سرمایه گذاری SBI در حوزه کریپتو با همکاری صرافی SIX

سرمایه گذاری SBI در حوزه کریپتو با همکاری صرافی SIX

یکی از شرکت‌های تابعه غول بانکداری ژاپنی به نام SBI Holdings است که سرمایه‌گذاری مشترکی در حوزه رمزارزها با صرافی دیجیتال SIX سوئیس (SDX) خواهد داشت. این خبر اخیرا از طرف SBI به صورت رسمی اعلام شده است.

هدف از این سرمایه‌گذاری، تبدیل شدن SBI به یک مرکز نقدینگی در منطقه برای موسسات مختلف اعلام شده است. یوشیتاکا کیتائو (Yoshitaka Kitao) مدیر عامل SBI Holdings گفت: این همکاری گام مهمی در ایجاد زیرساخت‌های جهانی لازم برای پذیرش گسترده دارایی‌های دیجیتال خواهد بود. با قدرت SDX در سوئیس و مبادلات دیجیتالی برنامه‌ریزی شده ما در اوزاکا، این سرمایه‌گذاری یک کریدور قدرتمند بین اروپا و آسیا ایجاد خواهد کرد.

انتظار می‌رود که این سرمایه‌گذاری تا پایان سال ۲۰۲۱ به صورت رسمی وارد مرحله عملیاتی شود و پس از اخذ مجوز قانونی از مقامات دولت سنگاپور، خدمات تعیین شده را تا اوایل سال ۲۰۲۲ ارائه دهد.

این همکاری جدید، طیفی از محصولات و خدمات مبتنی بر دارایی‌های دیجیتال را در قالب توکن اوراق بهادار مانند اوراق قرضه دیجیتال، سهام دیجیتال و وام‌های دیجیتالی ارائه خواهد کرد.

سنگاپور در چند سال گذشته به یک مرکز جهانی ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

SBI Holdings در حال راه اندازی یک سرمایه گذاری مشترک ارزهای دیجیتال در سنگاپور در این اطلاعیه اشاره شد که سرمایه گذاری مشترک در سنگاپور مستقر خواهد شد. علاوه بر این، SBI Holdings یک مرکز نقدینگی منطقه ای برای سرمایه گذاران نهادی خواهد بود.

مدیر عامل SBO Holdings، یوشیتاکا کیتائو، در مورد این پیشرفت صحبت کرد و اظهار داشت: "این یک گام مهم در ایجاد زیرساخت های جهانی لازم برای پذیرش گسترده نهادی دارایی های دیجیتال است. همراه با قدرت SDX در سوئیس و تبادل دیجیتال برنامه‌ریزی شده ما با اوزاکا، این سرمایه‌گذاری یک کریدور نهادی قدرتمند بین اروپا و آسیا ایجاد خواهد کرد.

منطقه آسیا و اقیانوسیه با تقاضای فزاینده ای برای دارایی های رمزنگاری شده مواجه بوده است. مشارکت اخیر بین بانک‌های SBI و SIX به این تقاضای فزاینده کمک می‌کند و خدمات مورد نیاز سرمایه‌گذاران نهادی را که در سنگاپور تنظیم می‌شوند، تامین می‌کند.

انتظار می رود این سرمایه گذاری مشترک تا پایان سال جاری فعالیت خود را رسمی کند. این شرکت همچنین خاطرنشان کرده است که تا آغاز سال 2022، پس از دریافت چراغ سبز از سوی اداره پول سنگاپور (MAS)، ارائه خدمات از طریق این شرکت جدید را آغاز خواهد کرد.

انتخاب گسترده ای از دارایی های دیجیتال را ارائه دهید در ادامه این اطلاعیه آمده است که این سرمایه گذاری جدید از انواع محصولات و خدمات دارایی دیجیتال پشتیبانی می کند. اینها در اوراق بهادار توکن شده در دسترس خواهند بود و شامل اوراق قرضه دیجیتال، اوراق بهادار دیجیتال و وام های دیجیتالی اوراق بهادار می شوند.

در حالی که SIX هنوز بیانیه رسمی در مورد سرمایه گذاری مشترک صادر نکرده است، رئیس SDX اعلام کرده است که SBI به دلیل سطح تخصص آنها در بازار دارایی دیجیتال نهادی و تسلط آنها در منطقه آسیا، شریک طبیعی این سرمایه گذاری مشترک است.

علاوه بر این، سنگاپور یک مکان ایده آل است، با توجه به اینکه اکنون یک مرکز اصلی ارزهای دیجیتال است. صرافی های پیشرو مانند Binance، Coinbase، Huobi، FTX و دیگران به دنبال ایجاد مکان های فیزیکی در سنگاپور هستند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.