ارز دیجیتال ALCX چیست؟

ارز دیجیتال ALCX چیست؟

پروتکل آلکمیکس (Alchemix) یکی از پیشتازان حوزه دیفای 2 بوده که ضمن معرفی و آن، ساز و کار و آینده ارز دیجیتال ALCX را نیز بررسی می‌کنیم.آلکمیکس (Alchemix) با ارز دیجیتال ALCX، یک پلتفرم وام دهی دیفای است که با ارائه وام‌های انعطاف‌پذیری

ه به طور خودکار در طول زمان خود را بازپرداخت می‌کنند، در یک عرصه رقابت سخت توانسته خود را از سایر پروژه‌ها متمایز کند. آلکمیکس در طراحی خود، فرآیند بازپرداخت وام‌های با وثیقه رمزارزی را خودکار کرده، به طوری که با صرف زمان کافی، تمام وام‌های موجود در پلتفرم آلکمیکس بازپرداخت می‌شوند و هرگز لیکوئیدیشن رخ نمی‌دهد. با وجود این که بسیاری از پلتفرم‌های وام‌دهی دیفای با وثیقه استیبل کوین وجود دارند، اکثر آنها مدیریت وثیقه وام و پرداخت آن را به عهده کاربر می‌گذارند. آلکمیکس به دنبال خودکارسازی این فرآیند برای کاربرانی است که علاقه‌مند به دریافت وام‌های با وثیقه استیبل کوین هستند.

آیا آلکمیکس قوانین دنیای فایننس را بازنویسی می‌کند؟ در ادامه به سوالات زیر پاسخ می‌دهیم:

آلکمیکس فایننس چیست و چگونه کار می‌کند؟

چه عاملی آلکمیکس و ارز دیجیتال ALCX را منحصر به فرد می‌کند؟ مشخصه‌های کلیدی ارز دیجیتال ALCX چیست؟ ارز دیجیتال ALCX را از کجا بخرم؟ آینده سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ALCX چطور پیش بینی می‌شود؟ آلکمیکس فایننس (ALchemix Finance) چیست؟ وام‌های خودبازده (Self-Repaying Loans) به گوش کاربران فضای دیفای زنگ خوشی دارد. اما ترفندی که در پشت صحنه جریان دارد، از جنس ترکیب‌پذیری (Composability) است؛ یعنی توانایی پروتکل‌های دیفای برای اتصال به همدیگر مانند قطعات لِگو. آلکمیکس چندین پروتکل را روی هم قرار می‌دهد تا با استفاده از دارایی‌های وثیقه‌گذاری شده کاربران، تا حد ممکن سود تولید کند. پس از سپرده گذاری در صندوق آلکمیکس، پروتکل توکن alUSD را ضرب می‌کند که یک استیبل کوین مصنوعی است و کاربران می‌توانند آن را با سایر استیبل کوین‌ها، ارزهای دیجیتال یا در نهایت پول نقد مبادله کنند.

آلکمیکس فایننس چگونه کار می‌کند؟

برخلاف سایر پروتکل‌های دیفای، روش کار پروتکل ارز دیجیتال ALCX بسیار ساده است. کاربران دارایی‌هایی رمز ارزی خود را به عنوان وثیقه در آلکمیکس سپرده‌گذاری می‌کنند؛ تا 50 درصد از ارزش این وثیقه به صورت وام قابل دریافت است. آلکمیکس وثیقه سپرده‌گذاری شده کاربران را با هم جمع می‌کند، این وجوه را در پروتکل‌های دیگر دیفای سرمایه گذاری می‌کند. سپرده کاربران در طول زمان بهره دریافت کرده و وام آن‌ها را به مرور بازپرداخت می‌کند. به این ترتیت آلکمیکس وام‌های خودبازده (Self-Repaying Loans) را ابداع و ارائه کرده است. سپرده‌گذاری DAI و ضرب alUSD وام رمز ارزی آلکمیکس مانند وام‌های بانکی پیچ و خم‌های مختلف اداری ندارد. وام آلکمیکس فقط به سپرده گذاری وثیقه در قالب توکن‌های DAI نیاز دارد. سپرده‌گذاری DAI در خزانه آلکمیکس به شما امکان می‌دهد تا%50 از مبلغ وثیقه خود، توکن alUSD ضرب شود. این امر با سپرده‌گذاری DAIهای جمع‌آوری شده توسط آلکمیکس و سپرده‌گذاری آن در صندوق (Vault)yDAI در یرن فایننس (Yearn Finance) امکان‌پذیر می‌شود. بهره تولید شده از سپرده‌گذاری در این صندوق، برای بازپرداخت وام‌های سپرده‌گذاران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بسته به نیات سپرده‌گذار، alUSD دریافت شده به صورت وام را می‌توان دوباره به DAI تبدیل کرد و متعاقباً با فیات مبادله کرد، یا می‌توان آن را برای دریافت سود بیشتر در استخرهای استیکینگ یا استخرهای نقدینگی پروتکل ارز دیجیتال ALCX قرار داد.

فرآیند بازپرداخت وام در پلتفرم‌های دیگر کاربر معمولاً باید به صورت دستی انجام شود؛ اما این فرآیند در پلتفرم آلکمیکس خودکار شده است. از آنجایی که alUSD به طور مداوم به عنوان بهره‌ تولیدی یرن فایننس ضرب می‌شود، عرضه alUSD به طور خودکار به DAI با نسبت 1:1 تبدیل می‌شود تا وام را باز پرداخت کند. قابلیت اتصال آلکمیکس با سایر پروژه‌ها و محصولات دیفای مانند یرن فایننس و DAI، ویژگی‌ای است که با اصطلاح «ترکیب‌پذیری (Composability)» یا توانایی یک محصول کریپتو در تعامل با سایر محصولات موجود در این فضا برای افزایش عملکرد شناخته می‌شود.

تبدیل (اصطلاحا Transmute) alUSD به DAI در آلکمیکس هنگام دریافت وام آلکمیکس، کاربران DAI را به صندوق آلکمیکس واریز می‌کنند. پس از انجام این کار، آنها می‌توانند وجوهی را تا سقف 50 درصد ارزش وثیقه وام بگیرند. این یک روش استاندارد برای بسیاری از پلتفرم‌های وام دهی دیفای است؛ اما مدل آلکمیکس با ییلد فارمینگ در یرن فایننس، امکان پرداخت خودکار بدهی‌های کاربر را ایجاد کرده است. کاربران می‌توانند روش بازپرداخت بدهی خود را از میان طیف گسترده‌ای از استراتژی‌های ییلد فارمینگ انتخاب کنند.

هنگامی که کاربران DAI را به آلکمیکس برای ضرب alUSD واریز کردند، مجموعه‌ای از گزینه‌ها را در اختیار خواهند داشت. پروتکل آلکمیکس از مکانیزمی خاص برای پیوند زدن (Pegging) توکن‌های مصنوعی پلتفرم استفاده می‌کند که ترنسمیوتر (Transmuter) نامیده می‌شود. این مکانیزم تضمین می‌کند که کاربران می‌توانند alUSD را با نسبت 1:1 با DAI مبادله کنند. بازده تولید شده از والت‌های یرن فایننس، به ترنسمیوتر ارسال می‌شود و به طور مداوم به DAI تبدیل می‌شود. کاربران می‌توانند alUSD خود را به قرارداد هوشمند ترنسمیوتر ارسال کنند، و به نسبت مبلغی که استیک کرده‌اند، بهره در قالب DAI دریافت کنند. هنگامی که کاربران بهره دریافتی در قالب‌ DAI را برداشت می‌کنند، به مقدار مساوی با آن، alUSD سوزانده می‌شود. کاربران همچنین می‌توانند از ترنسمیوتر برای مبادله (Swap) alUSD خود به DAI، استفاده کنند؛ چون که در صورت نیاز به ارز فیات، تبدیل DAI به فیات آسان‌تر است.

در همه حال، نسبت وام به وثیقه هرکاربر، باید حداکثر %50 باشد. اگر ارزش وثیقه افت کند و نسبت وام به وثیقه بیش از %50 شود، کاربر می‌تواند بخشی از وثیقه خود را لیکوئیدیت کند (یعنی در عمل به مقدار وثیقه خود اضافه کند) تا سطح مناسبی از وثیقه حفظ شود. اگر ارزش وثیقه افزایش یابد و نسبت وام به وثیقه به دلیل تولید بهره، از %50 کمتر شود، کاربر می‌تواند DAI را برداشت کند یا مقدار بیشتری alUSD ضرب کند، تا زمانی که نسبت وام به وثیقه به %50 برسد. برای انعطاف‌پذیری بیشتر، کاربران همچنین اجازه دارند در صورت نیاز به پس گرفتن وثیقه خود، وام‌های خود را با بازپرداخت بدهی خود در وجه alUSD یا DAI، زودتر از موعد تسویه کنند. در غیر این صورت هنگامی که بدهی باقیمانده کاربر به 0 واحد alUSD برسد، می‌تواند تمام وثیقه خود را برداشت کند.

alUSD را در Curve معامله کنید پس از وثیقه‌گذاری DAI و دریافت وام در قالب alUSD، چه گزینه‌هایی پیش رو دارید؟ با نگاه به بیشتر صرافی‌ها درمی‌یابید که alUSD در جفت‌های معاملاتی موجود نیست. بهترین گزینه برای تبدیل نقدینگی ارائه شده بصورت alUSD به سایر استیبل کوین‌ها، رفتن به کرو سواپ (Curve Swap) (یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز استیبل کوین) است. در کرو سواپ می‌توان alUSD را با سایر استیبل کوین‌های پذیرفته‌شده جهانی مانند DAI، USDT و USDC مبادله کرد.

فارم ارز دیجیتال ALCX با alUSD آلکمیکس برای تسهیل مکانیسم وام‌دهی خود، به مشارکت کاربران در استخرهای نقدینگی و استیکینگ اتکا دارد. این استخرها همچنین به کاربران امکان می‌دهند تا سود بیشتری از دارایی‌های مصنوعی خود مانند alUSD ایجاد کنند. به عنوان پاداش شرکت در استخرهای استیکینگ یا ارائه نقدینگی به استخرهای نقدینگی آلکمیکس، کاربران مقدار متناسبی از ارز دیجیتال ALCX، توکن بومی پلتفرم، را به دست می‌آورند.

پس از مراجعه به این پلتفرم، با دو استخر استیکینگ مواجه می‌شویم:

alUSD: کاربران می‌توانند alUSD را استیک کرده و ارز دیجیتال ALCX به‌دست آورند. این استخر برای حتی الامکان نزدیک نگه داشتن قیمت alUSD به 1 دلار آمریکا طراحی شده است. ALCX: کاربران می‌توانند ارز دیجیتال ALCX را استیک کرده و مقدار بیشتری ALCX به‌دست آورند. این استخر برای آن دسته از دارندگان ALCX طراحی شده که تحمل ریسک پایین‌تری دارند. همچنین دو استخر نقدینگی آلکمیکس وجود دارد که از توکن‌های «ارائه نقدینگی به سوشی (Sushi Liquidity Provider یا به اختصار SLP)» استفاده می‌کنند:

توکن‌های SLP از نوع ALCX/ETH: کاربران می‌توانند این توکن‌های SLP را برای دریافت ALCX به استیک کنند. این استخر برای تأمین نقدینگی ارز دیجیتال ALCX طراحی شده است. توکن SLP از نوع alUSD/DAI: ‌کاربران می‌توانند این توکن‌های SLP را برای تشویق به نگهداری alUSD تا زمانی که جفت alUSD/DAI نقدینگی کافی پیدا کند، استیک کنند. چه عاملی آلکمیکس و ارز دیجیتال ALCX را منحصر به فرد می‌کند؟ عاملی که آلکمیکس را منحصر به فرد می‌کند، وام‌های خودبازده (Self-Repaying Loans) است. هر DAI سپرده‌گذاری‌شده در قرارداد هوشمند آلکمیکس به صندوق هدایت می‌شود و بلافاصله شروع به کسب سود می‌کنند. آلکمیکس از سود به‌دست آمده از سپرده‌های وام گیرندگان، برای بازپرداخت بدهی‌های کاربران خود استفاده می‌کند. هر چه سپرده‌ها طولانی‌تر نگه داشته شوند، سود بیشتری کسب خواهند کرد و متعاقباً، مقدار بیشتری وام بازپرداخت می‌شود.

مشخصه‌های کلیدی ارز دیجیتال ALCX

اطلاعات کلیدی مرتبط با ارز دیجیتال ALCX عبارتند از:

نام: ارز دیجیتال آلکمیکس (Alchemix) تیکر: ALCX بلاک چین: اتریوم استاندارد توکن: ERC-20 قرارداد: 0xdbdb4d16eda451d0503b854cf79d55697f90c8df موارد استفاده: کاربردی، حاکمیتی عرضه در گردش: 699,917 ALCX عرضه کل: 1,414,266 ALCX حداکثر عرضه: 2,393,060 ALCX

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.