snx معرفی رمزارز سینتتیکس نتورک

 snx معرفی رمزارز سینتتیکس نتورک

snx یکی از ارزهای جدید و محبوب به شمار می‌رود که شبکه آن در سال ۲۰۱۸ راه‌‌اندازی شده است. Synthetix سینتتیکس نتورکبا سایر ارزهای موجود در کریپتو کاملا متفاوت است؛ چرا که شبکه پشتیبانش از این ارز برای تولید دارایی‌های ترکیبی استفاده می‌کند.

این ارز طی چند سال رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است و با توجه به پتانسیل بالایی که دارد پیش بینی می‌شود همچنان به رشد خود ادامه دهد. در میان پروتکل‌های بی‌شمار حوزه امور مالی غیر متمرکز یا DeFi، برخی از پلتفرم‌ها به دنبال ارائه راه‌کارهای نوین در جهت پیشبرد این حوزه هستند. یکی از این پروتکل‌ها، سینتتیکس نتورک (Synthetix Network) نام دارد. سینتتیکس امکان صدور دارایی‌های مصنوعی به نمایندگی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم، ارزهای فیات، کالاها و دیگر دارایی‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. توکن شبکه سینتتیکس (Synthetix Network Token) که به اختصار رمز ارز SNX نام دارد، به عنوان وثیقه برای ایجاد این دارایی‌های مصنوعی در نظر گرفته می‌شود، که اگر در قرارداد هوشمند قفل شود، امکان صدور سینت ها (Synth) را فراهم می‌کند.

بنیانگذاران توکن شبکه سینتتیکس Snx

شبکه سینتتیکس و ارز بومی آن خیلی مورد توجه کاربران قرار گرفتند. با این تفاسیر لازم است درباره پیشینه پروژه و ایده اصلی آن بیشتر بدانیم.

کین وارویک (Kain Warwick) بنیانگذار اصلی سینتتیکس Synthetix است و تیم را برای توسعه آینده آن رهبری می‌کند. وارویک از تجربیات قبلی خود که برای ساخت پلتفرم‌های پرداخت ارز دیجیتال در استرالیا داشت استفاده کرد و پروتکل نقدینگی مشتقات در اتریوم را پایه گذاری کرد. این پروژه ابتدا در سال ۲۰۱۸ با نام Havven تاسیس شد و بعدا به سینتتیکس تغییر نام پیدا کرد. این پروژه در همان سال اول توانست ۳۰ میلیون دلار از طریق عرضه اولیه کوین و فروش توکن بومی Snx به دست آورید. شبکه سینتتیکس Snx همچنین دارای دو عضو برجسته دیگر است که تیم اصلی سینتتیکس را تشکیل می‌کند. این دو فرد جاستین موزس (Justin Moses) و کلینتون انیس (Clinton Ennis) هستند که نقش زیادی در توسعه و پیشرفت پروژه دارند.

جاستین موزس: موزس قبل از پیوستن به پروژه سینتتیکس مدیر و مهندس MongoDB بود. او تجربه بسیار خوبی در زمینه ارز دیجیتال و سیستم‌های بزرگ مقیاس دارد. همین موضوع سبب شد که به این پروژه علاقه‌مند شود و از ابتدا همراه با وارویک پروژه را جلو ببرند. کلینت انیس: انیس معمار ارشد پروژه سینتتیکس است که دارای ۱۸ سال تجربه در زمینه مهندسی نرم افزار است. کلینت انیس سابقه کار به عنوان آرشیتکت در JPMorgan Chase را در کارنامه خود دارد. اکنون انیس جزو اعضای برجسته Snx است و نقش پررنگی در توسعه این پروژه دارد. پروتکل سینتتیکس نتورک از ابتدای کارش تاکنون تعییرات زیادی را تجربه کرده است. این پلتفرم به عنوان یک پروژه استیبل کوین با نام هیون (Havven) با رمز ارز HAV در فوریه 2018 (بهمن 96) شروع به کار کرد، اما در دسامبر 2018 (آذر 97) به سینتتیکس (Synthetix) تغییر نام یافت. در ابتدا، این پروتکل امکان ایجاد تنها یک استیبل کوین با نام nUSD را ارائه می‌داد، اما اکنون این پروتکل علاوه بر ارزهای با ثبات، امکان ایجاد دارایی‌های مصنوعی متعددی را فراهم کرده است. سینتتیکس توسط کاین وارویک (Kain Warwick)، ​​کارآفرینی که پروژه‌های مختلفی را رهبری کرده است تأسیس شد. وارویک قبل از سینتتیکس Synthetix، بزرگترین بستر پرداخت رمز ارزی را در استرالیا، با حجم معاملات چند میلیون دلاری ساخته بود. او در دسامبر 2016 (آذر 95) به ایده سینتتیکس رسید و شروع به ایجاد چشم انداز خود برای آینده دارایی‌های دیجیتال کرد. ارز سینتتیکس یک سیستم غیر متمرکز مبتنی بر اتریوم بوده و طبق استاندارد Erc-20 راه اندازی شده است. این سیستم با هدف صدور دارایی‌های ترکیبی و معامله آن‌ها طراحی شده است. منظور از دارایی‌های ترکیبی همان ارزهای رمزنگاری شده همچون اتریوم و بیت کوین، کالاهایی مانند طلا و نقره و ارزهای فیات مانند usd هستند. پروتکل سینتتکس این فرآیند را از طریق کد و بدون نیاز به یک واسطه مالی انجام می‌دهد.

سینتتیکس snx بر بستر بلاک چین اتریوم ساخته شده که شرایط لازم برای ایجاد دارایی‌ها و کسب درآمد از طریق مبادله آن‌ها را فراهم کرده است. اما هدف ارز سینتتیکس snx چیست؟ در جواب باید بگوییم هدف اصلی سینتتیکس snx کمک به کاهش کارمزدها، امکان تولید دارایی‌های ترکیبی و مبادله راحت‌تر ارزهای دیجیتال است. برای نگهداری ارز سینتتکس می‌توانید از کیف پول‌های متنوع استفاده کنید. با مراجعه به مقاله بهترین کیف پول‌های ارز سینتتیکس snx به راحتی می‌توانید این کیف‌پول‌ها را شناسایی کنید.

کاربرد ارز دیجیتال سینتتیکس snx چیست؟

Snx جزو ارزهای محبوب دنیای کریپتو است که کاربرد بسیار زیادی دارد. کاربران سینتتیکس snx از این ارز می‌توانند برای ایجاد دارایی‌های ترکیبی مد نظر خود استفاده کنند. از دیگر کاربردهای این ارز، امکان استیک کردن آن است. در واقع زمانی که شما شروع به استیک کردن snx سینتتیکس می‌کنید، مبلغی را تحت عنوان پاداش از سینتتیکس دریافت خواهید کرد. علاوه بر این با توجه به اکوسیستم قدرتمند snx سینتتیکس و پتانسیل عالی آن برای رشد، با خرید و فروش ارز snx سینتتیکس می‌توانید سود بسیار خوبی به دست آورید.

شبکه و ارز دیجیتال سینتتیکس snx و نحوه کار آن؟

پس از اینکه متوجه شدیم ارز سینتتیکس snx چیست، باید بدانیم که نحوه عملکرد آن به چه صورت است. سینتتیکس (Snx) سیستمی یکپارچه و منحصر‌به‌فرد است که امکان صدور دارایی‌های واقعی (دلار آمریکا و …) و دارایی‌های رمزنگاری شده را برای شما فراهم می‌کند. این سرویس به راحتی قراردادهای هوشمند مختلف را روی بلاک چین اتریوم فعال می‌کند. در واقع نحوه عملکرد ارز سینتتیکس بر اساس کد است و هیچ نیازی به واسطه مالی ندارد. این بدین معناست که کاربران سینتتیکس synthetix برای مدیریت دارایی‌های رمزنگاری که ایجاد می‌کنند نیاز به هیچگونه موسسه یا شخص ثالث ندارند.

سیستم سینتتیکس Snx قادر است که دارایی‌های جدید را با استفاده از فرآیندی به نام وثیقه گذاری تولید کند. برای وثیقه کردن یک دارایی در سینتتیکس کافی است رمز ارز سینتتیکس Snx را خریداری کنید. ارز دیجیتال سینتتیکس Snx خریداری شده در یک قرارداد خاص قفل می‌شود و شما می‌توانید از آن برای تولید دارایی جدید به نام synths استفاده کنید.

برای مثال در سیستم سینتتیکس Snx ، یک دارایی ترکیبی طراحی شده برای تقلید از دلار آمریکا، sUSD نامیده می‌شود. دارایی مصنوعی دیگری که قیمت بیت کوین را تقلید می‌کند، sBTC نام دارد. این فرآیند تنها برای این دو کاربرد ندارد، بلکه برای کالاهایی همچون طلا و نقره، پول‌های نقد مثل یورو و سایر ارزهای دیجیتال نیز می‌توانید یک دارایی ترکیبی بسازید. Synths می‌تواند ارزش سایر دارایی‌ها را با استفاده از داده‌های خاص که اوراکل (oracles) نامیده می‌شود ردیابی کند. در واقع این فرآیند کمک می‌کند که کاربران در معرض سود یا زیان آن بازار قرار بگیرند. طبق داده‌های موجود، سینتتیکس از آگوست ۲۰۲۰ جزو پروژه‌های defi محبوب با ارزش بالا است که بیش از ۸۰۰ میلیون دلار را به قراردادهای خود اختصاص داده است.

هدف رمز ارز شبکه سینتتیکس (SNX)

توکن‌های شبکه Synthetix هنگام صدور دارایی‌های مصنوعی (Synths) به عنوان وثیقه استفاده می‌شوند. این دارایی‌های مصنوعی در حال حاضر می‌توانند ارزهای رمزنگاری شده، ارزهای فیات و کالاهای اولیه باشند و مشتقات دیگری از جمله سهام، شاخص‌ها و دیگر دارایی‌ها به مرور در حال اضافه شدن هستند.

اساس پروتکل سینتتیکس Snx ، صدور دارایی مصنوعی غیر متمرکز بوده و در واقع کاملاً شبیه به MakerDAO است که رمز ارز اتر و سایر ارزهای رمزپایه را قادر می‌سازد به عنوان وثیقه برای صدور DAI به عنوان استیبل کوین غیر متمرکز استفاده شود. با این حال، یک تفاوت عمده بین پروتکل میکر (Maker) و پروتکل سینتتیکس Snx این بوده که Synthetix از رمز ارز خود یعنی سینتتیکس SNX به عنوان وثیقه بهره می‌برد، در حالی که Maker از توکن اتر شبکه اتریوم و سایر ارزهای رمزپایه به عنوان وثیقه استفاده می‌کند. البته مدل وثیقه تلفیقی سینتتیکس Snx ، کاربران را قادر به انجام تبدیل‌ها می‌کند. در پروتکل سینتتیکس، همانند سایر پلتفرم‌های حوزه دیفای که بر اساس قراردادهای هوشمند فعالیت می‌کنند، نیازی به شناخت طرفین درگیر برای ایجاد دارایی‌های مصنوعی نیست.

مخاطرات پیرامون توکن شبکه سینتتیکس (SNX)

مانند راهی که Synthetix تا به امروز آمده است، پیش‌بینی بسیاری از مسائل مربوط به آینده این پروتکل دشوار است. این پلتفرم رشد بسیار سریعی را تجربه کرده، به طوری که در 2019 ارزش قفل شده در آن حدود 50 میلیون دلار بود و در حال حاضر بیش از دو میلیارد دلار است و رمز ارز سینتتیکس SNX که در ابتدای سال 2019 ارزشی حدود 0.037 دلار داشت، در حال حاضر بیش از ده دلار داد و ستد می‌شود. اگرچه لازم به ذکر است با وجود رشد بسیار زیاد، سینتتیکس هنوز هم آزمایشی است و هیچ تضمینی وجود ندارد که ادامه پیدا کند.

پروتکل سینتتیکس و محصولات آن بر بستر شبکه اتریوم ساخته شده‌اند و اگر Ethereum دچار حمله اساسی شود یا به یک مشکل عمده بر بخورد، این امر می‌تواند برای SNX مخاطراتی به همراه داشته باشد.

علاوه بر این، مسئله دیگری که به طور بالقوه ممکن است با آن برخورد کنیم، عدم وجود قوانین مشخص است. به عنوان مثال، Synth ها ممکن است در برخی از سیستم‌های قضایی کشورها به عنوان مشتقات یا اوراق بهادار طبقه‌بندی شود، اتفاقی که می‌تواند تأثیرات عمده‌ای بر قانونی بودن سینتتیکس Synthetix داشته باشد.

در مجموع، به هر میزان یک پروژه شگفت‌انگیز باشد، همیشه باید به مواردی توجه کرد، زیرا هیچ چیزی برای سرمایه‌گذاری تضمین شده نیست، به ویژه هنگامی که صحبت از سرمایه‌گذاری در کریپتوکارنسی است.

محصولات فعال سینتتیکس Synthetix و رمز ارز SNX

تقریبا مشخص است که سینتتیکس بدون محصولاتی که دارد هرگز به چنین رشدی دست نمی‌یافت. در واقع، این پروژه سه محصول داشته که به خوبی طراحی شده‌اند. این محصولات افراد را قادر می‌سازد تا با پروتکل دارایی‌های مصنوعی غیر متمرکز به راحتی ارتباط برقرار کنند.

توکن شبکه سینتتیکس Synthetix یکی از بهترین دارایی‌های رمزنگاری شده در سال‌های اخیر بوده و در حال حاضر با همه صعود و نزول‌ها به کار خود ادامه می‌دهد. این پروژه با ارائه سینت‌ها، دارایی‌های کاملا منحصر به فردی را به سرمایه‌گذاران ارائه کرده است. این دارایی‌ها به راحتی به صورت غیر متمرکز و بدون دخالت شخص ثالث قابل معامله هستند.

سینتتیکس در حال حاضر محصولات مناسبی طراحی کرده و همچنین توانسته است مشارکت‌ها و پیشرفت‌های معنی‌داری را ایجاد کند. بدین خاطر امید می‌رود که این پروژه بتواند چشم‌انداز خود را در زمینه آوردن دارایی‌های مصنوعی غیر متمرکز به دنیای ارزهای دیجیتال تحقق بخشد. با همه این اوصاف، سینتتیکس در ابتدای راه بوده و باید منتظر آینده و عملکرد آن در دنیای کریپتوکارنسی باشیم.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.