پروژه استار اطلس و ارز دیجیتال ATLAS چیست؟

پروژه استار اطلس و ارز دیجیتال ATLAS چیست؟

پروژه استار اطلس یک بازی آنلاین چند نفره و مبتنی بر بلاک چین است که یک ارز دیجیتال بومی به نام ATLAS دارد.امروزه حوزه توکن غیر قابل تعویض یا NFT توجه زیادی را به خود جلب کرده است و انتظار می‌رود در آینده‌ای نه چندان دور تاثیر

بزرگی روی صعنت گیمینگ داشته باشد. این فناوری جدید می‌تواند پتانسیل اقتصادی بازیسازی آنلاین را دگرگون کند. در کنار به کارگیری توکن‌های NFT، صعنت گیمینگ دیر یا زود از مفهوم متاورس (Metaverse) هم استفاده خواهد کرد و ترکیب این دو نوآوری، تحول مهمی در دنیای فناوری ایجاد خواهد کرد.

استار اطلس (Star Atlas) یکی از پروژه‌هایی است که نسل بعدی گیمینگ را شکل خواهد داد. این پروژه با بهره‌گیری از یک اقتصاد دو توکنی (دو ارز دیجیتال ATLAS و POLIS)، یک تجربه گیمینگ مجازی ایجاد خواهد کرد که داستان آن در آینده‌ای دور دست روایت می‌شود. بازیکنان استار اطلس می‌توانند با انجام سفرهای فضایی، الماس‌های مبتنی بر NFT پیدا کنند. این بازی در واقع مکانیسم‌های بلاک چینی را با آیتم‌های مبتنی بر NFT ترکیب کرده و با بهره‌گیری از فناوری گرافیکی خاص، یک تجربه متاورسی ایجاد می‌کند.

مدتی است، صنعت بازی های NFT و بلاکچین حسابی در جهان سر و صدا به راه انداخته و از لحاظ اقتصادی بازی های ویدیویی آنلاین را به طور کل دچار تحول کرده است. این بازی ها که با مفهوم متاورس در هم آمیخته اند، دنیای تکنولوژی را دچار انقلابی بزرگ کرده اند و بسیاری افراد، آینده ای فراتر از این برای آنها متصورند. پروژه Star Atlas یکی از همین بازی هاست که در حال تنظیم سرعت نسل بعدی بازی هاست و تجربه ای از یک بازی مجازی را برای کاربران رقم میزند که معتقد است در آینده ای دور برای انسان اتفاق خواهد افتاد. بازیکنان می توانند در خلاء وسیع فضا به دنبال جواهرات گرانبهای NFT سفر کنند و یک تجربه متاورس منحصر به فرد داشته باشند. امروز قصد داریم شما را به طور کلی با پروژه Star Atlas و توکن های آن آشنا کنیم تا اگر به دنبال سیگنال ارز دیجیتال مطلوب تان می گردید، این توکن را حتماً در نظر داشته باشید.

پروژه استار اطلس چیست؟

استار اطلس یک بازی استراتژیک فضایی بوده که بر اساس بلاک چین سولانا ساخته شده است. در این بازی، با یک متاورس چند نفره غول پیکر مواجه هستیم که داستان آن در سال ۲۶۲۰ اتفاق می‌افتد. این پلتفرم از تازه‌ترین پیشرفت‌های گرافیکی بهره می‌گیرد و با استفاده از قابلیت ننایت (Nanite) موتور بازیسازی آنریل ۵ (Unreal Engine 5)، یک تجربه بصری و گیمینگ سینماتیک ارائه خواهد کرد.بازی متاورسی استار اطلس و ارز دیجیتال ATLAS روی سولانا ساخته شده است در متاورس Star Atlas، امکان پیدا کردن، معامله و ایجاد توکن‌های NFT فراهم شده و در نتیجه بازیکنان با اقتصادی که بازتابی از موجودیت، مالکیت و ارزش دارایی‌های دنیای واقعی است، مواجه هستند. استار اطلس روی بلاک چین سولانا ساخته شده و از توان پردازشی بالای آن بهره‌مند خواهد بود. این شبکه بلاک چینی در حال حاضر از پردازش حداکثر ۵۰ هزار تراکنش در ثانیه پشتیبانی می‌کند. سولانا به عنوان یکی از سریع‌ترین، امن‌ترین و ضد سانسورترین شبکه‌های بلاک چینی شناخته می‌شود که زیر ساختی آزاد برای به وجود آوردن برنامه‌های غیر متمرکز ایجاد کرده است. در ضمن کارمزد تراکنش‌های این بلاک چین هم ناچیز است

در پلتفرم Star Atlas، همه چیز بر اساس دو توکن ساخته شده است. یکی از آنها، توکن ATLAS است که در بازار رمزارزها به توکن Star Atlas نیز گاهاً شهرت دارد. این رمزارز یک ارز معمولی درون بازی محسوب شده و بازیکنان با فعالیت های مختلف از جمله استخراج سنگ معدن و فروش آن در بازاری که درون بازی قرار دارد یا با فروش دارایی های خود می توانند دلار ATLAS بدست آورند. همه چیز در پلتفرم Star Atlas، از کشتی های فضایی گرفته تا پلتفرم های استخراج در قالب NFT بوده و در اختیار و مالکیت بازیکنان قرار می گیرد.

توکن دلار POLIS به شما امکان دسیسه های سیاسی در بازی میدهد. Star Atlas به طور کلی دارای یک لایه حکومتی است که توسط گیمرها کنترل میشود. این گیمرها میتوانند طیف گسترده ای از شرکت های محلی گرفته تا DAO های عظیم منطقه ای را شامل شوند. هر بازیکنی که این توکن را در اختیار داشته باشد، می تواند در مورد جنبه های مختلف بازی تصمیم گیری کند و حتی از سازندگان خود بازی نیز برتری بگیرد. این امر موجب می شود که در آینده، سازندگان بازی کنترل کاملی بر نتیجه متاورس نداشته باشند.

بازیکنان تا زمانی که در بازی هستند، میتوانند اقلام درون بازی، برای مثال لباس و تجهیزات را خریداری کنند و مالک آن باشند و به محض اینکه تصمیم گرفتند از بازی خارج شوند و دیگر بازی نکنند، میتوانند آنها را بفروشند و روی فروش خود سود کنند.

اطلس استار Star Atlas مفتخر است اعلام کند که سولانا را به عنوان پروتکلی برای ایجاد متاورس انبوه چند نفره با استفاده از بلاک چین انتخاب کرده است. Star Atlas با ترکیب مکانیک بلاک چین و مکانیک بازی سنتی، یک تجربه بازی منحصر به فرد ایجاد می‌کند. سولانا solana اولین بلاک چین در مقیاس وب را در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرد و آن را تنها راه حل بلاک چین دانست که قادر به میزبانی برنامه‌های کاربردی با پهنای باند محاسباتی مشابه اینترنت مدرن است و توانایی ارائه نسخه‌های غیر متمرکز Nasdaq، فیس بوک، توییتر و سایر موارد موجود را ارائه می‌دهد. بلاک چین اطلس استار به طور کامل از مالکیت غیر متمرکز مستقل بر دارایی‌های مجاز از طریق اجرای بلاک چین در مالکیت دارایی و بازار‌های NFT استفاده می‌کند.

ارز دیجیتال اطلس Atlas، ارز پلتفرم اطلس استار Star Atlas می باشد که در ۲۰۲۱ بر روی بلاکچین سولانا ساخته شد. قیمت ارز اطلس Atlas در حال حاضر 0.127074 می باشد و در وبسایت CoinMarketCap رتبه فعلی ارز اطلس 247 است. اطلس استار توسط پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین سولانا solana، مانند صرافی غیرمتمرکز serum و صرافی متمرکز FTX پشتیبانی می‌شود. بنابراین از توان تراکنش شبکه‌ای ۵۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه پشتیبانی می‌کند. سولانا به عنوان یکی از سریعترین، امن‌ترین و مقاوم ترین پلتفرم هایی است که در شبکه‌های بلاکچین ارائه می‌شود که با زیرساخت بازی که فراهم کرده می‌توان برنامه‌های غیرمتمرکز را از طریق آن ایجاد کرد. سولانا همچنین دارای هزینه معاملات مقرون بصرفه است.

معرفی ارز دیجیتال Kadena

شبکه و ارز دیجیتال کادنا را می‌توان به‌عنوان یکی از جدیدترین و البته برترین پروژه‌های دنیای بلاک‌چین دانست که توانسته با رویکردی جدید و منحصر به فرد، چالش‌های این حوزه را برطرف سازد. این پروژه در نظر دارد تا مشکل مقیاس‌پذیری موجود در بیت‌کوین و اتریوم را به نحوی دیگر برطرف سازد.

از طرفی دیگر این پروژه می‌تواند بستری مناسب برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز و کاملاً جدید باشد. اگرچه تا به این لحظه تعداد زیادی از پروژه‌ها و برنامه‌های مختلف برای رفع این مشکلات خلق شده‌اند، اما باید عنوان کنیم که پروژه Kadena رویکردی کاملاً متمایز نسبت به آنها دارد.

در واقع اغلب پروژه‌هایی که برای رفع چالش مقیاس‌پذیری بلاک‌چین ایجاد شده‌اند، از الگوریتم اثبات سهام برای تأیید بلاک‌های خود استفاده می‌کنند. این در حالی است که پروژه Kadena هنوز هم از الگوریتم اثبات کار برای تأیید بلاک‌های خود استفاده می‌کند.

البته باید عنوان کنیم که الگوریتم اثبات کار بلاک‌چین و ارز دیجیتال Kadena، نسبت به الگوریتم اتریوم و بیت‌کوین کاملاً متمایز است. در واقع الگوریتم این پروژه دارای زنجیره‌های مختلف است که هرکدام به‌صورت موازی در تأیید تراکنش‌ها دخیل هستند. همین مورد سبب می‌شود تا سرعت تأیید بلاک‌ها به طرز چشم‌گیری افزایش یابد.

این موضوع در حالی است که امنیت و البته کارایی این الگوریتم همچنان حفظ می‌شود. این فاکتور سبب شده تا بلاک‌چین کادنا بتواند در نوع خود بسیار منحصر به فرد باشد.

افزون بر این موارد فناوری‌ها و تکنولوژی‌های مختلف دیگری در این پروژه به کار گرفته شده که باعث می‌شود تا کارایی آن به طرز چشم‌گیری افزایش یابد. ما در ادامه این موارد را خدمت شما عزیزان بیان کرده‌ایم تا به‌خوبی دلیل این موفقیت و البته کارایی را درک نمایید.

شبکه عمومی chainweb

شبکه چاین وب را می‌توان یک نوع بلاک‌چین لایه اول دانست که دارای چندین زنجیره‌ی مختلف است. هر یک از این زنجیره‌ها، ساختاری مشابه بیت‌کوین داشته و از الگوریتم اثبات سهام برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کنند. این زنجیره‌ها به‌صورت موازی با هم دیگر عمل می‌کنند و همین مورد باعث می‌شود تا بتوانند به‌صورت هم‌زمان چندین تراکنش را تأیید نمایند.

در اوایل ساخت شبکه چاین وب، تنها ده زنجیره وجود داشت. این مقدار سال بعد به بیست زنجیره ارتقا پیدا کرد. در حال حاضر تیم توسعه‌دهنده عنوان کرده که می‌خواهد تعداد زنجیره‌های موجود در شبکه chainweb را به 100 عدد برساند. با این اقدام شبکه قادر خواهد بود که بتواند در یک ثانیه حدود یک میلیون تراکنش را تأیید نماید. اما در حال حاضر این شبکه توان تأیید 480 هزار تراکنش در ثانیه را دارد. نکته قابل‌توجه این است که تمام زنجیره‌های موجود در این شبکه از الگوریتم اثبات کار برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کنند.

با این تفاوت که در این بلاک‌چین، هر یک از زنجیره‌ها تنها بخش محدودی از هش شبکه را به خود اختصاص می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود تا با ثابت ماندن توان شبکه، قدرت پردازش آن و تأیید تعداد تراکنش در ثانیه (TPS) رشد چشمگیری پیدا کند. افزون بر این موارد شبکه chainweb خود توان شبکه را بر روی زنجیره‌ها توزیع می‌کند.

این موضوع باعث می‌شود تا تعداد تراکنش آن به طور مساوی میان زنجیره‌ها توزیع شده و از ایجاد ترافیک بیش از اندازه در یک زنجیره جلوگیری به عمل آید.

این فاکتور باعث می‌شود تا انرژی مصرف شده توسط این تکنولوژی، بسیار پربازده‌تر از مدل‌های قدیمی باشد. لازم به ذکر است که این لایه عمومی بوده و توسعه دهندگان می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

شبکه کورو kuru

این لایه را می‌توان شبکه خصوصی در پروژه Kadena دانست. این شبکه لایه دوم بلاک‌چین کادنا را تشکیل می‌دهد. این لایه به طور اختصاصی برای استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز ایجاد شده است. در حقیقت توسعه دهندگان می‌توانند بازی‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز خود را بر روی این لایه پیاده سازند.

این فاکتور سبب شده تا پروژه کادنا به سریع‌ترین پروژه دنیای بلاک‌چین تبدیل شود که از الگوریتم اثبات کار برای راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کند.

لازم به ذکر است که لایه kuru خصوصی می‌باشد اما توسعه دهندگان، پلتفرم آن را به‌صورت متن باز ارائه داده‌اند تا افراد بتوانند برنامه‌های مختلف را بر روی آن مستقر نمایند.

معماری شبکه و ارز دیجیتال Kadena

معماری پروژه کادنا را می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و البته منحصر به فرد ترین نقاط قوت این پروژه دانست. در حقیقت معماری این پروژه همان رازی است که توانسته کادنا را بسیار متمایز سازد. کادنا دارای یک سیستم هیبریدی و دوگانه است. در حقیقت این بلاک‌چین دو شبکه دارد. شبکه اول آن chain web نام دارد که یک بلاک‌چین عمومی به‌حساب می‌آید.

این بلاک‌چین یک شبکه لایه اول است که از الگوریتم اثبات کار برای تأیید بلاک‌ها استفاده می‌کند. خود این شبکه دارای چندین زنجیره مشابه بیت‌کوین است که هرکدام توان عملیاتی مختص به خود را دارند.

لایه دوم این شبکه کورو نام دارد. kuru یک لایه یا بلاک‌چین خصوصی است که توسعه دهندگان می‌توانند از آن برای استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز خود استفاده نمایند. رابط میان این دو لایه، زبان برنامه‌نویسی به نام pact است. ما در ادامه هر یک از اجزای این معماری را به شیوه‌ای دقیق‌تر برای شما عزیزان شرح داده‌ایم.

گیم پلی بازی استار اطلس

بازی استار اطلس دنیای گسترده‌ای دارد و هر کدام از بازیکنان به تنهایی سفرهایی دشوار را در پیش خواهند گرفت. این سفرها خطرناک هستند و بازیکنان آن‌ها را به منظور جمع آوری منابع و رقابت با سایر بازیکنان انجام می‌دهند.

در این بازی، افراد می‌توانند شهرهای کامل و سیستم‌های اقتصادی خرد بسازند یا حتی با همکاری یک دیگر، به منظور مدیریت بخش‌های خاصی از دنیای بازی، سازمان‌های خودگردان غیر متمرکز (DAO) تشکل دهند. علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند از آیتم‌هایی که در بازی پیدا می‌کنند، پول واقعی به دست بیاورند. بر خلاف بیشتر پلتفرم‌های گیمینگ متمرکز که محدودیت‌هایی برای فروش مجدد و مالکیت کامل آیتم‌های درون بازی تعیین می‌کنند، استار اطلس مفهوم تمرکز زدایی را به صورت کامل اجرا می‌کند. در این بازی، بازیکنان مالکیت کامل آیتم‌های جمع آوری شده را در اختیار دارند و می‌توانند آن‌ها را در بازارهای NFT ثانویه به فروش برسانند.

هدف از داشتن چنین ساختاری، درآمدزایی از زمان صرف شده در بازی استار اطلس است که یک مزیت اقتصادی واقعی برای بازیکنان به وجود خواهد آورد.

انگیزه‌های موجود در بازی Star Atlas

روش های ایجاد انگیزه Star Atlas برای داشتن پایداری و حفظ امنیت،‌ به یک شبکه بلاک چینی عادی شباهت دارد. برای مثال جنبه استراتژی کلان این بازی برای بازیکنان انگیزه ایجاد می‌کند تا با استیک کردن دارایی، امپراطوری خود را از طریق تاکتیک‌های هجومی و دفاعی گسترش دهند. بنابراین بازیکنان در حالی که با این پلتفرم گیمینگ تعامل دارند، با استیک کردن دارایی به افزایش سطح امنیتی آن هم کمک می‌کنند.

بازیکنان با یک فضاپیما و خدمه آن به اعماق تاریکی‌های دنیای استار اطلس سفر می‌کنند تا آیتم‌هایی را برای استیک کردن یا ماین کردن به دست بیاروند. بازیکنان در سفرهای خود با سورپرایزهای پنهان مواجه خواهند شد و با انجام فعالیت‌های مجازی، به پیشبرد فرآیند ماینینگ و پیدا کردن بلاک‌های جدید کمک خواهند کرد.

دارایی‌های ضد تورمی در متاورس استار اطلس

استار اطلس از یک مکانیزم ضد تورمی نوآورانه استفاده می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد در ازای شرکت در فعالیت‌های ریسکی‌تر، پاداش‌های بزرگتری دریافت کنند. برای مثال یک بازیکن می‌تواند با پشت سر گذاشتن مناطق امن، عمیق‌ترین بخش‌های این متاورس را برای پیدا کردن پاداش‌های بهتر کاوش کند. هنگامی که بازیکنان وارد تاریک‌ترین بخش‌های بازی می‌شوند، فضاپیمای مبتنی بر NFT آن‌ها ممکن است گم شود یا برای همیشه نابود گردد. در چنین حالتی، فرآیند سوزانده شدن دارایی‌های مربوطه آغاز خواهد شد و بازیکنان دیگری که از پس چالش‌های این مناطق خطرناک بر بیایند، پاداش‌های NFT را دریافت خواهند کرد.

بعضی از آیتم‌های این بازی مانند مواد ساخت و ساز، سوخت و آیتم‌هایی که توانایی‌های بازیکن را به صورت موقت تقویت می‌کنند، مصرف شدنی هستند و پس از تمام شدن از بین خواهند رفت. بنابراین این جنبه بازی هم ماهیت ضد تورمی NFT‌های استار اطلس را پررنگ‌تر می‌کند.

چه چیزی اطلس استار Star Atlas را منحصر به فرد می‌کند؟

اطلس استار Star Atlas با هدف ارائه یک بازی فراگیر متاورس که شامل چندین ژانر می‌شود و یک تجربه بازی با کیفیت سینما را با توانایی به دست آوردن دارایی‌های مجازی که می‌تواند با ارز واقعی جایگزین شود، ترکیب می‌کند. این شرکت قصد دارد با پیشی گرفتن از رقبای خود در زمینه‌های مختلف، برتری داشته باشد. تا به حال، هیچ بازی بلاکچینی به اندازه Star Atlas امکانات گیم پلی مختلف را با هم ترکیب نکرده است. در حالی که برخی از بازی‌ها گزینه‌ای برای کسب درآمد از طریق شرط‌بندی، نبرد با دیگر بازیکنان برای دارایی‌های مجازی یا کشف دنیای مجازی آن و ایجاد اتحاد را ارائه می‌دهند، هیچ بازی همه موارد گفته شده را همزمان انجام نمی‌دهد.

موارد استفاده ارز اطلس در بازی اطلس استار Star Atlas

بازیکنان می‌توانند از ارز استار اطلس ATLAS به عنوان ارز درون بازی برای خرید دارایی استفاده کنند. همچنین می‌توانند NFT‌ هایی را در بازار NFT خریداری کنند که به عنوان تجهیزات درون بازی عمل می‌کند. در عین حال، بازیکنان قادر خواهند بود حرفه‌ای مانند مدیر عامل، کارگزار، شکارچی جایزه، دزدان دریایی و تعداد زیادی دیگر را برای ایفای نقش در سفینه فضایی انتخاب کنند.

توکن POLIS، دومین توکن اطلس استار، به عنوان یک نشانه حکمرانی در این شهر‌های فضایی و همچنین تصمیمات حکمرانی در مورد بازی عمل می‌کند. استار Star Atlas همچنین قصد دارد یک بازار NFT و یک برنامه انتشار NFT برای توزیع و تجارت دارایی‌های درون بازی ارائه دهد. علاوه بر این، با ادغام با Serum، دارندگان توکن ATLAS این امکان را خواهند داشت که نقدینگی خود را تامین کرده، یا دارایی‌های توکن خود را بفروشند و خریداری کنند.

استار اطلس راه را برای آینده صعنت بازی‌های بلاک چینی مبتنی بر NFT هموار ساخته است. این پلتفرم با ادغام توکن‌های NFT، فناوری بلاک چین و تجربه واقعیت مجازی، شروع بسیار خوبی برای متصل کردن کردن بازیکنان در یک اقتصاد دیفای در حال شکوفایی داشته است.

اقتصاد دو توکنی این پلتفرم بر اساس بلاک چین سولانا توسعه یافته است. در نتیجه یک اکوسیستم در حال رشد به وجود آمده که بازیکنان در تعیین مسیر آینده آن مشارکت دارند و از آن درآمد کسب می‌کنند. ارز دیجیتال ATLAS هم به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های NFT به دست بیاورند و آن‌ها را در یک بازار آزاد معامله کنند. بازیکنان استار اطلس برای پیدا کردن الماس‌های مخفی، ماجراجویی‌های مختلف و هیجان انگیزی انجام خواهند داد.

بنیان‌گذاران ارز دیجیتال اطلس استار Star Atlas چه کسانی هستند؟

ارز دیجیتال اطلس استار Star Atlas (ATLAS) توسط مایکل واگنر، مدیرعامل آن تاسیس شد. سرپرست عملیات اطلس استار دب لوکاس است. نام دیگر بنیانگذار ارز دیجیتال اطلس استار COO Pablo Quiroga است. مایکل واگنر قبل از تأسیس Star Atlas، در صندوق VC و در Multichain Ventures، شرکتی که بر تولید محصولات بلاک چین متمرکز بود، کار می‌کرد. پابلو کیروگا قبل از تاسیس اطلس استار در زمینه بیوتکنولوژی کار می‌کرد. دب لوکاس دارای سابقه مالی با پست‌هایی در چارلز شواب و بارکلیز است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.