ارز دیجیتال جاست JUST

ارز دیجیتال جاست JUST

جاست JUST یک پلتفرم وام‌دهی غیرمتمرکز است که پیرامون توکن‌های JST و USDJ متولد شده است. ارز دیجیتال USDJ در این پلتفرم همانند یک استیبل کوین عمل می‌کند که پشتوانه آن دلار آمریکا است. اما ارز دیجیتال جاست JST

در پلتفرم آن عملکردهای مختلفی دارد. در حقیقت پلتفرم جاست JUST به‌عنوان یک مرکز از محصولات دیفای طراحی شده که دارندگان ترون می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. کاربران در این پلتفرم می‌توانند با استیک و نگه‌داری ارز ترون، ارز دیجیتال جاست USDJ دریافت کنند. این پلتفرم در نظر دارد تا یک سیستم مالی غیرمتمرکز به همراه وام‌دهی استیبل کوین را برای کاربران فراهم کند. همچنین جاست قصد دارد تا تراکنش‌ها، معاملات و وثیقه‌ها را به‌صورت شفاف انجام دهد.

تاریخچه و معرفی بنیان‌ گذاران جاست JUST

پلتفرم جاست JUST کار خود را از آگوست سال ۲۰۲۰ و پس از یک IEO در پلتفرم Poloniex LaunchBase آغاز کرد. توکن حاکمیتی این پروژه، ارز دیجیتال جاست (JST) نام دارد و از ماه می سال ۲۰۲۲ تا به امروز در گردش بوده است. اکوسیستم این پروژه، توسط بنیاد JUST مدیریت می‌شود که شامل افراد متخصص و توانا از سایر شرکت‌های بزرگ در سطح جهان می‌شود. افراد برجسته‌ای نظیر Terance F، کارشناس بلاکچین و کارمند سابق Barclays و IBM، الویس ژانگ (Elvis Zhang) توسعه‌دهنده ارشد و محقق باتجربه بلاکچین، C Wu، متخصص در کیف پول و صرافی و GL Kong، مهندس بلاکچین در حال توسعه و رشد پلتفرم جاست هستند. نام و مشخصات کامل خیلی از اعضای تیم توسعه‌دهنده این پروژه مشخص نیست. با این حال به نظر می‌رسد که تیم این پروژه با تیم توسعه ترون همپوشانی دارد؛ زیرا این پروژه توسط مدیرعامل و بنیان‌گذار ترون یعنی جاستین سان معرفی شد و همچنین پشتیبانی فنی و مالی خود را نیز از ترون دریافت می‌کند. این یک مجموعه کامل از محصولات است که بیشتر حول یک پلتفرم وام غیر متمرکز به نام JustStable متمرکز شده است.

این پلتفرم در اوایل سال 2020 به دنبال پیشنهاد اولیه مبادله (IEO) در پلتفرم Poloniex LaunchBase راه اندازی شد ، اما ارز دیجیتال این سیستم عامل (JST) از ماه مه سال 2020 در حال پخش است.

این یک اکوسیستم دو علامتی است که در اطراف رمزهای USDJ و JUST (JST) ساخته شده است.

USDJ یک پایدار وثیقه چند وجهی است که ارزش آن به ارزش دلار آمریکا (USD) وابسته است ، در حالی که JST توابع مختلفی را روی سیستم عامل دارد

پرداخت بهره ، کمک به حفظ سیستم عامل و مشارکت در حاکمیت آن ، کمک به تنظیم پارامترهایی مانند نرخ بهره (هزینه های ثبات) و حداقل نسبت وثیقه.

برای به دست آوردن USDJ از معامله گران باید وثیقه را به صورت رمزهای وثیقه پشتیبانی شده از جمله TRON (TRX) واریز کنند ، که به نشانه های PTRX رد و بدل می شوند کاربران می توانند USDJ را ضرب و برداشت کنند که بعداً برای بازیابی وثیقه اولیه باید بازپرداخت شود.

این پلتفرم به منظور ایجاد یک مرکز مناسب و بدون حاشیه از محصولات DeFi طراحی شده است که هر کاربر TRON می تواند به آن دسترسی پیدا کند.

نقشه راه رمزارز جاست JUST

در وایت پیپری که این پروژه منتشر کرده، بیشتر درباره نحوه کار استیبل کوین و توکن آن و همچنین محاسبات اینکه چگونه این توکن به دست آمده، توضیح داده شده‌است. درباره بقیه قسمت‌ها نیز توضیحات بسیار اندکی وجود دارد. تا این لحظه نقشه راه ارز دیجیتال جاست هنوز منتشر نشده و در داخل وب‌سایت آن در مورد اینکه چه تاریخی قرار است نقشه راه منتشر شود، اطلاعاتی وجود ندارد.

نحوه کار پروتکل جاست JUST:

پروتکل جاست JUST نوعی پلتفرم وام دهی غیر متمرکز هست که به کاربران این امکان رو میده تا از طریق پورتال CDP جاست، ترون نگهداری کرده و با استیک کردن یا وثیقه کردن ارز دیجیتال ترون، استیبل کوین USDJ رو به عنوان پاداش به دست بیارن. همچنین بهتره بدونین که پروتکل جاست JUST می خواد تا نوعی سیستم مالی غیر متمرکز و منصفانه ایجاد کنه که مکانیزم های وام دهی استیبل کوین و مدیریتی رو برای کاربران سراسر دنیا ممکن می کنه.

نکته قابل توجه این هست که پروتکل جاست JUST نوعی پلتفرمی هست که کاربران رو برای حفظ شبکه تشویق می کنه. همچنین بهتره بدونین که پروتکل جاست JUST به کاربران خودش که به تایید تراکنش های شبکه و ارائه نقدینگی در پروتکل JUST کمک می کنند، پاداش میده. به این ترتیب دارندگان توکن JUST نیز این امکان رو میدن تا در پروتکل جاست شرکت داشته باشن و از امکانات این پروتکل استفاده کنند. همونطور که گفتیم، این پروتکل مکانیسم دو توکنی داره و از یه استیبل کوین با پشتوانه یک به یک دلاری که با وثیقه گذاری ترون به وجود میاد و توکن بومی اون یعنی JST تشکیل شده. همچنین این پروتکل کاربردهای زیادی داره.

کاربران در پروتکل جاست JUST هر چقدر از تعداد توکن یا استیبل کوین USDJ و پروتکل جاست استفاده داشته باشن، ارز دیجیتال جاست ارزشمند میشه و قیمت اون افزایش پیدا می کنه. همونطور که گفتیم USDJ به عنوان استیبل کوین فعالیت می کنه وکاربران می تونن در پروتکل جاست JUST با سپرده گذاری و قفل کردن یه حساب وثیقه شده با ترون، این استیبل کوین رو به دست بیارن.

ارز دیجیتال جاست (JST) چیست؟

رمزارز جاست JUST توکن بومی پلتفرم جاست است که هدف آن پرداخت قرض‌ها و ساخت توکن با استاندارد ۲۰-trc است. توکن JST برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۰ و در پلتفرم Poloniex عرضه شد. در آن زمان امکان خرید ارز جاست برای بسیاری از افراد وجود نداشت. به طور کلی این اکوسیستم به لطف سیستم دو توکنی خود و همچنین ارتباطش با سایر پلتفرم‌ها به یک نقش اصلی در دنیای مالی غیرمتمرکز تبدیل شده‌است. ارز دیجیتال جاست یک رمزارز مبتنی بر پلتفرم وام‌دهی غیرمتمرکز است که با بیش از ۱۷۰۰ درصد بازگشت سرمایه از زمان راه‌اندازی، به یک ستاره در حال ظهور در دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌است.

جاست JUST، پلتفرمی سریع و کاربردی

برخلاف اکثر پلتفرم‌های دنیای دیفای، پلتفرم جاست فقط به دنبال ارائه محصول واحد نیست و هدف آن محدود به زیرمجموعه کوچکی از کاربران دیفای نیست. این پروژه در تلاش است تا مجموعه کاملی از محصولات کاربردی را به‌منظور پوشش طیف وسیعی از موارد استفاده دیفای ایجاد کند و پایه‌های اکوسیستم کامل دیفای را در شبکه ترون بنا کند. جاست JUST پلتفرمی است که کاربران را برای حفظ شبکه تشویق می کند. جاست JST به کاربرانی که به تایید تراکنش های شبکه و ارائه نقدینگی در شبکه جاست JUST کمک می کنند، پاداش می دهد. دارندگان جاست JST نیز در اداره شبکه شرکت می کنند.

هرچه افراد بیشتری از USDJ و شبکه جاست JUST استفاده کنند، توکن جاست ارزشمندتر می شود. همانطور که در قسمت های قبلی مقاله گفتیم، USDJ در پلتفرم جاست به عنوان یک استیبل کوین عمل می کند که کاربران می توانند در پلتفرم جاست با سپرده گذاری یک حساب وثیقه شده با ترون این استیبل کوین را دریافت نمایند. در واقع افراد می توانند با ایجاد یک حساب در پلتفرم جاست JUST و با استفاده از قراردادهای هوشمند، USDJ دریافت نمایند.

مزایا و معایب ارز دیجیتال جاست JUST

مزایا قراردادهای هوشمند از دارایی‌های کاربران محافظت و به آن‌ها امکان می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را به راحتی مبادله کنند و از افزایش قیمت بهره ببرند قابلیت کسب درآمد به واسطه پرداخت کارمزدها و حفظ پلتفرم جاست با ضرب USDJ وجود صدها برنامه غیرمتمرکز در شبکه ساخت بر روی شبکه ترون یک جامعه کاربری بزرگ از مالکان و سازندگان را برای جاست ایجاد می‌کند معایب برخی از افراد فعال در دنیای رمزارزها این پروژه را تحریم کرده‌اند زیرا معتقدند که جاستین سان باید به جای تمرکز بر روی چندین پلتفرم، روی پلتفرم اصلی خود یعنی ترون تمرکز کند با واریز جاست JUST نمی توانید JUST کسب کنید در حالیکه با واریز ترون می‌توانید USDJ بدست آورید هولدرهای ترون و کاربران آن بیشترین سود را از جاست می‌برند دو توکنی بودن پلتفرم می‌تواند گیج کننده باشد برخی توکن جاست JUST را به عنوان یک کپی از میکردائو MakerDAO می‌بینند که در آن از دای DAI می‌توان به عنوان وثیقه برای صدور یک توکن استفاده کرد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.