ارز دیجیتال ماناMANA چیست؟

ارز دیجیتال ماناMANA چیست؟

متاورس، که موضوع داغ این روزهای دنیای ارزهای دیجیتال است، به دنیایی گفته می‌شود که با استفاده از واقعیت مجازی بر بستر بلاک چین به وجود آمده‌است. پلتفرم دسنترالند، پلتفرمی است که دنیای دیگری را با استفاده از واقعیت مجازی ایجاد کرده است.

کاربران این پلتفرم، می‌توانند شخصیت خود را در این دنیا خلق کرده و با استفاده از توکن‌های NFT موجود، محیط اطراف خود را بسازند. در دنیای مجازی دیسنترالند، درست مانند دنیای واقعی می‌توانید خانه بخرید، برای خرید اجناس مورد نیازتان به بازار بروید یا حتی منظره جلوی خانه خود را طراحی کنید.

دنیای دسنترالند (Decentraland)

تیم توسعه دهنده دسنترالند در سال 2015، کار خود را روی این پروژه شروع کردند. این تیم موفق شد الگوریتم اجماع اثبات مفهوم (Proof of Concept) را برای اختصاص دارایی‌های دیجیتال به کاربران طراحی کند و به این ترتیب، یکی از بزرگ ترین بستر‌های واقعیت مجازی بر پایه بلاک چین، به وجود آمد. مدیر فناوری این تیم، Esteban ORdano است که مشارکت در طراحی قراردادهای هوشمند را نیز در کارنامه خود دارد. مدیر پروژه تیم، Ari Meilich، یکی از تحلیل گران بازار در پروژه کرو (CRV) است.

پلتفرم دیسنترالند، دنیای مجازی سه بعدی ایجاد کرده است که در آن، توسعه ‌دهندگان و تولید کنندگان محتوا می توانند محصولات خود را طراحی کرده و آن‌ ها را به فروش بگذارند. هدف از ایجاد این پلتفرم، ایجاد بستری برای فروش محتوا و اپلیکیشن های غیر متمرکز در یک جهان مبتنی بر بلاک چین بود. دسنترالند، به مردم ثابت کرد که می توانیم دنیایی صرفا متکی بر فناوری بلاک چین و بدون نیاز به مدیریت و حاکمیت مرکزی داشته باشیم.

ارز دیجیتال دسنترالند، بر روی پلتفرم قدرتمند و محبوب اتریوم بنا شده است و توسط قراردادهای هوشمند اداره می‌شود. در این پلتفرم، کاربران می‌توانند املاک، شخصیت ‌ها و یا آیکون‌ های ویژه‌ای را در قالب توکن های NFT خریداری کرده و یا توکن NFT مخصوص خود را طراحی کنند.

می توان رمز ارز دسنترالند را به یک بازی ویدئویی تشبیه کرد. با این تفاوت که در دسنترالند، همه چیز واقعی ‌تر به نظر می رسد. چرا که شما مالک دارایی ‌هایی هستید که در این بازی می خرید و می توانید با خرید و فروش آن ‌ها، یک درآمد واقعی داشته باشید. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان تلاش کرده‌اند که تمام جنبه ‌های یک زندگی واقعی را در دسنترالند شبیه‌سازی کنند. شما می‌توانید با استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی به تئاتر، سینما یا هتل بروید، آسمان خراش ‌ها را تماشا کنید یا در حراج یک قطعه زمین شرکت کنید.

دنیای دسنترالند از سه لایه از قرارداد های هوشمند اتریوم تشکیل شده است: حق مالکیت زمین ‌ها و دیگر آیتم‌ های قابل خرید، در لایه دفتر کل ثبت می‌شوند. لایه محتوا، مسئولیت نگه‌داری و توزیع تمام اقسام محتوا، اعم از محتوای صوتی و تصویری را برعهده دارد. لایه Real-Time، تمام ارتباطات همتا به همتا، مانند معاملات در پلتفرم دسنترالند را پشتیبانی می کند.

بررسی ارز مانا (MANA)

در دنیای واقعی، شما می توانید املاک، ماشین یا وسایل مورد نیاز خود را از طریق پول رایج کشور خریداری کرده یا آن ها را بفروشید. همان‌طور که گفته شد، دیسنترالند نیز نسخه شبیه ‌سازی شده‌ای از دنیای واقعی است. در این دنیا، دو نوع توکن مانا (MANA) و لند (LAND) وجود دارد.

توکن مانا: توکن مانا، ارز بومی پلتفرم دیسنترالند است که با استفاده از آن، می‌توان آیتم‌های موجود در پلتفرم دیسنترالند را خریداری کرد. برای خرید این توکن می‌توانید از صرافی ‌های معتبر، از جمله صرافی‌ انلاین ارزپایا اقدام کنید.

توکن لند: توکن ‌های لند، توکن ‌های غیرقابل تعویض موجود در پلتفرم دیسنترالند هستند که اغلب به صورت یک زمین در بازی به فروش می‌رسند. کاربران می‌توانند با استفاده از توکن مانا، زمین‌ ها (Land) موجود در بازی را خریداری کرده و خانه خود را در متاورس بنا کنند.

ارز دیجیتال مانا، برای نخستین بار در سال 2017 در طی یک عرضه اولیه (ICO) به مردم ارائه شد. این عرضه اولیه بسیار موفق بود و تنها در عرض چند ثانیه، تمام ارز های مانا به فروش رفت. در حال حاضر ارز دیجیتال مانا، طبق داده های وب سایت coinmarketcap.com ۳۰ امین ارز دیجیتال بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار است.

اطلاعات زیر، وضعیت کلی ارز دیجیتال مانا را نمایش می‌دهند: نام ارز: Decentraland علامت اختصاری: MANA بلاک چین: اتریوم استاندارد توکن: ERC-20 تعداد عرضه کل: 2.194 میلیارد توکن MANA تعداد عرضه حداکثر: نامحدود اوج قیمت ثبت شده: 5.902 دلار

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال مانا

پلتفرم ‌های زیادی در دنیای ارز های دیجیتال به وجود آمده‌ و به سرعت از بین رفته‌اند. چیزی که بقا و آینده ارزهای دیجیتال را تضمین می‌کند، تیم توسعه دهنده قوی، خدمات کاربردی و پلتفرمی جذاب برای جلب نظر کاربران است. خوشبختانه مانا تمام این ویژگی ها را دارد.

در سال 2021، متاورس، یکی از داغ‌ ترین موضوعات دنیای ارزهای دیجیتال بود. هرچند این موضوع نتوانست در اوایل سال 2021 توجه زیادی به خود جلب کند اما در نیمه دوم سال، عملکرد بهتری از خود نشان داد و وارد میدان شد.

در حالی که چشم اکثر سرمایه‌ گذاران به کوین‌ های بزرگی مانند بیت کوین و اتریوم دوخته شده است، برخی توکن ‌های کوچکتر مانند مانا، عملکرد بهتری داشته و سود بیشتری را نصیب سرمایه ‌گذاران خود می‌کنند. مانا، یکی از پرسود ترین کوین ‌ها در سال 2021 محسوب می‌شود. قیمت رمز ارز مانا در اکتبر 2021، در طی حدودا یک ماه، از 0.8 دلار تا 5.8 دلار افزایش داشت.

این افزایش ناگهانی قیمت را می‌توان به توجه افکار عمومی به دنیای متاورس نسبت داد. در بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال، هر پروژه که بتواند توجه بیشتری به خود جلب کند و اصطلاحا تبدیل به ترند شود، طبیعتا کاربران بیشتری را نیز به خود جلب می‌کند. تغییر نام فیس بوک به متا نیز، یکی از اقدامات پر حاشیه برای دنیای ارزهای دیجیتال بود که برای جلب بیشتر توجه مردم به متاورس انجام شد.

اما آیا مانا می‌تواند در آینده نیز همین قدر بحث‌برانگیز باشد؟ آینده ارز مانا، بستگی به مدت زمانی دارد که مردم به متاورس علاقه نشان می‌دهند. اکثر کارشناسان معتقدند که اگر دسنترالند بتواند با به روز رسانی های به موقع و درست، جذابیت خود را برای کاربران حفظ کند، آینده روشنی در انتظارش است.

چشم‌انداز آینده دیسنترالند

به لطف تکنولوژی پیشرفته پلتفرم دیسنترالند و علاقه روزافزون مردم به بازی‌های مجازی، به نظر می‌رسد این پلتفرم فرصت‌های بسیار خوبی برای پیشرفت داشته باشد. قیمت مانا در سال گذشته به شدت افزایش یافت و همین‌طور قیمت زمین‌های موجود در بازی نیز افزایش چشم‌گیری داشتند.

زبان برنامه‌نویسی دیسنترالند، توسعه بازی‌های کامپیوتری، پلتفرم‌های شرط‌بندی و صحنه‌های سه بعدی را در این پلتفرم امکان‌پذیر می‌سازد. اخیرا شرکت آتاری اعلام کرده است که طی قراردادی دو ساله با دیسنترالند، در نظر دارد اولین دنیای بازی مجازی جهان را در دیسنترالند ایجاد کند. علاوه بر این، چیزی که کاربران دیسنترالند را هیجان زده می‌کند، تجربه زنده و سه‌بعدی است که می‌توانند هنگام بازی در این پلتفرم داشته باشند. گیمر‌ها معتقدند، ظهور دیسنترالند، دنیای کازینو‌ها و بازی‌های ویدئویی را متحول خواهد کرد.

یکی دیگر از ویژگي‌های جذاب دیسنترالند، فرصتی است که به شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار برای تبلیغ محصولات خود می‌دهد. از آنجا که پایگاه داده کاربران این پلتفرم همواره در حال رشد است، شرکت‌ها می‌توانند با روش‌های گوناگونی به تبلیغ محصولات و خدمات خود بپردازند. چیزی نمی‌گذرد که محله‌های خاص و شلوغ دیسنترالند درست مانند مرکز شهر لس آنجلس، پر از آدم‌ها و مغازه‌ها و تبلیغات رنگارنگ خواهد شد.

جمع‌اوری کلکسیون‌ از اشیا دیجیتال، ترند این روز‌های دنیای ارزهای دیجیتال است. از آنجا که در دیسنترالند مردم می‌توانند اشیا مورد نظر خود را تولید کرده و بفروشند، به زودی کلکسیون‌دارهای زیادی با کلکسیون‌های چندمیلیارد دلاری از راه خواهند رسید.

کاربران دیسنترالند می‌توانند اشیا را در قالب توکن‌های NFT از یکدیگر خریداری کنند. همان طور که گفته شد، ارز رایج این دنیا، توکن مانا است. با این حساب، دیسنترالند تمام امکانات اقتصادی موجود در دنیای واقعی را به یک دنیای مجازی انتقال داده است. بسیاری از اقتصاددانان معتقدند، امکانات اقتصادی دیسنترالند درست مانند امکانات اقتصادی دنیای واقعی و حتی قوی تر از آن است.

ثبت دیدگاه

کد امنیتی

0دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهتان ثبت میشود.