاری از اکوسیستم‌های بلاک چین مبتنی بر اثبات سهام (استیکینگ) از قدرت حاکمیت برخوردار هستند. علاوه بر ویدئو، داده و محاسبات، شبکه ارز دیجیتال تتا نتورک به‌ توسعه دهندگانی که به‌دنبال راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) در پلتفرم قراردادهای هوشمند دارای ویژگی‌های سازگار با EVM هستند، پاسخ می‌دهد.

تتا نتورک یک پلتفرم استریمینگ ویدئو مبتنی بر بلاک‌چین است که با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت استریمینگ ویدئو برای کاربران طراحی شده است. این پلتفرم از دو توکن به نام‌های THETA و TFUEL استفاده می‌کند.

THETA توکن حاکمیتی شبکه است و برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • استیک شدن: کاربران می‌توانند توکن‌های THETA را برای ایمن‌سازی شبکه و کسب پاداش سهام‌گذاری کنند.
  • حاکمیت: دارندگان توکن THETA می‌توانند در مورد آینده شبکه رای دهند.

TFUEL توکن کاربردی شبکه است و برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • پرداخت هزینه تراکنش‌ها: کاربران برای انجام تراکنش در شبکه باید TFUEL پرداخت کنند.
  • پرداخت به کاربران برای اشتراک‌گذاری پهنای باند: کاربران می‌توانند برای اشتراک‌گذاری پهنای باند خود با شبکه، TFUEL کسب کنند.

برخی از ویژگی‌های کلیدی تتا نتورک عبارتند از:

  • تمرکززدایی: تتا نتورک توسط هیچ نهاد یا سازمانی کنترل نمی‌شود.
  • کارآمدی: تتا نتورک از یک پروتکل جدید به نام Theta Consensus برای پردازش تراکنش‌ها استفاده می‌کند که ادعا می‌شود می‌تواند تراکنش‌ها را سریع‌تر و کارآمدتر از سایر بلاک‌چین‌ها پردازش کند.
  • مقیاس‌پذیری: تتا نتورک برای پشتیبانی از تعداد نامحدودی از کاربران و استریمرها طراحی شده است.
  • قابلیت همکاری: تتا نتورک با انواع مختلف پلتفرم‌های استریمینگ ویدئو مانند یوتیوب و توییچ سازگار است.

تتا نتورک هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است، اما پتانسیل ایجاد تحول در نحوه تماشای ویدئو آنلاین را دارد.

لوپرینگ | Loopring

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های متمایزکننده بیسیک اتنشن توکن و اکوسیستم Brave Browser، ظرفیت پاداش دادن (انعام) به‌کاربرانی است که هنوز بخشی از شبکه نیستند. این شامل وب‌سایت‌ها و کاربران فردی توییتر می‌شود. هم بیسیک اتنشن توکن و هم Brave Browser از زمان راه اندازی به‌جذب کاربر قابل توجهی دست یافته‌اند. از اکتبر ۲۰۲۰، مرورگر بریو در مجموع ۲۰٫۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. ارز بت نیز هم اکنون در مجموع بیش از ۳۶۸۰۰۰ کیف پول منحصر به‌فرد در اختیار دارد.

Loopring یک پروتکل لایه دوم مبتنی بر zkRollup برای معاملات و پرداخت‌های سریع و ارزان روی اتریوم است. این پروتکل با هدف رفع برخی از مشکلات مقیاس‌پذیری و کارمزد بالای شبکه اتریوم طراحی شده است.

در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی Loopring آورده شده است:

  • لایه دوم مبتنی بر zkRollup: Loopring تراکنش‌ها را خارج از زنجیره اصلی اتریوم پردازش می‌کند و تنها اثبات‌های معتبر تراکنش‌ها را روی زنجیره اصلی ثبت می‌کند. این امر باعث افزایش سرعت و کاهش هزینه تراکنش‌ها می‌شود.
  • امنیت بالا: امنیت Loopring به امنیت شبکه اتریوم وابسته است. از آنجایی که اثبات‌های معتبر تراکنش‌ها روی زنجیره اصلی اتریوم ثبت می‌شوند، در صورت هرگونه مشکل امنیتی در Loopring، همچنان می‌توان از امنیت شبکه اتریوم برای اطمینان از صحت تراکنش‌ها استفاده کرد.
  • سرعت بالا: با پردازش تراکنش‌ها خارج از زنجیره اصلی، Loopring می‌تواند تراکنش‌ها را بسیار سریع‌تر از شبکه اتریوم پردازش کند.
  • کارمزد پایین: به دلیل کاهش بار روی شبکه اصلی اتریوم، هزینه تراکنش‌ها در Loopring بسیار پایین‌تر از هزینه تراکنش‌ها در شبکه اتریوم است.
  • مبادله غیرمتمرکز (DEX): Loopring از قابلیت‌های مبادله غیرمتمرکز (DEX) نیز برخوردار است و به کاربران امکان می‌دهد تا بدون نیاز به واسطه، ارزهای دیجیتال را با یکدیگر معامله کنند.

Loopring از توکنی به نام LRC استفاده می‌کند که برای موارد مختلفی از جمله:

  • پرداخت هزینه تراکنش‌ها در شبکه Loopring
  • شرکت در حاکمیت شبکه
  • ارائه انگیزه به مشارکت‌کنندگان برای ایمن‌سازی و حفظ شبکه استفاده می‌شود.

Loopring هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است، اما راه‌حلی بالقوه برای رفع مشکلات مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم به شمار می‌رود.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.