بیت کوین کور (Bitcoin Core) چیست؟

بیت کوین کور (Bitcoin Core) چیست؟

بیت کوین کور bitcoin core به هیچ وجه یک ارز دیجیتال نیست: شاید شنیده باشید که طرفداران کوین‌هایی که به‌صورت «هارد فورک» (fork) از بیت کوین جدا شده‌اند، کوین اصلی این بلاک چین (یعنی همان بیت کوین) را

بیت کوین کور bitcoin core وجود خارجی دارد: شاید شنیده باشید که برخی می‌گویند بیت کوین کور در واقع وجود ندارد؛ اما این افراد اشتباه می‌کنند؛ چون بیت کوین کورbitcoin core وجود دارد؛ در ادامه این مقاله می‌گوییم که چگونه و کجا! بیت کوین کور bitcoin core نام تیم توسعه‌دهنده بیت کوین نیست: شاید شنیده باشید که بیت کوین کور bitcoin core نام یکی از تیم‌های توسعه‌دهنده بیت کوین است. خب این هم درست نیست؛ اگرچه نسبت به دو باور غلط قبلی، کمی به حقیقت نزدیک‌تر است. ارز بیت کور bitcoin core در واقع یک کوین قابل استخراج است که به عنوان پاداش به اشخاص نگهدارنده شبکه آن کوین ها تعلق می‌گیرند. این برنامه در ابتدا تحت نام Bitcoin-Qt توسط ولادمیر ون‌دِرلان (Wladimir van der Laan) با رجوع به کد منبعی که ساتوشی ناکاماتو در اینترنت منتشر کرد، نوشته شد.

از این برنامه می‌توان برای ایجاد تراکنش‌ها و دیگر خدمات پرداختی استفاده کرد. کد منبع این برنامه در سایت گیت‌هاب موجود می‌باشد. بیت کوین کور نرم افزاری است که تمام بلاکچین bitcoin را اجرا می کند. به علاوه این نرم افزار یک کیف پول اختصاصی هم دارد که از قابلیت ارسال، دریافت و ذخیره رمز ارز btc برخوردار است. عبارت bitcoin core در لغت به معنای هسته بیت کوین بوده و حاوی بخش های مهمی از سورس کد این شبکه است.

نقش اصلی شبکه بیت کوین کورbitcoin core کمک به تشخیص بلاک های شبکه از یکدیگر است. در ابتدا نام این نرم افزار Bitcoin-Qt بود. بیت کوین کور bitcoin core توسط ولادمیر فن در لان (Wladimir van der Laan) توسعه یافته است.

او از کدهای طراحی شده توسط ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، خالق ناشناس بیت کوین، برای توسعه این نرم افزار بهره گرفت. بیت کوین کور bitcoin core یک فول نود (Full node) محسوب می شود. شبکه بیت کوین با استفاده از این نرم افزار می تواند عملکرد بهتر، سریعتر، ارزان تر و ایمن تری داشته باشد. این برنامه به عنوان یک نود به بلاکچین bitcoin متصل می شود و از تمام قوانین و قواعد این فناوری تبعیت می کند. بیت کوین کور bitcoin core چگونه کار می کند؟ برنامه بیت کوین کور bitcoin core شامل بخش قابل توجهی از عناصر اصلی شبکه bitcoin است. علاوه بر این کیف پول بیت کوین کور bitcoin core می تواند میزبان ارزهای دیجیتال شما باشد. هر کاربری با دانلود کیف پول بیت کوین کور به راحتی می تواند دارایی های خود را از سایر پلتفرم ها به این ولت انتقال دهد.

زمانی که قصد انتقال توکن های btc را داشته باشید، زمان و قیمت تراکنش به شما نمایش داده می شود. معمولا این ارقام در مقایسه با سایر پلتفرم های معاملاتی توجیه اقتصادی و زمانی بیشتری دارند.

یکی دیگر از ویژگی های بیت کوین کورbitcoin core، ایجاد تمایز در فورک های رمز ارزی است. هزینه پایین پردازش، انجام آسان تر تراکنش های با رابط کاربری ساده، امنیت بالا در مقابل هک شدن، سرعت قابل قبول برای پردازش معاملات و … از دیگر ویژگی های برنامه bitcoin core است.

امکانات بیت‌کوین کور bitcoin core

مهمترین علت استفاده از این برنامه به این دلیل است که محبوب‌ترین برنامه برای اجرای یکفول نود (Full Node) می‌باشد. (برای فول‌ نودها این امکان را فراهم می‌کند تا قوانین بیت‌کوین را دنبال کنند) رابط کاربری RPC (کنترل از راه دور) به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که با برنامه راحت ارتباط برقرار کنند. دارای رابط کاربر‌پسند است که به کاربران عادی هم اجازه می‌دهد تا برای تایید اعتبار تراکنش‌ها از این برنامه استفاده کنند. سازگاری با سیستم‌عامل‌های مختلف همچون لینوکس، ویندوز و مکینتاش و… دارای تمام قابلیت‌های wxWidgets قبل از هرگونه تراکنش از کاربر تاییدیه می‌خواهد. خروجی تراکنش‌ها به شکل فایل CSV (مقادیر جداشده با کاما) دارای لیست تراکنش‌ها با آیکون وضعیت به‌صورت Real Time (زنده) نوار وضعیت پیشرفت تاییدیه دانلود بلاک و همچنین دارای زبان‌های مختلف همچون آلمانی، چینی و… انتخاب رابط کاربری مختلف استفاده از واحد‌های مختلف برای تقسیم کردن بیت‌کوین مانند میلی، میکرو و…

مزایا و معایب بیت کوین کور bitcoin core

یکی از مهمترین مزیت های بیت کوین اپن سورس بودن است. بدین ترتیب هر توسعه دهنده ای می تواند کدهای این برنامه را در اختیار داشته باشد و برای توسعه و ارتقاء bitcoin core تلاش کند. بیت کوین کور bitcoin core امن ترین و بهترین فول نود شبکه btc محسوب می شود. پشتیبانی قدرتمند از دیگر مزیت های این برنامه است.از معایب برنامه bitcoin core نیز می توان به حجم بالا در هنگام دانلود و نصب، سرعت پایین در هماهنگی با شبکه اصلی و عدم پشتیبانی کیف پول بیت کوین کور از سایر رمز ارزها اشاره کرد. بسیاری از افراد که مشغول معامله یا ذخیره btc هستند، از این نرم افزار مدیریت دارایی های خود استفاده می کنند. بیت کوین یک بلاکچین مستقل است اما بیت کوین کور bitcoin core یک پلتفرم نرم افزاری است که به ارتقا عملکرد شبکه کمک می کند. کاهش هزینه، سرعت بالاتر پردازش تراکنش ها، امنیت بیشتر و سهولت استفاده مهمترین مزیت های نرم افزار بیت کوین کور bitcoin core است. نرم افزار bitcoin core یک فول نود است که از قوانین بلاکچین بیت کوین پشتیبانی می کند و عملکرد شبکه را بهبود می بخشد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.