معرفی ارز دیجیتال تراست والت (TWT)

معرفی ارز دیجیتال تراست والت (TWT)

TWT توکن اصلی تراست والت TrustWallet و نوعی توکن BEP-20 بوده که کیف‌پول از آن برای دسترسی کاربران به فضای رمزنگاری و تشویق آن‌ها استفاده همچنین نوعی توکن حاکمیتی است که به کاربران حق رای و امکان مشارکت در تصمیمات مهم شبکه را می‌دهد

و سرمایه گذاران احساس مالکیت بیشتری نسبت به پلتفرم پیدا می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ارز دیجیتال تراست والت حفظ حریم خصوصی افراد است؛ به طور‌ی‌که هیچ‌گونه اطلاعات شخصی از کاربران دریافت نمی‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این پلتفرم این است که برای برنامه‌های غیرمتمرکز به عنوان مرورگر عمل می‌کند و کاربران بدون خروج از کیف‌پول، می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند. همچنین از آنجایی که رویکرد غیر‌حضانتی را در پیش گرفته، تمامی کاربران کنترل کامل دارایی‌ها و کلیدهای خود را دارند. اما در‌صورت گم ‌شدن کلید، تمام دارایی‌های کاربر از بین خواهند رفت و امکان بازیابی آن‌ها وجود نخواهد داشت.

خبر خوب برای کاربرانی که به دنبال استیکینگ و کسب درآمد هستند این است که تراست ولت این گزینه را در اختیار کاربران قرار داده و ۱۲ سکه با نرخ درصدی سالیانه ۱۱٪ برای این کار ارائه داده است.

یکی از نکات قابل توجه این است که این پلتفرم از جهات مختلفی، مانند پوشش گسترده دارایی‌های دیجیتال، تنوع در ادغام بلاک‌چین‌ها، رابط کاربری ساده کیف پول و.. از رقبای خود متمایز است. با توجه به اینکه دنیای ارزهای دیجیتال، دنیای بی‌ثبات و متغیری است، شما نیاز دارید تا هر لحظه به وجوه خود دسترسی داشته باشید؛ کیف پول تراست والت توکن این امکان را به شما می‌دهد تا با یک برنامه ساده تلفن همراه، رمز ارزها و سکه‌های خود را مدیریت کنید. علاوه بر این، Trust’s universal wallet این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌آورد تا یک نسخه پشتیبان از همه دارایی‌های خود داشته باشند که این امر موجب می‌شود تا مدیریت کیف پول آسان‌تر گردد.

مخترع ارز دیجیتال تراست والت TWT

بنیان گذار ارز دیجیتال تراست والت TWT ، شخصی به نام ویکتور رادچنکو است. مقر اصلی ساخت این ارز دیجیتال Mountain view کالیفرنیا است. در گذشته رادچنکو در چندین شرکت فناوری فعالیت داشته است. او در سال ۲۰۱۳ شرکت Trucker Path را تأسیس کرد. هنگامی که رادچنکو با گشتن در اپ استورها نتواست هیچ‌گونه برنامه کیف پول برای ذخیره رمزارزهای خود پیدا کند، تصمیم گرفت تا پروژه ساخت کیف پول رمزارزهای مختلف را راه‌اندازی کند.

تاریخچه تراست والت TWT

رادچنکو در ابتدا به فکر یافتن راهی جهت ذخیره و مدیریت بهینه توکن‌های متعدد ERC20 خود شد. او در سپتامبر سال 2017 شروع به کار بر روی ایده تراست والت توکن TWT کرد و حدود سه هفته بعد توانست اپلیکیشن اولیه تلفن همراه که قابلیت ارسال و دریافت توکن‌های ECR20 و اتریوم را داشت، بسازد.

کمی بعد در نوامبر سال 2017 تراست والت توکن به بازارهای دیجیتال معرفی شد و بلافاصله مورد استقبال کاربران قرار گرفت. چیزی که در ابتدا کاربران را مجذوب خود کرده بود، توکن‌های خودکار برنامه بود که به کاربران این امکان را می‌دهد تا توکن‌های ECR20 مرتبط با آدرس خود را شناسایی کنند. به مرور زمان رادچنکو به همراه تیم کوچک خود به صورت شبانه روز بر روی این پروژه کار می‌کردند. طی این مدت، ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه کردند و همزمان به درخواست‌های پشتیبانی کاربران نیز پاسخ می‌دادند.

در ۳۱ ژوئن سال ۲۰۱۸ تراست والت توکن TWT توسط صرافی بایننس خریداری شد تا یک کیف پول امن و مطمئن با پلتفرم موبایل به خدمات خود اضافه کند. پس از انتقال این ارز دیجیتال به صرافی بایننس، رادچکو همچنان در رأس کار ماند و به مدیریت پروژه کیف پول ادامه داد.

دلیل منحصر به فرد بودن توکن تراست والت TWT

در حال حاضر تراست والت Trust‌Wallet به عنوان یکی از محبوب‌ترین کیف‌پول‌های موبایل شناخته می‌شود. دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

سادگی در استفاده و امنیت:‌ این پلتفرم دارای کاربری بسیار ساده‌ای و امنیت بسیار خوبی است که کاربران را به استفاده ترغیب می‌کند. پیش از این نیز ذکر کردیم که همین امر یکی از دلایلی است که بیش از ۲۵ میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند. از‌جمله نشانه‌های امنیت، ارائه کنترل کامل دارایی‌ها به دست کاربران است. مرورگر DApp: بدون شک مرور‌گر داخلی DApp یکی از بارز‌ترین ویژگی‌های این شبکه است. درواقع تراست والت Trust‌Wallet اولین کیف‌پولی است که امکان استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز به طور مستقیم از طریق کیف‌پول را امکان‌پذیر کرد. در این سیستم ارتباطی یکپارچه بین کاربر و بلاک‌چین‌هایی مانند اتریوم و بایننس ایجاد می‌شود و کاربران می‌توانند تجربه‌ای بهینه از وب ۳.۰ تلفن همراه داشته باشند. پشتیبانی NFT:‌ این ویژگی تراست ولت گزینه‌ مناسبی برای کلکسیونرهای NFT است که نمی‌خواهند دارایی‌های خود را در کیف‌پول‌های مبتنی بر وب و کیف‌پول‌های سرد ذخیره کنند. از طریق این پلتفرم تمام توکن‌های غیر‌قابل تعویض همیشه در دسترس کاربر قرار دارند.
امنیت شبکه: بر‌اساس زنجیره هوشمند بایننس، تراست والت TrustWallet توسط مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) پشتیبانی می‌شود که شبکه را در برابر بسیاری از تهدیدات بالقوه مانند حملات Sybil و ۵۰٪ محافظت می‌کند. همچنین برای محافظت بیشتر از شبکه برنامه‌ای در نظر گرفته که در آن به افرادی‌که حملات و آسیب‌پذیری‌ها را در شبکه کشف کنند، تا ۱۰،۰۰۰ دلار پاداش ارائه می‌شود. با این اوصاف این شبکه از امنیت بسیار خوبی برخوردار است. سهولت در پرداخت: کاربران برای انجام معاملات خود با ارزهای دیجیتال فهرست شده، می‌توانند از کارت‌های اعتباری، حواله‌های بانکی، Google pay و Google pay استفاده کنند. با این اوصاف مشکلی از لحاظ پرداخت نخواهند داشت. یکپارچه سازی با صرافی‌های غیر‌متمرکز: این پلتفرم با بسیاری از DEX‌ها مانند Uniswap، Pancake Swap و Binance DEX یکپارچه شده و کاربران با استفاده از یک رابط واحد می‌توانند به خرید، نگهداری و مبادله دارایی‌های مختلف بپردازند. در ادامه جالب است که مزایای پلتفرم تراست والت TrustWallet را از دیدگاه کاربران مختلف ببینیم:

تعداد زیادی از افراد آن را بسیار کاربر‌‌پسند توصیف کرده‌اند و افرادی که به تازگی با ارزهای دیجیتال آشنا شده‌اند، استقبال زیادی از رابط کاربری ساده آن انجام داده‌اند. کاربران از منبع باز بودن برنامه و شفافیت آن احساس امنیت زیادی پیدا کردند. تراست ولت کلیدهای خصوصی کاربران را به صورت فیزیکی و نوشتاری ذخیره می‌کند و برای این کار فضای ابری را در نظر نگرفته است و بسیاری از افراد بابت این موضوع قدردان هستند. عموم کاربران بابت سرعت بالای پردازش تراکنش‌ها توسط سرویس اعلام رضایت دارند. بسیاری از کاربران ذکر کرده‌اند که این برنامه، امکان رصد دارایی‌های مختلف را از طریق یک برنامه برایشان ساده‌تر شده‌است.

هدف ساخت تراست والت TWT

در ابتدا هدف از ساخت تراست والت، نگهداری و ذخیره توکن‌های ECR20 و ECR23 بود. اما در حال حاضر برای نگهداری سایر توکن‌های ساخته‌شده روی سایر بلاک چین‌ها از جمله بیت کوین، تتر و… استفاده می‌شود. از دیگر اهداف ساخت تراست والت توکن امکان معامله Uni swap و pancake swap به طور مستقیم در کیف پول است. تراست والت توکن با نماد تراست والت TWT یک توکن کاربردی-حاکمیتی با استاندارد BEP-20 است که مزایای و مشو‌ق‌های زیادی برای طرفداران کیف پول تراست والت فراهم می‌کند.

داشتن توکن‌های تراست والت TWT مزایای زیادی را در هنگام استفاده از این کیف پول برای شما فراهم می‌کند؛ مزایایی چون تخفیف در هزینه خدمات DEX و کارمزد خرید رمزارز درون شبکه.

از دیگر مزایای هولد کردن این توکن، توانایی در مدیریت برنامه‌های آتی تراست والت است. به طور کلی هر توکن برای شما حکم یک رای را دارد.

ارز دیجیتال تراست والت TWT در ابتدای کار خود با استاندارد BEP-2 در زنجیره بایننس راه‌اندازی شد اما در سال ۲۰۲۰ با تغییر شبکه مادر خود به شبکه هوشمند بایننس به یک توکن BEP-20 تبدیل شد.

توکنومیک در حال حاضر ارز دیجیتال تراست والت TWT با حجم بازار ۳۱۸ میلیون دلاری در رتبه ۱۵۵ برترین رمزارزها ایستاده است.

این دارایی هیچ عرضه اولیه‌ای ICO/IDO نداشت و به هر کسی که از طریق لینک رفرال برنامه تراست والت را به دوستان خود معرفی می‌کرد به صورت رایگان هدیه داده می‌شد.

در ابتدا قرار بود میزان کل عرضه این دارایی ۹۰ میلیارد واحد باشد اما این تعداد با استفاده از یک قرار‌داد هوشمند سوزانده شد و به یک میلیارد توکن کاهش یافت. TWT یک توکن کاربردی است و هیچ‌گونه کاربردی خارج از شبکه تراست والت ندارد.

جدا از این مسئله، از آنجایی که این ارز دیجیتال با استاندارد BEP-20 ساخته شده است، می‌توان آن را به هر کیف پولی که از این استاندارد پشیبانی می‌کند، ارسال کرد.

به همین واسطه می‌توان از آن حتی به عنوان ابزاری برای انتقال ارزش یا پرداخت‌های برون شبکه‌ای استفاده کرد.

TWTتراست والت یکی از اولین توکن‌هایی است که بر بستر زنجیره هوشمند بایننس (BSC) ساخته شده است. بلاک چینی که به میزبانی از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) در کنار کارآمدی بالا معروف است. به خاطر استفاده از همین شبکه نیز می‌توان ارز دیجیتال تراست والت TWT را به سرعت و کارمزدی بسیار ناچیز انتقال داد.

نوع توسعه و برنامه‌نویسی تراست والت TWT به گونه‌ای بوده که به عنوان ابزاری با ارزش گمانی speculative instrument تبدیل شده است.

بنیانگذار این پروژه درباره این فایده این توکن بارها گفته است که قدرت مشارکت و رای‌دهی که تراست والت TWT به هولدرهای خود می‌دهد،‌ غیرقابل باور است.

رادچنکو معتقد است که تراست والت می‌تواند به کمک توکن خود مفهوم «پذیرش» و «آموزش» را برای فناوری‌های آتی در دنیای گسترده رمزارزها به راحتی ترویج دهد.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.