معرفی Cellframe سل‌فریم و توکن CELL

معرفی Cellframe سل‌فریم و توکن CELL

شبکه سل‌فریم Cellframe بستری با ویژگی‌های نسل بعدی شبکه‌های منبع‌باز است که با هدف ساختن راه‌های ارتباطی جدید بین زنجیره‌ها بلوکی روی کار آمد. در ضمن این شبکه بهترین خدمات مربوط به حفاظت در برابر محاسبات کوانتومی را ارائه می‌دهد

و همچنین سبب ایمنی بیشتر شبکه‌ها شده است. این شبکه در ساخت مجموعه‌ای از محصولات مربوط به برنامه‌های غیر متمرکز نیز نقش مهمی دارد. بنابراین با کمک شبکه سل‎‌فریم می‌توان به خدمات خوبی در فناوری بلاکچین دست پیدا کرد. در ضمن این شبکه قصد دارد موارد استفاده از فناوری بلاکچین را توسعه دهد و برای این موضوع تلاش زیادی می‌کند.

با روی کار آمدن شبکه سل‌فریم Cellframe توان عملیاتی شبکه‌های بلاکچین افزایش یافت. در نظر داشته باشید سل‌فریم Cellframسیستم‌های رمز ارزی را در برابر خطر هک توسط کامپیوترهای کوانتومی مقاوم نگه‌می‌دارد. از این‌رو نمی‌توان ویژگی‌های مثبت آن را نادیده گرفت زیرا این شبکه همیشه در دسترس کاربران قرار دارد. سل فریم یک شبکه لایه یک مقاوم در برابر محاسبات کوانتومی است. این شبکه به‌دنبال تسهیل مبادلات میان‌زنجیره‌ای مقیاس‌پذیر و ایمن است. سل‌فریم Cellframe از رمزگذاری پسا کوانتومی (Post Quantum) استفاده می‌کند. البته دانستن این نکته خالی از لطف نیست که در حال حاضر کامپیوترهای کوانتومی آزمایشی فاقد قدرت پردازش لازم برای شکستن الگوریتم‌های رمزنگاری هستند. حرکت به سمت طراحی چنین زیرساخت‌‌ها و شبکه‌هایی شاید یک آینده‌نگری و دوراندیشی باشد.

اهداف و ایده‌های سل‌فریم Cellframe

شاید بتوان هدف اصلی سل‌فریم Cellframe‌ را در دو عنوان بیان کرد. این پروتکل از زبان برنامه نویسی C استفاده می‌کند و معتقد است برای دستیابی به ارتباط هرچه بهتر با سیستم‌های عامل و سخت‌افزارها (از پیچیده‌ترین تا ساده‌ترین ماشین‌ها) بهترین زبان، C است. گردانندگان سل فریم اینگونه بیان می‌کنند که با‌توجه به زنجیره تامین و مشکل ساخت قطعات که با سازوکار‌های جدید، هم‌خوانی بیشتری داشته باشند یکی از مسائلی بود که ایده استفاده از این زبان برنامه‌نویسی را به ذهن آن‌ها متبادر کرد. زبان C استفاده از CPU و کارت حافظه را کارامد می‌کند.

موضوع بعدی پیشرفت علم و روی کار‌آمدن کامپیوترهای نسل جدید یا کوانتومی است. با گمانه‌زنی‌هایی که درباره قدرت این نوع از کامپیوترها و توان آن‌ها برای نفوذ به شبکه‌های بلاک‌چینی شده، سل‌فریم Cellframe به‌دنبال این است که شبکه‌ای مقاوم دربرابر محاسبات کوانتومی ایجاد کند. بدون‌شک شما نیز از خطر پیشرفت‌های فناوری و توسعه کامپیوترهای کوانتومی مطلع هستید. با گسترش فعالیت این کامپیوترها، فناوری بلاکچین آسیب‌پذیرتر می‌شود. به عبارت دیگر این کامپیوترهای کوانتومی می‌توانند به راحتی به فناوری بلاکچین نفوذ کنند.

بدین‌ترتیب پروژه سل فریم Cellframe راه‌اندازی شد تا از فناوری بلاکچین در برابر کامپیوترهای کوانتومی حفاظت کند. به خاطر داشته باشید این کامپیوترها در واقع برای هر بایت داده‌ تعیین‌شده توسط بشریت، یک تهدید جدی خواهد بود.

تا حدودی با اهداف اصلی این شبکه و پروژه جدید آشنا شدید. در ادامه 3 مورد از اهداف اصلی سل‌فریم Cellframe را برای شما نام می‌بریم:

پشتیبانی از داده‌های فناوری بلاکچین در برابر کامپیوترهای کوانتومی ایجاد شرایط مناسب برای ارتقا سایر بسترهای رمز ارزی فراهم کردن سازگاری بیشتر با محاسبات کوانتومی و افزایش مقاومت بسترهای ارزهای دیجیتال در آینده نگاهی به نقشه راه و برنامه سل فریم برای کسب اطلاعات کامل در مورد نحوه عملکرد و هدف اصلی سل‌فریم Cellframe باید به وایت پیپر آن مراجعه کرد، در حالی که برای مطلع شدن از حرکات بعدی این شبکه می‌توان به سایت رسمی آن سر زد.

براساس گزارشات ثبت‌شده در سایت رسمی سل‌فریم، این شبکه قصد دارد در بهار سال 2022 شبکه اصلی جدیدی برای خود راه‌اندازی کند. حسابرسی بیشتر، رفع خطرات احتمالی، و کاهش نفوذپذیری فناوری بلاکچین از جمله برنامه‌های آینده این شبکه به حساب می‌آیند.

در ضمن شبکه سل‌فریم قصد دارد پلی برای تست کردن ارتباط با شبکه اتریوم راه‌اندازی کند که با راه‌اندازی این پل، به طور حتم ارتباط قوی‌تری میان شبکه اصلی سل‌فریم و اتریوم ایجاد می‌شود. پس از روی کار آمدن شبکه اصلی سل‌فریم، تمام سرویس‌های غیر متمرکز به شبکه اصلی منتقل می‌شوند.

در ضمن پل ارتباطی با سایر بلاکچین‌ها نیز به وجود می‌آید. تمامی این تغییر و تحولات به دلیل ایجاد و راه‌اندازی شبکه اصلی سل‎فریم خواهد بود. ناگفته نماند زبان برنامه‌نویسی قراردادهای هوشمند این شبکه WASMاست.

چه کسانی سل‌فریم Cellframe را راه‌اندازی کردند؟

سل فریم Cellframe در سال 2017 توسط سرگی سوانتسیان (Sergey Sevantsyan) و دیمیتری گراسیموو (Dmitry Gerasimov) تاسیس شد. این 2 نفر هر دو در حوزه فناوری بلاکچین و سایر فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات سنتی تجربه زیادی دارند. سرگی به سمت مدیرعاملی سل‌فریم خوانده شده است.

ناگفته نماند سرگی یکی از سخنرانان بین‌المللی است که بیش از 25 سال تجربه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد. همچنین در صنعت بلاکچین نیز می‌توان سرگی را در سهام اتریوم شریک دانست. او در بیش از 100 رویداد بزرگ در سراسر جهان شرکت داشته و به بیش از 30 پروژه نیز کمک کرده است.

دیمیتری نیز مدیر ارشد فناوری سل‌فریم Cellframe به حساب می‌آید و به عنوان فردی ماهر در زمینه امنیت شبکه و مقاومت در برابر محاسبات کوانتومی تجربه زیادی دارد. تا قبل از شرکت در پروژه سل‌فریم، دیمیتری به عنوان یک فیزیکدان و در صنعت تجاری فعالیت داشت.

سل فریم Cellframe چگونه کار می‌کند؟

ارتباطات شبکه سل‌فریم Cellframe بر دو پایه اساسی بنا شده‌اند: شاردینگ دو سطحی و ارتباطات درون‌شاردی همتا به همتا. کلمه شارد به‌معنای تقسیم کردن یک مجموعه بزرگ به بخش‌ها و اجزای کوچک‌تر است. در سطح اول شبکه سل‌فریم Cellframe، شاردهای خصوصی وجود دارد که همان هسته شبکه است. شبکه مرکزی زنجیره، اجماع و توکن مخصوص به‌خود را که همان CELL است، دارد. یک دفتر کل برای تمام زنجیره‌های دیگر مانند اتریوم، پولکادات و BSC‌ وجود دارد. این شیوه از طریق یک توکن منطقی و در یک لایه انتزاعی کار می‌کند. برای این کار در زنجیره‌های زیرین، گروهی از توکن‌ها از طریق اتمیک سواپ به‌یکدیگر متصل هستند. شاید با یک مثال درک این موضوع راحت‌تر باشد. کیف پول سل‌فریم Cellfram که در برنامه داشبورد قرار دارد، می‌توانند آدرس‌های متنوعی در بلاک‌چین‌های مختلف داشته باشد. در این حالت می‌توان به‌طور مستقیم در هر شبکه‌ای تراکنش انجام داد. نود سرویس‌ها در شبکه مرکزی با یکدیگر در ارتباط هستند و در پس‌زمینه کار مبادله شما را انجام می‌دهند. در سطح دوم، شاردهای زیرمجموعه یا سل چین‌ها (Cellchains) مانند پاراچین‌های پولکادات را داریم. سل‌چین‌ها قابلیت انجام جابه‌جایی میان‌زنجیره‌ای را به‌خودی خود ندارند. آن‌ها باید از طریق زنجیره صفر (زنجیره فرعی‌ای که شارد نشده و هسته اصلی متصل است) یا از طریق Cellchainهای دیگر به اتمیک سواپ هدایت شوند. به‌عبارت دیگر نقل‌وانتقال میان‌زنجیره‌ای از طریق سل چین‌ها باید در ابتدا از طریق زنجیره صفر پذیرفته شود و دوباره به Cellchain بازگردد. سل فریم به دنبال توسعه چشم‌انداز تمام عملکردهای فناوری بلاکچین است و قصد دارد از داده‌های این فناوری در برابر خطرهای احتمالی و نفوذ کامپیوترهای کوانتومی حفاظت کند. ویژگی‌های خاص این شبکه نوین باعث توسعه امنیت شبکه‌های بلاکچین شد و همچنین ارتباط میان شبکه‌ها را گسترش داد.

به طور کلی این شبکه را دست کم نگیرید و برای ایجاد پل ارتباطی میان سایر شبکه‌ها از سل‌فریم استفاده کنید. فراموش نکنید سل‌فریم Cellframe را نمی‌توان به صورت مستقیم با پول فیات خریداری کرد، بلکه باید در ابتدا یکی از ارزهای دیجیتال همانند بیت کوین را از صرافی های معتبری خریداری کنید و سپس به معامله ارز سل‌فریم Cellframe دست بزنید. نگاهی به نقشه راه و برنامه سل فریم برای کسب اطلاعات کامل در مورد نحوه عملکرد و هدف اصلی سل‌فریم Cellframe باید به وایت پیپر آن مراجعه کرد، در حالی که برای مطلع شدن از حرکات بعدی این شبکه می‌توان به سایت رسمی آن سر زد.

براساس گزارشات ثبت‌شده در سایت رسمی سل‌فریم Cellframe ، این شبکه قصد دارد در بهار سال 2022 شبکه اصلی جدیدی برای خود راه‌اندازی کند. حسابرسی بیشتر، رفع خطرات احتمالی، و کاهش نفوذپذیری فناوری بلاکچین از جمله برنامه‌های آینده این شبکه به حساب می‌آیند.

در ضمن شبکه سل‌فریم Cellframe قصد دارد پلی برای تست کردن ارتباط با شبکه اتریوم راه‌اندازی کند که با راه‌اندازی این پل، به طور حتم ارتباط قوی‌تری میان شبکه اصلی سل‌فریم Cellframe و اتریوم ایجاد می‌شود. پس از روی کار آمدن شبکه اصلی سل‌فریم، تمام سرویس‌های غیر متمرکز به شبکه اصلی منتقل می‌شوند.

در ضمن پل ارتباطی با سایر بلاکچین‌ها نیز به وجود می‌آید. تمامی این تغییر و تحولات به دلیل ایجاد و راه‌اندازی شبکه اصلی سل‎ فریم Cellframe خواهد بود. ناگفته نماند زبان برنامه‌نویسی قراردادهای هوشمند این شبکه WASMاست.

معرفی محصولات سل فریم Cellframe

حال که تا حدودی به سوال سل فریم چیست پاسخ داده‌ایم، بهتر است محصولاتی که این شبکه به کاربران ارائه می‌کند را مرور کنیم.

محصول مشترک با KELVPN: یکی از محصولاتی که در حال حاضر سل فریم با همکاری KELVPN ارائه کرده، یک v.p.n غیرمتمرکز به همین نام است. این سرویس برای ویندوز، لینوکس، مک و اندروید در دسترس است. البته برای استفاده از آن باید اکانت‌های یک ماهه، شش ماهه یا ۱۲ ماهه که به‌ترتیب ۴.۹۸ دلار، ۴.۴۸ دلار و ۲.۹۹ دلار هستند را خریداری کنید.

سل فریم Cellframe داشبورد: برنامه Dashboard سل فریم Cellframe امکانات مختلفی مانند کیف پول، صرافی، مرورگر تراکنش‌ها و غیره را برای کاربران فراهم می‌کند. البته بخش زیادی از این سرویس‌ها هنوز راه‌اندازی نشده‌اند و با انتخاب آن‌ها پیغام به‌زودی (Coming Soon) به شما نمایش داده خواهد شد.

بریج اتریوم به بایننس اسمارت چین: بریج سل فریم Cellframe برای تبدیل توکن‌ها از بستر اتریوم به زنجیره هوشمند بایننس است.

حراجی (Auction): برای این‌که یک Cellchain به پروتکل سل فرم اضافه شود، باید فضای خود را به‌دست بیاورد. به این فضاها Slot گفته می‌شود. در واقع این اسلات‌ها همان پروژه‌هایی هستند که می‌خواهند در این پروتکل مشارکت کنند. هر کسی می‌تواند پروژه خود را برای شرکت در حراج ثبت کند. برای این کار نیاز است که ۱۰۰۰ توکن CELL واریز شود. این مقدار پس از برد یا باخت برگرداننده می‌شود. هر پروژه می‌تواند به‌صورت خصوصی یا Crowdloan انجام پذیرد. حداقل زمانی که می‌توان این اسلات‌ها اجاره کرد سه ماه و حداکثر دو سال است. برای این مدت نیز به ترتیب ۳۱.۲۵۰ و ۲۵۰ توکن CELL در آن مدت بلوکه خواهد شد. پروژه‌ای که برنده می‌شود یک CellSlot NFT با یک شماره منحصربه‌فرد دریافت می‌کند که از آن برای اتصال Cellchain به هسته سل فریم Cellframe استفاده می‌شود.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.