میرور تریدینگ یا معاملات آینه‌ای (Mirror Trading) در رمزارزها

میرور تریدینگ یا معاملات آینه‌ای (Mirror Trading) در رمزارزها

استراتژی معاملات کپی تریدینگ کریپتو و میرور تریدینگ (Mirror Trading) را بر اساس سود آوری، سطح ریسک و میزان دارایی و نرخ موفقیت آن استراتژی انتخاب کرد. در این استراتژی افراد به دنبال این هستند تا که بتوانند از تجربیات افراد حرفه‌ای در بازار ارز دیجیتال

استفاده کنند و کمبود تجربه خود را به نوعی جبران کنند. معاملات آینه‌ ای (Mirror Trading) و کپی تریدینگ کریپتو از همان ابتدای حضور در بازار ارزهای دیجیتال از محبوبیت بسیار زیادی برخورد دار شد و توانستند سود بسیار زیاد و چشمگیری را به فعالان بازار ارز دیجیتال هدیه دهند. علاوه بر این باید بگوییم که در این معاملات بعد از این که شما استراتژی مورد نظر خود را انتخاب کردید دیگر نیازی به مدیریت سرمایه گذاری نخواهید داشت و تمامی معاملات کپی شده به واسطه ربات کپی تریدینگ برای شما انجام خواهد شد. البته جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که در بازار ارز دیجیتال، معاملات میرور تریدینگ (Mirror Trading) ممکن است که در قالب شبکه‌های اجتماعی نیز صورت بگیرند. ای مسئله سبب شده است که کاربران بازار ارز دیجیتال قادر باشند برای معاملات خود از افراد با تجربه زیادی اطلاعات به دست آورند و مناسب ترین استراتژی را برای معامله به کار گیرند. این مسئله کاملا درست است که این ابزار بسیار کاربردی و سود آور می‌باشد ولی، تفاوت‌هایی میان بازار بورس و بازار ارز دیجیتال وجود دارد که سبب خواهد شد که علمکرد کپی تریدینگ کریپتو در بازار ارز دیجیتال کمی متفاوت از بازار بورس باشد. با توجه به ماهیت پرنوسان بازار ارزهای دیجیتال، معاملات کریپتو خطرات قابل توجهی را برای معامله‌گران تازه کار به همراه دارد. برخی از راه‌های کاهش این ریسک‌ها شامل استفاده از استراتژی‌های معاملاتی است که حرکت‌های بازار معامله‌گران با تجربه موفق را تقلید می‌کند – میرور تریدینگ (Mirror Trading) و معاملات کپی. میرور تریدینگ (Mirror Trading) استراتژی است که به موجب آن شما دقیقاً تمام حرکات بازار یک معامله‌گر مستقر و با عملکرد خوب را در قالب زمان واقعی کپی می‌کنید تا موفقیت آنها را تکرار کنید. این استراتژی معاملاتی بر اتوماسیون تکیه دارد تا فوراً تمام معاملات انجام شده توسط یک معامله‌گر اصلی را منعکس کند، که رفتار او “میرور یا آینه” می‌شود. این یک استراتژی معاملاتی الگوریتمی در نظر گرفته می‌شود.

میرور تریدینگ (Mirror Trading) در سال‌های اول دهه 2000 به لطف پیشرفت در توسعه نرم افزار معاملاتی آغاز شد. اولین بار در بازار سهام و معاملات فارکس مورد استفاده قرار گرفت. اخیراً، میرور تریدینگ در برخی از پلتفرم های معاملات ارزهای دیجیتال نیز در دسترس قرار گرفته است.

در اصل، میرور تریدینگ (Mirror Trading) به معامله‌گران بزرگ سازمانی محدود می‌شد. همانطور که تجارت بیشتر به اتوماسیون وابسته شد و هزینه نرم افزار معاملاتی کاهش یافت، سرمایه گذاران خرد نیز شروع به استفاده از آن کردند. در حال حاضر، میرور تریدینگ یک استراتژی رایج در بازار سهام، بازارهای فارکس و کالاها و به طور فزاینده ای در بازار ارزهای دیجیتال است.

ریسک معاملات آینه‌ ای (Mirror Trading) و کپی تریدینگ کریپتو در بازار ارز دیجیتال

اگر از جمله فعالان بازار ارز دیجیتال باشید به خوبی به این مسئله واقف هستید که بازار ارز دیجیتال یک بازار بسیار پر نوسان می‌باشد و به همین خاطر نیز برخی از استراتژی‌ها در این بازار طرفدار زیادی دارد و بسیاری از معامله گران بازار کریپتو به دنبال این هستند تا که از این روش‌های معاملاتی استفاده کنند. اگر یک استراتژی به واسطه افراد زیادی کپی تریدینگ شود یا به بیان ساده زیاد استفاده شود، ارزش آن استراتژی به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد و بسیاری از افرادی که از آن روش برای معاملات خود استفاده می‌کنند رفته رفته با نه تنها سود نخواهند کرد، بلکه با ضرر و زیان نیز مواجه خواهند شد. در زمان استفاده از این ابزار نقدینگی دارایی مورد نظر شما نیز یک مسئله بسیار مهم می‌باشد. یکی از معایب اساسی در استفاده از روش کپی تریدینگ کریپتو و معاملات آینه‌ ای این است که ممکن است شما قادر به خریداری برخی از آلت کوین ‌ها به میزان کافی نباشید و در این صورت قادر نخواهید بود از روش میرور تریدینگ (Mirror Trading) استفاده کنید. البته در این بین استراتژی‌هایی نیز حضور دارند که اگر بتوانید آنان را بیابید و از آنان استفاده کنید قادر خواهید بود سود خوبی را از کپی معاملات آینه‌ ای (Mirror Trading) به دست آورید. اما اگر شما عزیزان آموزش کپی تریدینگ ندیده باشید ممکن است که در انتخاب استراتژی خود دچار مشکل شوید و این مسئله سبب خواهد شد که سرمایه شما در خطر بیافتد. پس با توجه به این مسئله توصیه ما به شما عزیزان این است که حتما آموزش کپی تریدینگ را جدی بگیرید و اطلاعات کافی را برای استفاده از این روش به دست آورید.

میرور تریدینگ (Mirror Trading) در کریپتو چگونه کار می‌کند؟

معامله‌گرانی که مایل به استفاده از استراتژی معاملاتی آینه‌ای (Mirror Trading) رمزنگاری هستند، ابتدا باید پلتفرمی را انتخاب کنند که از خدمات معاملاتی آینه‌ای (Mirror Trading) پشتیبانی می‌کند و سپس یک معامله‌گر اصلی را انتخاب کنند که می‌خواهند آن را بازتاب دهند. داده‌ها و سابقه عملکرد Master Traders در هر پلتفرم فهرست شده است تا به شما کمک کند هنگام تنظیم حساب معاملاتی آینه‌ای خود انتخابی آگاهانه داشته باشید. خود معامله‌گران اصلی انگیزه دارند تا استراتژی‌های معاملاتی خود را با به دست آوردن نسبتی از سود تولید شده توسط پیروان خود به اشتراک بگذارند.

به عنوان یک معامله‌گر آینه‌ای (Mirror Trading)، می‌توانید به سادگی استراحت کنید و همه چیز را روی معاملات خودکار بگذارید زیرا نرم افزار روی پلتفرم دقیقاً حرکات Master Trader انتخابی شما را تکرار می‌کند. تمام تحلیل‌ها و کارها توسط Master Trader شما و نرم افزاری که حساب شما را به حساب آنها پیوند می‌دهد انجام می‌شود.

هنگام استفاده از معاملات آینه‌ای (Mirror Trading)، توجه داشته باشید که ویژگی‌های بازار ارزهای دیجیتال فاکتورهای دیگری را برای در نظر گرفتن معرفی می‌کند. اول، به دلیل ماهیت سریع در حال تغییر بازار کریپتو، برخی از استراتژی‌های انتخاب شده توسط Master Trader شما ممکن است نیاز به تنظیمات سریع داشته باشند. اگر Master Trader شما به اندازه کافی سریع به تغییرات ناگهانی قیمت که در معاملات کریپتو رایج است واکنش نشان ندهد، هم شما و هم Master Trader ممکن است به طور ناگهانی دچار ضرر شوید.

ثانیاً، انتخاب پلتفرم‌های معاملاتی آینه‌ای (Mirror Trading) در کریپتو هنوز نسبتاً محدود است. تنها تعداد کمی از صرافی‌های رمزنگاری یک پلتفرم معاملاتی آینه‌ای در مقیاس کامل ارائه می‌دهند که منجر به کارمزدهای بالاتر و گزینه‌های تخفیف کمتر می‌شود.

مزایای کپی تریدینگ و معاملات آینه‌ ای (Mirror Trading)

همان گونه که پیش از این به این مسئله اشاره کردیم که بازار ارزهای دیجیتال دارای نوسانات بسیار شدیدی می‌باشد، شما عزیزان قادر خواهید بود به واسطه کپی تریدینگ کریپتو میزان ریسک معاملات خود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. به عنوان نمونه به واسطه استفاده از این استراتژی شما عزیزان دیگر نیازی به انجام محاسبات و تحلیل کردن ندارید و تنها کار شما این است که مدیریت سرمایه خود را به درستی انجام دهید.

به بیان ساده‌تر در استفاده از این روش دیگر نیازی نیست که شما بسته به جو بازار عکس العمل نشان دهید. و تنها کافی است که استراتژی مورد نظر خود را بررسی کنید و ببینید که آیا این استراتژی مناسب است یا خیر. جا دارد به این مسئله نیز اشاره کنیم که تمام فاکتورهای مهم در شخصی سازی یک استراتژی به واسطه خود شخص سازنده آن استراتژی انجام می‌شود، به نوعی می‌توان گفت که تنظیمات کپی تریدینگ بر عهده شخص سازنده استراتژی می‌باشد. یکی دیگر از مزایای کپی تریدینگ کریپتو این است که افراد قادر خواهند بود بدون سرمایه اولیه گزاف شروع به کسب درآمد کنند و تنها با داشتن حداقل 200 دلار می‌توانند مکار خود را در زمینه سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال شروع کنند.

تفاوت کپی تریدینگ کریپتو و معاملات میرور (Mirror Trading) در چیست؟

معاملات آینه ای (Mirror Trading) مشابه – اگرچه دقیقاً مشابه – معاملات کپی نیست. در تجارت کپی، شما همچنین یک Master Trader موفق و موفق را دنبال می کنید و حرکات آنها را تکرار می کنید. با این حال، تجارت کپی قابل تنظیم است و برخی از تصمیمات را به معامله گر فالوور واگذار می کند. در حالی که معاملات آینه ای (Mirror Trading) شامل دنبال کردن بدون چون و چرا و خودکار تمام حرکات یک معامله گر اصلی است، معاملات کپی به شما امکان می دهد برخی تنظیمات را انجام دهید. علاوه بر این که به شما انعطاف بیشتری می‌دهد، تجارت کپی کریپتو در پلتفرم‌های بیشتری نسبت به معاملات آینه‌ای (Mirror Trading) در دسترس است.

  • بازده بالقوه

صرف نظر از اینکه استراتژی معاملاتی آینه ای (Mirror Trading) را اتخاذ می کنید یا استراتژی معاملاتی کپی، بازده بالقوه شما تا حد زیادی به مشخصات ریسک و سبک معاملاتی Master Trader شما بستگی دارد. هر دو معاملات آینه ای (Mirror Trading) و معاملات کپی اساساً روش های تکرار استراتژی را نشان می دهند. به این ترتیب، آنها لزوماً از نظر ریسک در مقابل بازده تفاوت قابل توجهی ندارند. با این حال، از آنجایی که پلتفرم‌های کمتری معاملات آینه‌ای (Mirror Trading) را ارائه می‌کنند، این کارمزدها در نتیجه بالاتر است، که هر گونه سود به دست آمده را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر، تجارت کپی معمولاً کارمزدهای معاملاتی پایینی را ارائه می دهد. در Bybit، تجارت کپی هم برای فالوورها و هم برای معامله گران اصلی رایگان است، که به معنای سود قابل توجهی بالاتر در دراز مدت است.

  • انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی

تجارت همانطور که در بالا ذکر شد، معاملات آینه ای (Mirror Trading) کمتر از معاملات کپی قابل تنظیم است. بنابراین، تجارت کپی ممکن است انتخاب بهتری برای کسی باشد که می‌خواهد کنترلی بر معاملات خود داشته باشد. معامله‌گران کپی این آزادی را دارند که از حرکات خاص Master Traders خود پیروی کنند یا از آن پیروی نکنند، چیزی که برای معاملات آینه‌ای در دسترس نیست. به عنوان مثال، در معاملات کپی، اگر تصمیم گرفتید که یک حرکت خاص توسط Master Trader شما بسیار خطرناک است، یا به سادگی نادرست است، می‌توانید تصمیم بگیرید که آن را در آن معامله تقلید نکنید. در مقابل، معاملات آینه‌ای (Mirror Trading) الزام می کند که حرکات Master Trader خود را دقیقاً دنبال کنید – حتی اگر با برخی از آنها مخالف باشید.

  • اتوماسیون تجارت

هم معاملات آینه‌ای (Mirror Trading) و هم تجارت کپی برای کار به اتوماسیون متکی هستند. اولی ممکن است یک استراتژی خودکارتر در نظر گرفته شود، زیرا کاملاً به “تنظیم و فراموش کردن” متکی است. در همین حال، هنگام معامله کپی، می‌توانید معاملات را متوقف کنید و قبل از اینکه Master Trader این کار را انجام دهد، به صورت دستی یک موقعیت را ببندید.

  • مناسب بودن

در حالی که تجارت کپی برای معامله‌گران مبتدی نیز مناسب است، معاملات آینه‌ای به ویژه برای کسانی که ممکن است دانش طراحی حتی ابتدایی ترین استراتژی‌های معاملاتی را نداشته باشند مناسب است. معامله‌گرانی که مایلند حداقل زمان را به مدیریت فعالیت‌های تجاری خود اختصاص دهند نیز ممکن است معاملات آینه‌ای (Mirror Trading) را مفید بدانند.

هر دوی این روش‌ها کاملا به مانند یکدیگر هستند و اختلافات بسیار اندکی با هم دارند. این استراتژی از جمله استراتژی‌هایی است که در مدت زمان بسیار کوتاهی توانسته است در بازار ارز دیجیتال جایگاه خود را به خوبی پیدا کند و اکنون بسیاری از افراد تازه وارد و مبتدی در بازار ارز دیجیتال از این روش در معاملات خود استفاده می‌کنند. معاملات آینه ای (Mirror Trading) یک فعالیت کاملا قانونی است، هم برای Master Traders و هم برای هر کسی که آنها را منعکس می‌کند. در بسیاری از نقاط جهان، تجارت آینه‌ای تنظیم شده است، و Master Traders از نظر قانونی مسئول حفظ شیوه‌های معاملاتی قانونی است. برخی از معامله گران ممکن است تصور اشتباهی داشته باشند که معاملات آینه ای (Mirror Trading) غیرقانونی است. این امر عمدتاً به دلیل رسوایی تجاری “آینه‌ای” بسیار تبلیغاتی است که دویچه بانک و برخی از نهادهای مالی در روسیه را درگیر می‌کند. این رسوایی باعث شد که بزرگترین بانک آلمان در یک طرح غیرقانونی برای انتقال مبالغ هنگفتی پول نقد به خارج از روسیه درگیر شود.

معاملات “آینه‌ای” (Mirror Trading) تحت این طرح هیچ ارتباطی با معاملات آینه‌ای نداشت. مورد دیگری که متأسفانه و بدون شایستگی با اصطلاح «تجارت آینه‌ای» مرتبط است، مربوط به شرکت شکست خورده آفریقای جنوبی به نام Mirror Trading International است، یک اپراتور متقلبان استخر بیت‌کوین که در سرقت وجوه مشتریان خود دخیل است. مانند رسوایی روسیه در مورد دویچه بانک، Mirror Trading International هیچ ارتباطی با استراتژی معاملات آینه‌ای (Mirror Trading) ندارد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.