ثروتمندان در دنیای ارز دیجیتال

ثروتمندان در دنیای ارز دیجیتال

همیشه در هر بازار و فضایی افرادی حضور دارند که به دلایل مختلفی از جمله فرصت‌طلبی، شانس، سرمایه‌گذاری بلند مدت، و توانایی بالا در ریسک کردن توانسته‌اند از سایرین جلو بزنند و درآمد خوبی به دست آورند. در فضا و بازار ارزهای دیجیتال

اشخاصی توانسته‌اند بیش از سایرین از سرمایه‌گذاری‌های خود سود کسب کنند. دنیای بزرگ ارزهای دیجیتال باعث شده است ثروتمندان جدیدی به دنیا معرفی شوند. تقریبا اگر کسانی که در حوزه بازارهای مالی فعالیت دارند را از لیست ثروتمندترین افراد جهان کنار بگذایم افرادی باقی می ماند که در زمینه برنامه نویسی فعالیت داشته اند؛ شاید شناخت ثروتمندترین افراد ارزهای دیجیتال به شما کمک کند که روحیه بالایی را در معاملات داشته باشید. علاوه بر این، اگر میخواهید در بازارهای مالی ارزهای دیجیتال سودهای بسیار زیادی کسب کنید، روانشناسی بازار ارزهای دیجیتال یکی از مهمترین فاکتورها در این حوزه است.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

اگر اطلاعات کافی در مورد بازار ارزهای دیجیتال و رمز ارزها به دست آورده‌اید اکنون نوبت سرمایه‌گذاری در این بازار است و حالا شما می‌توانید برای انجام معاملات رمز ارزی دست به کار شوید. برای شروع سرمایه‌گذاری بهتر است از تجارب و آموزش‌های ثروتمندان دنیای ارز دیجیتال نیز استفاده کنید و سپس طبق مراحل زیر دست به کار شوید.

  • هدف خود را از ورود به بازار ارزهای دیجیتال تعیین کنید
  • رمز ارز مورد نظر خود را در نظر بگیرید
  • در مورد انتخاب صرافی معتبر و قابل قبول بررسی‌های لازم را انجام دهید.
  • صرافی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • در نهایت سفارش خرید رمز ارز دلخواه خود را تکمیل کنید

شاید شما از بی‌ثباتی و نوسانات بیش از حد بازار ارزهای دیجیتال کمی بترسید و قدرت ریسک پایینی داشته باشید، بنابراین می‌توانید از سرمایه‌گذاری مختلفی کمک بگیرید. در واقع شما با توجه به میزان سرمایه، هدف، و توانایی ریسک‌پذیری خود می‌توانید استراتژی مشخصی برای کسب درآمد و سود در نظر بگیرید.

سرمایه‌گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال: شاید فکر کنید سرمایه‌گذاری کوتاه مدت ریسک کمتری دارد ولی از آنجایی که در این سرمایه‌گذاری امید به کسب سود بیشتر است، ریسک زیادی را متحمل می‌شوید. به طور کلی بهتر است در سرمایه‌گذاری خود تعادل داشته باشید. برای کسب سود بیشتر باید طاقت و توانایی ریسک‌پذیری خود را توسعه دهید. سرمایه‌گذاری میان مدت در ارزهای دیجیتال: نام دیگر این روش سرمایه‌گذاری سویینگ تریدینگ است که در این روش سرمایه‌گذاری شما ارز دیجیتال مورد نظر خود را با پایین‌ترین قیمت می‌خرید و در بالاترین قیمت می‌فروشید.

افراد ثروتمند در حوزه ارز دیجیتال

  • چانگ پنگ ژئو (Changpeng Zhao)

چانگ ثروتمندترین فرد در بازار ارزهای دیجیتال و موسس و مدیرعامل بایننس است که در واقع نوزدهمین فرد ثروتمند جهان به حساب می‌آید. براساس گزارش به دست آمده از فوربس، چانگ حداقل 70 درصد از سرمایه اصلی بایننس که پلتفرم جهانی پیشرفته در تجارت ارزهای دیجیتال است را در اختیار دارد.

در سال 2021 بایننس یک سوم از کل حجم معاملات رمز ارزها را با تغییراتی خاص به صورت متمرکز و به نفع خود انجام داد و توانست درآمدی حدود 16 میلیارد دلار برای خود ایجاد کند. به گزارش از فوربس بعد از ارزیابی‌های نهایی بایننس ثروت خود را 1.9 میلیارد دلار در سال 2021 افزایش داده است.

ناگفته نماند چانگ 44 ساله در حال حاضر بخش کوچکی از بیت کوین و مقداری نامعلوم BNB (توکن بومی بایننس) را در اختیار دارد. این طور که مشخص است بایننس قصد دارد سرمایه‌گذاری بزرگی در شرکت مادر خود ایجاد کند که این سرمایه‌گذاری سود خوبی در اختیار چانگ قرار می‌دهد.

  • سام بنک من فراید (Sam Bankman-Fried)

بنک من فراید 30 ساله از اواخر سال 2021 با حفظ جایگاه و شرایط خود در صرافی FTX از هنگ کنگ به باهاماس نقل مکان کرد. صرافی FTX در ژانویه سال 2021 افزایش ارزش و سهام چشمگیری داشت و به تازگی طبق ارزیابی اخیر انجام‌شده ارزش اصلی FTX حدود 8 میلیارد دلار ارزیابی شده است.

این ثروتمند حاضر در دنیای ارزهای دیجیتال قول داده تمام دارایی خود را در طول عمرش به افراد نیازمند ببخشد. در حال حاضر بک من فراید حدود نیمی از سهام FTX و بیش از 7 میلیارد دلار FTT توکن بومی این پلتفرم را در اختیار دارد.

در نظر داشته باشید FTX در سال 2019 توسط بک من فراید تاسیس و به یکی از اصلی‌ترین صرافی‌های بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شد.

این صرافی در واقع توسط یک تریدر برای کمک به تریدرهای بازار رمز ارزها تعبیه شده است. صرافی FTX طی یک دور تامین مالی خود 420 میلیون دلار FTX از 69 سرمایه‌گذار به دست آورد و بک من فراید را به یکی از ثروتمندترین افراد جهان و ثروتمندان دنیای ارز دیجیتال تبدیل کرد که ثروت خود را زیر 10 سال به دست آورده است.

  • برایان آرم استرانگ (Brian Armstrong)

مدیر عامل و موسس کوین بیس این صرافی رمز ارز را در آوریل سال 2021 با ارزش غیرقابل باور 100 میلیارد دلار به عرضه عمومی درآورد.

با اینکه ارزش بازار فعلی ارزهای دیجیتال نصف شده است ولی اوضاع هنوز برای کوین بیس به قدری خوب است که آرم استرانگ با 19 درصد از سهام کوین بیس سومین فرد ثروتمند در حوزه ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید.

آرم استرانگ همیشه تی‌شرت‌های ساده به تن دارد و مویی به سر ندارد ولی همین فرد 39 ساله به تازگی در برابر قانون پیشنهادی پارلمان اتحادیه اروپا علیه ارزهای دیجیتال ایستادگی نشان داده است. برایان آرم استرانگ موسس و مدیرعامل بزرگ‌ترین صرافی بیت کوین خواهد بود که تریدری کهنه‌کار به حساب می‌آید.

  • گری وانگ (Gary Wang)

گری وانگ هم بنیان ‌گذار و مدیر ارشد فناوری صرافی FTX، در سال 2019 با بنکمن فراید صرافی FTX را راه‌ اندازی کرد. او دارای بیش از 600 میلیون دلار FTT و 16% سهام در تجارت جهانی FTX می باشد. دارایی خالص او حدود 5.9 میلیارد دلار برآورد شده است.

  • کریس لارسن (Chris Larsen)

لارسن رئیس اجرایی و هم بنیان‌ گذار شرکت بلاک چین ریپل است. توکن XRP در زمان نگارش این مقاله در رتبه 6 ارزهای دیجیتال قرار داشته است. کریس لارسن با شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار مبنی بر عرضه اولیه غیرقانونی ریپل مبارزه کرده است. البته ریپل و لارسن این تخلف را تکذیب کرده‌اند. لارسن با دارایی خالص 4.3 میلیارد دلار، به عنوان پنجمین فرد ثروتمند حوزه ارزهای دیجیتال شناخته شده است.

  • سونگ چی-هیانگ (Song Chi-hyung)

سونگ چی-هیانگ، بنیان‌گذار صرافی ارز دیجیتال آپ‌بیت (Upbit) در کره‌ جنوبی می باشد. او توانسته 46 میلیارد دلار از معاملات رمزارزی در صرافی آپ‌ بیت درآمدزایی کند. دارایی خالص سونگ چی-هیانگ 3.7 میلیارد دلار است. طبق برخی پیش‌بینی‌ها، او یک‌ چهارم شرکت مادر آپ بیت Upbit یعنی دونامو (Dunamu) را در اختیار دارد.

  • بری سیلبرت (Barry Silbert)

بری سیلبرت، بنیان‌ گذارDigital Currency Group (گروه سرمایه ‌گذاری دیجیتال کارنسی گروپ) یک مجموعه ارز دیجیتال متنوع ساخته است. دیجیتال کارنسی گروپ، کنترل شرکت سرمایه ‌گذاری گری‌اسکیل (Grayscale) را بر عهده دارد. این گروه سرمایه‌گذاری، اقدام به سرمایه گذاری در بیش از 200 استارتاپ رمزنگاری کرده است. او قبل از آغاز سرمایه ‌گذاری در بازار کریپتو، کارآفرین و بانکدار بود. سیلبرت پلتفرم معاملات سهام سکند مارکت ( Second Market) را در سال ۲۰۱۵ به بورس سهام نزدک و به مبلغی نامشخص فروخت. دارایی خالص سیلبرت در حال حاضر 3.2 میلیارد دلار است.

  • برد گارلینگ هاوس - Brad Garlinghouse

برد گارلینگ هاوس مدیرعامل ریپل، فارغ التحصیل از دانشگاه هاروارد است، برد گارلینگ تجربات زیادی در شرکت های AOL و Yahoo داشت لذا دست یافتن به یک فناوری انقلابی همواره در گوشه ذهن وی قرار داشت، زمانی فعالیت خود را آغاز کرد که از پتانسیل ادغام بلاکچین و سیستم بانکداری و تجارت سنتی مطلع شد.

بسیاری از علاقه‌مندان به بیت کوین اخیراً از جانب ریپل احساس تهدید کرده‌اند چرا که این ارز مجازی بجای استفاده از بیت کوین در جهت سرنگونی بانک‌ها و موسسات سنتی، درصدد وارد کردن فناوری بلاک چین در این نهادهاست.

مدیرعامل ارز دیجیتال ریپل بیان کرده است که ذهنیتی دارد که باید همه در کنار یکدیگر رشد کنند؛ از همین رو وی معتقد است که در صورتی یک کوین سود کند باعث سود کردن بقیه نیز می شود، برد گارلینگ هاوس مالک حدود 7 درصد از سهام ریپل است، ارزش دارایی های او نزدیک به 9.5 میلیارد دلار می رسد.

  • جد مک کالب (Jed McCaleb)

مک کالب بیشتر ثروت خود را در ریپل و XRP صرف کرد، در واقع او به پروژه‌های ارزهای دیجیتال متمرکزی مشغول بود که خودش در سال 2012 آن را پایه‌گذاری کرد. متاسفانه مک کالب در سال 2013 بعد از درگیری با لارسن و سایر اعضای تیم، پروژه خود را ترک کرد. بعد از این اتفاق مک کالب به فروش XRP دست زد.

می‌توان گفت مک کالب بخش عمده‌ای از XRP خود را بعد از دوره‌های مالی صعودی فروخت و به توافق خود برای جدایی از آزمایشگاه‌های ریپل که در سال 2014 به ثبت رسیده بود، همچنان پایبند است. در ضمن مک کالب موسس و مدیر ارشد فناوری ارز دیجیتال استلار به حساب می‌آید.

مک کالب یک مبتکر اولیه در حوزه بلاکچین است که به ایجاد 3 شرکت معروف ارزهای دیجیتال کمک کرد. اولین صرافی بزرگ بیت کوین توسط مک کالب در سال 2010 به نام Mt. Gox تاسیس شد ولی 1 سال بعد قبل از هک شدن این صرافی، مک کالب آن را فروخت.

براساس گزارشات به دست آمده، تخمین زده شده که هنوز از 9 میلیارد XRP، حدود 3.4 میلیارد XRP به مک کالب تعلق دارد زیرا او یکی از اصلی‌ترین موسسان ریپل به حساب می‌آید. در حال حاضر نیز دارایی خالص او 3 میلیارد دلار است.

  • فرد ارسام (Fred Ehrsam)

ارسام در سال 2012 با همکاری برایان آرم استرانگ صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس را تاسیس کرد. از سال 2012 تا به امروز کوین بیس به بزرگ‌ترین کارگزاری ارزهای دیجیتال در ایالات متحده تبدیل شده است. در سال 2017 ارسام شرکت کوین بیس را ترک کرد ولی همچنان در هیئت مدیره این شرکت باقی ماند.

در حال حاضر حدود 6 درصد از سهام این شرکت در اختیار ارسام است. در ضمن کوین بیس نیز در سال 2021 عمومی شد و در اختیار عموم قرار گرفت. در سال 2018 نیز ارسام Paradigm یک شرکت سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال را با بیش از 1 میلیارد دلار دارایی تاسیس کرد.

ارسام تحصیلات خود را در Duke به پایان رساند و پیش از راه‌اندازی کوین بیس 2 سال در Goldman Sachs به عنوان یک تریدر ارزهای خارجی فعالیت داشت. ارسام توانست موقعیت خود را توسعه دهد و ساعت‌ها به بازی World of Warcraft مشغول شود، جایی که برای اولین بار با مفهوم رمز ارزهای درون بازی‌ها آشنا شد.

  • تیم دراپر – Tim Draper تیم دراپر در سال ۱۹۵۸ میلادی متولد شده‌ است وی یک سرمایه‌گذار آمریکایی مطرح می‌باشد که در چندین استارت آپ مربوط به ارزهای دیجیتال و بلاکچین اقدام به سرمایه‌ گذاری نموده‌ است. علاوه بر این، این بنیانگذار Draper Associated , Draper Fisher Jurvetson (بعدا به Threshold تغییر نام داد) و Draper University of Heroes، مدرسه ای برای کارآفرینان در مراحل اولیه در San Mateo , CA است. دراپر یکی از طرفداران پادشاه ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین است و از سرمایه گذاران اولیه این ارز دیجیتال شده بود، هنگامی که قیمت بیت کوین ۶ دلار بود، ۲۵۰ هزار دلاربیت کوین خریداری کرد. اگرچه او در هنگام مبادله بیت کوین کل سرمایه خود را از دست داد. Gox در سال ۲۰۱۴ سقوط کرد، دراپر در حراج حدود ۲۰ میلیون دلار برای ۳۰٬۰۰۰ بیت کوین در حراج مارشال‌های ایالات متحده در اواخر همان سال برنده شد. این حراج برای فروش بیت کوین متعلق به خالق جاده ابریشم، راس اولبریخت سازماندهی شده بود که با دستگیری وی توقیف شد.

ارتباط تحلیل ارز های دیجیتال با ثروتمندترین افراد ارزهای دیجیتال

معامله گران بازار ارزهای دیجیتال معمولا با دو نوع تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال روند قیمت را در نمودار پیش بینی می کنند، تحلیل فاندامنتال بیشتر بر اخبار ارزهای دیجیتال تمرکز دارد. شما به عنوان یک سرمایه گذار یا تریدر باید با بررسی کیف پول ها و کوین هایی که حتی به یک صرافی واریز یا برداشت می شود، می توانید با تکیه بر تحلیل های درون زنجیره ای سیگنال های بسیار پر قدرت معاملاتی را دریافت کنید. بسیاری از این ثروتمندان در آدرس های کیف پول خود مبالغ بسیار بالایی ارز دیجیتال دارند، بنابراین با کنترل این آدرس های کیف پول می توان به نتایج بسیاری در تحلیل دست یافت. شناخت ثروتمندترین افراد ارزهای دیجیتال می تواند به شما اطلاعات مهمی را در مورد این بازار بدهد. بیشترین نوع تحلیل که مورد استفاده است تحلیل تکنیکال بوده، بسیاری از سرمایه گذاران و معامله گران این حوزه، تنها با این روش معاملات خود را پیش می برند اما برگ برنده معامله گران بزرگ این بازار، شناخت تحلیل فاندامنتال است

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.