ارز هگز (HEX) چیست؟

ارز هگز (HEX) چیست؟

اگر تا به حال پول خود را در بانک سپرده گذاری کرده باشید؛ حتما با قوانین و میزان سودی که از این راه به دست می‌آید آشنا هستید. پلتفرم هگز به وجود آمده است تا سیستم سپرده گذاری بانکی را به دنیای ارزهای دیجیتال بیاورد. ارز هگز در سال 2019 به وجود آمده

\

و ارزی نوپا محسوب می‌شود. با این وجود، این ارز موفق شده است به سرعت قیمت خود را افزایش داده و نظر سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کند. اما هگز چیست؟ هدف از ایجاد هگز چه بوده است و آیا خرید HEX سرمایه‌ گذاری خوبی خواهد بود؟

در صنعت بانکداری سنتی، سپرده گذاری یا گواهی سپرده (Certificate of Deposit)، توسط بانک ارائه شده و معمولا نسبت به حساب‌های جاری یا پس انداز، نرخ بهره بالاتری دارد. برای دستیابی به این نرخ سود بالاتر، سپرده‌گذاران وجوه خود را برای مدت معینی در گواهی سپرده قفل می‌کنند و حق برداشت آن را نخواهند داشت. درواقع، سرمایه آن‌ها باید برای مدت زمان مشخصی دست نخورده باقی بماند اما برای سپرده‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال چه می‌توان کرد؟ هرچند ارزهای دیجیتال نیز قابلیت‌های مشابهی مانند استیکینگ (Staking) یا وام دهی دارند اما پیش از رمز ارز هگز، هیچ پلتفرم دیگری به‌طور اختصاصی به زمینه سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال نپرداخته بود.

ارز دیجیتال هگز،

ابزار معاملاتی تقریبا جدیدی است که در تاریخ 2 دسامبر 2019، توسط فردی به نام ریچارد هارت(Richard Heart) ، بر روی شبکه اتریوم یا همان شبکه ERC20 راه‌اندازی شد. ریچارد هارت، یک کارآفرین فعال در یوتیوب و بنیان‌گذار شبکه PulseChain بوده و تاکنون موفق به جمع‌آوری 27 میلیون دلار برای پروژه‌های تحقیقات پزشکی شده است.

توسعه دهندگان ارز هگز، مدعی راه‌اندازی اولین گواهی سپرده بلاک چین هستند. گواهی سپرده سرمایه گذاری HEX، مشابه سیستم بانکداری سنتی عمل می‌کند. درواقع این سیستم به سرمایه‌گذارانی که اقدام به خرید هگز کرده و دارایی‌های خود را برای مدتی در شبکه قفل یا استیک می‌کنند، پاداش می‌دهد. این پروژه برای جذب سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال از دو روش استفاده کرده است:

-ارائه گواهی‌های سپرده (CD) مبتنی بر بلاک چین -وعده بازدهی بالا در صورت خرید هگز و استیک آن برای دوره یک تا 5555 روزه

ارز دیجیتال هگز، در ابتدای کار به رایگان و به صورت ایردراپ (Airdrop) بین هولدرهای بیت کوین توزیع می‌شد. با راه اندازی کامل پلتفرم هگز، بخشی از توکن های هگز به‌عنوان سود سپرده، به کسانی که در این پلتفرم سرمایه‌گذاری کرده‌اند تعلق گرفت. به نقل از وب سایت رسمی HEX ، این پروژه، برای تبدیل شدن به اولین گواهی سپرده (CD) در دنیای ارزهای دیجیتال طراحی شده است. در ادامه این مطلب، به موارد زیر خواهیم پرداخت:

عملکرد، امنیت و مزایای ارز دیجیتال هگز

خرید ارز دیجیتال HEX

آینده هگز

نحوه عملکرد ارز دیجیتال هگز

ارز دیجیتال HEX، برای تایید تراکنش ‌ها از الگوریتم اجماع Proof of Wait پیروی کرده و نیازی به مشارکت ماینرها ندارد. هگز، یک توکن ERC20 است. پلتفرم این ارز بر روی بلاک چین اتریوم بنا شده و برای انجام امور مختلف مالی مانند ارسال و دریافت رمز ارز و استفاده از قراردادهای هوشمند، از شبکه اتریوم استفاده می‌کند. قرارداد هوشمند HEX شامل کد اجماع و مکانیزم استیک است.

پلتفرم هگز به کاربران اجازه می‌دهد تا با استیک کردن ارزهای دیجیتال خود، سهمی از سود انتشار رمز ارزهای جدید را به دست آورند. علاوه بر این، ویژگی های هگز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به افزایش قیمت این رمز ارز کمک کرده و از بروز عواملی که باعث کاهش قیمت آن می‌شوند، جلوگیری کنند.

قرارداد هوشمند HEX، سرمایه گذارانی را که زودتر از زمان مقرر، تعهد خود را فسخ کنند، جریمه می‌کند. اما در مقابل، به افرادی که میزان قابل توجهی ارز دیجیتال HEX را برای دوره‌های طولانی‌تر استیک کنند؛ پاداش‌های بیشتری پرداخت می‌کند. پرداخت پاداش‌ها، با استفاده از ارز هگز انجام می‌شود؛ به این ترتیب سود کاربران هگز به ارزش ارز هگز در زمان پرداخت سود بستگی دارد.

امنیت رمز ارز HEX

از زمان معرفی این پروژه، سوال‌هایی در خصوص امنیت HEX مطرح شده است. یکی از اصلی‌ترین علل این شک و تردیدها، به سابقه بنیان‌گذار هگز مربوط می‌شود. آقای Heart که نام اصلی وی، Richard James Schueler است؛ ظاهرا در سال 2002 در فعالیت‌های غیرقانونی، از جمله نقض قوانین هرزنامه آمریکا (Spam laws) نقش داشته است. علاوه بر شبهاتی که در مورد بنیان‌گذار این پروژه مطرح شده؛ خود پروژه هگز نیز برای بسیاری از منتقدین، سوال برانگیز بوده است. در دسامبر 2019، قرارداد هوشمند HEX تحت ممیزی امنیتی CoinFabrik قرار گرفت. اما بر اساس گزارش‌های این سازمان، باوجود چند مشکل جزئی، هیچ مشکل امنیتی اساسی در این پروژه یافت نشد. بر اساس اعلام حسابرس CoinFabrik، قرارداد هوشمند HEX به خوبی نوشته و به درستی مستند شده است.

مزایا و معایب ارز دیجیتال هگز

-تراکنش‌های ارز دیجیتال HEX نسبت به ارز دیجیتال بیت کوین سریع‌تر و ارزان‌تر هستند. -این توکن تحت بررسی ممیزی‌های امنیتی قرار گرفته است. -هگز افزایش قیمتی چندهزار درصدی را تجربه کرده است و ممکن است در آینده باز هم قیمت هگز افزایش پیدا کند قرارداد هگز، از یک آدرس اتریوم به عنوان آدرس مبدا استفاده می‌کند. سوالات بسیاری در خصوص توسعه‌دهنده این رمز ارز مطرح است.

آینده ارز دیجیتال هگز

در زمان نگارش این مقاله، رمز ارز هگز در سایت معتبر CoinMarketCap در جایگاه 202 از نظر ارزش بازار قرار دارد. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا آخرین تغییرات انجام شده در بلاک چین هگز به افزایش قیمت این رمز ارز کمکی خواهد کرد؟ آینده ارز دیجیتال هگز چه‌طور پیش خواهد رفت؟

هیچ کس نمی‌تواند از آینده ارزهای دیجیتال مطمئن باشد اما می‌توان با توجه به تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال موجود برای رمز ارزها، دید بهتری راجع به وضعیت آن‌ها در مارکت ارزهای دیجیتال پیدا کرد. بر اساس پیش‌بینی سازمان ICOcreed ، آینده ارز دیجیتال هگز روشن بوده و قیمت این رمز ارز به روند صعودی خود باز خواهد گشت. پیش‌بینی‌های انجام شده نشان می‌دهند که احتمالا در پایان سال 2022 رمز ارز HEX رشد خوبی را از خود به نمایش بگذارد. در ادامه به پیش‌بینی‌های کلیدی انجام شده در پلتفرم ICOcreed اشاره می‌کنیم:

انتظار می‌رود تا پایان سال 2022 ارزش این رمز ارز به حداکثر 0.53 دلار برسد. شبکه HEX می‌تواند به میانگین ارزش معاملاتی حدود 0.49 دلار دست پیدا کند. پیش‌بینی می‌شود قیمت ارز هگز در سال 2023، حداکثر به سطح 0.82 دلار برسد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.