توسعه دهندگان بیت کوین Bitcoin چه کسانی هستند؟

توسعه دهندگان بیت کوین Bitcoin  چه کسانی هستند؟

توسعه دهندگان بیت کوین Bitcoin ،‌به صورت شبانه روزی و خستگی ناپذیر، در حال ساخت و توسعه بلاکچین بیت کوین Bitcoin می باشند.

بیت کوین Bitcoin نیز مثل بسیاری دیگر از پلتفرم‌ها، نیاز دارد که به صورت منظم افزایش پیدا کرده و بروزرسانی گردد.

با توجه به قابلیت متن باز بودن بیت کوین، این کار برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان کمی دشوار خواهد بود.

بیت کوین Bitcoin ،‌یک شبکه غیر متمرکز هست که توسط شخص یا جامعه خاصی کنترل نمی‌گردد؛ بنابراین تمامی تغییرات قابل اعمال در آن باید مورد تایید دیگر توسعه دهندگان باشد.

در این زمینه، باید توجه داشته باشید که هیچ شرکت یا شخصی، تمام کنترل را در اختیار ندارد و تیم‌های مختلف در سرتاسر جهان بر روی ارتقا و اعمال تغییرات نظار می‌کنند.

با توجه به این موارد، کار روی توسعه بیت کوین Bitcoin و افزایش آن، بسیار دشوار بوده و از اهمیت بسیار زیادی نیز برخوردر است؛

هسته بیت کوین Bitcoin چیست؟

Bitcoin core یا هسته بیت کوین Bitcoin ، محبوب‌ترین نرم افزار بیت کوین Bitcoin است که افراد شرکت کننده در تیم‌های توسعه بیت کوین، از آن استفاده می‌کنند. بیشتر استفاده‌ای که از این نرم افزار می‌شود، برای ایجاد گره، ذخیره کردن سکه‌ها، انجام تراکنش‌ها و دیگر عملیات در شبکه بیت کوین خواهد بود. در واقع، هسته بیت کوین Bitcoin یک دروازه است که تعیین می‌کند نحوه تعامل کاربران با شبکه بیت کوین Bitcoin چگونه باشد.

نرم افزار بیت کوین Bitcoin کور، مانند گوگل کروم است که ویژگی‌های مختلفی را برای کاربران خود فراهم می‌کند تا به اینترنت متصل شده و از آن استفاده کنند؛ اما مانند کروم که برنامه‌های دیگری شبیه به آن وجود دارند، برای Bitcoin core نیز برنامه‌ها و نرم افزارهای مشابهی ایجاد شده‌اند که کاربران می‌توانند از آن‌ها نیز استفاده کنند. این برنامه‌ها، به اندازه هسته بیت کوین شناخته شده نیستند و مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. دلیل این اتفاق این است که ساتوشی ناکاموتو که به عنوان خالق (خالقین) ناشناس بیت کوین Bitcoin شناخته می‌شود، نرم افزاری را ایجاد کرده که بیت کوین کور از آن مشتق شده یا برگرفته شده است.

در کنار این موارد، این نرم افزار به بهترین شکل ممکن توانسته ایدئولوژی غیرمتمرکزسازی را اجر کند و در اختیار توسعه دهندگان بیت کوین قرار دهد؛ به همین دلیل است که تیم‌های توسعه دهندگان بیت کوین Bitcoin بسیار گسترده است و این موضوع، شناخت آن‌ها را دشوار می‌کند.

برای این که بخشی از تیم توسعه دهندگان بیت کوین Bitcoin باشید، نیاز به شرایط خاصی نیست و تقریبا هر کسی که با برنامه نویسی آشنایی داشته باشد، می‌تواند عضو تیم‌های توسعه شده و یا از آن خارج شود. همچنین،‌بیت کوین کور الزامی برای معرفی توسعه دهندگان ندارد و به همین دلیل کمی دشوار است که بخواهیم فهرستی دقیق از تیم‌ها و اعضای توسعه دهندگان بیت کوین Bitcoin را بدست آوریم.

چه کسانی از توسعه هسته بیت کوین Bitcoin حمایت مالی می‌کنند؟

  • اسکوئر کریپتو (Square Crypto) اسکوئر کریپتو تیم تحقیقاتی مستقلی است که اسکوئر آن را با هدف بهبود نرم‌افزار متن‌باز بیت کوین ایجاد کرده است. اسکو‌ئر کریپتو در راستای مأموریت این تیم از چند توسعه‌دهنده حمایت مالی می‌کند؛ توسعه‌دهندگانی که در حال ارائه پیشنهاد یا پیاده‌سازی به‌روزرسانی‌ها و ارتقای هسته بیت کوین هستند. از‌جمله این توسعه‌دهندگان می‌توان به واسیل دیمو، جان اتک، گلوریا ژائو، مت کارلو و اعضای دائمی تیم یاد‌شده اشاره کرد. -ام‌آی‌تی دی‌سی‌آی (MIT DCI) آزمایشگاه ارز دیجیتال ام‌آی‌تی مدیا (MIT DCI) یکی دیگر از سازمان‌های تحقیقاتی‌ فعال در حوزه توسعه ارزهای رمزنگاری‌شده است که علاوه‌بر تیم اختصاصی توسعه‌دهندگان خود، به برخی دیگر از مشارکت‌کنندگان در توسعه پروژه بیت کوین Bitcoin کمک مالی می‌کند. این سازمان برخلاف بسیاری از حامیان توسعه بیت کوین Bitcoin ، پول موردنیاز برای ارائه کمک‌های مالی را ازطریق جمع‌آوری کمک‌های مالی سایر شرکت‌ها و اشخاص به‌دست می‌آورد. از‌جمله توسعه‌دهندگان موردحمایت این سازمان می‌توان به کوری فیلد (Cory Field) و ولادمیر ون‌در‌لان (Wladimir van der Laan) اشاره کرد.

  • چِین‌کد (Chaincode)

چین‌کد یکی از سازمان‌های تحقیقاتی ارز دیجیتال مستقر در نیویورک است که به پیشرفت شبکه بیت کوین Bitcoin کمک می‌کند. این پلتفرم علاوه‌بر توسعه‌دهندگان دائمی بیت کوین Bitcoin که در تیمش حضور دارند، به توسعه‌دهندگان مستقل این پروژه نیز کمک مالی می‌کند. از‌جمله توسعه‌دهندگان مهم هسته بیت کوین که این سازمان به آن‌ها کمک‌های مالی می‌کند، عبارت‌اند از: پیتر وویل، الکس مورکوس، سوهاست دفتوار، جان نیوبری، روس یانوفسکی، مارکو فالکه و کارل دانگ.

  • بلاک‌استریم (Blockstream) بلاک‌استریم ازجمله شرکت‌های فناوری فعال در حوزه بلاک چین است که VC از آن پشتیبانی می‌کند. این شرکت را برخی از توسعه‌دهندگان برجسته هسته بیت کوین Bitcoin همچون گرگوری ماکسول، خورخه تیمون، مت کورالو، پیتر وویل و مارک فریدنباخ تأسیس کرده‌اند. هدف اصلی شرکت مذکور ایجاد زنجیره‌ای جانبی برای بیت کوین است که امکان تراکنش‌های مشارکتی را فراهم می‌کند. درحال‌حاضر افرادی مثل اندرو چو عضو تیم توسعه‌دهنده اختصاصی هسته بیت کوین Bitcoin در بلاک‌استریم هستند.

  • کوین‌بیست (Coinbase)

کوین‌بیس اخیراً به گروه حامیان توسعه‌دهندگان بیت کوین پیوسته است. این صرافی از آغاز برنامه اختصاصی خود برای توسعه هسته بیت کوین خبر داده است. از‌جمله اولین توسعه‌دهندگانی که از این شرکت کمک مالی دریافت کرده‌اند، می‌توان به باربوسا و مشارکت‌کننده‌ای با نام مستعار 0xB10C اشاره کرد.

  • بیت‌مِکس (BitMEX) بیت‌مکس یکی دیگر از صرافی‌های ارز دیجیتال است که با ارائه منابع به توسعه‌دهندگان، در فرایند توسعه هسته بیت کوین Bitcoin مشارکت می‌کند. این صرافی درحال‌حاضر از برخی توسعه‌دهندگان هسته بیت کوین Bitcoin مانند مایکل فورد، یکی از چهره‌های برجسته در جامعه توسعه‌دهندگان هسته بیت کوین Bitcoin ، حمایت مالی می‌کند.

-هاردکور فاند (Hardcore Fund)

هاردکور فاند هم مثل ام‌آی‌تی دی‌سی‌آی، کمک‌های مالی دریافت‌شده از دیگران را بین توسعه‌دهندگان بلاک چین بیت کوین توزیع می‌کند. این صندوق درحال‌حاضر از دو تن از توسعه‌دهندگان هسته بیت کوین Bitcoin به‌ نام‌های لوک داشجر و بن ووسلی حمایت مالی می‌کند.

چند نفر در توسعه بیت کوین Bitcoin نقش دارند؟

در توسعه بیت کوین Bitcoin ، افراد و موسسات مختلفی دخیل هستند و بنا به سیاست‌های بیت کوین Bitcoin کور، این افراد می‌توانند به صورت ناشناس فعالیت کنند؛ به همین دلیل است که شناسایی این افراد بسیار دشوار است. همچنین، شریط خاصی برای توسعه بیت کوین کور وجود ندارد و هر کسی می‌تواند در این کار فعالیت داشته باشد. در این میان، در نظر داشته باشید که تمام پیشنهاداتی که توسط تیم‌های توسعه بیت کوین ارائه می‌شود.

سازمان تحقیقاتی ارزهای دیجیتال Chancode

این سازمان، مستقر در نیویورک است و به توسعه بیت کوین Bitcoin کمک زیادی می‌کند. Chancode شامل یک تیم دائمی از توسعه دهندگان بیت کوین Bitcoin است و در کنار این تیم، از توسعه دهندگان مستقل نیز حمایت می‌کند. توسعه دهندگان برجسته‌ای در تیم اصلی توسعه دهندگان بیت کوین Bitcoin این شرکت فعالیت می‌کنند که از جمله آن‌ها پیتره وویله (Pietre Wuille)، الکس مارکوس (Alex Marcos)، سوهاس دافتوار (Suhas Daftuar)، جان نیوبری (John Newbury)، راس یانوفسکی (Russ Yanofsky)، کارل دانگ (Carl Dong) و مارکو فالک (Marco Falke) هستند.

آزمایشگاه ارز دیجیتال MIT Media

یکی دیگر از شرکت‌ها و موسساتی که از توسعه دهندگان بیت کوین Bitcoin کور یا هسته بیت کوین حمایت می‌کند، آزمایشگاه تحقیقاتی ارز دیجیتال MIT است که با نام اختصاری MIT DCI شناخته می‌شود. این موسسه، علاوه بر این که دارای تیم تخصصی توسعه دهندگان ارز دیجیتال است، از توسعه دهندگان مستقل و خارجی نیز حمایت مالی می‌کند. این سازمان، مانند سازمان‌ها و موسسات دیگر نیست و هزینه حمایت‌های مالی خود را از طریق کمک‌های مالی بدست می‌آورد. کوری فیلد (Cory Field) و ولادیمیر ون دیر لان (Wladimir van der Laan) از جمله اصلی‌ترین اعضای تیم توسعه دهندگان بیت کوین در این موسسه به شمار می‌روند.

نگه‌دارندگان اصلی هسته بیت کوین Bitcoin چه کسانی هستند؟

سایر مشارکت‌کنندگان به‌روزرسانی‌هایی که تیم‌های توسعه‌دهنده هسته بیت کوین ارائه می‌کنند، برای اطمینان‌یافتن از مطابقتشان با ماهیت اصلی بیت کوین Bitcoin و رفع مشکلات احتمالی بررسی می‌کنند. پس از اینکه این پیشنهادها مرحله بررسی را با موفقیت گذراند، از‌این‌پس وظیفه حافظان است که به‌روزرسانی‌ها را روی هسته بیت کوین پیاده‌سازی کنند. ولادیمیر ون‌درلان هم‌اکنون رهبری تیم نگه‌دارندگان بیت کوین را برعهده دارد. ازجمله اعضای این تیم می‌توان به پیتر وویل، مارکو فالکه، مایکل فورد، یوناس شنلی و ساموئل دابسون اشاره کرد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.