پلتفرم Somnium Space چیست؟

پلتفرم Somnium Space چیست؟

سومنیوم اسپیس (Somnium Space) یک جهان بلاکچین مجازی است. در واقع یک دنیای سه بعدی است که در آن ۵۰۰۰ قطعه زمین وجود دارد که هر کدام متعلق به کاربر خاصی است. علاوه‌بر دنیای اصلی، می‌توانید

جهان‌های موازی مختلفی را پیدا کنید که هر کدام متعلق به سایر کاربران است.ورود به سومنیوم اسپیس Somnium Space از طریق هدست‌های واقعیت مجازی، کامپیوتر و وب و همچنین موبایل امکان‌پذیر است. فعلا برنامه‌ای برای غیرمتمرکز‌سازی فضای سومنیوم Somnium Space وجود ندارد. از این رو این بازی همیشه تحت مالکیت و اداره شرکت سومنیوم اسپیس Somnium Space خواهد بود. Somnium Space سومنیوم اسپیس یک برنامه واقعیت مجازی است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و به شما امکان می دهد جهان های دیجیتال و دارایی های NFT را ایجاد، تجربه و ترید کنید.در فضای سامنیوم، کاربران محیط‌هایی ایجاد می‌کنند که کاملاً قابل برنامه‌ریزی، سفارشی‌سازی و تجربه‌های VR مستقل در یک دنیای بزرگتر و متصل هستند. در فضای سامنیوم، کاربران محیط‌هایی ایجاد می‌کنند که کاملاً قابل برنامه‌ریزی، سفارشی‌سازی و تجربه‌های VR مستقل در یک دنیای بزرگتر و متصل هستند.فضای سامنیوم سومنیوم اسپیس Somnium Space یک دنیای واقعیت مجازی (VR) است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته‌‌‌‌‌ شده‌‌‌‌‌ است.سومنیوم اسپیس Somnium Space به عنوان یک پلتفرم منبع باز، به کاربران اجازه می‌دهد زمین دیجیتال، خانه‌ها، ساختمان‌ها و تعداد بیشماری دارایی‌های ارزشمند درون بازی را در جهان چندگانه آنلاین خود خریداری کنند. پویایی همه جانبه فضای سومنیوم اسپیس Somnium Space به بازیکنان اجازه می‌دهد تا محیط‌ هایی را بسازند، اسکریپت ‌نویسی کرده و کسب درآمد کنند، همه این‌ها در حین کاوش در خلاقیت‌های دیگر شرکت‌کنندگان است که به عنوان مثال یک کاربر ممکن است به شنا برود.از یک موزه بازدید کند یا در رستورانی که توسط بازیکن دیگری در متاورس سومنیوم اسپیس Somnium Space ساخته شده است غذا بخورد. درواقع میزانی که کاربران Somnium Space سومنیوم اسپیس می توانند تجربیات، دنیاها و دارایی های منحصر به فرد بسازند اساساً نامحدود است.Somnium سومنیوم اسپیس Space میزبان همه بازیکنان در یک دنیای وسیع است.در دنیای گسترده‌تر VR، کاربران می‌توانند محیط‌های سومنیوم اسپیس Somnium Space را ایجاد کنند که کاملاً قابل برنامه‌ریزی، سفارشی‌سازی و با تجربیات VR مستقل هستند.تا کنون، Somnium Space سومنیوم اسپیس به چهار عنصر تقسیم شده‌‌‌‌‌ است: یک SDK، که امکان ایجاد و سفارشی سازی آواتارها و اموال را فراهم می کند.فضای سامنیوم عمیقاً فناوری NFT را در خود جای داده است.و به بازیکنان این امکان را می دهد که NFT ها را از سراسر اکوسیستم غیرمتمرکز به دنیای Somnium Space سومنیوم اسپیس بیاورند. سومنیوم اسپیس Somnium Space از جمله پلتفرم های دنیای مجازی است که دارای یک نقشه راه هیجان انگیز، پشتیبانی از دسکتاپ، دسترسی از طریق تلفن همراه، یکپارچه سازی کامل VR و همچنین یک بازار داخلی با توکن های CUBE، است.سومنیوم اسپیس Somnium Space یک دنیای VR اجتماعی منبع باز است که طراحی آن توسط بلاک چین انجام شده‌‌‌‌‌ است.Somnium 2.0 در سال 2020 ایجاد شد و پروژه Somnium Space را به یک تجربه مجازی واقعی Ready Player One نزدیک کرد.همچنین Somnium 2.0 میزبان همه بازیکنان خود در یک دنیای بزرگ می باشد، در واقع برخلاف اکثر بازی های واقعیت مجازی چندنفره می باشد که بازیکنان در آن به سرورهای فرعی و اتاق های نمونه مشابه، تقسیم می شوند.

ویژگی های فضای سومنیوم اسپیس (Somnium Space)

در فضای سومنیوم اسپیس Somnium Space، بازیکنان می توانند زمین های مجازی خود را با استفاده از کیف پول بلاک چین و ETH خریداری کنند. یک کلوپ شبانه، یک گالری هنری، یک خانه، امکانات بی پایان و پاداش کاربران دانا و باهوش است. در فضای سومنیوم اسپیس Somnium Space، عوامل دنیای مجازی مانند موقعیت مکانی، نزدیکی به دیگران و پیوندهای حمل و نقل (teleporters) بر روی قیمت زمین تاثیر گذار هستند. در فضای سومنیوم اسپیس Somnium Space نیز دلالان وجود دارند. آنها زمین هایی را خریداری کرده اند و منتظرند که این پلتفرم با افزایش تعداد کاربران به یک پلتفرم پیشرو تبدیل شود. کاربران جدیدی که مایل به خرید زمین هستند، به سرمایه گذاران اولیه، برتری می دهند. با کاهش قیمت اتریوم، فرصت های خوبی برای خرید زمین در فضای سومنیوم اسپیس Somnium Space ایجاد می شود. زیرا همه ی قیمت ها بر اساس اتریوم تنظیم شده است و این فرصت وجود دارد که کاربران در رکود به معامله بپردازند. با استفاده از DappRadar Portfolio، کاربران می توانند نگاه کردن به یک قطعه زمین خاص را با بینش بیشتری در مورد زمین NFT، انجام دهند. این یک قطعه زمین XL است که مالک، طرح را در یک پیش فروش یا مشابه آن در زمانی که سومنیوم اسپیس Somnium تاسیس شده بود، دریافت کرده است. ضرب کردن نیز در این پلتفرم همان ایجاد بسته دیجیتال یا NFT است تا افراد بتوانند مالک آن شوند. شرکت کنندگان می توانند از هر دستگاهی و از طریق سرویس گیرنده Somnium WEB به این پلتفرم بپیوندند یا برنامه سومنیوم اسپیس Somnium را به صورت محلی در کامپیوتر خود دانلود کنند. تا از طریق هدست های واقعیت مجازی (VR) مانند Oculus، HTC VIVE، HP و… خود را در جهان های پایدار غوطه ور کنند.

توکن های CUBE

توکن CUBE، به عنوان توکن بومی سومنیوم اسپیس Somnium Space معرفی شده است که مبتنی بر ERC-20 می باشد. از توکن CUBE برای خرید دارایی های مجازی، پرداخت برای کالاها و خدمات متاورس ( یعنی اجاره زمین، پرداخت برای بازی ها و رویدادها) و همچنین پاداش دادن به بازیکنان خوب، استفاده می شود. توکن CUBE را می توان در کیف پول ارزهای دیجیتال، مانند Gemini ذخیره کرد. عرضه این توکن نیز 100 میلیون واحد می باشد. از آنجایی که دنیای مجازی بر روی بلاک چین اتریوم کار می کند، دارایی های درون بازی مانند آواتارها، پوشیدنی ها، زمین ها، وسایل کلکسیونی و … را می توان توکن کرد. فضای سومنیوم اسپیس Somnium Space یکی از اولین جهان های واقعیت مجازی می باشد که به کاربران خود اجازه می دهد تا مالکیت دارایی های دیجیتال خود را از طریق Somnium Cubes، حفظ کنند. فضای سامنیوم این امکان را به کاربران می دهد که هر NFT را به صورت مستقیم بر روی بسته های Somnium Land خود قرار دهند و آنها را در واقعیت مجازی جست و جو کنند.

پلتفرم سومنیوم اسپیس Somnium Space چطور کار می‌کند؟

سومنیوم اسپیس Somnium Space یک جهان واقعیت مجازی است که در بستر شبکه اتریوم ایجاد شده. به‌عنوان یک پلتفرم متن باز به کاربران امکان خرید زمین‌های مجازی، خانه‌ها، ساختمان‌ها و هزاران دارایی باارزش در چندین جهان آنلاین را می‌دهد. تجربیات، دنیاها و دارایی‌هایی که کاربران می‌توانند در سومنیوم اسپیس Somnium Space بسازند، اساسا نامحدود است. در سومنیوم اسپیس Somnium Space، کاربران محیط‌هایی کاملا برنامه‌ریزی‌شده، شخصی و مستقل ایجاد می‌کنند که با تجربه واقعیت مجازی می‌توان آن را به دنیای حقیقی پیوند زد. این امر با ۴ المان کلیدی امکان‌پذیر می‌شوند؛ یک SDK برای ساخت و سفارشی‌سازی آواتارها و دارایی‌ها، تجربه واقعیت مجازی، یک ماژول ساخت‌وساز برای ایجاد محیط‌ها و ساختار‌ها و یک بازار NFT برای معامله دارایی‌های درون بازی. یکی از مشخصه‌های سومنیوم اسپیس Somnium Space، سطح کارما (Karma Level) است. مرحله کارما نشان می‌دهد که شهروندان واقعیت مجازی چقدر با یکدیگر و فضای اطراف خود تعامل دارند. پلتفرم Somnium Space سومنیوم اسپیس سطح کارما را با استفاده از معیارهای مختلف می‌سنجد:

رتبه‌بندی‌ها یا Ratings: نحوه درک شهروندان مجازی براساس میزان تعامل آن‌ها در پلتفرم. تعامل یا Engagement: ارزش فعالیت اقتصادی هر بازیکن، زمان صرف شده برای بازی، مالکیت زمین و نرخ کاوش در جهان فاکتورهای دیگر: فعالیت‌های ساخت‌وساز، مشارکت عمومی و سازماندهی رویدادها

بازیکن‌ها براساس سطح کارمای حاصله، جوایز خود را به‌صورت توکن CUBE دریافت می‌کنند.

اگر بازیکن‌ها می‌خواهند جهان مستقل خود را داشته باشند باید اول یکی از این قطعات زمین سومنیوم اسپیس یا Somnium Space Land Parcels (به‌اختصار PARCELs) را تهیه کنند. این پلتفرم تاکنون ۲ رویداد عرضه اولیه زمین (Initial Land Offering) برای فروش قطعات زمین به کاربران برگزار کرده است. بازیکن‌ها سپس می‌توانند هرگونه توکن NFT را در لند خود قرار داده و توسط واقعیت مجازی در آن به کاوش بپردازند.

بازیکن‌ها می‌توانند آواتار کل بدن خود را با استفاده از توکن CUBE به بلاکچین وارد کنند. برای مشارکت، بازیکنان یک آواتار (AVATAR) را با استفاده از توکن CUBE می‌خرند که تبدیل به بخشی از موجودی آن‌ها می‌شود. همچنین می‌توانید با استفاده از توکن کیوب، آواتارهای سایر بازیکن‌ها را خریداری کنید.

توسعه‌دهندگان سومنیوم اسپیس Somnium Space

تیم توسعه سومنیوم اسپیس Somnium Space در جمهوری چک مستقر است و توسط آرتور سیچوف (Artur Sychov) و ۵ توسعه‌دهنده داخلی گردانده می‌شوند. آرتور موسس و مدیرعامل Somnium Space سومنیوم اسپیس است و این پلتفرم را در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی کرده است. نستور کارو (Nestor Caro)، سرپرست عملیات سومنیوم اسپیس است. او پیش از این به‌عنوان توسعه‌دهنده و مهندس واقعیت مجازی و دولوپر ارشد یونیتی کار کرده است. مارک دووراچک (Marek Dvoracek) هم توسعه‌دهنده واقعیت مجازی در Somnium Space سومنیوم اسپیس است. آنتون دانچنکو (Anton Danchenko) توسعه‌دهنده .NET است. او قبلا به‌عنوان برنامه‌نویس سی‌شارپ، دات نت و فول استک فعالیت کرده است.

کسب درآمد در فضای سومنیوم اسپیس (Somnium Space)

کاربران می توانند در فضای سامنیوم، یک گالری در دنیای مجازی بسازند تا NFT ها و کلکسیون های دیجیتالی را که در طول سال جمع آوری کرده اند، در این گالری به نمایش درآورند. سومنیوم اسپیس Somnium Space راه های کسب درآمد بسیاری را برای کاربران ایجاد کرده‌‌‌‌‌ است. کاربران می توانند آواتارها، آیتم ها و ساختارهای کامل را مستقیما از سرویس های گیرنده رایانه شخصی سومنیوم اسپیس Somnium Space، ایجاد و توکن کنند و از طریق ساخته های خود درآمد کسب کنند.

همچنین می توانند به باز کردن یک اقتصاد کاملا جدید بپردازند، البته در صورتی که مایل به خرید و فروش اقلام در پلتفرم باشند.

ادغام تکنولوژی بلاکچین با فضای سومنیوم به کاربران این امکان را می‌دهد که از این تجربیات واقعیت مجازی کسب درآمد کرده و توانمند شوند و دنیایی را بسازند که خالق اصلی آن خودشان هستند. پلتفرم سومنیوم اسپیس (Somnium Space) زمینه دسترسی آسان به تعامل از طریق واقعیت مجازی را فراهم می‌آورد. سومنیوم اسپیس Somnium Space جهان واقعیت مجازی را خلق کرده که اقتصاد، واحد پول، بازار، بازی‌ها و تجربیات اجتماعی خود را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.