معرفی استیبل کوین یورو تتر Tether EURt

معرفی استیبل کوین یورو تتر Tether EURt

ارز دیجیتال EURt یکی از جدیدترین پروژه‌های شرکت تتر، صادرکننده سومین رمزارز بزرگ جهان (USDT) است. مهم‌ترین هدف این شرکت نام‌‌‌آشنا، تسهیل مبادلات بدون نگرانی در مورد نوسان قیمت ارزهای دیجیتال است.

یورو تتر EURt یک استیبل‌کوین مبتنی بر استاندارد ERC-20 و با پشتوانه یورو است که برای استفاده در سیستم مالی کریپتو ایجاد شده است. این شرکت که سابقه انتشار ارزهای باثباتی مانند USDT با پشتوانه دلار ایالات متحده و XAUt با پشتوانه یک اونس تروا طلا را در کارنامه خود دارد، با راه‌اندازی EURt سبد استیبل‌کوین‌های خود را کامل‌تر کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که به ازای صدور هر واحد EURt، مقدار متناسبی ارز یورو را در ذخایر خود نگهداری می‌کند تا ثبات این رمزارز تامین شود.

به‌این‌ترتیب، شرکت تتر به اصلی‌ترین ارائه‌دهنده راهکار‌های مبتنی بر استیبل‌کوین تبدیل می‌شود و امکان اتصال امن اکوسیستم مالی ارزهای دیجیتال و دنیای مالی سنتی را فراهم می‌کند. چنین راه‌حل‌هایی اولا نوسان بالای ارزهای دیجیتال را به‌ حداقل می‌رسانند و ثانیا باعث جذب کاربران جدید می‌شود.

یورو تتر EURt یک استیبل کوین متصل به یورو است که توسط تتر، شرکتی که USD Tether (USDT) را اداره می‌کند، پشتیبانی می‌شود. این شرکت مانند یک پلتفرم عمل می‌کند و توکن‌های مبتنی‌بر بلاکچین را منتشر می‌کند که به قیمت پول‌های دولتی مانند یورو، دلار و یوان چین مرتبط هستند. این سکه یورو را از طریق یک شبکه غیرمتمرکز منعکس می‌کند و وسیله‌ای برای تبادل ارزش در ارزهای دیجیتال با استفاده از یک واحد حسابداری آشنا فراهم می‌کند.

چه کسی EURt را ایجاد کرد؟

استیبل کوین متصل به یورو توسط شرکت تتر ایجاد شد که به نوبه خود توسط صرافی رمزارز Bitfinex اداره می‌شود. Tether Holdings پلتفرمی را اجرا می‌کند که از جمله موارد دیگر، یک رمپ روشن و خاموش برای ارزهای دولتی فراهم می‌کند. با انجام این کار، این شرکت دنیای مالی سنتی را با جهان کریپتو در حال ظهور وصل می‌کند.

تاریخچه پیدایش EURt

تاریخ ظهور رمزارز EURT به ۳۱ دسامبر ۲۰۱۷ (۱۰ دی‌ماه ۱۳۹۶) برمی‌گردد. در واقع در آن زمان شرکت تتر اولین ورژن قرارداد هوشمند ERC-20 را در شبکه اتریوم برای این توکن منتشر کرد. مراحل تکامل این توکن از آن زمان در شبکه‌هایی مانند اتریوم و اومنی (OMNI) که یک شبکه لایه ۲ برای بیت کوین است، در حال انجام است. از آنجایی که برای ایجاد توکن EURt از فناوری قراردادهای هوشمند و به‌ویژه فناوری‌های اتریوم مانند زبان برنامه‌نویسی سالیدتی و ماشین مجازی اتریوم (EVM) استفاده شده است، این توکن می‌تواند به ‌سرعت در سایر شبکه‌های بلاکچین سازگار با EVM مستقر شود. به این ترتیب می‌توان بدون نیاز به اعمال تغییر قابل‌توجه در نحوه عملکرد آن، از EURt در فضاهای مختلف استفاده کرد.

استیبل کوین چگونه کار می‌کند؟

Tether Limited واریز و برداشت فیات را از طرف کاربران می‌پذیرد. این شرکت مسئول ضرب و سوزاندن توکن‌های Tether مطابق با ذخایری است که مدیریت می کند. اغلب تتر و بیتفینکس با بانک‌های مرکزی سنتی مقایسه می‌شوند، اما برای صنعت ارزهای دیجیتال.

در اصل، تتر بر روی بلاکچین بیت کوین از طریق پروتکل لایه Omni – یک پلتفرم غیرمتمرکز که برای ایجاد و تجارت دارایی‌های بیت کوین استفاده می‌شود، صادر شد. امروزه بیشتر توکن‌های تتر بر روی اتریوم (ETH) و سایر بلاکچین‌ها مانند Tron (TRX) و EOSIO (EOS) صادر می‌شوند.

به طور معمول، این بلاکچین‌ها زمانی استفاده می‌شوند که حافظه اتریوم مسدود شده باشد.

در مجموع، این فناوری امکان برش و سوزاندن توکن‌های Tether را براساس کل ارزش تحت بازداشت فراهم می‌کند. گردش تترها نیز از طریق پروتکل(ها) ردیابی و گزارش می‌شود.

نحوه عملکرد رمزارز یورو تتر دقیقا مشابه با سایر استیبل‌کوین‌های موجود در بازار کریپتوکارنسی‌ها و به شرح زیر است:

۱. یک موسسه یا سرمایه‌گذار خصوصی درخواست صدور استیبل‌کوین EURt را به شرکت تتر اعلام می‌کند. بنا‌به این درخواست، فرایند احراز هویت مشتری (KYC) و قوانین ضد پولشویی (AML) انجام می‌شود.

۲. در این مرحله، متقاضی مقدار مشخصی پول فیات یورو را به‌عنوان وثیقه برای صدور EURt به حساب شرکت تتر واریز می‌کند.

۳. پس از سپرده‌گذاری، شرکت تتر توکن‌های EURt را صادر و به حساب متقاضی واریز می‌کند. از‌آنجایی‌که یورو تتر وابستگی ۱:۱ با یورو دارد؛ دقیقا معادل همان سپرده، استیبل‌کوین EURt به کاربر پرداخت می‌شود.

۴. کاربر بعد از دریافت توکن‌های EURt می‌تواند از آن‌ها مانند هر توکن ERC-20 دیگری استفاده کند.

۵. هر زمان کاربر قصد بازخرید توکن و دریافت تمام یا بخشی از سپرده خود را داشته باشد، فقط کافی است معادل مبلغ مورد نیاز، توکن EURt را به شرکت پرداخت کند و در مقابل ارز یورو بگیرد.

۶. آخرین نکته این است که یورو تتر از قوانین توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC-20 پیروی می‌کند؛ بنابراین برای دریافت و ذخیره آن باید از کیف‌ پول‌های سازگار با ERC-20 استفاده کرد.

اهداف یورو تتر چیست؟

توکن EURt اهداف مختلفی دارد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

  • انتقال ارزش بین اکوسیستم‌های مالی رمزنگاری و سنتی
  • به‌ حداقل رساندن ضرر و زیان کاربران به دلیل پایین بودن کارمزد تراکنش‌ها
  • کمک به حفظ نقدینگی صرافی‌ها و محافظت از آن‌ها در برابر نوسان بالای ارزهای دیجیتال
  • ابزاری برای محافظت از سرمایه معامله‌گران در صرافی‌ها
  • ارائه یک پلتفرم پرداخت ایمن و بدون نوسان
  • ایجاد بازارهای مبادله ارز در بلاکچین‌های پذیرنده توکن USDT و

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.