شغل های متاورسی که تا سال 2030 ایجاد می‌شود

شغل های متاورسی که تا سال 2030 ایجاد می‌شود

رشد متاورس، مشاغل را در آینده متحول خواهد کرد و فرصت‌های شغلی جدیدی را ایجاد می‌کند. شناخت این مشاغل و آمادگی برای کسب مهارت‌های لازم می‌تواند به بهره‌برداری حداکثری از این فرصت کمک شایانی کند. کار محقق متاورس فقط شامل

توسعه مدل‌های دیجیتالیِ جهان واقعی که شرکت‌ها و افراد بتوانند خود را در این فضا ایجاد کنند نیست زیرا چنین چیزی در حال حاضر هم وجود دارد. چیزی که در آینده ایجاد می‌شود بسیار بزرگ‌تر است. پژوهشگران متاورس باید چیزی شبیه به نظریه همه‌چیز[1] بسازند، که در آن کل جهان به صورت دیجیتالی قابل مشاهده و عملی باشد. این معماری پایه‌ای خواهد بود که همه موارد استفاده دیگر بر آن ساخته می‌شوند. بازی‌ها، تبلیغات، کنترل کیفیت در کارخانه‌ها، DeFi و همچنان این فهرست ادامه دارد.

چگونه یک پژوهشگر متاورس شوید:

د در زمینه یادگیری عمیق، بینایی کامپیوتر، گرافیک کامپیوتری یا تصویربرداری محاسباتی تحصیل و مطالعه کنید. شما همچنین باید بر C++ مسلط باشید. برنامه‌ریز متاورس ایده‌ها ارزان هستند و عملیاتی کردن آن‌ها گران. زمانیکه فضای متاورس ایجاد شده باشد، توانایی برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی همه عملکردها در یک دنیای کاملاً مجازی برای اکثر شرکت‌ها کاملاً کلیدی خواهد بود. مانند انتخاب کارهای مناسب برای انجام (در) این دنیای دیجیتال در حال گسترش. در اینجاست که برنامه‌ریز متاورس وارد عمل می‌شود. زمانیکه که مدیران عامل یک چشم‌انداز و استراتژی برای ایجاد و رشد درآمد کسب‌وکار خود تعیین می‌کنند، برنامه‌ریز باید مجموعه‌ای استراتژیک از فرصت‌ها را از مرحله تست تا استقرار و پیاده‌سازی راهبری کند. این به معنای شناسایی فرصت‌های بازار، تأثیرگذاری بر نقشه‌راه‌های مهندسی، توسعه معیارهای کلیدی و غیره است.

شاید جذاب به نظر نرسد، اما چگونه تصمیم می‌گیرید که آیا یک شرکت خودروسازی باید روی ایجاد تست‌های رانندگی مجازی تمرکز کند یا روی اجرای یک کسب و کار موازی دیجیتال برای پیش‌بینی خرابی‌ها؟ قطعاً یک برنامه‌ریز متاورس می‌تواند به این سؤال پاسخ دهد.

چگونه یک برنامه ریز متاورس شوید: برای این کار، سال ها تجربه مدیریت، دانش HW، SW، SaaS، PaaS، بازاریابی و مدل‌های کسب‌وکار و طرز فکر کارآفرینی عالی نیاز است. 0x0.jpg

توسعه‌دهنده اکوسیستم

متاورس به خودی خود و با اراده مطلق زاکربرگ به وجود نمی‌آید. یک اکوسیستم کامل باید در اطراف آن ساخته شود. حسگرها، پردازنده‌ها، پردازنده‌های گرافیکی، فرآیندهایKYC، دریاچه‌های داده، تولید برق سبز، قوانین، مقررات... پیچیده هستند و دیجیتالی کردن بیشتر آن (بیشتر از آنچه که هست) کار آسانی نخواهد بود. می‌توانیم این مشکل را با مشکلی که در حال حاضر صنعت خودرو در حال انتقال به خودروهای الکتریکی با آن مواجه است، مقایسه کنیم. محصولات موجود هستند، اما بزرگترین مانع برای پذیرش آن‌ها نبود ایستگاه‌های شارژ گسترده در کنار خیابان‌ها و جاده‌ها و تکامل مداوم ظرفیت باتری است. به طور مشابه، ما می‌توانیم نرم‌افزار و سخت‌افزاری را برای داشتن متاورس داشته باشیم، و همچنان ضعف‌هایی داشته باشد.

توسعه‌دهنده اکوسیستم مسئول هماهنگی شرکا و دولت‌ها خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که عملکردهای مختلف ایجاد شده در مقیاس بزرگ امکان‌پذیر است. یکی از موارد کلیدی که آن‌ها باید روی آن تمرکز کنند، قابلیت همکاری است، تا اطمینان حاصل شود که مشتری متاورس می‌تواند از آیتم‌های مجازی خود در تجربیات مختلف استفاده کند.

چگونه یک توسعه‌دهنده اکوسیستم شوید: سال‌ها تجربه لابی‌گری و درک دقیقی از صنعت در حال رشد XR داشته باشید.

مدیر امنیت متاورس

همانطور که می‌دانیم اینترنت فضای امنی برای همه نیست، هرکسی که مدعی است متاورس بهتر خواهد بود، آن را درست نمی‌شناسد. مطمئناً، فرصت‌های زیادی برای تبدیل شدن به مکانی امن و فراگیر وجود دارد، اما این به خودی خود اتفاق نخواهد افتاد.

ما به افرادی نیاز داریم که بتوانند در طول مراحل طراحی، اعتبار سنجی و تولید انبوه، راهنمایی و نظارت کنند تا مطمئن شوند دنیای دیجیتال ما ایمن است و الزامات ایمنی نظارتی قابل اجرا را برآورده می‌کند یا از آن فراتر می‌رود. بدیهی است که آن شخص مدیر ایمنی متاورس خواهد بود.

آن‌ها باید به طور دقیق پیش‌بینی کنند که چگونه از قابلیت‌های متاورس استفاده می‌شود و چگونه ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد و اجزا، سیستم‌ها و مراحل تولید مرتبط با این پیش‌بینی‌ها را شناسایی کنند.

چگونه یک مدیر امنیت متاورس شوید: مدرک مهندسی دریافت کنید و در زمینه الکترونیک و ساخت تجربه کسب کنید.

سازنده سخت‌افزار متاورس

متاورس (فقط) بر اساس کد ساخته نخواهد شد. (همچنین) روی سنسورها، دوربین‌ها و هدست‌ها ساخته خواهد شد. حسگرهایی که اگر کسی بازوی شما را به صورت آنلاین فشار دهد احساس لمس می‌کنید. دوربین‌هایی که می‌بینند آیا حالت وحشتناکی دارید یا نه تا هوش مصنوعی بیش از حد شما را آزار ندهد. هدست‌هایی که با آن‌ها خورشید را در اطراف خود احساس می‌کنید و یک روز تابستانی را در دنیای دیجیتال ایجاد می‌کنند.

تمام این سخت افزار مورد نیاز برای ایجاد یک دنیای کاملاً دیجیتالی که با دنیای فیزیکی در هم تنیده، گران و پیچیده است. یک سازنده سخت افزار متاورس باید آن را مونتاژ کرده و با پیچیده‌تر شدن متاورس آن را تطبیق دهد.

در حال حاضر بهترین حسگرها برای عملیات صنعتی و صنعت خودرو ساخته می‌شوند. این‌ها صنایعی هستند که سرمایه هنگفتی دارند. بنابراین، هر کسی که سخت‌افزار متاورس را می‌سازد باید مطمئن شود که می‌تواند ارزان و ایمن ساخته شود تا متاورس تنها بازیچه ثروتمندان نشود.

نحوه تبدیل شدن به یک سازنده سخت‌افزار متاورس: کارخانه‌ای داشته باشید که قادر به ایجاد لوازم الکترونیکی مصرفی پیچیده باشد. این کار هرگز آسان نیست.

داستان‌سرای متاورس

این شخص مسئول طراحی مأموریت‌های همه‌جانبه برای کشف متاورس، سناریوهای آموزشی برای افراد، فرصت‌های بازاریابی در قالب روایت برای شرکت‌ها، جلسات روانشناسی و غیره خواهد بود.

آن‌ها درآمد خیلی زیادی ندارند اما داستان‌سرایی خود را به میلیون‌ها فرد می‌فروشند و بدین صورت از نظر درآمدی منطقی می‌شود.

چگونه یک داستان‌سرای متاورس شوید: برای این کار نیاز به دانش ادبیات و بازاریابی دارید. همچنین اگر بخواهید در یک شرکت در حوزه بازی فعالیت کنید، باید با حوزه فناوری نیز آشنا باشید.

سازنده جهان مجازی

زمانیکه معماری، سخت‌افزار و خط داستانی‌مان را ساختیم، هنوز باید جهان‌های کامل بسازیم. منظور در اینجا کدنویسی نیست بلکه تصور آن‌هاست.

این نقش مستلزم بسیاری از همان مهارت‌هایی است که از طراحان بازی‌های ویدئویی خواسته می‌شود، البته با مجموعه‌ای از قوانین کاملاً متفاوت. سازندگان جهان باید آینده‌نگر و با دید رو به جلو باشند، زیرا بسیاری از چیزهایی که رویای آن‌ها را در سر می‌پرورانند هنوز در قالب یک فناوری یا راه حل محصول وجود نخواهد داشت.

آن‌ها همچنین باید قوانین و اخلاقیات را در نظر بگیرند. وقتی دنیای دیجیتال واقعی به نظر می رسد، آیا کشتن افراد، جنایات جنگی و ... در آن ایرادی ندارد؟

چگونه یک سازنده جهان مجازی شویم: نیمی جنگجو-شاعر، نیمی طراح گرافیک باشید. خوب بودن در Minecraft هم ضرری ندارد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.