کابین دائو Cabin DAO چیست؟

کابین دائو Cabin DAO چیست؟

جامعه آنلاین و IRL کابین دائو CabinDAO از فناوری بلاک چین برای کمک به سازندگان برای کسب درآمد آنلاین استفاده می کند.اهداف کابین دائو CabinDAO در نهایت هر چیزی خواهد بود که DAO تصمیم بگیرد. DAO در رابطه با این که چه کسی

شهرهای غیرمتمرکز یکی از ایده‌های اصلی ایجاد کابین دائوCabinDAO شهرهای غیرمتمرکز هستند. Jon Hillis در Tech Stack for Decentralized Cities شهر غیرمتمرکز را به‌عنوان «شبکه‌ای از مکان‌های فیزیکی متمایز که توسط حکومت و فرهنگ مشترک به هم گره ‌خورده‌اند» تعریف می‌کند. در میان سایر تفاوت‌ها، یک دولت فدرال معمولی توسط جغرافیا محدود می‌شود. فرهنگ یک کشور یا یک شهر سنتی به طور ضعیفی توسط تاریخ و شهروندان آن تعریف می‌شود. از سوی دیگر، یک شهر غیرمتمرکز، تأکید بیشتری بر فرهنگ دارد زیرا مکان فیزیکی مشخصی ندارد.

Cabin قصد دارد به اولین شهر یا دولت اینترنت تبدیل شود. ایده سرمایه‌گذار Balaji Srinivasan در مورد "ایالت‌های شبکه‌ای" به شرح زیر تعریف می‌شود: «ایالت‌های شبکه‌ای، یک شبکه اجتماعی با رهبر مشخص، یک ارز دیجیتال یکپارچه، یک هدف مشخص، یک حس آگاهی ملی و برنامه‌ای برای تأمین مالی جمعیت است. آن رهبر به‌وضوح بر مؤسسه تأثیرگذار است و که جامعه آنلاین را سازماندهی می‌کند که در نهایت زمین را در دنیای فیزیکی خریداری می‌کند. مهم این است که آن سرزمین لزوماً به‌هم‌پیوسته نیست.» می تواند در کابین ها زندگی کند، تصمیم گیری می کند.یکی از تعریف‌های DAO، این است که جامعه‌ای از افراد می باشد که نسبت به یک روایت قانع‌ کننده، اعتقاد مشترکی دارند. نکته مهم دیگر این است که Cabin و کابین دائو CabinDAO قابل تعویض هستند و هر دو به DAO اشاره دارند. کابین دائو (CabinDAO) یک جامعه آنلاین و IRL است که برای کمک به سازندگان برای کسب درآمد آنلاین از فناوری بلاک چین استفاده می کند. انجمن اصلی آن در Discord ساکن هستند و از طریق توییتر به مردم دسترسی پیدا می کنند کابین دائو در حال ایجاد جامعه ای از کابین ها برای کاربران web3 است. انجمن اصلی این پروژه در دیسکورد ساکن است و از طریق توییتر به مردم دسترسی پیدا می‌ کنند. به عبارتی دیگر کابین دائو CabinDAO یک جامعه آنلاین و حضوری است که از فناوری بلاکچین برای کمک به سازندگان در امرار معاش آنلاین استفاده می‌ کند. شهرهای غیرمتمرکز یکی از مفاهیم کلیدی ایجاد کابین دائو CabinDAO هستند. جان هیلیس (Jon Hillis) شهر غیرمتمرکز را به‌ عنوان شبکه‌ ای از مکان‌ های فیزیکی متمایز که توسط حکومت و فرهنگ مشترک به هم مرتبط شده‌ اند تعریف می‌ کند.

IRL: عبارتی است که در اصل در ادبیات برای تمایز بین دنیای واقعی و دنیای خیالی، مجازی یا غیرواقعی و در بازیگری برای تمایز بین بازیگران و شخصیت‌هایی که به تصویر می‌کشند استفاده می‌شود. جان هیلیس، یکی از بنیان‌گذاران کابین، پیشینه فعالیت در زمینه فناوری را داشته است. پس از گذراندن دهه ۲۰ سالگی خود در ساخت محصولات فناوری در دره سیلیکون، تصمیم گرفت به محل زندگی دوران کودکی خود در شهر آستین تگزاس بازگردد. در آنجا، او یک‌ خانه کانتینری در این ملک ساخت که به‌نوعی اولین "گره" یا NODE در شبکه کابین دائو بود. سپس او از «Creator Co-op»، گروهی متشکل از دوستان اینترنتی او از جمله زاک فلیشمن که بعدها یکی دیگر از بنیان‌گذاران کابین دائو شد و از طریق David Perell’s Write of Passage با آن‌ها آشنا شده بود، برای اقامت در کابین‌ها دعوت کرد. به‌این‌ترتیب گروهی به نام «گروه صفر» تشکیل شد و ایده کابین دائو (CabinDAO) را ایجاد کرد. جامعه کابین دائو CabinDAO معتقد است که آینده سه چیز را در برخواهد داشت: -شهرهای غیرمتمرکز

  • اقتصاد خالق پررونق
  • مکان‌های فیزیکی برای جوامع خلاق

پیدایش کابین دائو(CabinDAO)

جان هیلیس (Jon Hillis)، یکی از بنیانگذاران کابین CabinDAO ، پس از گذراندن دهه 20 خود در ساخت محصولات فناوری در دره سیلیکون، تصمیم گرفت به محل سکونت خود در دوران کودکی یعنی شهر Austin، تگزاس برگردد.

در آنجا، او یک خانه کانتینری ساخت و سپس Creator Co-op را برای اقامت در کابین ها دعوت کرد.

Creator Co-op گروهی متشکل از دوستان اینترنتی او بودند که از طریق Write of Passage دیوید پرل آنها را ملاقات کرد. گروه 0، ایده CabinDAO را ایجاد کرد.

ایده‌های اصلی ایجاد کابین دائو CabinDAO

به طور کلی جامعه کابین دائو CabinDAO معتقد است که آینده دارای شهرهای غیر متمرکز، اقتصاد خالق پر رونق و همچنین مکان های فیزیکی برای جوامع خلاق می باشد.

  1. شهرهای غیرمتمرکز یکی از ایده‌های اصلی ایجاد کابین دائو CabinDAO شهرهای غیرمتمرکز هستند. Jon Hillis در Tech Stack for Decentralized Cities شهر غیرمتمرکز را به‌عنوان «شبکه‌ای از مکان‌های فیزیکی متمایز که توسط حکومت و فرهنگ مشترک به هم گره ‌خورده‌اند» تعریف می‌کند. در میان سایر تفاوت‌ها، یک دولت فدرال معمولی توسط جغرافیا محدود می‌شود. فرهنگ یک کشور یا یک شهر سنتی به طور ضعیفی توسط تاریخ و شهروندان آن تعریف می‌شود. از سوی دیگر، یک شهر غیرمتمرکز، تأکید بیشتری بر فرهنگ دارد زیرا مکان فیزیکی مشخصی ندارد.

Cabin قصد دارد به اولین شهر یا دولت اینترنت تبدیل شود. ایده سرمایه‌گذار Balaji Srinivasan در مورد "ایالت‌های شبکه‌ای" به شرح زیر تعریف می‌شود: «ایالت‌های شبکه‌ای، یک شبکه اجتماعی با رهبر مشخص، یک ارز دیجیتال یکپارچه، یک هدف مشخص، یک حس آگاهی ملی و برنامه‌ای برای تأمین مالی جمعیت است. آن رهبر به‌وضوح بر مؤسسه تأثیرگذار است و که جامعه آنلاین را سازماندهی می‌کند که در نهایت زمین را در دنیای فیزیکی خریداری می‌کند. مهم این است که آن سرزمین لزوماً به‌هم‌پیوسته نیست.» ایالت‌های شبکه‌ای یا شهرهای غیرمتمرکز باید:

  • یک شبکه اجتماعی حول یک رهبر مشخص تشکیل دهند.
  • شروع به انجام جلسات IRL کنند.
  • «گره‌ها» سرمایه‌گذاری جمعی را آغاز کنند و شهروندان دیجیتال را وارد جوامع فیزیکی و پراکنده شده در سطح جهانی کنند.
  • گره‌های شبکه با هم ترکیب شده تشکیل ایالتی جدید را بدهند.

2.جدول زمانی کابین دائوCabinDAO

از نوامبر ۲۰۲۱، انجمن DAO راه‌اندازی دو فصل را تأیید کرده است:

  • برنامه اقامت
  • گذرنامه‌های NFT 3.محل اقامت سازندگان

DAO رسماً با Creator Residency یا محل اقامت سازندگان شروع به کار کرد.

در می۲۰۲۱، زک و جان یک کمپین Mirror را برای سرمایه‌گذاری جمعی در فصل کابین راه‌اندازی کردند. آن‌ها ۱۷.۹۷ اتریوم را از ۱۰۱ حامی جمع‌آوری کردند و ۱۶ هزار توکن ₡ABIN را برای ایجاد DAO استخراج کردند. برای فصل یک، DAO آزمایش را آغاز کرد و از ۳ گروه متشکل از ۴ خالق یا سازنده آنلاین مستقل برای اقامت طولانی‌مدت در کابین‌ها حمایت مالی کرد. گروه‌ها در پاییز ۲۰۲۱ اجرا شدند: -گروه ۱: ژوئیه ۲۰۲۱ - اوت ۲۰۲۱

  • گروه ۲: اوت ۲۰۲۱ - سپتامبر ۲۰۲۱

  • گروه ۳: سپتامبر ۲۰۲۱ - اکتبر ۲۰۲۱ DAO برای هر گروه پنج اتریوم به‌علاوه‌ی ۱۵۰۰ توکن ₡ABIN بودجه در نظر گرفت تا این موارد را پوشش بدهد:

  • اجاره ملک سازندگان کابین‌ها

  • ۰.۲۵ اتریوم کمک‌هزینه برای هر ساکن

  • پاداش ۲۵۰ توکن کابین برای ساکنین

  • پاداش ۵۰۰ توکن کابین به مشاور اردوگاه برای هر گروه

فصل سوم کابین دائو CabinDAO

اخیراً سومین ورژن ₡ABIN را تولید کرد و اولین تنوع‌بخشی خزانه‌داری خود را انجام داد. به همین دلیل، فوری ترین ابتکار، غیرمتمرکز کردن مالکیت توکن از طریق جوایز انجمن و اعضا است. این نشانه به دست اعضای بیشتری می‌رسد و به تعداد بیشتری از مردم اجازه می‌دهد در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی که به آن‌ها اهمیت می‌دهند، نظر بدهند.

کابین دائو CabinDAO امیدوار است که به ساخت و اجرای اقامتگاه‌ها و اجاره‌دادن کابین‌ها به سایر DAOها و گروه‌های کاری web3 از طریق برنامه پاسپورت یا گذرنامه ادامه دهد. آنها همچنین به دنبال میزبانی رویدادهای IRL web3 با مشارکت سایر DAO هستند. برای ایجاد ایده درآمدزایی آنلاین، DAO به دنبال توسعه و کسب درآمد اصناف خدمات خود است. آن‌ها در حال تلاش برای آینده‌ای با شهرهای شبکه‌ای و جامعه‌ای متشکل از "گره‌های شهری" که از نظر جغرافیایی پراکنده هستند و با اعتقاد مشترک به قدرت خلاقیت انسان پیوند خورده است هستند. جدول زمانی کابین دائو CabinDAO انجمن DAO از نوامبر 2021، راه اندازی دو فصل را تایید کرده است: فصل اول برنامه اقامت و فصل دوم گذرنامه های NFT می باشد که در ادامه هر کدام را به طور کامل توضیح می دهیم.

2- پاسپورت های NFT Cabin در سپتامبر 2021، فصل ۲ را که پروژه‌ ای برای طراحی، راه ‌اندازی و فروش «گذرنامه‌های» NFT بود، راه‌اندازی کرد.

این پروژه نشان ‌دهنده اقامت یک هفته‌ای در Creator Cabins برای گروه‌های حداکثر ۴ نفره می باشد.

ایده این است که دولت ها 2 کاغذ مهم یعنی پول و دیگری پاسپورت را تولید می کنند. پول ها که وسیله ای برای انجام مبادلات هستند، پاسپورت ها نیز «حق دسترسی و شهروندی» را نشان می دهند.

هزینه هر پاسپورت معادل 1 اتر می باشد. سود حاصل از فروش پاسپورت و هفته های فروخته نشده، صرف تامین مالی برای اقامت می شود.

گذرنامه NFT می تواند دسترسی به کابین ها و عضویت در DAO را ترکیب می کند.

از گذرنامه ها فقط برای فروش JPEG که نشان دهنده مالکیت اقامت در کابین هستند، در حال حاضر می توان استفاده کرد.

البته می توان در آینده از آنها برای نگهداری داده های قابل ویرایش مانند نقش های DAO و مدت اقامت استفاده کرد.

اخیرا کابین دائو CabinDAO ضمن تولید V3 ₡ABIN، اولین تنوع خزانه داری خود را انجام داد.

بنابراین غیر متمرکز کردن مالکیت توکن از طریق جوایز انجمن و اعضا را می توان فوری ترین ابتکار دانست.

این توکن نصیب افراد بیشتری می شود و به افراد بیشتری اجازه می‌دهد تا بتوانند در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی نظر بدهند.

کابین دائو CabinDAO در سال 2022 قصد دارد از طریق برنامه پاسپورت به اجرای اقامتگاه ها و اجاره دادن کابین ها به گروه های کاری web3 و سایر DAO ها ادامه دهد. همچنین به دنبال میزبانی رویدادهای IRL web3 با مشارکت سایر DAO می باشد.

DAO به دنبال توسعه و کسب درآمد اصناف خدمات خود برای ایجاد ایده درآمدزایی آنلاین می باشد.

طبق مانیفست کابین دائو CabinDAO ، شهرها موجوداتی هستند که برای صدها سال دوام طراحی شده اند.

کابین دائو CabinDAO امیدوار است که به ساخت و اجرای اقامتگاه‌ها و اجاره‌دادن کابین‌ها به سایر DAOها و گروه‌های کاری web3 از طریق برنامه پاسپورت یا گذرنامه ادامه دهد. آنها همچنین به دنبال میزبانی رویدادهای IRL web3 با مشارکت سایر DAO هستند. برای ایجاد ایده درآمدزایی آنلاین، DAO به دنبال توسعه و کسب درآمد اصناف خدمات خود است. آن‌ها در حال تلاش برای آینده‌ای با شهرهای شبکه‌ای و جامعه‌ای متشکل از "گره‌های شهری" که از نظر جغرافیایی پراکنده هستند و با اعتقاد مشترک به قدرت خلاقیت انسان پیوند خورده است هستند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.