بلاک توپیا چیست؟ معرفی پروژه متاورس Bloktopia و ارز دیجیتال BLOK

بلاک توپیا چیست؟ معرفی پروژه متاورس Bloktopia و ارز دیجیتال BLOK

با گسترش روز افزون تکنولوژی در دنیا هر روز با نامی جدید آشنا می‌شویم؛ حتی چیزهایی همچون پرداخت ارزی نیز روزبه‌روز با پیشرفت مواجه می‌شود. متاورس از جمله نام‌های جدید در دنیا است که شاید همچنان برای بسیاری شناخته شده نباشد.

یکی از بزرگ ترین پروژه های متاورس نیز پروژه بلاک توپیا است که با تجربه‌ای بی‌سابقه از VR به دنیای متاورس آمده است. این پروژه قابل تعامل و ایمن است و کاربران زیادی در سراسر دنیا دارد. سرمایه گذاری در متاورس بسیار متنوع و گسترده است که یکی از آن‌ها سرمایه گذاری در بلاک توپیا از راه‌هایی همچون خرید زمین در بلاک توپیا است. بلاک توپیا ؛ پروژه بزرگ متاورس همان‌طور که گفتیم Bloktopia یکی از پروژه‌های متاورسی است که بسیار مشهور شده است. یک پلتفرم بلاکچینی به نام Elrond به‌تازگی با بلاک توپیا (BLOK) یک همکاری بسیار مهم را در دنیای متاورس آغاز کرده و یک کسب‌وکار جدید بر پایه ارزهای دیجیتال به راه انداخته است. از وقتی فیس‌بوک نام خود را به متا تغییر داد، مشخص شد که دنیای متاورس را به رسمیت شناخته است و عنوان کرد که این فناوری می‌تواند به مردم در برقراری ارتباطات و گسترش کسب‌وکارشان کمک کند.

اگر کسب‌وکاری بر پایه بلاک ­چین بود، تا همین چند سال پیش به‌عنوان یک کسب‌وکار خلاق و آینده‌نگر شناخته می‌شد، اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد پلتفرم‌هایی هستیم که بسیار پیشرفته هستند، سرعت زیادی دارند و ایمنی کاربران را نیز تضمین می‌کنند. پس اگر کسب‌وکاری فقط بر پایه بلاک چین باشد و هیچ‌کدام از ویژگی‌های دیگر را نداشته باشد، در بازار رقابت با سایر کسب‌وکارها شکست خواهد خورد.

پروژه بازی متاورس بلاک توپیا (Bloktopia) که در 2021 تقاضا برای خرید توکن آن یعنی ارز BLOK جهش یافت و قیمت آن رشد زیادی کرد را معرفی می‌کنیم.

بعد از تصمیم فیسبوک برای تغییر نام برند خودش به متا (Meta)، پروژه های متاورس به یکی از موضوعات داغ فناوری تبدیل شدند. به گفته فیسبوک فناوری‌های جدید از جمله Metaverse، روش‌های ارتباطی بهتری را برای مردم فراهم می‌کنند و ما در حال ورود به عصر جدیدی از اینترنت هستیم. از دیگر اخبار مهم این حوزه، امضای یک همکاری مهم میان پلتفرم بلاک چین الروند (Elrond) و پروژه متاورس بلاک توپیا (Bloktopia) بود. این خبر الروند را به یکی از جدیدترین کمپانی‌های Blockchain فعال در حوزه متاورس تبدیل کرد و اهمیت پروژه بلاک توپیا را نیز افزایش داد.

تجربه نشان داده همکاری‌های میان رشته‌ای در حوزه فناوری همواره با استقبال و نتایج درخشانی همراه بوده است. قبلاً شاهد نمونه‌هایی از این موفقیت‌ها در همکاری بین شرکت‎‌های بلاک چین و اینترنت اشیا بوده‌ایم. حالا انتظار می‌رود همکاری پلتفرم الروند و بلاک توپیا نیز همان موفقیت را در پی داشته باشد. به همین خاطر، در این مطلب سراغ پروژه Bloktopia رفتیم که یکی از خوش‌آتیه‎‌ترین پروژه های متاورس محسوب می‌شود. این پروژه خیلی زود توانست توجه علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال و بلاک چین را به خود جلب کند چون به نسبت بسیاری از پروژه‌های مشابه، امکانات و ویژگی‌های متنوع‌تری دارد.

طبق پیش‌بینی‌هایی که توسط چند شرکت تحقیقاتی ازجمله شرکت Strategy Analytics انجام‌گرفته است، دنیای متاورس تا 2 الی 3 سال دیگر ارزشی معادل رقم نجومی 280 میلیارد دلار خواهد داشت. دنیای متاورس بسیار پیشرفته است و بنابراین در محیط‌های پیشرفته مانند شهرها بیشتر طرفدار دارد. دنیای متاورس ترکیبی از واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) است. در این دنیای مجازی امکانات متنوعی مانند بازی و سرگرمی، ارتباطات، فیتنس، کسب‌وکار و حتی تحصیل وجود دارد و می‌توان گفت که از دنیای واقعی پیشرفته‌تر است و هر فرد می‌تواند در آن به فعالت بپردازد.

تمام این ویژگی‌ها باعث شده تا دنیای متاورس طرفداران زیادی داشته باشد. در اینجا به بررسی یکی از پروژه‌های خلاقانه و آینده‌نگر در دنیای متاورس به نام Bloktopia خواهیم پرداخت.

همکاری بلاکچین Elrond با بلاک توپیا

Elrond به‌عنوان یک مستأجر اصلی در Bloktopia شناخته می‌شود. ازآنجایی‌که تمام کاربران کار خود را از طبقه اول برج BLOK آغاز می‌کنند، Elrond نیز دفتر مرکزی خود را در این طبقه قرار داده تا بتواند از موقعیت خوبی در این پروژه برخوردار باشد. Elrond در این طبقه فقط می‌تواند یک سالن با امکانات سفارشی داشته باشد و از آن برای ارائه محتوا و رمز­ ارزهای خود استفاده کند.

دنیل صرب (Daniel Serb)، مدیر توسعه کسب‌وکار در Elrond، اخیرا در پستی اشاره کرده است که آن‌ها در بلاکچین الروند به دنبال بررسی اشتراک‌های فنی بیشتری با پروژه Bloktopia مثل تبدیل بخشی از عرضه ارز دیجیتال BLOK به رمز ارز ESDT (توکن محلی Elrond) هستند تا کاربران Elrond بتوانند به‌راحتی به پروژه واقعیت مجازی بلاک توپیا در دنیای متاورس دسترسی داشته و امکان خرید توکن­ های NFT بلاک توپیا در بازارهای بلاکچین Elrond را به وجود آورند.

پروژه متاورس بلاک توپیا (Bloktopia) چیست؟

بلاک توپیا یک آسمان خراش واقعیت مجازی متشکل از 21 طبقه است که هر کدام نمادی از یک میلیون بیت کوین هستند (در مجموع 21 میلیون Bitcoin). پروژه Bloktopia تجربه واقعیت مجازی بی‌نظیری ارائه می‌کند که می‌خواهد یک مرکز سرگرمی برای تمام کاربران کریپتوکارنسی در هر سطحی باشد.

این برج فناوری پیشرفته با اقتصاد مبتنی بر NFT، این فرصت را به کارآفرینان می‌دهد که زمین داشته باشند و آن را به املاک و مستغلات مجازی تبدیل کنند و از طریق تبلیغات و رویدادها هم فرصت‌های کسب درآمد را در اختیار کاربران می‎‌گذارد.

در پروژه متاورس بلاک توپیا ارزهای دیجیتال، فناوری بلاک چین، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای ایجاد یک مرکز غیر متمرکز برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، گیمرها و توسعه‌دهندگان آینده با هم ترکیب شده‌اند.

پروژه Bloktopia روی شبکه پالیگان (Polygon) قرار دارد و توسط بنیان‎‌گذاران واقعیت مجازی پلی استیشن سونی و با استفاده از موتور بازی کراس پلتفرم یونیتی (Unity) طراحی شده است. متاورس بلاک توپیا این امکان را به بازدیدکنندگان می‌دهد که در سطح ساده یا پیشرفته آموزش ببینند، درآمد کسب کنند، با دوستان‌شان بازی کنند، شبکه ارتباطی بسازند و بسیاری موارد دیگر.

در واقع آسمان خراش بلاک توپیا یک مرکز خرید با انواع مختلفی از فروشگاه‌ها و کسب و کارهاست که پروژه‌ها، صرافی‌ها، رهبران صاحب نظر (KOL) یا برندهای رمز ارز می‌توانند در آن محتواها یا پیام‌های مهم ارائه کنند. البته برای فعالیت در این متاورس حتما باید از توکن بومی پروژه یعنی ارز دیجیتال BLOK استفاده کرد.

بلاک چین الروند به عنوان یکی از مهمترین مستأجرهای Bloktopia، در این آسمان خراش حضور دارد. دفاتر مجازی الروند در طبقه اول خواهد بود که موقعیتی عالی در این پروژه متاورس محسوب می‌شود چون تمام کاربران به صورت پیش فرض مسیرشان را از آنجا آغاز خواهند کرد. الروند حداکثر یک سالن سفارشی خواهد داشت و محتوایی نظیر عملکردهای اکوسیستم کریپتو یا مستندات در مکانی مجازی ارائه می‎‌شوند.

البته‌ همکاری‌های الروند و پروژه متاورس بلاک توپیا به این مستغلات مجازی محدود نمی‎‌شود. دنیل سرب (Daniel Serb) یکی از مدیران توسعه کسب و کار الروند اخیراً اعلام کرده:

«ما همچنان در حال بررسی سایر ادغام‌های فنی با Bloktopia هستیم. از جمله اینکه می‌خواهیم بخشی از عرضه ارز دیجیتال BLOK را با توکن های ESDT انجام دهیم تا کاربران الروند دسترسی راحت‌‎تری به واقعیت مجازی متاورس داشته باشند و توکن غیر قابل تعویض بلاک توپیا را به بازارهای NFT بلاک چین الروند اضافه کنیم.»

مشارکت‌کنندگان Bloktopia، صاحبات ارز دیجیتال BLOK و اعضای متاورس بلاک توپیا هستند. در این پروژه، کاربران برای اولین بار به اطلاعات کریپتو و محتوای سرگرم‎‌کننده در یک جا دسترسی خواهند داشت.

شرکت‌کنندگان در متاورس بلاک توپیا از طریق خرید املاک مجازی، تبلیغات و موارد دیگر قادر به یادگیری، بازی و کسب درآمد خواهند بود. این پروژه با استفاده از موتور 3D Creation Engine که پیشرفته‎‌ترین موتور بازی ویدیویی بلادرنگ دنیاست، این فناوری را برای ایجاد تصاویر گرافیکی و رابط کاربری خارق‌العاده به کار خواهد برد. فضای متاورسی که توسط بلاک توپیا خلق می‌شود شامل امکاناتی است که دارندگان ارز دیجیتال BLOK می‌توانند آنها را بخرند و اداره کنند.

اجزای اصلی پروژه متاورس بلاک توپیا

همانطور که گفتیم ساختار پروژه متاورس Bloktopia یک آسمان خراش ۲۱ طبقه است. اما برای اینکه درک بهتری از طرز کار پروژه بلاک توپیا و کارکردهایش داشته باشید، باید چهار ستون اصلی این پروژه را بشناسید. این پروژه خودش را با چهار ستون یادگیری، درآمدزایی، بازی و ابداع معرفی می‌کند. در این بخش هرکدام از این چهار ستون را بیشتر معرفی می‌کنیم تا بدانید ورود به جهان دیجیتال بلاک توپیا چه تجربیاتی را برایتان رقم می‌زند.

یادگیری (Learn): بلاک توپیا مرکزی خواهد بود که کاربران می‌توانند در آن درباره دنیای رمز ارزها بیشتر یاد بگیرند و چالش‌های زیادی را در حوزه آموزش ارزهای دیجیتال کشف کنند. درآمدزایی (Earn): کاربران Bloktopia می‌توانند با خریدن املاک و سپس فروش یا اجاره آنها و حتی سفته بازی (Speculating) درباره قیمت آنها در آینده به درآمد برسند. علاوه بر این می‌توانند درآمد غیرفعال داشته باشند، ارز دیجیتال BLOK را استیک کنند یا از طریق تبلیغات درآمد کسب کنند. بازی (Game):کاربران می‌توانند در متاورس بلاک توپیا از طریق دنیای واقعیت مجازی تعاملی با دوستان‌شان بازی و رقابت کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند. ابداع یا خلق کردن (Create): به لطف یک ابزار طراحی و ساخت ساده، کاربران می‌توانند به کمک خلاقیت‌شان چشم‌اندازها و آثار هنری خلق کنند و حتی برای دریافت جایزه در رویدادهای این پروژه متاورس شرکت کنند. ارز دیجیتال BLOK چیست و چه جایگاهی در متاورس بلاک توپیا دارد؟ توکن BLOK رمز ارز بومی پلتفرم متاورس بلاک توپیا است. در واقع این پول نقدی است که برای فعالیت یا سرمایه گذاری در پروژه متاورس بلاک توپیا به آن نیاز دارید. اگر قصد سرمایه گذاری روی متاورس Bloktopia را دارید، باید با ارز دیجیتال BLOK و طرز کارش هم آشنا باشید.

دارندگان توکن BLOK از این رمز ارز برای خرید NFT هایی استفاده می‌کنند که نشان مالکیت REBLOK و ADBLOK هستند.

خرید املاک و مستغلات در بلاک توپیا تحت عنوان REBLOK شناخته می‌شود و می‌تواند به شکل مالکیت انحصاری به وسیله یک NFT یا مالکیت مشترک به وسیله چند NFT ارائه شود. صاحبان این املاک مجازی می‌توانند REBLOK خودشان را برای رویدادها به صورت بلندمدت اجاره دهند (مثل املاک واقعی). بهترین موقعیت‌های مکانی در پروژه متاورس بلاک توپیا طبقات اول، ششم و بیست و یکم هستند. پورتال فروش زمین Bloktopia هنوز در دسترس نیست ولی به زودی راه‌اندازی خواهد شد. برخی از مهمترین بازیگران صنعت بلاک چین و کریپتوکارنسی از جمله بایننس (Binance)، کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) و کوکوین (Kucoin) هم اخیراً دفاتر مجازی خودشان را در موقعیت اولیه آسمان خراش بلاک توپیا ساخته‌اند.

ADBLOK منبع درآمد حاصل از تبلیغات در بلاک توپیا است. ایجاد شهرت و اعتبار برای شرکای تجاری پروژه متاورس بلاک توپیا از طریق مدت حضور در پروژه و نرخ بازدید، آینده روشنی را برای تبلیغ‌کنندگان رقم می‌زند. بخشی از کارمزد این تبلیغات نیز بین دارندگان توکن BLOK توزیع می‌شود.

بلاک توپیا یکی از مهمترین پروژه های فعلی دنیای متاورس است. بعد از خبر همکاری پلتفرم الروند با Bloktopia و حضور برندهایی مثل بایننس و کوکوین، توجهات زیادی به این پروژه جلب شده است. از طرفی تنوع بالای امکانات و کارکردهای این پروژه، بلاک توپیا را به یک متاورس همه‌کاره تبدیل می‌کند. بنابراین اگر قصد مشارکت یا سرمایه گذاری در متاورس را دارید، پروژه بلاک توپیا و ارز دیجیتال BLOK یکی از بهترین انتخاب های فعلی است.

ارکان اصلی پروژه Bloktopia

هر پروژه‌ای در دنیای متاورس امکانات مختلفی را به کاربران ارائه می‌کند. پروژه Bloktopia در دنیای متاورس هم پروژه‌ای است که خودش را با چهار رکن اصلی یعنی یادگرفتن، درآمدزایی کردن، بازی کردن و ساختن معرفی می‌کند. در ادامه به بررسی هرکدام از این ارکان می‌پردازیم.

یادگیری در پروژه BLOK کاربران می‌توانند در مورد دنیای ارز دیجیتال اطلاعات زیادی به دست بیاورند و با چالش‌های کار در این حوزه نیز آشنا شوند.

درآمدزایی کاربران بلاک توپیا یا همان Bloktopians می‌توانند از طریق خریدوفروش املاک، اجاره دادن املاک و یا دلالی درآمد زیادی در پروژه Bloktopia به دست بیاورند. کاربران همچنین می‌توانند از راه‌های دیگری مانند درآمد غیرفعال، سرمایه‌گذاری یا به‌اصطلاح استیک کردن رمز ارز و تبلیغات، به کسب درآمد بپردازند.

بازی کاربران Bloktopia می‌توانند در این پروژه واقعیت مجازی، به‌صورت آنلاین با دیگر کاربران بازی کنند، با آن‌ها به رقابت بپردازند و دوستان مجازی زیادی پیدا کنند.

ساختن پروژه BLOK یک ابزار طراحی ساده دارد که کاربران می‌توانند با استفاده از آن و با کمک خلاقیت خود، آثار هنری و هر چیزی که می‌توانند خلق کرده و آن‌ها را در رویدادهای مختلف به نمایش بگذارند و برنده جوایز این رویدادها شوند

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.