معرفی کامل ارز دیجیتال کارتزی (Cartesi)

معرفی کامل ارز دیجیتال کارتزی (Cartesi)

پروژه کارتزی (Cartesi) یکی از همین پلتفرم‌ها است که در راستای ایجاد مقیاس پذیری بالا و کارمزد پایین در تراکنش‌های ارزی فعالیت می‌کند.پروژه کارتزی Cartesi برای برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند مانند

یک دوست خوب رفتار می‌کند و سعی دارد تا برای پیشرفت و قدرتمند شدن آن‌ها تلاش کند.کارتزی سعی دارد تا برای برنامه‌های غیرمتمرکز بستری مناسب فراهم کند و برای این کار از یک سایدچین در قالب لینوکس استفاده می‌کند.ارز CTSI به عنوان توکن بومی این شبکه شناخته می‌شود و جزو ارزهای پرکاربرد دنیای کریپتوکارنسی است. یک زیرساخت لایه 2 برای بلاک چین است که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا قراردادهای هوشمند بسیار مقیاس پذیر را با پشته های نرم افزار اصلی در یک VM لینوکس کدنویسی کنند. کارتزی از ترکیبی از رولاپ ها و زنجیره های جانبی استفاده می کند. کارتزی Cartesi از تیمی تشکیل شده است که دارای سوابق بسیار بالا، تجربه دنیای واقعی در شرکت‌های برتر مانند Microsoft Research، و دکترا از دانشگاه‌های برتر مانند ETH زوریخ و پرینستون است. کارتزی Cartesi با نماد اختصاری CTSI یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱۰۴.۶۵ میلیون دلار، در رتبه ۲۴۹ بازار قرار داشته و سهم ۰.۰۰۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . کارتزی (Cartesi) خود را به عنوان اولین سیستم‌عامل بلاکچین و راهکار لایه دو معرفی می‌کند که محیط برنامه‌نویسی استاندارد و لینوکس را با تکنولوژی بلاکچین ادغام کرده است. کارتزی Cartesi به دنبال پر کردن شکاف میان نرم‌افزارهای رایج و بلاک چین است. این پلفترم یک ماشین مجازی نوآورانه، گونه‌ای از رول‌آپ‌های آپتیمیستیک و زنجیره‌های جانبی را با یکدیگر ترکیب می‌کند. هنگامی که این دو زیرساخت با یکدیگر ترکیب شوند، به اپلیکیشن‌های مبتنی بر کارتزی Cartesi کمک می‌کنند تا با کمک اجزای داخل و خارج زنجیره کارتزی Cartesi کارتزی مقیاس‌پذیر شوند. در واقع در کارتسی محاسبات پیچیده و فشرده خارج از زنجیره انجام می‌شود، در حالیکه رول‌آپ‌های کارتسی از اجزای اصلی بلاکچین برای امنیت و نهایی کردن تراکنش‌ها استفاده می‌کنند. کارتسی همچنین از یک محیط اجرای مبتنی بر لینوکس برای نوشتن قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم قصد دارد تا برنامه‌نویسی قرارداد هوشمند را با فراهم‌سازی امکانات کدنویسی با نرم‌افزارهای رایج‌تر و اجرا در سیستم عامل لینوکس، بهبود بخشد.

سیستم حاکمیتی کارتسی فعلا به صورت آفچین (خارج از زنجیره) است و بنیاد کارتزی Cartesi شبکه بلاکچین و اجزای آن را اداره می‌کنند. در واقع ائتلافی از بنیان‌گذاران، شرکا و اعضای جامعه پروژه را مدیریت می‌کنند. این بنیاد در نظر دارد سیستم حاکمیت را به تدریج و با بلوغ پروژه غیرمتمرکز کند.

پلتفرم کارتزی Cartesi چطور کار می‌کند؟

پلتفرم کارتزی Cartesi که سیستم عامل بلاکچین (The Blockchain OS) هم نامیده می‌شود، یک پلتفرم لایه دو برای توسعه و استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز مقیاس‌پذیر است. پلتفرم کارتزی Cartesi از المان‌های آنچین و آفچین استفاده می‌کند. این رویکرد هیبریدی دست توسعه‌دهندگان را برای ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز انعطاف‌پذیر باز می‌گذارد.

سیستم عامل بلاکچین کارتزی Cartesi یک سیستم عامل لینوکس همراه با زیرساخت بلاکچین ارائه می‌دهد. پشتیبانی از زبان‌هایی همچون پایتون و عدم نیازمندی به کدنویسی سالیدیتی از خدمات این زیرساخت است. در واقع به عنوان یک برنامه‌نویس می‌توانید از تمام زبان‌های برنامه‌نویسی، ابزارها، کتابخانه‌ها، نرم‌افزارها و خدماتی که از قبل با آن‌ها آشنایی دارید استفاده کنید.

انتقال بخش قابل توجهی از منطق پیچیده سیستم برنامه‌های غیرمتمرکز به خارج از زنجیره، توسعه‌دهندگان را از محدودیت‌ها و الزامات بلاکچین می‌رهاند؛ بنابراین می‌توانند از بهترین محیط توسعه برای میزبانی هر بخش از برنامه خود استفاده کنند.

سیستم عامل بلاکچین کارتزی Cartesi از بخش‌های زیر تشکیل شده است:

-ماشین کارتزی (The Cartesi Machine)، هسته فناوری پلتفرم است؛ یک ماشین مجازی که امکان محاسبات را با استفاده از سیستم عامل لینوکس فراهم می‌کند. ماشین کارتزی (Cartesi VM) یک ماشین مجازی مبتنی بر لینوکس است که محاسبات اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را پیش از انتشار در بلاکچین، اجرا می‌کند. -رول‌آپ‌های کارتزی (Cartesi Rollups)، یک راهکار مقیاس‌پذیری که از ماشین کارتزی Cartesi در چارچوب رول‌آپ آپتیمیستیک استفاده می‌کند. اما رول‌آپ‌های کارتزی Cartesi چه تفاوتی با دیگر رولاپ‌ها دارند؟ اکثر راهکارهای لایه ۲ فعلی، مانند آن‌هایی که براساس رول‌آپ‌های آپتیمیستیک ساخته شده‌اند، در تلاشند تا با ماشین مجازی اتریوم سازگار باشند؛ زیرا آن‌‌ها بر کاهش هزینه کارمزد و افزایش توان عملیاتی برای قراردادهای هوشمندی که قبلا روی اتریوم اجرا شده‌اند، متمرکز هستند. رول‌آپ‌های کارتزی امکان اجرای قراردادهای هوشمند را در ماشین مجازی به‌صوت آفچین فراهم می‌کنند.

رول‌آپ‌ها دسته‌ای از راهکارهای لایه دو هستند که در ابتدا برای مقیاس‌پذیری اتریوم طراحی شدند. تراکنش‌ها در این سیستم تجمیع و با هزینه‌ای کم به‌صورت دسته‌ای در یک قرارداد هوشمند ارسال می‌شوند. در حالیکه تمام فرآیند پردازش آن‌ها به‌صورت خارج زنجیره اجرا می‌شود. چنین معاملاتی بعدا به‌صورت آنچین تسویه می‌شوند.

تیم توسعه‌دهنده کارتزی Cartesi

اریک دی مورا (Erick de Moura) بنیان‌گذار و مدیرعامل کارتزی Cartesi است. او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق و علوم کامپیوتر در مقطع ارشد از دانشگاه UCLA است. او پیش از شروع پروژه کارتزی Cartesi به‌عنوان متخصص در انجمن بلاکچین اتحادیه اروپا مشغول بوده است. دی مورا همچنین تجربه کار به عنوان توسعه‌دهنده، مهندس و طراح نرم‌افزار را در شرکت‌های مختلف دارد.

کالین استیل (Colin Steil) هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد عملیات در کارتزی Cartesi است. او در رشته اقتصاد و کسب‌وکارهای خارجی در دانشگاه آلبرتا تحصیل کرده است. تحلیلگر سرمایه‌گذاری، مدیر شراکت، مسئول سیستم‌های کسب‌وکار و مدیر برنامه از دیگر سوابق کالین استیل است.

دیگو نهاب (Diego Nehab) دیگر هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد فناوری در کارتزی Cartesi است. او دکترای گرافیک کامپیوتر از دانشگاه پرینستون دارد و به مدت سه سال به عنوان محقق در مرکز تحقیق و توسعه مایکروسافت مشغول بوده است.

هدف پروژه کارتزی Cartesi

هدف کارتزی این است که برنامه‌های غیرمتمرکز یا “DApp”ها را تا حد قابل توجهی قدرتمندتر کند، نسخه‌های پرتابل آن‌ها را بسازد و همچنین باعث شود که آن‌ها با سرعت و کیفیت بیشتری توسعه پیدا کنند.این پروژه قصد دارد تا فضایی امن، آسان و مقیاس‌پذیر را در اختیار توسعه دهندگان و کاربران برنامه‌های غیرمتمرکز قرار دهد.

معرفی ارز دیجیتال CTSI و کاربرد آن

حال که با پروژه کارتزی Cartesi آشنا شدید نوبت آن است که برای سوال ارز دیجیتال CTSI چیست نیز پاسخ کاملی به دست آورید.ارز دیجیتال CTSI به عنوان توکن اختصاصی شبکه کارتزی در بازار رمز ارزها خرید و فروش می‌شود.این ارز دیجیتال منحصربه‌فرد سعی دارد تا با استفاده از فناوری هوشمند “Optimistic Rollups” هزینه‌های زیاد کاربران را کاهش دهد.همچنین این رمز ارز توانسته تا قراردادهای هوشمند را به سطحی بالاتر در کارایی و امنیت برساند. ضمن اینکه ارز دیجیتال CTSI باعث می‌شود تا ایجاد مجموعه‌ قراردادهای هوشمند در محیط لینوکس امکان‌پذیر شود.یکی دیگر از کاربردهای ارز دیجیتال CTSI به فرایند استیکینگ ارتباط دارد. کاربران شبکه کارتزی Cartesi می‌توانند با استیک کردن توکن‌های خود در شبکه شرکت کنند و در ازای آن توکن CTSI پاداش بگیرند.به بیان دیگر می‌توان گفت که ارز دیجیتال CTSI مسئول اکوسیستم این شبکه است.این توکن مانند یک سازمان غیرانتفاعی برای این شبکه عمل می‌کند و این قابلیت را دارد که منابع مالی مورد نیاز تیم توسعه دهنده این پروژه را تأمین کند.

کارتزی (Cartesi) پلتفرمی است که به منظور استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز با کمک راهکارهای لایه دو توسعه یافته است. پلتفرم کارتزی Cartesi اولین سیستم عامل بلاکچین است که راهکار لایه دو آن لینوکس و محیط برنامه‌نویسی استاندارد را با بلاکچین ادغام می‌کند. این امر به توسعه‌دهندگان امکان کدنویسی قراردادهای هوشمند مقیاس‌پذیر را به زبان‌های مختلف می‌دهد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.