ارز دیجیتال Sweatcoin با توکن SWEAT

ارز دیجیتال Sweatcoin با توکن SWEAT

یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین پروژه‌ها سوییت کوین (SWEAT) است. این ارز دیجیتال تلاش می‌کند تا سلامتی و ثروت را همزمان به شما هدیه دهد.پروژه‌هایی که در ازای فعالیت‌های ورزشی و راه رفتن، توکن سوییت کوین Sweatcoin پاداش می‌دهند،

جزو جدیدترین پروژه‌هایی هستند که در بازار راه‌اندازی شده. پروژه سوئیت Sweatcoin هم به همین شیوه فعالیت می‌کند.سوییت کوین (Sweatcoin) پروژه‌ای برای تناسب اندام و کسب درآمد است. کاربران به کمک نرم‌افزار سوییت کوین Sweatcoin می‌توانند با پیاده‌روی کسب درآمد کنند. در برنامه سوئیت کوین Sweatcoin زمانی که کاربر راه می‌رود، شاخص‌های سلامتی و بدنی او تغییر می‌‌کند. پلتفرم سوییت کوین بر اساس این شاخص‌ها به کاربران پاداش می‌دهد. اولگ فومنکو (Oleg Fomenko) و آنتون درلیاتکا (Anton Derlyatka)، در سال ۲۰۱۶، پروژه سوئیت کوین Sweatcoin را با هدف سلامتی و کسب درآمد راه‌اندازی کردند. در این پلتفرم کاربران با راه رفتن توکن‌هایی به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. این بازی در ابتدا تنها برای کاربرانی با شرایط ویژه در دسترس بود و همه مردم نمی‌توانستند از آن استفاده کنند، اما بعد از مدتی عمومی شد و همه مردم می‌توانستند از آن استفاده کنند. در ابتدای سال ۲۰۲۲ تعداد کاربران این بازی به ۶۰ میلیون نفر رسید و بعد از چند ماه از مرز ۹۰ میلیون نفر هم عبور کرد. بازی سوییت Sweatcoin سوییت کوین اکنون در ۱۶۰ کشور جهان در دسترس است و مردم می‌توانند با استفاده از آن ورزش کنند و کسب درآمد داشته باشند. آمار نشان می‌دهد کاربرانی که از این بازی استفاده می‌کنند، ۲۰ درصد بیشتر از قبل فعالیت فیزیکی داشته‌اند.

توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال سوئیت Sweatcoin راهکارهای مختلفی را برای دستیابی به هدف خود بررسی کردند. در نهایت آن‌ها اپلیکیشن سوییت کوین Sweatcoin سوییت کوین را طراحی کرده و سپس رمز ارز SWEAT را بر پایه استانداردهای اتریوم توسعه دادند. برای طراحی این ارز دیجیتال از بلاک چین نیر (NEAR) استفاده شده است.

کسب درآمد از راه رفتن (Move-to-Earn) به چه معناست؟

یکی از نکاتی که باید در پاسخ به سوال سوییت کوین Sweatcoin چیست بدانید، مفهوم کسب درآمد از طریق حرکت است. در سال‌های گذشته مفهوم جدید با نام کسب درآمد از راه رفتن (Move-to-Earn) به وجود آمد. پس از آن که بازی‌های کامپیوتری و مبتنی بر بلاک چین تجربه موفقی در حوزه بازی برای کسب درآمد (Play-to-Earn) به دست آوردند، توسعه‌دهندگان پروژه سوییت کوین Sweatcoin از این تجربه استفاده کردند و از راهکاری مشابه Play-to-earn برای کمک به انسان‌ها بهره بردند؛ این روش همان Move-to-Earn بود.

ایده Move-to-Earn یا M2E مطرح شد تا متوسط فعالیت‌های روزانه و زمان ورزش در بین اقشار مختلف ارتقا پیدا کند. این الگو به نوعی زیرشاخه‌ای از الگوی P2E و بخشی از حوزه گیمیفیکیشن (gamification) محسوب می‌شود و مشوق خوبی برای افزایش فعالیت انسان‌ها است. طبق تحقیقات انجام شده، بازی‌ها بیشتر از رویدادهای عادی روی ذهن انسان‌ها تأثیر دارند. یک اپلیکیشن و بازی موبایلی می‌تواند موثرتر از صدها سمینار و برنامه علمی باشد. به کمک برنامه سوییت کوین Sweatcoin افراد می‌توانند در محیط‌ها و شرایط مختلف ورزش کنند.

سوییت کوین Sweatcoin در حال حرکت به سمت غیرمتمرکز شدن

همانطور که گفتیم، این بازی در ابتدا تنها در اختیار کاربرانی با شرایط خاص قرار داشت و از همان زمان هم مورد استقبال آن‌ها قرار گرفته بود. توسعه‌دهندگان این پروژه اکنون در حال توسعه نسخه غیرمتمرکز پلتفرم خود هستند. توسعه‌دهندگان قصد دارند بعد از تکامل اکوسیستم سوییت کوین، آن را به سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) بسپارند و مدیریت آن به صورت غیرمتمرکز در اختیار هولدرهای توکن سوییت کوین Sweatcoin قرار بگیرد.

نکته مهمی که در پلتفرم‌های M2E وجود دارد، اعتبارسنجی نوع حرکت است. این پلتفرم‌ها باید به حرکت کامل و صادقانه پاداش بدهند، نه حرکت‌های تقلبی مثل حرکت با ماشین. این فرایند اعتبارسنجی است که باید توسط نودهای ولیدیتور در شبکه انجام شود و بخشی از فرایند غیرمتمرکزسازی خواهد بود. در حال حاضر اعتبارسنجی درستی حرکت کاربران به صورت متمرکز و با استفاده از الگوریتم‌های طراحی شده توسط بنیاد سوییت انجام می‌شود، اما در آینده این کار به نودهای اعتبارسنج سپرده خواهد شد. کاربرانی که قصد دارند به عنوان نود ولیدیتور در این پروژه مشارکت داشته باشند، باید مقداری توکن بومی استیک کنند.

مسیر توسعه Sweatcoin سوییت کوین

از همان ابتدا شور و هیجان زیادی برای استفاده از پروژه سوئیت کوین به وجود آمد. اپلیکیشن سوییت کوین Sweatcoin حدود ۶۳ میلیون کاربر فعال دارد. کاربران تا به امروز بیش از ۲۰ تریلیون قدم ثبت کرده‌اند. از رکوردهای برنامه سوئیت کوین می‌توان به آمار مشارکت خیره‌کننده در روز اول رونمایی اشاره کرد. تنها ۲۴ ساعت پس از معرفی اپلیکیشن سوییت کوین Sweatcoin صد و پنجاه هزار کاربر این برنامه را نصب کردند.

در حال حاضر بیش از ۲۵۰ هزار کاربر در اپلیکیشن سوییت کوین فعالند و توکن SWEAT پاداش می‌گیرند. برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال، کاربران برای دریافت رمز ارز سوییت نیازی به بلوکه کردن دارایی یا خرید ماینر ندارند. آن‌ها برای دریافت این توکن، فقط راه می‌روند. نکته مهمی که توسعه‌دهندگان این پروژه باید در نظر بگیرند این است که موفقیت در وب ۲.۰ ممکن است در وب ۳.۰ تداوم نداشته باشد. وب ۳.۰ قابلیت‌های جذابی به کاربران ارائه می‌دهد، تا جایی که ممکن است کسب درآمد با تحرک دیگر برایشان اهمیت چندانی نداشته باشد و به سراغ سایر مزایای نسل سوم شبکه بروند. توسعه‌دهندگان این پروژه می‌دانند که برای غیرمتمرکز شدن و گام‌های بعدی پروژه‌شان نباید احساسی عمل کنند و باید مطابق با استراتژی و برنامه‌ریزی پیش بروند.

ویتالیک بوترین هم نظر خود را درباره سوییت کوین اعلام کرده است. او می‌گوید بلاکچین‌های کنونی، ظرفیت و مقیاس‌پذیری لازم برای پاسخگویی به نیاز این پروژه را ندارند. این موضوع دلیل اصلی راه‌اندازی اولیه این پروژه به صورت متمرکز بود. برنامه بعدی آن‌ها جذب کاربر بود و بعد از آن قرار است محصولشان را توسعه بدهند و عرضه کنند.

برنامه‌های آتی سوییت کوین سوییت کوین توسعه قرارداد هوشمند SWEAT بر بستر بلاکچین نیر (Near) ایجاد پل میان زنجیره‌ای برای پشتیبانی از کاربرانی که در سایر بلاکچین‌ها فعالیت دارند همکاری با سازمان‌های فعال در حوزه‌ ارزهای دیجیتال و وب ۳.۰ مانند صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز، بازارهای NFT و بلاکچین‌ها راه‌اندازی ولت اختصاصی سوییت توسعه محصول و بازاریابی برای آن تشکیل سازمان خودگردان غیرمتمرکز برای مدیریت پروژه توسعه شیوه جدید برای اعتبارسنجی غیرمتمرکز توسط نودهای اعتبارسنج

اپلیکیشن سوییت کوین Sweatcoin چگونه کار می‌ کند؟

برای کسب درآمد از طریق اپلیکیشن سوییت کوین Sweatcoin ابتدا باید یک حساب کاربری در این اپلیکیشن ایجاد کنید. امکان ساخت حساب از طریق وب‌سایت این پروژه نیز وجود دارد. پس از ساخت حساب باید برنامه را به دستگاهی که بتواند شاخص‌های سلامتی شما را بسنجد، متصل کنید.

این برنامه دقت بسیار بالایی دارد. پس به فکر تقلب‌هایی مثل چرخاندن تلفن یا تکان دادن موبایل یا اسمارت واچ خود نباشید. اپلیکیشن سوییت کوین Sweatcoin حتی تفاوت پیاده‌روی عادی و راه رفتن روی تردمیل را متوجه می‌شود! جالب است بدانید که پاداش این برنامه به افرادی تعلق می‌گیرد که در فضای بیرون پیاده‌روی می‌کنند. بنابراین اگر در خانه یا فضایی سربسته راه بروید، احتمالا پاداشی از این پلتفرم دریافت نخواهید کرد.

درآمد پروژه SWEAT از کجاست؟

در نگاه اول به نظر می‌رسد پروژه سوییت کوین Sweatcoin، برای پاداش دادن به کاربران بخاطر تحرکی که دارند باید به یک منبع ثروت بی‌پایان دسترسی داشته باشد. اما در این پروژه هم استراتژی‌هایی برای کسب درآمد وجود دارد که با استفاده از آن‌ها نه تنها می‌توان هزینه پاداشی که به کاربران داده می‌شود را تأمین کرد، بلکه امکان کسب سود برای توسعه‌دهندگان هم وجود دارد. در ادامه به شیوه‌های متداول سوییت کوین Sweatcoin برای کسب درآمد اشاره می‌کنیم. فروش NFT با پرداخت سوییت کوین سوییت کوین دریافت کارمزد از تراکنش‌های SWEAT درآمد حاصل از استیک توکن بومی پروژه نشان دادن تبلیغات به جامعه کاربران بازی فراهم کردن امکان ارائه محصول به جامعه کاربران برای توسعه‌دهندگان NFT در ازای دریافت هزینه کسب درآمد از داده‌هایی که در این پلتفرم تولید و جمع‌آوری می‌شود (این داده‌ها برای سازمان‌های مختلفی کاربرد دارند که ممکن است آن‌ها را از بنیاد سوییت خریداری کنند)

توکن SWEAT چیست؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در پاسخ به سوال سوئیت کوین چیست بدانید، توکن بومی پروژه است که به همین نام و با نماد SWEAT شناخته می‌شود. به کمک این رمز ارز کاربران پاداش فعالیت‌های ورزشی و بدنی خود را دریافت می‌کنند. SWEAT یک دارایی مبتنی بر فناوری بلاک چین اتریوم است و یک ارز دیجیتال کاربردی محسوب می‌شود. مانند سایر ارزهای دیجیتال قیمت سوییت کوین Sweatcoin نوسان‌های زیادی دارد. عرضه و تقاضا اصلی‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت سوئیت کوین هستند. نکته جالب روند عرضه توکن SWEAT است و شباهت‌هایی به بیت کوین دارد. هرچقدر زمان بیشتری سپری می‌شود، میزان پاداشی که به کاربران تعلق می‌گیرد، کم‌تر خواهد شد. به عبارتی می‌توان گفت هر گامی که الان برمی‌دارید، نسبت به گامی که سال آینده برمی‌دارید، ارزش بیشتری دارد. این استراتژی‌ کاربران را تشویق می‌کند تا به جای تعلل، پیاده‌روی را شروع کنند.

مقایسه سوییت کوین سوییت کوین و استپن

استپن یک پلتفرم M2E است که شباهت‌های زیادی به پروژه سوئیت کوین دارد. در این پروژه نیز کاربران با راه رفتن درآمد کسب می‌کنند. در این بازی کاربران باید کفش‌های دیجیتال را در قالب توکن‌های NFT بخرند تا بتوانند بازی را آغاز کنند. این بازی دو ارز دیجیتال با نماد‌های GMT و GST دارد. کاربرانی که می‌خواهند GMT به دست آورند باید کفش‌های بهتر و گران‌تری (با امتیاز +30) بخرند. طبق بررسی‌های انجام شده بازی استپن گزینه مناسبی برای دوندگان حرفه‌ای است اما پروژه سوییت کوین Sweatcoin برای کاربران عادی مناسب‌تر است. بازی سوییت کوین و کسب درآمد در آن راحت‌تر از استپن است. در این بازی نیازی به دویدن نیست و با پیاده‌روی عادی هم می‌توان توکن دریافت کرد.

هنوز نمی‌توان توکن GMT و SWEAT را مقایسه کرد زیرا سوئیت کوین هنوز منتشر نشده است. با این حال تعداد کاربران استپن بسیار کمتر از پروژه Sweatcoin سوییت کوین است. در نتیجه می‌توان این احتمال را داد با رونمایی از توکن SWEAT تعداد کاربران این پروژه افزایش پیدا کند و اختلاف تعداد کاربران این دو اپلیکیشن بیشتر شود.

مقایسه سوییت کوین سوییت کوین و ژنوپتس

ژنوپتس یک بازی MMO-PRG محسوب می‌شود که در بلاک چین سولانا توسعه یافته است. این بازی به هر کاربر یک حیوان می‌دهد. فعالیت بدنی کاربران باعث رشد حیوان خواهد شد. هر حیوان یک توکن NFT است. در نتیجه فعالیت‌های کاربر باعث افزایش ارزش NFT می‌شود. به علاوه روش‌هایی مثل نبرد با سایر حیوانات یا خرید قابلیت‌ها برای افزایش ارزش توکن NFT نیز طراحی شده است. ارز بومی این بازی GENE است که برای خرید و فروش توکن‌های NFT به کار می‌رود.

در بازی Genopets راه‌های متعددی برای کسب درآمد وجود دارد اما در بازی سوییت کوین Sweatcoin کاربران تنها از طریق راه رفتن به درآمد می‌رسند. از طرفی در بازی ژنوپتس توکن‌های NFT نقش مهمی دارند. با این حال سوییت کوین Sweatcoin کاربرپسندی بیشتری دارد و سادگی آن سبب می‌شود افراد بیشتری به سمت آن جذب شوند.

ارزش بازار پروژه ژنوتپس از استپن هم کمتر است. بنابراین این بازی جزو پروژه‌های متوسط صنعت M2E به حساب می‌آید.

مقایسه سوییت کوین و لیمپو

لیمپو (Lympo) یکی از پروژه‌های کوچک حوزه M2E است که مفاهیم مختلفی را ترکیب کرده. مانند پروژه سویئت کوین، نرم‌افزار لیمپو نیز به شما امکان ردیابی و کسب درآمد از طریق راه رفتن را می‌دهد. اکوسیستم اقتصادی این بازی شامل توکن‌های NFT مختلف، رمز ارزهای LMT، LYM و SPORT است. LMT یک ارز دیجیتال قابل معامله است که توکن اصلی بازی Lympo محسوب می‌شود. یکی از مشکلات بزرگ پروژه لیمپو تغییرات متوالی و پی در پی رابط کاربری است. همین موضوع باعث سردرگمی کاربران شده است. تیم توسعه Lympo تلاش می‌کند باگ‌ها و نواقص فنی پروژه را رفع کند اما تلاش آن‌ها در بسیاری از مواقع نتیجه عکس داشته است.

به نظر می‌رسد لیمپو رقیب قدرتمندی برای سوئیت کوین نیست. رمز ارز این پروژه در ماه‌های گذشته رشد چندانی نکرده و شانس زیادی برای رقابت با سویت کوین نخواهد داشت.

توکن SWEAT وارد گردش بازار نشده و قرار است در آینده عرضه شود. بنابراین اطلاعات دقیقی پیرامون قیمت ارز سوییت کوین Sweatcoin و حجم عرضه و تقاضا وجود ندارد. در زمان نگارش این مقاله ارزش سوییت کوین Sweatcoin حدود ۵ تا ۱۰ صدم دلار است. در صورت تعویض توکن‌ها یا ایجاد تغییرات در شبکه احتمال بروز تغییرات بیشتری هم وجود دارد.

کارشناسان این حوزه پیش‌بینی می‌کنند رمز ارز SWEAT به مرور رشد خواهد کرد و پس از مدتی به اولین توکن صنعت حرکت برای کسب درآمد تبدیل می‌شود. کاربران به کمک ارز سوییت کوین Sweatcoin می‌تواند توکن‌های جدید پروژه را بخرند. در حقیقت پروژه این شانس را به شما می‌دهد تا در ازای واگذاری توکن‌های قدیمی، توکن جدید دریافت کنید.

توسعه‌دهندگان بلاکچین نیر را به دلیل سرعت بالای پردازش تراکنش و کارمزد پایین، به عنوان پشتیبان ارز دیجیتال سوییت کوین Sweatcoin انتخاب کرده‌اند. سوئت کوین قرار است با استاندارد NEP141 روی این زنجیره توسعه داده شود. اما از آنجایی که این بلاکچین کاربران محدودی دارد، نسخه ERC20 این توکن نیز روی اتریوم توسعه پیدا می‌کند.

از توکن‌های جدید می‌توان برای دریافت پاداش‌ها و جوایز استفاده کرد. به نظر می‌رسد تغییرات احتمالی در پلتفرم سوییت کوین Sweatcoin اتفاقات مثبتی را رقم بزند. از طرفی کاربران آزادی عملی کاملی در نگه داشتن توکن‌های قدیمی SWEAT خواهند داشت. هر شخصی می‌تواند این توکن‌ها را به وجه نقد تبدیل کند یا آن‌ها را در بسترهای دیگر خرج کند.

توسعه دهنده سوییت کوین Sweatcoin

این پروژه ۴ بنیانگذار اصلی دارد که در ادامه آن‌ها را نام‌ می‌بریم: آنتون درلیاتکا (Anton Derlyatka): مدیرعامل پروژه است که پیش از این یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر که با منابع انسانی و تکنولوژی‌های مربوط به تربیت بدنی ارتباط داشته، تأسیس کرده بود و مدیریت آن را برعهده داشت. او در زمینه بیزینس و MBA تحصیل کرده و سابقه همکاری با برندهای معتبر ریباک و پپسی هم در کارنامه‌اش دیده می‌شود. اولگ فومنکو (Oleg Fomenko): مدیر تدارکات پروژه است که سابقه کار در شرکت‌های بزرگی مثل پپسی، کوکاکولا و ویزا را در کارنامه خود دارد. ایگور خملف (Egor Khemelev): مدیر ارشد فناوری سوئت کوین است که تعدادی بیزینس مبتنی بر IT در مسکو راه‌اندازی کرده. تحصیلات او در زمینه ماشین لرنینگ، طراحی محصول و طراحی گرافیک است. هنری چایلد (Henry Child): بنیانگذار چهارم پروژه و متخصص ارزهای دیجیتال است. او سابقه مدیریت توکن در کمپانی‌های بزرگی مثل تتر و بیتفینیکس را دارد و به خوبی با چند و چون راه‌اندازی توکن بومی برای پروژه آشناست.

علاوه بر بنیانگذاران حرفه‌ای سوییت کوین Sweatcoin، نام‌های مشهوری هم در لیست سرمایه‌گذاران پروژه دیده می‌شود که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌‌کنیم: Spartan Group OKEX Blockdream Ventures Electric Capital Jump Capital GSR Ventures بیورن واگنر (Björn Wagner): هم‌بنیان‌گذار شرکت خالق پولکادات Near Foundation ساندیپ نیلوال (Sandeep Nailwal)‌: هم‌بنیان‌گذار پالیگان وینی لینگهام (Vinny Lingham): کارآفرین و سرمایه‌گذار

سوییت کوین فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در پروژه سوییت کوین Sweatcoin بدون ریسک نخواهد بود اما یکی از جذاب‌ترین فرصت‌های کریپتو محسوب می‌شود. علاوه بر این که بسیاری از کاربران به کمک این نرم‌افزار می‌توانند کسب درآمد کنند، به نظر می‌رسد خرید و فروش ارز دیجیتال SWEAT نیز به تنهایی بازار پررونقی داشته باشد. پس از تحقیق پیرامون این پروژه می‌توان اذعان کرد سوییت کوین Sweatcoin در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین بازی‌های مبتنی بر ارز دیجیتال است. همچنین این پروژه تلاش می‌کند جایگاه برترین بازی M2E را به دست آورد. خلاقیت بنیاد سوییت در توسعه‌ یک بازی ساده اما کاربردی و ساده‌سازی فرایند درآمدزایی قابل تحسین است. سوییت کوین یکی از جذاب‌ترین پروژه‌های کریپتو است. این پروژه قصد دارد با تلفیق سرگرمی و ورزش ساده‌ترین راه برای کسب درآمد را به شما معرفی می‌کند. به کمک اپلیکیشن سوییت کوین Sweatcoin می‌توان با راه رفتن ارز دیجیتال سوییت کوین Sweatcoin دریافت کرد. پروژه سویت کوین یک نوآوری در صنعت کسب درآمد از راه رفتن (Move to Earn) محسوب می‌شود.

با مقایسه پروژه سوئیت کوین با رقبای فعلی می‌توان گفت احتمال رشد این پروژه و افزایش قیمت سوییت کوین Sweatcoin بسیار زیاد است. بنابراین سرمایه‌گذاری روی این پروژه می‌تواند راهکار درست برای کسب ثروت در دنیای کریپتو باشد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.