معرفی ارز دیجیتال پرسیستنس XPRT

معرفی ارز دیجیتال  پرسیستنس XPRT

ارز پرسیستنس XPRT محور اصلی اقتصاد پرسیستنس Persistence می باشد که ابتدا روی شبکه Cosmos و سپس اتریوم و پالیگان در دسترس قرار گرفت.ایده این پروژه در سال 2017 در ذهن آقای Tushar Aggarwal

که هم اکنون مدیرعامل این پروژه می باشد، پرورش داده می شد.

کاربرد این ارز در اکوسیستم پرسیستنس Persistence

تامین امنیت شبکه: کاربران می توانند با قفل کردن ارز خود در این پلتفرم امنیت شبکه را تامین کنند و در ازای آن ارز پرسیستنس XPRT را پاداش بگیرند. در زمان نگارش این مقاله 85 میلیارد دلار را کاربران در این پلتفرم قفل کرده اند. برنامه های غیرمتمرکز: برنامه های غیرمتمرکز که روی شبکه پرسیستنس Persistence ایجاد می شوند، بخشی از درآمد و یا کارمزدهای خود را به ولیدیتورهای شبکه پرسیستنس Persistence می دهند. تصمیمات حاکمیتی: کاربرانی که این توکن را نگهداری می کنند در تصمیمات حاکمیتی حق رای دارند و هرچه تعداد این ارز بیشتر باشد، رای آن کاربر نفوذ بیشتری خواهد داشت. سایر خدمات: سایر خدمات مانند خرید و فروش و ساختن Nft ها و توکنیزه کردن اسناد و تمامی فعالیت های دیفای با استفاده از ارز XPRT امکان پذیر است.

اهداف پرسیستنس XPRT چیست؟

ارز دیجیتال پرسیستنس و شبکه xprt پروتکلی است که با تسهیل استقراض دارایی های رمزنگاری شده (استیبل کوین ها) با استفاده از دارایی های دنیای واقعی، (مانند فاکتورها) به عنوان وثیقه، تأمین مالی باز را تقویت می کند.

این پروتکل، پلی میان DeFi و دنیای مالی سنتی را ایجاد کرده و از ویژگی های DeFi برای حل مشکلات مالی در دنیای واقعی استفاده می کند.

هدف این شبکه تداوم تسهیل تخصیص کارآمد سرمایه جهانی با اجازه دادن به کسب و کارها و معامله گران برای دریافت وام در مقابل مطالبات، به منظور رفع نیازهای مالی خود است.

ارز پرزیستنس و پروتکل پرسیستنس Persistence یک پروتکل همکاری است که برای تسهیل ایجاد محصولات مالی نسل بعدی ساخته شده است.

فناوری پرسیستنس Persistence زیرساختی را برای پل زمدن موثر بین قلمروهای DeFi و امور مالی سنتی در زمینه‌های مختلف فراهم می‌کند، در حالی که امکان ایجاد راه‌ حل‌ های مبتکرانه روی رمزارز برای گسترش بخش‌های DeFi و NFT را فراهم می‌کند.

تاریخچه و بنیان گذار پلتفرم پرسیستنس Persistence

ایده این پروژه در سال 2017 در ذهن آقای Tushar Aggarwal که هم اکنون مدیرعامل این پروژه می باشد، پرورش داده می شد. ایشان در میانه سال 2019 شروع به فعالیت کردند و پس از سال ها انتظار در سوم ژانویه سال 2020 رسما پرسیستنس Persistence شروع به فعالیت کرد. در ادامه دو فرد تاثیر گذار این پروژه یعنی آقای Tushar Aggarwal و Deepanshu Tripathi را به شما معرفی می کنیم:

همان طور که متوجه شدید آقای Tushar Aggarwal به عنوان مدیر عامل در این پروژه می باشد. ایشان دارای مدرک لیسانس مدیریت کسب و کار زیر شاخه بازاریابی و مدیریت مالی می باشد. آقای Aggarwal از سال 2011 وارد بازار کار شد و سابقه فعالیت در چندین شرکت آسیایی به عنوان مشاور و مدیر مالی را دارد. Tushar در سال 2018 تا به امروز یک پادکست به نام Decrypt Asia را اداره می کند و همچنین سابقه فعالیت در شرکت های سرمایه گذاری Venture Partner و LuneX Ventures را دارد. او یکی از اولین افراد فعال در زمینه سرمایه گذاری خطر پذیر در آسیای شرقی می باشد و در آخر از سال 2019 تا به امروز به عنوان مدیر عامل در پرسیستنس Persistence فعالیت می کند.

اما آقای Deepanshu Tripathi که به عنوان مدیر ارشد فناوری در پلتفرم پرسیستنس Persistence فعال می باشد و دارای مدرک لیسانس در زمینه علوم کامپیوتر و تکنولوژی است. ایشان از سال 2016 شروع به کار در شرکت های هندی مختلفی را دارد. همچنین ایشان در دو پلتفرم Comdex و Asset Mantle که همکاری نزدیکی با پرسیستنس Persistence دارد فعالیت دارد. Deepanshu در سال 2019 به آقای Tushar ملحق شد تا پلتفرم پرسیستنس Persistence را تاسیس کنند.

خدمات شبکه پرسیستنس Persistence

سرویس pStake مهم‌ترین خدمت این شبکه را ارائه می‌دهد. کوین‌های شبکه‌هایی که از اجماع PoS استفاده می‌کنند را می‌توانید به این شبکه بریج کرده و استیک نمایید. توکن‌های شما در این شبکه به فرم pToken شناخته می‌شود و پس از استیک کردن به شکل stkToken در خواهند آمد که نماینده توکن‌های استیک شده شما بوده و نسخه لیکویید آن‌ها هستند.

حال می‌توانید از این توکن‌ها در دیفای استفاده کنید؛ به عنوان وثیقه از آن‌ها استفاده کرده و وام بگیرید یا به شکل دیگر استیک کرده و سود مضاعفی از آن ببرید.

در همه‌حال شما از سرمایه اولیه خود سود استیکینگ در شبکه را به دست می‌آورید. در حال حاضر علاوه بر کوین بومی شبکه (XPRT)، از اتر و اتم پشتیبانی می‌شود و پی استیک به زودی قصد افزودن سولانا و ماتیک را به سرویس خود دارد.

یکی از موارد جذاب این سرویس، همکاری آن با پروتکل انکر (Anchor) در شبکه ترا است.

می‌توانید stkATOMهای خود را به راحتی به bATOM تبدیل کنید و از آن به عنوان وثیقه در انکر استفاده کنید.

عملکرد پلتفرم پرسیستنس Persistence

پروژه Cosmos یک پروژه لایه صفرم می باشد که برای حل مشکل مقیاس پذیری ایجاد شده است. پروژه هایی که روی بستر Cosmos ایجاد شده اند، می توانند با یکدیگر با سرعت خیلی بالا تبادل اطلاعات و نقدینگی داشته باشند که پروژه پرسیستنس Persistence نیز یکی از این پروژه ها می باشد. Persistence پرسیستنس یک میان افزار است که زیر ساختی مناسب را برای برنامه های غیرمتمرکز مالی را فراهم می کند. اکوسیستم این پلتفرم از سه جزء اصلی تشکیل شده است:

زنجیره پرسیستنس Persistence: شبکه ای از زنجیره های خاص برای کسب و کارها که امنیت خود را از زنجیره اصلی Persistence و ولیدیتورها می گیرد. کیت توسعه پرسیستنس Persistence: مجموعه ای جامع از ماژول های Plug-And-Play برای ایجاد یا ادغام صرافی ها و یا بازارهای جدید. خوب است بدانید Plug-And-Play به سیستمی می گویند که با اتصال یک بخش جدید آن را شناسایی و اجرا کند. برنامه های غیرمتمرکز پرسیستنس Persistence: برنامه های مالی غیرمتمرکز با تمرکز بر نهاد ها و سرمایه گذاران کوچک.

کوین و شبکه پرسیستنس Persistence در سال 2019 توسط توشار آگاروال و دیپانشوتریپاتی تأسیس گردید.

پیش از تأسیس ، توشار اولین کارمند در LuneX Ventures بود و در راه‌ اندازی صندوق که اولین صندوق سرمایه‌گذاری Crypto VC در جنوب شرقی آسیا بود کمک شایانی کرد .

ارز پرسیستنس Persistence در حال حاضر یک گروه 25 نفره است.شبکه پرسیستنس Persistence با هدف نقدپذیر کردن استیکینگ ها ،مشارکت میکند.شبکه مذکور قصد دارد، تا با ایجاد نسخه لیکویید این دارایی‌ها،زمینه استفاده از آن‌ها در دیفای را فراهم و جریان نقدینگی و کارایی سرمایه را بالا برد.

زنجیره پرسیستنس Persistence:

زنجیره اصلی پرسیستنس Persistence از زنجیره های مستقلی پشتیبانی می کند که بستری مناسب برای پلتفرم های مالی است. به بیان ساده با این ویژگی وام دهندگان و وام گیرندگان راحت تر ارتباط برقرار می کنند. از آنجایی که این زنجیره ها مستقل رفتار می کنند و تنها امنیت خود را از زنجیره اصلی می گیرند، در نتیجه امکان سفارشی سازی آن ها وجود دارد. پلتفرم ها می توانند بر اساس مدل کسب و کار، سرعت تایید تراکنش و یا امنیت و حریم خصوصی را بسته به نیاز خود فراهم کنند. در نظر داشته باشید ترافیک تراکنش در یک زنجیره تنها روی همان زنجیره می باشد و زنجیره های دیگر بار ترافیکی مستقل به خود را خواهند داشت.

ویژگی های پلتفرم پرسیستنس Persistence

سرعت بالا در تایید تراکنش ها و کارمزد پایین با استفاده از موتور Tendermint. قابلیت ایجاد پلتفرم های مالی غیرمتمرکز روی شبکه پرسیستنس Persistence. تبدیل شدن به ولیدیتور در شبکه پرسیستنس Persistence بدون محدودیت. اداره پلتفرم به صورت غیرمتمرکز با استفاده از ارز XPRT. استفاده از دارایی ها در دنیای واقعی و تبدیل آن به Nft ها برای وام گرفتن. دریافت وام و یا تامین نقدینگی برای وام گیرندگان و دریافت سود ثابت. تامین امنیت در شبکه پرسیستنس Persistence و دریافت سود مشخص از این طریق. ایجاد یک بستر برای ورود سرمایه گذاران سازمانی و ورود نقدینگی های بزرگ به دنیای کریپتو. استفاده از سرمایه، بخش های کوچک سرمایه گذاری و جمع آوری نقدینگی. ایجاد ارتباط بین بلاکچین های مختلف. پلتفرم پرسیستنس Persistence از نظر اداره داخلی آن به صورت غیرمتمرکز و با استفاده از رای گیری حاکمیتی اداره می شود. اما از دیدگاه امنیت قراردادهای هوشمند، برخی از قرارداد های این پروژه توسط چندین نهاد مختلف بررسی شده که با یکدیگر آن ها را مرور می کنیم:

پلتفرم پرسیستنس Persistence در یک آپدیت با شبکه Anchor ادغام شد که این قرارداد هوشمند توسط نهاد Oak بررسی شد و 2 باگ امنیتی سطحی و 3 شکاف اطلاعات هویتی در آن پیدا شد. همچنین Bridge این پلتفرم توسط نهاد Oak بررسی شده که 6 باگ حیاتی، 3 باگ پرخطر، 9 باگ کم خطر و 7 باگ ریسک اطلاعاتی کشف شد.

از طرفی سرویس استیک کردن این پروژه نیز توسط نهاد ConsenSys بررسی شده که متوجه 2 اشکال پرخطر، 4 اشکال با ریسک متوسط و 2 اشکال کم خطر شده اند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.