آشنایی با رمزارز iExec RLC و پروژه آن

آشنایی با رمزارز iExec RLC و پروژه آن

ارز دیجیتال iExec RLC از پیشگامان محاسبات غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین در فضای کریپتو است. افراد با استفاده از بلاک‌چین این رمز ارز می‌توانند به کسب درآمد از قدرت محاسباتی، اپلیکیشن‌ها و مجموعه داده‌های خود بپردازند.

بلاک‌چین رمز ارز iExec RLC (آی اگزک) این فرآیند را با فراهم کردن دسترسی به منابع محاسبات ابری (cloud) مقدور می‌کند.

بلاک‌چین ارز دیجیتال iExec RLC (آی اگزک) می‌تواند از اپلیکیشن‌ها در زمینه‌های مختلفی مانند ابرداده‌ها، سلامت، هوش مصنوعی، تفسیر و فین‌تک (fintech) پشتیبانی کند. این بلاک‌چین در اکتبر 2016 با هدف طرح‌ریزی مجدد محاسبات ابری از طریق ایجاد یک الگوی جدید بنیان‌گذاری شد.شبکه iExec RLC (آی اگزک) یک پلتفرم رایانش ابری بر روی بلاکچین اتریوم است. این شبکه به کاربران کمک می‌کند تا با فناوری محاسباتی فضای ابری، برنامه‌های غیرمتمرکز خود را بسازند. همچنین، بلاکچین این پلتفرم به برنامه‌های غیرمتمرکز امکان استفاده از منابع و خدمات به صورت مقرون به‌صرفه را می‌دهند. این شبکه دارای یک توکن بومی با نماد iExec RLC (آی اگزک) است که از اختصار عبارت Run on Lots of Computer گرفته شده که به معنای اجراشدن بر روی سیستم‌های متعدد است. یکی از فناوری‌هایی که این روزها به‌شدت مورد توجه قرار گرفته، فضای ابری و استفاده از آن است. فضای ابری در واقع، یک فضای برای ذخیره اطلاعات، بدون پر شدن حافظه سیستم و کاهش سرعت آن است. یعنی، زمانی که لپ‌تاپ شما حافظه کمی برای ذخیره‌سازی اطلاعات دارد و پرشدن آن به معنای کندی و کاهش سرعت است، شما می‌توانید از فضای ابری کمک بگیرید؛ اطلاعات خود را در آن ذخیره کرده و از حافظه سیستم هم استفاده نکنید. این فناوری شامل بلاکچین‌ها و ارزهای دیجیتال هم می‌شود.

فناوری بلاکچین در کنار کاربردهایی که دارد، دارای مشکلات زیادی هم است. از این رو، پلتفرم‌هایی با به کارگیری راهکارهای خلاقانه، سعی بر رفع این مشکلات دارند. یکی از این راهکارها، پلتفرم iExec RLC (آی اگزک) است. این پلتفرم در واقع یک فضای رایانش ابری و منبع باز (Open Source)است و به کاربرانش اجازه می‌دهد تا با هزینه بسیار کم، به برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) دسترسی پیدا کنند.به زبان ساده‌تر، آی اگزک به شما کمک می‌کند تا زیرساخت رایانشی بلاکچین خود را توسعه دهید. در کنار آن نیز، آی اگزک خود به‌تنهایی دارای یک بلاکچین است که به شما امکان استفاده از خدماتی همچون پایگاه داده، میزبانی وب، سرورها و برنامه‌های SaaS را با هزینه بسیار کم می‌دهد.

چه چیزی پروژه iExec RLC را متمایز می‌کند؟

شبکه این پروژه از فراهم‌کنندگان منابع محاسباتی تشکیل شده است که این فراهم‌کنندگان را اصطلاحا با نام کارگران iExec RLC (آی اگزک) می‌شناسند. اگر کاربری مایل باشد که به عنوان یکی از این کارگران ایفای نقش کند، لازم است که دستگاه‌های خود را متصل کرده و منابع خود را با شبکه به مشارکت بگذارد. کاربران در اینجا در عوض مشارکتی که در شبکه انجام می‌دهند، توکن RLC دریافت می‌کنند.

فراهم‌کنندگان اپلیکیشن می‌توانند از الگوریتم‌های خود کسب درآمد کنند و فراهم‌کنندگان داده نیز که مالک مجموعه داده‌های ارزشمند خود هستند، این قابلیت را دارند که مجموعه داده‌های خود را از طریق iExec RLC (آی اگزک) برای استفاده در دسترس قرار دهند.

پس در اینجا پروتکل اجماعی بنام گواه اثبات مشارکت (Proof of Contribution) موجود است که اجماع را در مورد محاسبات خارج از زنجیره فراهم می‌کند. فراهم‌کنندگان منابع خارجی با کمک این الگوریتم اجماع می‌توانند منابع تایید‌شده خود بر روی بلاک‌چین را مورد استفاده قرار دهند.شبکه iExec RLC (آی اگزک) همچنین اپلیکیشن‌های توزیع‌شده‌ای را بر روی بلاک‌چین خود فراهم می‌کند که برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) نامیده می‌شوند. این برنامه‌ها ایمن و مقیاس‌پذیر هستند و به آسانی می‌توانند به سرور‌ها، مجموعه داده‌ها و منابع محاسباتی دسترسی داشته باشند.

از آنجا که همه این عملکرد بر روی اتریوم انجام می‌گیرد، نوعی زیرساخت ابری مجازی فراهم می‌شود که می‌تواند سرویس‌های محاسباتی با عملکرد سطح بالا را به محض موجود بودن تقاضا ارائه دهد. پس iExec RLC (آی اگزک) از طبقه جدیدی از اپلیکیشن‌های توزیع‌شده مبتنی بر بلاک‌چین پشتیبانی می‌کند و محاسبات مقرون‌به‌صرفه سطح بالا را از طریق یک زیرساخت ابری غیرمتمرکز فراهم می‌کند.

پروژه ارز دیجیتال iExec RLC (آی اگزک) دسترسی به دستگاه‌ها را آسان‌تر می‌کند و این سبب می‌شود که یک کلود توزیع‌شده افزایش برجسته‌ای را در ردپای محیطی مراکز داده موجب شود. تاکنون باید متوجه شده باشید که ایده این پروژه جدید و تحول‌آفرین است و می‌تواند تغییرات معنی‌داری در فضای بلاک‌چین و کریپتو ایجاد کند.

تاریخچه پروژه (آی اگزک) iExec RLC

پروژه iExec RLC (آی اگزک) به دست دو فرد با نام‌های ژیل فداک (Gilles Fedak) و هایوو (Haiwu) راه‌اندازی شد. ژیل فداک که مدیر عامل و بنیان گذار این پلتفرم است، در سال ۲۰۰۳، مدرک دکترای خود در رشته فلسفه و کامپیوتر را از دانشگاه Paris Sud گرفت. پس از آن، او توانست در لیون فرانسه با عنوان محقق در موسسه تحقیقاتی INRIA (Inventeurs du Monde Numerique) کار کند.

هایوو نیز که یکی دیگر از بنیان‌گذاران آی اگزک است، مسئولیت ریاست بخش APAC در آی اگزک را دارد. پیش از این، هایوو استاد آکادمی علوم چین، بنیان‌گذار iRentCPU، استادیار دانشگاه Hohai، کارشناس مهندس تحقیقات در INRA و مهندس تحقیقات انتقال نوآوری در ENS بود. مدرک تحصیلاتی هایوو، دکترای علوم محاسبات از دانشگاه علوم و فنون لیل در فرانسه است.

##(آی اگزک) iExec RLC چگونه کار می‌کند؟ بسیاری پروژه iExec RLC را AirBnb فضای محاسبات ابری می‌نامند. پروژه iExec RLC (آی اگزک) تصمیم گرفته است که بازار خود را از طریق چهار عنصر زیر ارائه دهد: -افراد آماتور و حرفه‌ای می‌توانند قدرت محاسباتی خود را برای مبادله با توکن RLC فراهم کنند.

  • توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند برنامه‌های غیرمتمرکز خود را برای کسب ارز دیجیتال iExec RLC (آی اگزک) کرایه دهند.
  • این امکان وجود دارد که داده‌ها با رمز ارز iExec RLC (آی اگزک) مبادله شوند.
  • افراد آماتور و حرفه‌ای می‌توانند با پرداخت توکن‌های RLC از این سرویس‌ها استفاده کنند.

ارز دیجیتال iExec RLC (آی اگزک) چیست؟

برای آشنایی با رمزارز iExec RLC، باید بگوییم که پلتفرم iExec RLC (آی اگزک) دارای توکن بومی با نماد RLC است. این توکن از استاندارد ERC-20 پیروی می‌کند و قراردادهای هوشمند آن تنها در بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود.

ویژگی‌های مهم iExec RLC (آی اگزک) چیست؟

برخی از ویژگی‌ها در پلتفرم iExec RLC (آی اگزک) باعث می‌شود تا به یک پلتفرم منحصر به فرد تبدیل شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های آی اگزک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • خدمات اوراکل (Oracle): این ویژگی آی اگزک مربوط به برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) می‌شود. از آن جایی که بلاکچین‌ها در فضای Silos کار می‌کنند، با داده‌هایی خارج از این محدوده تعاملی ندارند. حالا شما با یک منبع داده و یک مرورگر، می‌توانید داده‌های خود را از یک نقطه مشخص به اوراکل آن برنامه غیرمتمرکز در آن واحد ارسال کنید.
  • بازار Web3: بازار Web3 به کاربران کمک می‌کند تا حافظه خود را اجاره دهند. کاربران از این طریق دستگاه خود را متصل می‌کنند و حافظه را اجاره می‌دهند.
  • iExec SDK: در این بخش، کاربران از طریق SDK یا کیت توسعه نرم افزار می‌توانند محاسبات خارج از زنجیره خود را از طریق پلتفرم غیرمتمرکز iExec RLC انجام دهند.

تیم پروژه iExec RLC (آی اگزک)

اعضای تیم این پروژه مدت‌های زیادی است که در موسسات INRIA و CNRS با همدیگر همکاری دارند که این نکته بسیار حائز اهمیتی است. شبکه iExec RLC (آی اگزک) براساس ایده‌های فداک و های‌وو هی ساخته شده است که هر دو متخصصینی بسیار متبحر هستند. قرار است که این پروژه در آینده با تعدادی از دانشگاه‌های چینی و اروپایی همکاری داشته باشد. این پروژه همچنین قصد دارد که در آینده از طریق تعدادی از آژانس‌های تحقیقاتی اروپایی و ملی به صورت سنتی تامین وجه کند که این می‌تواند منجر به رشد عظیم پروژه شود. هسته اصلی تیم این پروژه از دانشمندان و افراد دارای دانش اختصاصی در زمینه کامپیوتر تشکیل شده است. البته تعدادی بازاریاب برجسته نیز در هسته این تیم مشغول فعالیت هستند. از اعضای مطرح تیم این پروژه می‌توان به افراد زیر اشاره کرد: دکتر ژیل فداک که مدیر‌عامل و هم‌بنیان‌گذار این پروژه است. او یکی از محققان حوزه سیستم‌های توزیع موازی است. فداک در نوشتن بیش از 80 مقاله علمی مشارکت داشته است. کتر ژیل فداک که مدیر‌عامل و هم‌بنیان‌گذار این پروژه است. او یکی از محققان حوزه سیستم‌های توزیع موازی است. فداک در نوشتن بیش از 80 مقاله علمی مشارکت داشته است.

  • دکتر های‌وو هی که هم‌بنیان‌گذار و مسئول منطقه آسیا-اقیانوسیه است.
  • دکتر اولگ لودیگنسکی (Oleg Lodygensky) که مدیر‌ارشد فناوری پروژه، مهندس، محقق و توسعه‌دهنده‌ای برجسته است.
  • دکتر ژان چارلز کابلگون (Jean-Charles Cabelguen) که مدیر بازاریابی بین‌المللی پروژه است.
  • دکتر میرچه موکا (Mircea Moca) که توسعه‌دهنده تجاری، متخصص فین‌تک (finteech) و تحلیلگر هم‌افزایی است.
  • دکتر لی ژانگ (Lei Zhang) که مدیر امنیت مربوط به بلاک‌چین و محاسبات ابری است.
    پروژه iExec همچنین مشارکت‌های برجسته‌ای را با بازیگران اصلی بازار فناوری برقرار کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به اینتل (Intell) و یو‌بی‌سافت (Ubisoft) اشاره کرد.

مزیت‌های پروژه ارز دیجیتال iExec RLC

  • این پروژه توسط موسسه‌های مهمی حمایت می‌شود و این می‌تواند یک سیگنال قوی برای سرمایه‌گذاران فضای کریپتو باشد.
  • تیم این پروژه تقریبا دو دهه است که در فضای محاسبات ابری فعالیت دارد و همه مشکلات و مسائل حال حاضر این حوزه برای تیم پروژه شناخته‌شده است. آن‌ها دقیقا می‌دانند که برای بهبود این سیستم باید چه کاری را انجام دهند.
  • همه مراحلی که این پروژه قصد انجامش را داشته، در زمان مقرر خود انجام شده است.
  • اگر شما از توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز هستید، از پشتیبانی اختصاصی تیم این پروژه برخوردار خواهید شد.
  • تیم این پروژه تقریبا در همه رویداد‌های بلاک‌چینی برجسته سراسر جهان شرکت می‌کند که این اجازه تبلیغات و ترویج محصولات را به آن‌ها می‌دهد.
  • از آنجا که شرکت iExec دارای ترکیبی فرانسوی چینی است، این شرکت با نیازمندی‌های خاص آسیا و اروپا آشنایی دارد.
  • انتظار می‌رود که ارزش بازار محاسبات ابری در آینده بسیار افزایش پیدا کند که این می‌تواند به معنی پتانسیل بالای رشد برای این پروژه باشد.

نکته جالبی که در مورد این پروژه وجود دارد، کار کردن iExec RLC (آی اگزک) در همه بلاک‌چین‌هاست. پس در اینجا مهم نیست که از چه بلاک‌چینی استفاده می‌کنید زیرا iExec RLC (آی اگزک) در همه آن‌ها قابل استفاده است. البته این پروژه در حال حاضر تنها بر روی بلاک‌چین اتریوم کار می‌کند اما تیم این پروژه قصد دارد کار کردن بر روی بلاک‌چین‌های مختلف را در آینده امکان‌پذیر کند.

این مسئله باعث می‌شود که این شرکت بتواند خود را با شرایط مختلف بازار وفق دهد. فضای بلاک‌چین به سرعت در حال تغییر است و دائما مسائل جدیدی در این فضا مطرح می‌شود. پس این توانایی وفق‌پذیری با شرایط بسیار مهم است و کاربران پروژه تحت تاثیر تغییرات سریع و خشن فضای بلاک‌چین و رمز ارز قرار نمی‌گیرند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.