دلایل اهمیت بیت کوین و اتریوم

دلایل اهمیت بیت کوین و اتریوم

برای بررسی دلایل اهمیت بررسی چارت ethbtc ابتدا به بررسی دلایل اهمیت رمز ارزهای بیت کوین و اتریوم و نقاط مشترک این دو می پردازیم. بیت کوین به عنوان اولین رمز ارز غیر متمرکز دارای مزایای متعددی می باشد که توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود

جلب کرده است. این مزایا که شامل حفظ حریم خصوصی، بهترین سرمایه گذاری، امن ترین رمز ارز، واحد پول جهانی و کاهش کارمزد معاملات می باشد، دلایل اصلی اهمیت بیت کوین هستند. البته این رمز ارز در کنار مزایایی که دارد، با معایبی از جمله نوسانات شدید قیمت، امکان کلاهبرداری و حملات سایبری روبرو می باشد.

ارز دیجیتال اتریوم نیز که به عنوان یک پلتفرم برای اجرای قراردادهای هوشمند غیر متمرکز و بسیاری از رمز ارزهای دیگر عمل می کند، جز مهم ترین رمز ارزهای حوزه کریپتو می باشد. اتریوم همچنین به عنوان بزرگ ترین آلت کوین بازار شناخته شده است که امکان فعالیت برای اپلیکیشن های متن باز غیر متمرکز مالی و غیر مالی را فراهم کرده است. از دلایل اهمیت این رمز ارز می توان به امکان استقرار سریع با استفاده از یک پلتفرم یکپارچه SaaS مانند Hyperledger Besu، معاملات خصوصی، عدم تمرکز در این شبکه، مقیاس پذیری بالا و همچنین شبکه مجاز آن اشاره کرد. ارزهای دیجیتال بیت کوین و اتریوم به عنوان بزرگ ترین و معتبرترین رمز ارزها اهمیت بسیار زیادی برای سرمایه گذاران و تریدرهای حوزه کریپتو دارند. بیت کوین و اتریوم از نظر ارزش بازار، به عنوان دو رمز ارز اول بازار کریپتو شناخته شده اند، به طوری که نوسانات قیمت آنها، بر روی سایر ارزهای دیجیتال تأثیر قابل توجهی دارد. این دو ارز دیجیتال تفاوت ها و شباهت های زیادی با یکدیگر دارند.

اشتراک بیت کوین و اتریوم

از مهم ترین نقاط اشتراک بیت کوین و اتریوم می توان به غیر متمرکز بودن آنها اشاره کرد. این دو رمز ارز توسط هیچ نهاد و دولتی کنترل نمی شوند. همچنین از هر دو آنها برای پرداخت هزینه کالا و خدمات می توان استفاده کرد. از دیگر شباهت های این دو می توان به روش یکسان برای استخراج آنها اشاره کرد. البته تفاوت هایی نیز میان بیت کوین و اتریوم وجود دارد. از نظر خصوصیات فنی، این دو رمز ارز زبان برنامه نویسی و کاربردهای متفاوتی دارند. همچنین سخت افزار استخراج آنها متفاوت است به طوری که دستگاه ای سیک (Asic) برای استخراج بیت کوین و کارت گرافیک (GPU) برای اتریوم می باشد.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که موفق شد سرمایه مالی را بین دو نفر در هر جای دنیا مبادله کند. پیش‌ از بیت کوین رمز ارزهای دیگری نیز وجود داشتند که با شکست مواجه شدند. اما خالق بیت کوین با کمک یک حساب دیجیتالی زمانبندی شده به نام بلاکچین توانست به موفقیت اساسی دست پیدا کند.

هر یک از معاملات بیت کوین در این دفتر حسابرسی، ثبت و بررسی می‌شود. در نتیجه بیت کوین از خطر هرگونه جعل و تقلب در امان است. همچنین معاملات بیت کوین مستقل از دخالت واسطه‌ها مانند دولت، بانک، و شرکت انجام می‌شود. ناگفته نماند ارزش بیت کوین در سال 2021 به 65000 دلار رسید.

اتریوم چیست؟

اتریوم نیز توسط یک نوجوان روسی-کانادایی اختراع شد. این نوجوان که به بیت کوین علاقه داشت، خیلی زود از محدودیت‌های بیت کوین ناراضی شد و شروع به ساخت سیستمی کرد که امروزه به آن اتریوم گفته می‌شود. این زنجیره بلوکی قادر به اجرای قراردادهای هوشمند است.

اتریوم علاوه بر اجرای قراردادهای هوشمند، امکان ایجاد برنامه‌های غیر متمرکز را نیز فراهم می‌کند. درواقع این برنامه‌ها بدون هیچ‌گونه خرابی، تقلب، و دخالت شخص سوم ساخته و اجرا می‌شوند. اتریوم براساس زبان برنامه‌نویسی خاص خود روی بلاکچین پیاده می‌شود.

تاثیر عملکرد قیمت اتریوم بر قیمت آلت کوین ها

در رابطه با دلایل اهمیت بررسی چارت ethbtc باید به تاثیر عملکرد قیمت اتریوم بر قیمت آلت کوین ها نیز توجه کرد. همانطور که اشاره کردیم اتریوم به عنوان بزرگ ترین آلت کوین از اهمیت بسیار فراوانی در میان سایر آلت کوین ها دارد به طوری که عملکرد قیمت اتریوم می تواند بر قیمت سایر آلت کوین ها تاثیر بگذارد. مایک مک گلون به عنوان استراتژیست ارشد بلومبرگ، طبق گزارش خبرگزاری Barron اعلام کرده است که در زمینه تاثیرگذاری، احتمالا ارز دیجیتال اتریوم از بیت کوین پیشی می گیرد و بر روی سایر آلت کوین ها از طریق نوسانات قیمتی خود تاثیر خواهد گذاشت.

در عین حال این کارشناس برجسته معتقد است که عملکرد ارز بستگی به شکستن سطح مقاومت 2000 دلاری دارد. مایک مک گلون معتقد است که اتریوم با توجه به نوسانات صعودی احتمالا بتواند هدایت گسترده بازار را به دنبال داشته باشد. اتریوم برای حفظ تاثیر خود بر روی بازار ارز دیجیتال، همواره سناریوهای مختلفی اجرا کرده است. همچنین با پشتیبانی از برنامه‌های غیر متمرکز و اضافه کردن قراردادهای هوشمند بر روی شبکه خود، به یکی از محبوب ‌ترین و کاربردی ترین شبکه ‌های بلاک چین تبدیل شده است.

علاوه بر این، اتریوم با تغییر الگوریتم اجماع اثبات کار (POW) به اثبات سهام (POS)، میزان مصرف انرژی خود را کاهش داده است و از این طریق توانسته بیش از پیش بر روی بازار ارز دیجیتال تاثیر بگذارد و بیت کوین را با چالش‌های بنیادین مواجه سازد. یکی دیگر از سیاست های اتریوم برای افزایش تاثیر خود بر سایر رمز ارزها و همچنین حفظ ارزش خود، ورود به دنیای توکن های NFT می باشد.

اکثر کارشناسان حوزه رمز ارز معتقدند که تاثیر اتریوم بر روی بازار ارز دیجیتال پس از تغییر ساز و کار اتریوم به مدل اثبات سهام و همچنین به ‌روزرسانی اتریوم به نسخه دوم، می‌تواند بیش از پیش افزایش یابد و برای سرمایه ‌گذاران در مقایسه با بیت کوین، به ارز دیجیتال جذاب ‌تری تبدیل شود. البته با انتقال اتریوم به مدل اثبات سهام، ممکن است در برخی کشورها استفاده از اتریوم با محدودیت قانونی و ممنوعیت روبرو شود.

یکی از مهم ‌ترین مزایای تغییر ساز و کار و به‌ روزرسانی شبکه اتریوم، بر اساس ادعای موسس و مدیرعامل کیف پول MyEtherWallet، این است که امکان سهام گذاری در آن بدون هیچ هزینه اولیه ای برای سرمایه ‌گذاران و تریدرهای فراهم است و آنها از این طریق می توانند سود بیشتری کسب کنند. پس از تغییر این ساز و کار، بسیاری از هولدرهای بیت کوین برای سهام ‌گذاری توکن‌ های خود، وارد بازار اتریوم خواهند شد تا بتوانند سود بیشتری دریافت کنند.

تفاوت‌های کلیدی بین اتریوم و بیت کوین

تر ارز مجازی شبکه اتریوم بدون شک دومین رمز ارز محبوب پس از بیت کوین است. اتر و بیت کوین از بسیاری جهات مشابه یکدیگر هستند. هر یک از این رمز ارزها از طریق صرافی‌های آنلاین معامله می‌شوند. با وجود اینکه اتریوم و بیت کوین غیر متمرکز هستند و از فناوری دفتر توزیع‌شده زنجیره بلوک استفاده می‌کنند، تمایزهای اساسی بسیاری نیز بین این دو ارز دیجیتال وجود دارد. اتریوم و بیت کوین از بسیاری جهات به خصوص از لحاظ فنی با یکدیگر تفاوت دارند.

برای مثال، معاملات شبکه اتریوم حاوی کد اجرایی هستند، در حالی که داده‌های پیوست شده معاملات شبکه بیت کوین فقط برای یادداشت‌برداری استفاده می‌شوند. از دیگر تفاوت‌های بین اتریوم و بیت کوین، زمان بلوک‌گذاری برای اتر و بیت کوین است. در واقع الگوریتم‌هایی که در این دو شبکه اجرا می‌شود با هم تفاوت دارد.

از همه مهم‌تر، شبکه‌های اتریوم و بیت کوین در اهداف کلی خود باهم متفاوت هستند. درحالی که بیت کوین جایگزینی برای ارزهای ملی محسوب می‌شود و مایل است وسیله مبادله و ذخیره ارزش مالی باشد، اتریوم به عنوان بستری برای تسهیل قراردادهای تغییرناپذیر در نظر گرفته می‌شود. به طور قطع نام بیت کوین و اتریوم، این دو بزرگ نام بازار ارزهای دیجیتال را زیاد شنیده‌اید. بیت کوین رمز ارز پیشگام این بازار و اتریوم همانند برادر کوچک بیت کوین، در طی این سال‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند.در ادامه به بررسی تفاوت بین اتریوم و بیت کوین می‌پردازیم.

شش تفاوت جزئی بین اتریوم و بیت کوین

در زمان نوشتن این مقاله بیت کوین اولین رمز ارز است و دومین ارز دیجیتال ارزشمند، اتریوم به حساب می‌آید. در اینجا برخی از موارد تفاوت بین اتریوم و بیت کوین بیان شده‌است که در بیشتر مواقع از نظر سرمایه‌گذاران پنهان می‌ماند.

بیت کوین بیشتر از اتریوم مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. بیت کوین نسبت به اتریوم، بیشتر پذیرفته می‌شود و همچنین ثبات نسبی و سادگی بیشتری دارد. بیت کوین به طور محدود تامین می‌شود. اهداف اتریوم بسیار متفاوت از بیت کوین است. اتریوم در آینده پیشرفت بیشتری خواهد داشت درحالی که بیت کوین تا حدودی اشباع‌ شده‌است. اتریوم در نحوه ساخت بلوک‌های خود تغییر اساسی ایجاد می‌کند.

دلایل توسعه اتریوم و بیت کوین

می‌توان با پرداخت بیت کوین چیزهایی خرید اما این خرید و فروش‌ها تاثیری در افزایش ارزش بیت کوین ندارند. با گذشت سال‌های اولیه روی کار آمدن بیت کوین، این شبکه به عنوان ابزاری در راستای بهبود معاملات آنلاین از جمله خرید دارو، مورد توجه همگان قرار گرفت. امرزوه بیت کوین طلای دیجیتال نامیده می‌شود.

به خاطر بسپارید بیت کوین به دلیل توانایی ذخیره ارزش خود مانند طلا یا هر فلز گرانبهای دیگری، ارزشمند است. بی‌ثباتی و افت شدید این رمز ارز مانع توسعه و پیشرفت آن نشد. بیت کوین محافظ سرمایه افراد در برابر تورم و تغییر نرخ سهام‌هاست.

اتریوم نیز تکامل یافته‌ و روش‌های جدیدی برای انجام کارهای سنتی مربوط به امور مالی و سایر صنایع تعبیه کرده‌است. توسعه اساسی اتریوم برای اولین بار در سال 2017 رخ داد زیرا بسیاری از مردم به خرید اتر روی آوردند در نتیجه همگی از بلاکچین اتریوم استفاده می‌کردند.گذشته از همه این‌ها، از اتریوم می‌توان برای جمع‌آوری پول بدون درگیرشدن با بانک یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری ناشناس استفاده کرد. رونق بعدی اتریوم در سال 2020 با روی کار آمدن پروژه‌های غیرمتمرکز مالی رخ داد.

با نگاه کلی به این دو شبکه، این که کدام رمز ارز برتر و بزرگ‌تر است، هیچ اهمیتی ندارد. این موضوع تنها سوژه رجزخوانی‌های متعدد است. فراموش نکنید در حال حاضر اتریوم بیشتر از بیت کوین استفاده می‌شود و توسعه‌دهندگان بیشتری روی آن کار می‌کنند.

به هرحال شبکه بیت کوین نیز امکانات زیادی را ارائه می‌دهد اما سهم کلی بازار بیت کوین به تازگی کاهش و از سوی دیگر قیمت اتر افزایش یافته‌است. بیت کوین و اتریوم هر دو جزء رمز ارزهای بزرگ بازار ارز دیجیتال هستند امام کدام یک برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

گذشته از تفاوت بین اتریوم و بیت کوین، این دو شبکه رمز ارز عملکرد خوبی داشته‌اند اما بیت کوین جریان پایدارتری دارد. فراموش نکنید متخصصان حوزه رمز ارز در سال گذشته تمایل صعودی به اتریوم نشان دادند. زمان جدی گرفتن بیت کوین و اتریوم فرارسیده‌است و سرمایه‌گذاران باید از مرحله تردید و گرفتاری میان بیت کوین و اتریوم خارج شوند.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.