توکن کاربردی Utility Token چیست؟

توکن کاربردی Utility Token چیست؟

توکن کاربردی یا Utility Token؛ رایج ترین اصطلاح در بازار ارزهای دیجیتال! بهتره بدونین توکن ها عناصر مهمی در دنیای بلاک چین و ارزهای دیجیتال هستن و دسته بندی های مختلفی دارن. یکی از مهم ترین و اصلی ترین انواع توکن ها، توکن کاربردی

Utility Token هست که هر پروژه ای با اهداف خاص ممکنه از اون استفاده کنه. توکن های کاربردی یا Utility Token برخلاف سایر کوین ها و توکن ها معمولا از قبل استخراج میشن و توسط توسعه دهنده یه شبکه ارزهای دیجیتال به صورت یکجا به وجود میان. معمولا سرمایه گذاری در پروژه ها، ارزهای دیجیتال نوظهور و خرید توکن کاربردی Utility Token از طریق فرایند ICO یا عرضه اولیه سودآوری زیادی به دنبال داره و میشه از این راه درآمد کسب کرد.

کلمه توکن کاربردی Utility Token یکی از مفاهیم رایج بین کاربران بازار ارزهای دیجیتال هست. با اینکه خیلی از افراد کلمه ارز دیجیتال رو برای همه رمز ارزها به کار میبرن، ولی باید بدونیم که ارزهای دیجیتال در دسته بندی های مختلفی قرار می گیره و هر کدوم کاربرد خاصی دارن. ارز دیجیتال رو میشه به طور کلی به دو دسته اصلی کوین و توکن تقسیم کرد. توکن های امنیتی و توکن های کاربردی Utility Token از جمله رایج ترین انواع توکن ها به حساب میان. توکن کاربردی (Utility token) یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال است. از این توکن برای موارد مختلفی مثل جمع‌آوری سرمایه استفاده می‌شود. در طول چند سال گذشته توکن‌های کاربردی گوناگونی توسعه یافته‌اند و برخی از آنها موفقیت‌های چشمگیری را رقم زده‌اند

توکن کاربردی Utility Token چیست؟

توکن کاربردی Utility Token یا توکن سودمند، نوع خاصی از دارایی است که برای سرمایه‌گذاری یا تأمین مالی پروژه‌های جدید، استارت‌آپ‌ها، شرکت‌ها یا گروه‌های توسعه‌ای عرضه می‌شود. در برخی از منابع از نام توکن ابزاری نیز برای معرفی این دارایی استفاده می‌شود.

توکن کاربردی Utility Token به فرآیندهای فروش انبوه برای افزایش سرمایه پروژه‌ها کمک می‌کند. سرمایه‌گذاران پروژه و خریداران این توکن‌ها در آینده به محصولات یا خدمات مشخصی دسترسی خواهند داشت. مقدار بهره‌برداری سرمایه‌گذاران از خدمات پروژه محدود است اما همیشه تضمین‌شده نیست. در بسیاری از کشورها قوانین خاصی برای استفاده از توکن Utility وجود ندارد. به همین دلیل نمی‌توان این دارایی را به عنوان مرجعی رسمی برای سرمایه‌گذاری به حساب آورد.

انواع توکن های کاربردی Utility Token در بازار ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، توکن کاربردی Utility Token یا توکن سودمند، نوع خاصی از دارایی دیجیتال هست که برای سرمایه گذاری یا تامین مالی پروژه های جدید، استارت آپ ها، شرکت ها یا گروه های توسعه ای عرضه میشن. در برخی از منابع از اسم توکن ابزاری هم برای معرفی این دارایی ها استفاده میشه. توکن های کاربردی Utility Token مختلفی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارن. ارز دیجیتال بیسیک اتنشن(Basic Attention Token)

یکی از انواع توکن های کاربردی Utility Token در بازار ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال بیسیک اتنشن هست که با نماد اختصاری BAT نشون داده میشه و با استاندارد ERC-20 فعالیت می کنه. با استفاده از این توکن معامله گران به خدمات مختلف پلتفرم بیسیک اتنشن دسترسی دارن. همچنین BAT توکنی برای پرداخت هزینه های مربوط به تولید و انتشار محتوا هست. توسعه دهنده های این پلتفرم، توکن کاربردی BAT رو برای مدیریت امور اقتصادی یه پلتفرم مبتنی بر بلاک چین راه اندازی کردن که موفقیت های زیادی رو پشت سر گذاشته.

ارز دیجیتال گولم(Golem)

یکی دیگه از انواع توکن های کاربردی Utility Token در بازار ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال گولم یا Golem هست که با نماد اختصاری GNT شناخته میشه. گولم پلتفرمی برای اجاره توان پردازشی و قدرت سخت افزاری به صورت مجازی هست. با استفاده از این پلتفرم توسعه دهنده ها می تونن توان پردازشی رو از تامین کننده های سخت افزاری اجاره کنند. پلتفرم گولم به صورت غیرمتمرکز اداره میشه و سعی می کنه تا هزینه های اجاره توان پردازشی رو کاهش و در طرف مقابل درآمد تامین کننده ها رو هم افزایش بده.

عملکرد توکن کاربردی Utility Token

توکن های کاربردی Utility Token در بازار ارزهای دیجیتال فقط می تونن در بلاک چین خاص خودشون برای دسترسی به محصولات و خدمات پروژه مورد استفاده قرار بگیرن. توکن صرافی غیرمتمرکز فقط به شما کمک می کنه تا توکن ها رو مبادله کنین. این توکن های صرافی غیرمتمرکز می تونن به عنوان پاداش برای کابران پلتفرم یا به عنوان بهره برای افرادی که وجوه خودشون رو از طریق پلتفرم به وام گیرنده ها قرض میدن صادر بشه. همچنین توکن های کاربردی Utility Token می تونن به عنوان مشوق هایی برای انگیزه دادن به یه اقدام خاص در بلاک چین عمل کنند. توکن کاربردی یا Utility Token نوعی توکن هست که در یه پروژه یا پروتکل ارز دیجیتال کاربردهای خاصی داره و کاربران با استفاده از اون می تونن اقدامات و کارهای مشخصی رو در شبکه انجام بدن. توکن های کاربردی فقط می تونن در اکوسیستم بلاک چین خاص خودشون برای دسترسی به محصولات و خدمات شرکت مورد استفاده قرار بگیرن. توکن کاربردی Utility Token یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید است. توسعه‌دهندگان پروژه‌ها با عرضه توکن ابزاری تلاش می‌کنند سرمایه قابل‌توجهی برای انجام مراحل بعدی توسعه به دست آورند. قیمت کم و سودآوری بالا مهم‌ترین مزیت‌های توکن‌های کاربردی است. البته همه این توکن‌ها سودآور نخواهند بود و امکان شکست پروژه و نابود شدن سرمایه وجود دارد. اگر اهل ریسک هستید و می‌خواهید شانس خود را برای کسب ثروت‌های ناگهانی امتحان کنید، خرید توکن utility گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.