معرفی شبکه هاتور (Hathor) و ارز HTR

معرفی شبکه هاتور (Hathor) و ارز HTR

شبکه هاتور (Hathor) یک بلاک‌چین اثبات کار (PoW) است که گراف جهت‌دار بدون دور (DAG) را با تکنولوژی کنونی بلاک‌چین ترکیب می‌کند. این فناوری برای تراکنش‌ها و قراردادهای مالی طراحی‌شده و هدف آن ایجاد مقیاس‌پذیری

و سطح بالایی از عدم تمرکز است. اولین شبکه تستی هاتور Hathor در سال 2019 راه‌اندازی شد و در ژانویه 2020 شبکه اصلی آن شروع به کار کرد.معماری هاتور مقیاس‌پذیری بالایی به شبکه می‌دهد تا جایی که به صدها تراکنش در ثانیه برسد. این شبکه هش‌ریت مشابه بیت‌کوین دارد. ارز HTR توکن بومی شبکه هاتور Hathor است که برای پاداش‌دهی به ماینرها و ضرب توکن‌های جدید استفاده می‌شود. این توکن با بلاک‌چین بیت‌کوین ادغام شده است.

شبکه هاتور Hathor یک پلتفرم توکنایز سازی است که برای فراهم کردن راهکارهای plug-and-play بر مبنای بلاک‌چین طراحی‌شده است. ویژگی اصلی این شبکه که موجب تمایز آن از سایر رقبا است نداشتن کارمزد و تراکنش‌های سریع، وجود اتمیک‌سواپ داخلی برای تبادل توکن‌های مختلف، توانایی ایجاد توکن‌های شخصی تنها با یک کلیک و استفاده از قراردادهای هوشمند مرتبط با اوراکل‌هاست که به قراردادهای نانو معروفند. این قراردادها در راستای کاهش پیچیدگی و حذف کارمزد ارائه شده‌اند و هنوز در حال توسعه هستند تا ایمن‌تر و سبک‌تر از قراردادهای هوشمند معمولی باشند.

اولین محصولی که روی شبکه اصلی توسعه یافت سرویس توکنایز کردن بود. قراردادهای هوشمند و کدگذاری، در ایجاد توکن‌های هاتور Hathor تأثیر نداند چراکه آن‌ها در لایه 1 ایجاد شده و در خود پروتکل ساخته می‌شود. شبکه هاتور (Hathor) یکی از نوآوری‌های صنعت کریپتو است. از آن زمان که ساتوشی ناکاموتو برای اولین بار بیت‌کوین را در سال 2009 منتشر کرد ارزهای دیجیتال راهی طولانی طی کرده‌اند. زمانی که بسیاری از توسعه‌دهندگان به دنبال بهبود بیت‌کوین بودند متوجه شدند طراح اصلی بیت‌کوین با محدودیت مقیاس‌پذیری مواجه است.

به‌این‌ترتیب جامعه کریپتو به سمت حل این محدودیت‌ها رفت و فناوری بلاک‌چین پیچیده‌تر شد. بااینکه برخی توکن‌ها مقیاس‌پذیری بهتری داشتند اما دیگر شبیه بیت‌کوین نبودند. بعلاوه به‌خاطر پیچیدگی‌هایی که ایجاد شده بود، مشکلات امنیتی هم پدید آمده بودند.

دراین‌بین هاتور Hathor طرحی برای تکامل طبیعی بلاک‌چین بر مبنای دفتر کل توزیع شده است که بیش از 200 تراکنش در ثانیه را بدون هیچ هماهنگ‌کننده مرکزی یا نودهای اصلی انجام می‌دهد. مقیاس‌پذیری شبکه هاثور از طریق گراف جهت‌دار بدون دور (DAG) و فناوری بلاک‌چین تضمین می‌شود.

ارز هاتور HTR چیست؟ HTR توکن بومی شبکه Hathor هاتور است و امنیت و ثبات شبکه را تضمین می کند. عرضه در گردش HTR هاتور شامل توکن های استخراج شده و توکن های از پیش استخراج شده است. یک میلیارد توکن از پیش استخراج شده در ژانویه 2020 ایجاد شد. توکن های از پیش استخراج شده به منظور حمایت از توسعه اکوسیستم Hathor به وجود امده اند.

توکن های استخراج شده به طور مداوم در هر بلاک تولید می شوند. آنها به عنوان پاداش برای ماینرها برای حفظ امنیت شبکه عمل می کنند. لازم است که بدانید میانگین زمان بین بلاک ها 30 ثانیه است.

شبکه Hathor که پلتفرم ارائه دهنده این رمز ارز می باشد، یک پلتفرم دیجیتالی مبتنی بر بلاکچین است. این شبکه به دلیل معماری منحصر به فرد و کاملا بدیع مورد توجه قرار گرفته است. همچنین پیشنهادات ارزشمندی را ارائه کرده است که می تواند مشکلات مقیاس پذیری و نگهداری غیرمتمرکز را حل کند.

تاریخچه و بنیانگذاران ارز دیجیتال هاتور Hathor

معماری جدید هاتور اولین بار در تز دکترای یکی از بنیان‌گذاران و CTO آن، مارسيلو سلهب بوگلایتو (Marcelo Salhab Brogliato) بیان شد.

توسعه شبکه هاثور Hathor در اگوست 2018 شروع شد. شبکه اصلی آن‌ها از 3 ژانویه 2020 و دقیقاً 11 سال پس از راه‌اندازی بیت‌کوین در حال کار است. در بلاک جنسیس هاتور Hathor (اولین بلاک استخراج شده) یک میلیارد توکن استخراج شده است.

هاتور Hathor لبز، کمپانی پشتیبانی هاتور نتورک توسط بروگلایتو و یان مارتینز CEO آن و لیلا ماندس در سمت CFO بنیان‌گذاری شد. هاتور لبز HTR بومی از پیش ضرب شده را به نمایندگی از بنیاد غیرانتفاعی هاتور مدیریت کرده و به مشتریان سازمانی خود مشاوره و پشتیبانی می‌دهد.

در نهایت هاتور لبز در اکتبر 2020 با شرکت HTRFDT برای ایجاد یک اکوسیستم کامل ازجمله هاتور سواپ که یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) بدون کارمزد است، HathorVirtualCard، HathorMerchantDirectory و HathorPay همکاری کرد. HathorPay در می 2021 راه‌اندازی شد.

در آپریل 2021 هاتورلبز شراکت خود با پتلفرم انکر (Ankr) را اعلام کرد که طی این مشارکت کاربران می‌توانستند نودها را در بیش از 30 بلاک‌چین مختلف مدیریت کنند. این مشارکت موجب یکپارچگی با پلتفرم انکر شد و توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) دسترسی ساده‌تری برای اجرای فول نود و تبدیل شدن به بخشی از شبکه داشتند.

جدیدترین نقشه راه هاتور بر توسعه قراردادهای هوشمند نانو، پل‌هایی برای قابلیت همکاری زنجیره‌های مختلف، پشتیبانی از NFT و گراف‌های جهت‌دار بدون دور تأکید دارد.

عملکرد شبکه هاتور Hathor

شبکه هاتور Hathor شامل DAG و بلاکچین است. هر دوی آنها دفتر کل توزیع شده هستند اما در ساختار آنها تفاوت وجود دارد. بلاکچین یک زنجیره خطی از بلاک ها را به ترتیب زمانی تشکیل می دهد اما DAG مانند یک درخت است. در شبکه Hathor هنگامی که تعداد تراکنش ها در ثانیه کم است، بلاکچین وارد عمل می شود تا با استفاده از توافقنامه اثبات کار، اعتبار تراکنش ها را تایید کند.

اما لازم است بدانید که سیستم اثبات کار یا PoW یک محدودیت عمده دارد و نمی توان همزمان بلاک ها را ایجاد کرد. این دلیل مقیاس پذیری ضعیف بلاکچین در هنگام افزایش حجم معاملات است.

در بلاکچین، یک بلاک در یک زمان ایجاد می شود. تمام معاملاتی که به طور همزمان اتفاق می افتند، در یک بلاک ذخیره می شوند. بنابراین، استخراج پیچیده می شود، اعتبارسنجی معاملات زمان می برد و مقیاس پذیری کاهش می یابد.

برای مقابله با این محدودیت ها، شبکه هاتور Hathor از ساختار ذخیره سازی زنجیره ای بلاکچین با زنجیره های جانبی DAG، پشتیبانی می کند. چنین تنظیماتی انواع مختلف تراکنش ها را برای انجام همزمان روی زنجیره های مختلف تسهیل می کند. اما بیایید با هم بررسی نماییم که چگونه تراکنش ها در شبکه Hathor تایید می شوند؟

در بلاکچین بیت کوین یا اتریوم، تراکنش ها در داخل بلاک ها انجام می شود. اما در شبکه هاتور Hathor، تراکنش ها خارج از بلاک ها در یک شبکه زنجیره ای به نام DAG انجام می شود. در DAG برای تایید اعتبار، هر تراکنش باید به یک تراکنش موجود و نسبتا جدید متصل شود، که بلاک ها آن را تایید کرده اند. هر چه حجم معاملات بیشتر شود، DAG سریعتر آنها را تایید می کند.

ویژگی های منحصر به فرد شبکه هاتور Hathor

توکن های سفارشی: در شبکه هاتور Hathor می توان توکن دیجیتالی خود را با مشخصات سفارشی تنها با یک کلیک ایجاد کرد. این توکن های سفارشی با پارامترهای امنیتی و مقیاس پذیری مشابه توکن HTR بومی عمل می کنند. موارد استفاده از توکن های سفارشی متعدد است. برای مثال می توان برای مشارکت مالی در سهام یک شرکت استفاده شود. قراردادهای نانو: با استفاده از قرارداهای نانو، دو یا چند نفر می توانند وجوه خود را به یک تراکنش ویژه از طریق شبکه Hathor منتقل کنند. قرارداد نانو قوانین معاملات را تعیین می کند، مانند تعداد توکن هایی که هر شرکت کننده در قرارداد دریافت می کند. و درست مانند قراردادهای هوشمند، غیرمتمرکز هستند و توسط هیچ واسطه ای اداره نمی شوند. مقیاس پذیری بالا: مقیاس پذیری شبکه هاتور Hathor بسیار بیشتر از شبکه بیت کوین یا اتریوم است به این معنی که حتی در صورت افزایش حجم معاملات، امنیت و سرعت شبکه به خطر نمی افتد. معماری منحصر به فرد: شبکه هاتور Hathor از یک معماری منحصر به فرد برخوردار است. این شبکه با درهم آمیختن فناوری بلاکچین و DAG سعی بر این دارد تا مشکلات مقیاس پذیری را حل نماید.

هاتور Hathor چطور تراکنش‌ها را سریع‌تر پردازش می‌کند؟

چندین تراکنش در قالب یک بلاک وارد بلاک‌چین می‌شود و رشته تراکنش‌ها توسط هش بین بلاک‌ها حفظ می‌شود اما در DAG، هر تراکنش، مستقیماً در ایجاد رشته‌ها نقش دارند. وقتی تراکنشی رخ می‌دهد، باید خودش را با تراکنش‌های قبلی پیوند دهد تا توالی اعتبار سنجی را حفظ کند. این باعث می‌شود که بدون بلاک باشد و روند استخراج نادیده گرفته شود. به‌این‌ترتیب اعتبار سنجی با سرعت انجام شده و نیاز به تجهیزات استخراج و مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. به‌طور خلاصه، معماری هاتور چیزی بین معماری آیوتا و بیت‌کوین است.

نه تنها اعتبارسنجی بلکه ایجاد توکن سفارشی نیز در هاتور بسیار آسان و سریع است. گس، هزینه پرداخت شده برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و افزودن بلاک‌ها به بلاک‌چین اتریوم، سالیدیتی، زبان برنامه‌نویسی مبتنی بر قراردادها، ERC20، استاندارد ایجاد قراردادها، همه این لوازم برای ایجاد کوین یا قرارداد در هاتور نتورک وجود دارند؛ اما این شبکه نیاز به این موارد را از بین برده یا به حداقل می‌رساند. شبکه (Hathor) یک شبکه تراکنش مالی است که بر مبنای فناوری بیت‌کوین ایجاد شد. این شبکه متکی بر استفاده از گراف جهت‌دار بدون دور یا DAG است. به‌همین‌دلیل سرعت و مقیاس‌پذیری آن در مقایسه با بیت‌کوین افزایش چشمگیری یافته است. هاتور به‌راحتی امکان ایجاد توکن‌های سفارشی را می‌دهد. خرید و فروش هاتور به‌راحتی هر رمزارز دیگری امکان‌پذیر است.

آینده ارز دیجیتال هاتور HTR

بازارهای مالی همواره دارای نوساناتی می باشد. اما به نظر می رسد این ارز دیجیتال از آینده خوبی برخوردار باشد. زیرا شبکه هاتور Hathor تعداد نامحدودی از محصولات را تامین می کند. علاوه بر این، نقشه راه شبکه تعدادی از موارد استراتژیک را نشان می دهد که ارزش و عملکرد منحصر به فردی را به شبکه اضافه می کند.

همچنین می توان گفت بخش عمده ای از شبکه هاتور Hathor هنوز در حال توسعه است و اکثر برنامه های کاربردی ناشناخته است. اگر این برنامه ها موفقیت امیز باشند، پیشرفت آینده را تعیین می کند. به علاوه نقشه راه این شبکه که در اوایل سال 2021 منتتشر شد، بر تکمیل اجرای فناوری قرارداد نانو، کاوش در برنامه های DeFi و توکن های غیرقابل تعویض یا NFT تمرکز دارد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.